• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyły Badania Klimatu Rowerowego. Oceń, jak jeździ się po mieście

Joanna Karjalainen
9 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
W ankiecie mogą wziąć udział mieszkańcy m.in. Sopotu, Gdańska i Gdyni. W ankiecie mogą wziąć udział mieszkańcy m.in. Sopotu, Gdańska i Gdyni.

Czy Twoja miejscowość odnosi się z sercem do ruchu rowerowego? Czy jazda rowerem w Twojej miejscowości sprawia ci radość czy jest raczej źródłem stresów? To tylko niektóre z pytań, na które odpowiadają respondenci w corocznym Badaniu Klimatu Rowerowego. Ruszyła już tegoroczna edycja.



Czy uważasz że infrastruktura rowerowa w Trójmieście poprawia się?

Badania Klimatu Rowerowego są próbą zebrania opinii o jakości warunków korzystania z roweru w Polsce. Realizowane są przez Polską Unię Mobilności Aktywnej (PUMA) od 2018 roku w cyklu dwuletnim, według metodologii Fahrradklima-Test. Ankietę można wypełnić na stronie RowerowyKlimat.pl.

- Przedstawiając swoją opinię na temat korzystania z roweru w twoim mieście czy gminie, przekazujesz osobom kształtującym politykę rowerową i zarządcom ruchu ważną informację zwrotną, opinię eksperta, codziennego użytkownika przestrzeni publicznej - informują koordynatorzy badania.

- Wyniki badania umożliwiają stworzenie Rankingu Miast Przyjaznych Rowerzystom, czyli wielowymiarowego obrazu sytuacji osób korzystających z rowerów w poszczególnych miastach i gminach w Polsce, dając możliwość wsparcia argumentów na rzecz poprawy warunków jazdy rowerem i jakości przestrzeni publicznych - dodają.

Piesi na drogach rowerowych. Przepisy się zmieniły, zachowania nie



Udział w badaniu dla każdego



W badaniach może wziąć udział każdy mieszkaniec danego miasta lub gminy - bez względu na to czy korzysta z roweru często, czy tylko sporadycznie. W ankiecie pojawiają się pytania związane z odczuciami użytkownika roweru poruszającego się po danym mieście lub gminie.

Ankietowani odpowiadają m.in. na pytania dotyczące podejścia kierowców, ale także dziennikarzy i służb miejskich do rowerzystów. Należy także ocenić przyjazność infrastruktury oraz jej utrzymania zimą, jakość relacji między rowerzystami a pieszymi i wiele innych.

Badania są anonimowe, jednak pod koniec wypełniania ankiety można pozostawić swój adres e-mail i tym samym wziąć udział w losowaniu nagród w postaci rowerów.

Pozyskane dane zostaną opracowane i udostępnione publicznie w formie raportów dla poszczególnych gmin i miast biorących udział w badaniu, zgodnie z metodologicznym minimalnym progiem liczby respondentów.

W zeszłorocznej edycji badania Gdańsk i Gdynia otrzymały wyróżnienia. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule. Sopot nie został wówczas uwzględniony w badaniu ze względu na niewystarczającą liczbę mieszkańców biorących udział w ankiecie. Sopocianie i sopocianki wypełnili wówczas tylko 43 ankiety. Być może w tym roku będzie inaczej?

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

  • Utrapieniem (4)

    to są rowerzyści na chodnikach przeznaczonych wyłącznie(!!!) dla pieszych.

    • 8 12

    • jak zawsze w temcie rowerowy burtaczek z bklachosmroda wypluł kilkanascie postóiw (1)

      • 8 6

      • Masz coś z głową. Jesteś zacietrzewionym rowerzystą. Post napisał pieszy. Lecz się

        • 3 6

    • Za to hulajnogi nie są

      • 2 0

    • jeśli chodniki są przeznaczone wyłącznie dla pieszych, dlaczego nagminnie widać na nich zaparkowane samochody?

      cyklofobię się leczy, podobnie jak samochodozę

      • 1 0

  • A wiec poco jest ta ankieta poto by ci urzednicy mogli premie dostać Gdańsk wyrózniony i Gdynia też? To potwierdza jak te (7)

    To potwierdza jak tez jak nierzeczywistne są te badanie i nie majacego nic wspólnego z realnem stanem dróg w tych miastach !!Gdynia jest najbardziej anty rowerowa bo dróg rowerowych jest tyle co kot napłakał idostali wyróznienie od kogo od tych urzedników jak oficer rwerowy i ich kolesie odtych c rowerkiem raz tygodniu przejadą sie nad morzem.Bo nie od tych co roweru uzywają całorocznie codziennie jako transport!!
    I kolejna bzdura ankieta ma byc własnie dla tego całego wydziału rowerowego w Gdańsku tam zatrudniuonych około 10 kolesiów oficera rowerowego i oni nie wiedza jak wyglada infrastruktura jak sie jedzie rowerem w miescie i co jest potrzebne?Zaco biorą kase?
    Prawda jest taka ze za nic to stanowiska słupy sa dla pozorów jak ta ankieta.!!

    • 5 5

    • badania są ankietowe (1)

      wypełniają sami rowerzyści wg własnej oceny i odczucia, anonimowo. Więc nie pisz bzur, tylko wypełnij! A co do Gdyni to zgoda - tragedia

      • 3 2

      • w porównaniu z Sopoćkowem, Gdynia jest rajem rowerzysty

        choćby gdyńska policja w porównaniu z sopocką

        • 1 1

    • A kto sprawdza kto wypełnił ankiete mogą wypałenic własnie ci z blachosmrodów jak i ci urzednicy co ją wymyslili . (4)

      A wyniki właśnie to potwierdzają ,ze wypełniaja ci co z roweru korzystaja od swieta.
      W poprzedniej ankiecie było 9 718 z 90 miejscowosci !!! To juz przedstawia ze jest bezwartosciowa w samej grze rowerowej obecnie zapisanych jest 5 tys rowerzystów tylko w Gdańsku .
      Ankieta anonimowa wiec mozna wypelnic ja jedna osoba nawet kilkadziesiat razy.Tak najwyrazniej było w Gdyni i pewnie w Gdańsku .

      • 2 4

      • to zachęć tych 5 tys rowerzystów z Gdańska by wypełnili ankietę! (3)

        • 3 0

        • dlaczego ja mam robic za darmo to za co urzednicy dostaja nasze pieniądze!! (2)

          • 0 4

          • (1)

            Tych 5 tys. gdańskich rowerzystów robi to za pieniądze lub innej korzyści, czy dla zabawy? Wydawało się z Twojego postu że jesteś jednym z nich, więc łatwo mógłbyś zachęcić przez np. grupę na fb. Ale Ty tylko zrzędzisz i marudzisz,. Nie jesteś rowerzystą, jazda na rowerze nastraja pozytywnie i poprawia nastrój (udowodniono, że ruch fizyczny powoduje wydzielanie endorfin) rowerzysta może mieć konstruktywne uwagi do infrastruktury rowerowej ale Ty negujesz wszystko i snujesz jakieś spiskowe teorie. W objaśnieniu do ankiety napisano, że zapamiętany jest adres IP i dane systemu operacyjnego komputera z którego się ją wypełniło. OK., urzędnik może wypełnić kolejną z innego w sąsiednim pokoju, ale by wypełnić kilkadziesiąt razy musiałby znaleźć kilkadziesiąt komputerów! I każdy urzędnik innych! Ile tych komputerów by być musiało by to wpłynęło na wyniki głosowania?!

            • 3 1

            • nie będę wyjaśniał szczegółów, ale jesteś w błędzie

              Wystarczy jeden komputer i chwila zastanowienia...

              Czasem to wykorzystuję, gdy widać mobilizację hunwejbinów pod jakimś szczególnie wkurzającym tematem ale zwykle szkoda mi na to czasu...

              • 0 2

  • Nowe ścieżki rowerowe (3)

    Budować nowe ścieżki rowerowe jesli jest taka potrzeba .. a nie wbijać się z nimi w istniejąca strukturę drogową i piesZą

    • 14 7

    • Dokladnie tak powinny by nowe drogi rowerowe wydzielone nie na chodnikach nie na ulicach maja byc odseparowane od pieszych i aut

      I maja byc oddzielone zielenią do spalin

      • 4 2

    • idea słuszna, ale... (1)

      jak ją zrealizować, np. na Kołobrzeskiej od SKM do Chłopskiej gdzie droga rowerowa bardzo potrzebna a miejsca na nią brak! Tak jest w wielu miejscach poza osiedlami mieszkaniowymi, gdzie trzeba jakoś wcisnąć ruch rowerowy w istniejącą siatkę ulic

      • 5 1

      • zlikwidować miejsca parkingowe wzdłuż ulicy i zwężać pas zieleni i chodnika i miejsce bedzie

        Dlaczego blachosmrdody które są szkodnikiem miejskim zatruwającym ludzi spalinami maja zawłaszczac 10razy wiecej przestrzeni niz ci co są wybawieniem dlatego miasta!

        • 6 4

  • (1)

    Co to jest za klimat rowerowy ? Wiem że jest południowy śródziemnomorski , ale rowerowy pierwszy raz słyszę. A rowerczyki jeszcze narzekają na wszystko jeszcze mają mało.

    • 10 10

    • burakczku z blachosmroda szkodniku bo rowerzysci są poszkodowani cały czas w miescie niesa traktowani na równo z takimi jak ty

      • 6 5

  • Dlaczego (1)

    Trójmiasto.pl publikuje takie bzdury jak nakaz jazdy rowerami po chodnikach?

    • 7 5

    • ale o co ci chodzi?

      • 4 0

  • Bylejakosc

    Nie powinno buc żadnego uzasadnienia potrzeby wbijania ścieżek rowerowych w istniejąca strukturę drogowa .. budować nowe . Bezpieczne, obecne wciskanie to bylejakość , a za to przyjdzie czas zapłaty , koszty bezpieczeństwa użytkowników dróg są bezkosztowe

    • 7 5

  • Klimatu pogodowego od listopada do marca PUMA nie badała i uwzględniła znaczy?

    Niejaki Piotr Grzelak, prezes zarządu PUMA uważa, znaczy,
    że codzienne, wieloletnie dojeżdżanie do pracy w jakimś w grudniu czy lutym, przy -15 - to sama przyjemność.
    Niczym na Karaibach.
    Ten facet jest prywatnie, obok PUMY, zatrudniony na umowę o pracę przez inną obywatelkę - Aleksandrę Dulkiewicz.
    Towarzystwo wrogie ludziom.

    • 7 6

  • "Cov. Id. 19 ... 84"

    Rewelacyjnie !!! Można jeździć i po ścieżkach i po chodnikach i po jezdniach i po lasach. Można zapierniczać szybko nie uważając na innych. Można rozjeżdżać rodziny na spacerach w niedziele w lesie. Można blokować bezkarnie całe miasto podczas spędów - "Nasi" w Urzędzie wszystko załatwią... Można wtedy też poudawać "ekologów" na rowerach a nasze samochody zostawiać na trawnikach i w bramach posesji mieszkańców.

    • 6 7

  • wystarczy jedno słowo - tragedia... (1)

    Takie efekty się uzyskuje, jeśli urzędnicy dostają do realizacji ideologię a nie przemyślany pomysł.

    Dla urzędnika ważne jest zaliczenie KPI i zadania premiowego, chociażby dzięki paskowi farby na chodniku. Wystarczy "imponująca" liczba zsumowanych metrów. A że faktycznie to stumetrowe odcinki porozrzucane chaotycznie po obu stronach ulicy? Kogo to obchodzi?!!

    Mieszkaniec biura nigdy nie użyje tego co sam "wyprodukował".
    Nigdy też nie zajmie się istotą problemu, bo przekroczy to jego możliwości pojmowania, kompetencje...
    Lub, co gorsza, naruszy to jego interesy (to dotyczy wyższych grzęd hierarchii)...

    Najgorsza z działalności to lansowanie z rewolucyjną żarliwością roweru jako panaceum na wszelkie wyzwania komunikacyjne i powoływanie się na przykłady z całkowicie odmiennej rzeczywistości znacznie bardziej rozwiniętych komunikacyjne miejsc na świecie.
    Demagogia kłująca w oczy bezsensem i oderwaniem głowy od reszty ciała, irytująca i załamująca brakiem logiki i wiedzy o codzienności mieszkańców.

    • 11 5

    • cyklofobię, jak każdą paranoję, się leczy

      ankieta nie ma na celu ocenę infrastruktury rowerowej, ale odczuć, które masz gdy korzystasz z roweru. Jak wszystko cię w życiu wkurza, lepiej sięgnij po poradę specjalisty, a ankiety nie wypełniaj.

      • 0 2

  • Rozumiem, że to tylko interesuje rowerzystów, ale tego typu badania powinny uwzględniać część dla pieszych i kierowców (6)

    A to z tego powodu, że rowerzyści istnieją w pewnym układzie obejmującym pozostałych i ich zdanie może bardzo dużo powiedzieć o tym, w jaki sposób powinny działać czy ścieżki rowerowe czy edukacja rowerzystów, której praktycznie NIW ma.

    • 4 7

    • ale co tu edukowac? (4)

      infrastruktura jest zbyt abstrakcyjna do przepisów jakie mamy.
      z jednej strony dziecko ma obowiązek jechać ruchliwą jezdnią, kawałek dalej kolarz ma obowiązek jechać chodnikiem. Totalny bezsens.

      Czas najwyższy skończyć z przywilejami dla kierowców. to sie zrobi normalnie

      • 3 1

      • Nie wiem co, może przepisy obowiązujące rowerzystów? (1)

        90% z nich nie ma o nich zielonego pojęcia i jeszcze tu na tym portalu wprowadza ludzi w błąd

        • 0 4

        • 80% rowerzystów biorących udział w badaniach klimatu rowerowego dwa lata temu

          było posiadaczami prawa jazdy. Przypuszczalnie dla Ciebie zdanie egzaminu na prawo jazdy było największym osiągnięciem intelektualnym w życiu. Badania wykazują, że kilkunastoletnie dzieci doskonale znają przepisy ruchu drogowego i się ściśle do nich stosują.

          • 0 0

      • Dziecko do lat 10 ma obowiązek jechać chodnikiem, także z opiekunem - nie znasz przepisów? (1)

        Dorosły ma ZAKAZ jazdy chodnikiem (poza paroma przypadkami), to że ty jeździsz, nie znaczy, że jest to dozwolone

        • 2 0

        • a 11letnie ma obowiązek jechaćjezdnią

          Dorosły ma NAKAz jazdy chodnikiem wystarczy znak c13/c16!

          • 1 1

    • 80% rowerzystów w Gdańsku to posiadacze prawa jazdy

      i osoby mające dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym. Proszę nie pisać bzdur na temat braku znajomości przepisów ruchu drogowego przez rowerzystów.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum