• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo

Arnold Szymczewski
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.



Czy będziesz korzystać z roweru metropolitalnego?

Jako pierwsi rowery testowe Mevo wypróbowali pracownicy Stowarzyszenia Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.

  • Rowery wyglądają na solidne i podczas jazdy sprawiają takie wrażenie.
  • Rower będzie można wypożyczyć na kilka sposobów, m.in. za pomocą smartfona czy karty do banku.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.

Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).

- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.

W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i  masie do 120 kg.

Miejsca

Opinie (517) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Przetestowaliśmy rower Mevo

    umieszczenia stacji to żart (1)

    całe południe, gdzie pelno jest rowerzystów bo komunikacja jest beznadziejna, zostało bez stacji..miastu zdecydowanie nie zależy na zmniejszeniu korków (a te będą bo poza autem nie ma tu alternatywy, chyba że ktos lubi czekać 30 minut na przystanku, bo moze autobus przyjedzie)

    • 7 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Przetestowaliśmy rower Mevo

      widać nikt tam nie jest zameldowany i tyle wystarczy wg oficjalnych mieszkańców.

      • 4 1

  • Ludzie, przecież nextbike ma takie same rowery prawie we wszytkich miastach (2)

    Skąd te wątpliwości, ze w naszym to się nie sprawdzi? Bo nie wierzę, że jeszcze na takim nie jeździliście, one są wszędzie. Normalny rower miejski, wygodny. Jak ktoś jest niewymiarowy to samochód i rower musi mieć inny. Ale jakoś takich masowo w Gdańsku nie widzę.

    • 3 7

    • (1)

      Jeździłam na takim miejskim rowerze w mieście gdzie wszędzie jest zupełnie płasko i było super. Ale np. Gdynia to prawie same podjazdy, często długie. Więc dla tych co jeżdżą tylko bulwarem w niedzielę może się nada.

      • 3 1

      • Po to wszystkie są elektryczne.

        • 0 0

  • Naprawde dziwnie to wszystko wyglada.
    Rower elektryczny, ktory nie daje rady pod gore???
    Mam rower, ktory zostal przerobiony na elektryka. Wazy ok 20-22 z calym osprzetem. Pod gorke smigam az milo, tak jakby po plaskim sie jechalo. Natomiat po plaskim jest tak jak zwyklym rowerem.
    Akumulator bedzie rozladowywal sie na zimnie, kto go doladuje?
    3 przerzutki to troche slabo jak na trojmiejskie warunki.
    Moze bateria tez jest slaba w stosunku do wagi roweru?
    Kiepsko to wyglada.
    Ceny tez sa kosmiczne. Chyba tylko dla zdesperowanych, bogatych turystow.

    • 10 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Przetestowaliśmy rower Mevo

    Trochę słabo.

    Zimą startować z rowerami słabo. I podjazd pod górę ciężki z silnikiem elektrycznym. Ale na wiosnę przetestuj osobiście.

    • 2 3

  • Już to widzę: kilkadziesiąt procent rowerów będzie czekało na serwisanta. Czekało, czekało, czekało....

    • 5 0

  • Znowu jakas sciema!

    Nie ma takiego akumulatora, co by wytrzymal 60 km. z obciazeniem !

    • 3 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Przetestowaliśmy rower Mevo

    Hamulce tarczowe ?

    Wydaje mi się, że rower nie posiada hamulców tarczowy , te blachy które wyglądają jak tarcze służą do odprowadzenia ciepła z bębna gdzie występuje tarcie przy hamowaniu.

    • 2 1

  • Wow, aż 4 rowery na testy.

    Więcej samochód przy prezentacji nowego modelu jest dostępne.

    • 6 1

  • Kierowca (6)

    Mam też nadzieję że zabronią jazdy rowerem ul Spacerową , gdzie prędkość jest 70 km i nie ma tam miejsca dla bezpiecznej jazdy rowerem.

    • 8 13

    • (5)

      Jak kierowcy nie potrafią bezpiecznie wyprzedzać rowerzystów to niech zostaną w domu.

      • 13 2

      • Kierowca (2)

        O jakim bezpiecznym wyprzedzaniu Ty mówisz po zmroku w deszczu na Spacerowej ?????? pomyśl nim napiszesz na kierowców którzy codziennie pracują omijając tych którzy nie posiadają np wyobraźni

        • 3 7

        • (1)

          W czym problem? Masz w przepisach w jakiej odległości masz wyprzedzać rowerzystę i tyle. Jak nie potrafisz to prawo jazdy do szuflady, a nie na drogi.

          • 12 2

          • akurat kierowcy gdańskich busów są profesjonalni i kumaci
            i dają radę wyprzedzić bezpiecznie - rower
            ty co najwyżej jesteś kierowcą omnibusa,
            albo jesteś po prostu, niestety, z Gdyni, sorry

            • 3 4

      • Kierowca (1)

        W domu to Ty zostań jak nie masz wyobraźni o czym jest rozmowa.

        • 1 3

        • Kierowco

          pomyśl, że rowerzysta naraża się na ryzyko ale nie stwarza zagrożenia, jeśli porusza się po jezdni, po której ma prawo się poruszać.

          Jeśli nie odróżniasz stwarzania zagrożenia od narażania się na umiarkowane ryzyko, to znaczy, że masz kłopoty z wyobraźnią.

          Nie odmawiaj ludziom dorosłym prawa do podejmowania ryzyka na własną odpowiedzialność, jeśli ich zachowanie nie narusza prawa.

          • 0 0

  • (1)

    A co jeśli bateria się rozładuje w trakcie jazdy. Dalej nie pojedzie?

    • 2 1

    • Pojedzie ale bez wspomagania. Czyli będzies ciągnął tego kloca siłą własnych mięśni.

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum