Program rozbudowy i podnoszenia standardów już istniejących w Gdańsku dróg rowerowych został po raz pierwszy zaprezentowany w maju. Zakłada on, ze do roku 2013 w Gdańsku będzie ok. 145 km dróg rowerowych (dziś jest ich ok. 64 km), służących zarówno rekreacji, jak i codziennej komunikacji po mieście. Władze Gdańska zakładają że może to kosztować nawet 68 mln zł.
W czasie konsultacji społecznych, w których wzięły udział m.in. Obywatelska Liga Ekologiczna oraz Polski Klub Ekologiczny zgłoszono do projektu kilkanaście uwag, sugerujących m.in. uwzględnienie budowy parkingów rowerowych i oraz budowanie dróg z masy bitumicznej, nie zaś kostki.
- Pod wpływem konsultacji zmodyfikowaliśmy także przebieg dwóch planowanych dróg: wzdłuż ul. Opata Jacka Rybińskiego od Grunwaldzkiej do Opackiej, oraz wzdłuż ul. Krasickiego i Wyzwolenia do Marynarki Polskiej, z odbiciem do latarni w Nowym Porcie - opowiada Antoni Szczyt, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. rozwoju dróg rowerowych.
Gdański projekt jest częścią większego, bo aglomeracyjnego planu rozbudowy dróg rowerowych w całym Trójmieście i sąsiadujących gminach. Jeszcze w tym miesiącu do rad Gdańska, Gdyni i Sopotu trafią jednakowo brzmiące projekty uchwał dotyczące rozwijanie infrastruktury rowerowej w regionie. Do projektu włączają się także Pruszcz Gdański, Żukowo i Kolbudy. - Dzięki temu, że całe przedsięwzięcie ma charakter aglomeracyjny mamy dużo większe szanse na zdobycie finansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, zarządzanego przez zarząd województwa - przekonuje Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.
Niestety wciąż nie wiadomo w jakiej kolejności będą budowane i modernizowane kolejne drogi rowerowe w Gdańsku (numery na mapie nie oznaczają harmonogramu prac). Nawet wśród pomysłodawców przedsięwzięcia nie ma co do tego zgodności: - Najpierw zmodernizujemy szlaki już istniejące - zapewnia Antoni Szczyt. - Rozwój to nowe drogi, dlatego w każdym roku programu powstanie kilka kilometrów nowych tras - ripostuje prezydent Adamowicz.
|
Opinie (193) 4 zablokowane
-
2006-08-16 23:32
wszystko fajnie...
....tylko co by ludzie wreszcie nauczyli sie korzystać i ze ścierzek i z chodników:) no ale oczywiście niech buduja
- 0 0
-
2006-08-16 23:35
a wybory idą, gawiedź trzeba czymś nakarmić
- 0 0
-
2006-08-16 23:37
m a l k o n t e n c i e
zamilcz wreszcie
- 0 0
-
2006-08-16 23:39
No to do roboty!!! Gdańsk rulez; ))
- 0 0
-
2006-08-16 23:44
Tylko kto robi te ścieżki rowerowe że po roku juz kałuże stoją przy krawęznikach.Pewnie fuszerkę robią kosztem łapówek które dają aby wejść na inwestycję
- 0 0
-
2006-08-16 23:46
Steinfliess
Eee... Raczej budowa ścieżek rowerowych jest kiepskim argumentem - materiałem na kiełbasę wyborczą, a to dlatego, że społeczeństwo w większości ma w d.. drogi rowerowe. Równie dobrze za taki argument mógłaby posłużyć sprawa pomocy dla Libanu. Temat dla wyborcy zupełnie obojętny.
- 0 0
-
2006-08-16 23:48
Podobny artykuł ukazał się na tym portalu, gdzieś 3 miesiące temu
- 0 0
-
2006-08-16 23:54
właśnie do mnie dotarło, że w tym roku ani razu nie posadziłam jeszcze zadka na rower! o kurcze, praca mnie wykończy. dobrze, że od piątku urlop...
- 0 0
-
2006-08-17 00:02
??
"wzdłuż ul. Opata Jacka Rybińskiego od Grunwaldzkiej do Opackiej,"
zastanawia mnie, w którym miejscu Opata Jacka krzyżuje sie z Opacką...- 0 0
-
2006-08-17 00:14
Budować ale z głową i dbać o to co już wybudowane!
Budowa ścieżki jadąc którą trzeba kilkukrotnie zmieniać stronę ulicy mija się z celem bo taka ścieżka wkurza a nie sprawia przyjemność.
Przykłady - dojazd od pasa startowego do deptaku na Zaspie, przejazd od stony Miszewskiego do placu Komorowskiego.
Oprócz tego kwestia sprzątania tych ścieżek - rozbita butelka - wiadomo czym się może skończyć dla rowerzysty - potrafi zalegać ponad tydzień w tym samym miejscu. Utrzymywanie i dbanie o to co się ma to podstawa. Ostatnia sprawa to konieczność odseparowania ścieżki rowerowej wzdłuż wydm od chodnika dla pieszych. W sezonie tam jest masakra, dzieci, pieski i ci do których cały świat należy idą po ścieżce skutecznie ją blokując. Jednym słowem brawo dla Gdańska za przyjazne podejście i plany wobec rowerzystów, ale budować i utrzymwać z głową.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.