• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo

Arnold Szymczewski
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.



Czy będziesz korzystać z roweru metropolitalnego?

Jako pierwsi rowery testowe Mevo wypróbowali pracownicy Stowarzyszenia Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.

  • Rowery wyglądają na solidne i podczas jazdy sprawiają takie wrażenie.
  • Rower będzie można wypożyczyć na kilka sposobów, m.in. za pomocą smartfona czy karty do banku.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.

Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).

- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.

W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i  masie do 120 kg.

Miejsca

Opinie (517) ponad 20 zablokowanych

  • jakość rowerów (3)

    do wszystkich , którzy krytykują jakość rowerów, jeśli ktoś jeździł w W-wie na rowerach miejskich tj. Veturilo to te w 3mieście będą takie same , nie widzę powodu do krytyki na takie stać miasto robią je na jedno kopyto w całym kraju

    • 1 8

    • nie są takie samie, są podobne... pomijając układ z silnikiem i akcesoria typu koszyk, to nawet przedni widelec jest inny - bardziej toporny

      • 7 1

    • serio?

      jeździłam i te we warszawie przynajmniej w większości nie są elektryczne, zwykłe z przerzutkami

      • 5 0

    • nie kłam, warszawskie elektryki są ładowane ze stacji ładowania gdzie trzeba je zostawić

      • 3 1

  • Dobrze rozumiem? (6)

    Rowerem będzie można poruszać się tylko gdy poziom naładowania baterii będzie wyższy niż 20%, a zasięg maksymalny ma wynieść 60 kilometrów?
    Nie będzie opcji ładowania przy stojakach, a za stan baterii maja odpowiadać serwisanci którzy będą musieli ręcznie wymieniać baterie w tak olbrzymiej ilości rowerów rozrzuconych po całym trójmieście?

    • 15 2

    • Jak wypożyczysz to możesz rozładować, ale jak jest poniżej 20% to nie wypożyczysz, bo rower czeka na obsługę.

      • 5 0

    • Minimum 20% potrzebne będzie raczej do wypożyczenia a nie do jazdy (3)

      Dodam, że serwisanci będą mieli do obsługi 682 stacje, do których zapewne będa docierać samochodami. A to korków nie zmniejszy.

      • 10 1

      • I tak największym problemem będzie to, ze rowery nie rozładują się równocześnie, i tak serwis przyjedzie na stację ale nie "obsłuży" wszystkich rowerów, co tylko zwiększy koszty obsługi

        • 5 0

      • (1)

        akumulator duży ani ciężki nie jest
        nie widzę powodu, żeby serwisanci nie mieli dojeżdżać do rozładowanych rowerów
        jednośladami, np skuterami, nie stojącymi w korku
        dostawca pizzy moe wiźć 40 kilo ładunku
        tym bardziej serwisant

        • 3 4

        • taa weźmie na plecy 50baterii i pojedzie w miasto.

          • 7 1

    • dokładni, brzmi to jak ..plan na stały zarobek firm serwisowych.

      • 1 0

  • Czy to jest właśnie ta elektromobilność? (4)

    O której jeden taki z półprzymkniętymi oczami w telewizji gada?

    • 15 1

    • Miały być samochody... ale jaki rząd takie samochody :)

      • 7 1

    • to są właśnie te rowery na węgiel brunatny

      • 6 1

    • Pinokio już nawet sam nie pamięta, co naobiecywał...

      • 2 0

    • podwłądni Pinokia nie wspomnieli nawet słowem o tej elektromobilności

      wspomaganej siłą ludzkich mięśni w swoich opracowaniach studialnych.

      To jest inna elektromobilność niż ta, o której mówił Pinokio. To jest elektromobilność niekiedy wegetariańska.

      • 0 0

  • Skoro wspomaganie elektryczne jest konieczne do jazdy.. (5)

    to co się stanie, jak mi akumulator padnie w trakcie użytkowania? Nie mogę jechać dalej wyłącznie siłą mięśni, więc zsiadam z roweru i prowadze do najlbliższej stacji?

    • 14 2

    • Dokładnie

      Ale zalecam bieg bo minuty lecą...

      • 10 2

    • możesz zostawić w tym miejscu, w którym się zatrzymujesz (2)

      • 5 0

      • najlepiej

        wrzuć do rowu i wezwij taxi hahahahah

        • 1 1

      • ale w pewnej strefie

        i nie wiadomo co z odpłatnością za zostawienie roweru poza stacją gdy się rozładuje

        • 1 0

    • wspomaganie elektryczne nie jest konieczne do jazdy

      po płaskim nawet nie wyczujesz różnicy.

      Niski stan baterii jedynie utrudni/uniemożliwi wypożyczenie, ale nie jazdę.

      • 0 0

  • sorry ludzie (2)

    każdy komentarz na trojmiasto.pl jest pełny marudzenia i narzekania. Ogarnijcie się ludzie, wiadomo że każdemu nie da się dogodzić - jeśli tak bardzo boli was ten temat to albo nie używajcie rowerów albo zaangażujcie się w temat aby coś zmienić. Zawsze możecie sobie kupić własny wymarzony, we właściwym kolorze z ogromną baterią, lekki o zasięgu 200km. Powodzenia

    ps. mam nadzieje że podążycie za tradycją i dostanę najwięcej minusów pod wpisem :-)

    • 12 18

    • wolałbym własny

      i mam, ale mevo ma taka przewagę, że można zostawić rower i nie stresować się czy go ukradną oraz można jechać w jedną stronę, a wracać np komunikacją

      • 6 0

    • będziemy się cieszyć...

      ...jak będzie z czego. Obiecuję.

      • 10 0

  • Nie ma czegoś takiego jak

    centralna stopka.
    To są nóżki.

    • 7 6

  • wzrost do 200

    o dziękuję wam, bałem sie że to tylko dla kurdupli będzie
    mieszcze sie w zakresie

    • 5 4

  • A męskich nie było?

    • 21 3

  • przepraszam, ale gdzie jest wynik 'testu'?

    jakies porownania, statystyki, informacje? cokolwiek? nawet trudno wylowic oglne wrazenie. pr0

    • 19 1

  • Warszawa (1)

    a nie można było wprowadzic takiego samego systemu jak działa w Warszawie? Sprawdza się, więc po co komplikować życie? i w warszawie jest możliwość wypożyczenia roweru dla dziecka a w trójmieście??

    • 9 0

    • w warszawie to funkcjonuje kupe lat. u nas system dopiero ruszy. cierpliwosci

      • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum