• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo

Arnold Szymczewski
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.



Czy będziesz korzystać z roweru metropolitalnego?

Jako pierwsi rowery testowe Mevo wypróbowali pracownicy Stowarzyszenia Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.

  • Rowery wyglądają na solidne i podczas jazdy sprawiają takie wrażenie.
  • Rower będzie można wypożyczyć na kilka sposobów, m.in. za pomocą smartfona czy karty do banku.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.

Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).

- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.

W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i  masie do 120 kg.

Miejsca

Opinie (517) ponad 20 zablokowanych

  • Dzisiaj stałem w korku w autobusie przed nami było 30 aut i wkazdym była tylko jedna osoba!! (1)

    komunikacja miejska jest beznadziejna jak się kurze to tez znowu zacznę autem jeździć w pojedynkę. Wszystkie ulice w centrum miasta powinny mieć bus pasy

    • 11 7

    • zaraz jakis janusz wyskocz i napisze ze te korki to przez pieszych i rowerzystow

      • 3 0

  • To o co chodzi z tym wspomaganiem jeśli ciężko na tym jechać pod górę ? (5)

    Nie taniej by było kupić lekkie rowery bez wspomagania i na to samo by wyszło ?

    • 11 1

    • Dobre pytanie

      też się pytam

      • 5 1

    • Ale czym on jest droższy ten miś .... (2)

      koniaczek ?

      • 3 1

      • juz mnie stac,..... 40 mil.

        • 2 0

      • czyli znowu miś na miarę naszych możliwości

        • 1 0

    • Bo chcieli oszczędzić. Rower jest za ciężki, ma za małe wspomaganie. Normalny elektryk ma kilka stopni wspomagania ten ma jeden. Normalny elektryk ma wiele przełożeń. Ten ma 3 i to jeszcze najtańsze badziewie.

      • 8 0

  • (4)

    A najlepsze, że to i tak na razie promocja. System kosztował 20 mln, 17 dała unia. Z tym ze za 2 czy 3 lata trzeba będzie podpisać nową umowę na utrzymanie systemu. W warszawie gdzie jest 30% więcej rowerów, ale takich normalnych bez konieczności wymiany akumulatorów firma nextbike zażądała już 40 mln i je dostała. Tak więc na razie niemcy dostali zwrot a za jakiś czas zacznie się dymanko na całego.

    • 15 1

    • (3)

      bzdury piszesz, system był droższy i jest na ponad 6 lat

      • 1 1

      • (2)

        Zgadza się, sprawdziłem nie 20 tylko 40 mln i na 6 lat. Czyli jest jak mówiłem z tym że od razu sobie policzyli extra 2 lata za 20 mln. A później będzie dokładnie jak pisałem

        • 3 0

        • pozniej to moze byc nowa umowa z nowymi rowerami z zupelnie innym operatorem

          • 1 0

        • nie była to oferta ani najtańsza, ani najdroższa... za to dali najniższe koszty obsługi, dlatego obstawiam, ze 6 lat nie pociągną bo nie uciągną wymiany baterii i serwisu

          • 0 0

  • niedogodność roweru na 1szy rzut oka

    W innych rowerach NEXTbike są przymocowane do każdego koszyczka gumy/zapięcia, które pozwalają dobrze umocować bagaż. Dzięki temu nie wypadnie na nierównej powierzchni. Jest to bardzo ważny element, bo koszyczki nie są duże.
    Poprawcie to jeśli jeszcze można

    • 4 0

  • "W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku."

    Dokładniej to w sumie 4080 rowerów na terenie 14 gmin (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Tczew, Pruszcz Gdański, Rumia, Reda, Puck, Władysławowo, Żukowo, Kartuzy, Stężyca, Somonino, Sierakowice)

    • 1 0

  • (4)

    czy do wypożyczenia roweru będzie potrzebny Internet w telefonie?

    • 5 1

    • niee

      • 1 3

    • (2)

      no tak, a jak inaczej?

      • 3 1

      • bez internetu

        • 1 2

      • gimbazie nie mieści się w makówkach,
        że wielu użyszkodników ma nie-smart
        fon

        wykluczenie kwalifikowało by sprawę do sądu

        gdyby nie deklaracje Nexta, że da się użyć kartę płatniczą, czy kartę biblioteczną, czy nawet kartę mieszańca (kundelkatrę). pytanie tylko jak
        o d d a ć
        rower wzięty na taką kartę...

        • 3 1

  • ludzie wezcie sie rąbni*** w leb

    jeszcze nikt nie sprobowal , a juz stekacie za wczasu. to rowery do krotkich podjazdow z punktu a do b nie zadna wyscigowka, modelka, czy kanapa z salon.

    • 2 5

  • Lipa (1)

    Prosze mi odpowiedziec ,kto opiniował ten system? Stojak do rowerow powinien miec blokade .przeciw kradziezową a zarazem stacje dokowa do ładowania.

    • 10 1

    • powinien mieć, ale ile wtedy kosztowałoby 660 takich stacji?...

      • 0 1

  • (4)

    To całe MEVO to parodia.
    Porobili stacje, do których rowery nie są przypinane ani ładowane. Wyrzucona kasa w błoto
    Rower ma najtańszą przerzutkę 3 biegową która się do niczego nie nadaje.
    Rower na kołach 26 cali, niestosowana już technologia. Rower waży o dobre 15kg za dużo, jest niskiej jakości, na najtańszych podzespołach.
    Nie wiem też jak ogarną te 4tys rowerów odnośnie wymiany baterii. Ile ekip będzie musiało non stop krążyć i ile potrzeba dodatkowych akumulatorów na wymianę? Potrzebne będzie dobre 1500baterii.

    • 20 2

    • (3)

      4500 rowerów to 1500 baterii to nie dużo w skali.

      • 0 0

      • (2)

        tak tylko strzelam z ilością. Ale wymiana baterii to będzie spora operacja logistyczna i kosztowna. Tu potrzeba będzie wiele ekip jeżdżących non stop i wymieniających aku. A zebrane trzeba gdzieś przewozić i mieć do nich odpowiednią liczbę ładowarek. A wystarczyło łądowanie w stacjach.

        • 4 1

        • baterii musi być dużo więcej, one się przecież dłużej ładują niż można je rozładować (zasięg 60 km, czyli 3-4 godziny wypożyczenia), Poza tymi ładowanymi i w rowerach trzeba mieć jeszcze zapas logistyczny - przecież cała masa ich będzie jeździła z serwisem

          • 4 0

        • taa ty wiesz. ekspert sie znalazl. wie co bedzie tansze. rowery i tak musza byc na biezaco serwisowane. takze czy serwis bedzie podmienial baterie czy nie...

          • 0 3

  • rowerowy szajs i tyle

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum