• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo

Arnold Szymczewski
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.



Czy będziesz korzystać z roweru metropolitalnego?

Jako pierwsi rowery testowe Mevo wypróbowali pracownicy Stowarzyszenia Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.

  • Rowery wyglądają na solidne i podczas jazdy sprawiają takie wrażenie.
  • Rower będzie można wypożyczyć na kilka sposobów, m.in. za pomocą smartfona czy karty do banku.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.

Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).

- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.

W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i  masie do 120 kg.

Miejsca

Opinie (517) ponad 20 zablokowanych

  • Toto waży 37 kg ? (1)

    Troche lipa

    • 23 0

    • jesli wspomaganie jest odpowiednie to waga nie gra tu roli.

      • 1 1

  • (1)

    Najpier zróbcie odcinki po kilkadzisiąt kilometr ow dróg tylko rowweowych a nie tak jak na Jasieniu. 50 metrów ściezki, 2 kilometry ulicą, 50 metrów ścieżki, kilometr ulicą. Jakiś absurd . A gdzie bezpieczeństwo rowerzysty? Kto za to odpowiada. czy rowery sa ubezpieczone od NNW?

    • 5 5

    • NNW kup sobie sam jak potrzebujesz.

      • 1 2

  • Niestety obawy się potwierdziły (5)

    Rower ma 37kg i wspomaganie działające w niskim stopniu.
    Przez co pod górę jedzie się ciężko.

    Normalnymi rowerami elektrycznymi bez problemu można utrzymać 25km/h lekko tylko kręcąc pedałami jadąc np. pod górę Spacerową.
    A tymi będzie ciężko - pewnie oprogramowanie ustawione jest tak żeby oszczędzać akumulatory, po to żeby móc je rzadziej ładować.

    • 26 2

    • (2)

      to nie wyscigowka

      • 0 6

      • (1)

        Podjazd na górny taras to nie wyścig, ale codzienność.

        • 3 0

        • Pojazd na górny taras? Proszę bardzo.

          Osowa to głupia krowa.

          • 0 0

    • To jest wyzwanie dla hakerów

      • 4 0

    • g. wiesz

      KAŻDY rower elektryczny ma wspomaganie działające DO 25 km/h.
      Nie ma to nic wspólnego z leciutkim kręceniem pedałami pod Spacerową przy utrzymaniu 25 km/h.

      • 0 0

  • Czy bedą rowery Tolek dla starszych zasielane bateria? Bo tylu jest niepełnosprawnych. Czy to nie jest wykluczenie tej grupy . Powinno się to dać pod obrady Radnych trójmiejskich!

    • 4 3

  • Po trzech sezonach jazdy na elektryku wiem na co zwraca się największą uwagę (1)

    na stan naładowania baterii i możliwość oszczędzenia na płaskim, kiedy na końcu trasy czeka nas duży podjazd. Szkoda,że w tym rowerze jest to poza kontrolą. No chyba, że ktoś potrafi obracać głowę jak sowa.

    Nikomu te ponad 30 kg roweru nie będzie się podobać, jeśli zabraknie energii na podjeżdzie.

    • 10 0

    • jeśli zabraknie

      to stanie na amen heheh

      • 0 0

  • będą zainstalowane (4)

    ograniczniki prędkości?

    • 3 10

    • Elektryczny wspomaga do 25km/h

      • 3 0

    • Najlepszym ogranicznikiem prędkości jest waga tego roweru.

      • 0 0

    • (1)

      kiedy zainstaluja na drogach da rowerzystów leżących policjantów?

      • 0 1

      • przecież są!

        • 1 0

  • A czy maja ładowarki z logiem portalu trojmiaSTO?

    jesli nie to nie warto o tym pisać.

    • 3 1

  • Nextbike ma zwykle rowery które są ok

    Przy całym moim krytycyzmie rowerow miejskich te zwykłe nextbike są funkcjonalne i duzo ludzi korzysta. Takiego co waży 40kg i pod górkę nie da się podjechać to jeszcze nie widziałem. Gdańsk widać lubi eksperymentować

    • 13 0

  • Artykuł sponsorowany !

    • 4 0

  • Piękna maszynka. Lekka rama, świetne hamulce, inteligentne wspomaganie, stacje ładowania ...

    A nie, przepraszam, to przecież 3miasto toczone rakiem urzędniczej mafii

    • 17 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum