• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerowy raj

ms
17 sierpnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Tak dziś wygląda sieć gdańskich dróg rowerowych... Tak dziś wygląda sieć gdańskich dróg rowerowych...
...a tak mogłaby wygladać za kilka lat, gdyby spełniły się plany gdańskich urzędników. ...a tak mogłaby wygladać za kilka lat, gdyby spełniły się plany gdańskich urzędników.
85 km nowych dróg rowerowych powstanie, a 11 km już istniejących zostanie zmodernizowanych - takie są założenia gdańskiego Projektu Komunikacji Rowerowej na najbliższe siedem lat. Rowerzyści przyklasnęli proponowanym przez miasto rozwiązaniom.

Program rozbudowy i podnoszenia standardów już istniejących w Gdańsku dróg rowerowych został po raz pierwszy zaprezentowany w maju. Zakłada on, ze do roku 2013 w Gdańsku będzie ok. 145 km dróg rowerowych (dziś jest ich ok. 64 km), służących zarówno rekreacji, jak i codziennej komunikacji po mieście. Władze Gdańska zakładają że może to kosztować nawet 68 mln zł.

W czasie konsultacji społecznych, w których wzięły udział m.in. Obywatelska Liga Ekologiczna oraz Polski Klub Ekologiczny zgłoszono do projektu kilkanaście uwag, sugerujących m.in. uwzględnienie budowy parkingów rowerowych i oraz budowanie dróg z masy bitumicznej, nie zaś kostki.

- Pod wpływem konsultacji zmodyfikowaliśmy także przebieg dwóch planowanych dróg: wzdłuż ul. Opata Jacka Rybińskiego od Grunwaldzkiej do Opackiej, oraz wzdłuż ul. Krasickiego i Wyzwolenia do Marynarki Polskiej, z odbiciem do latarni w Nowym Porcie - opowiada Antoni Szczyt, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. rozwoju dróg rowerowych.

Gdański projekt jest częścią większego, bo aglomeracyjnego planu rozbudowy dróg rowerowych w całym Trójmieście i sąsiadujących gminach. Jeszcze w tym miesiącu do rad Gdańska, Gdyni i Sopotu trafią jednakowo brzmiące projekty uchwał dotyczące rozwijanie infrastruktury rowerowej w regionie. Do projektu włączają się także Pruszcz Gdański, Żukowo i Kolbudy. - Dzięki temu, że całe przedsięwzięcie ma charakter aglomeracyjny mamy dużo większe szanse na zdobycie finansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, zarządzanego przez zarząd województwa - przekonuje Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.

Niestety wciąż nie wiadomo w jakiej kolejności będą budowane i modernizowane kolejne drogi rowerowe w Gdańsku (numery na mapie nie oznaczają harmonogramu prac). Nawet wśród pomysłodawców przedsięwzięcia nie ma co do tego zgodności: - Najpierw zmodernizujemy szlaki już istniejące - zapewnia Antoni Szczyt. - Rozwój to nowe drogi, dlatego w każdym roku programu powstanie kilka kilometrów nowych tras - ripostuje prezydent Adamowicz.
Koszt budowy 1 km drogi rowerowej w Gdańsku waha się od 300 do 900 tys. zł. za km. Dzięki wieloletnim doświadczeniom do budowy tych dróg używana jest najbardziej przyjazna rowerzystom masa bitumiczna: kolorowy i szorstki bitumex.
ms

Opinie (193) 4 zablokowane

  • To może wkońcu niech zaczną budować jak trzeba czyli szerzej na łukach i zakrętach bo na 2m szerokości cieżko się minąć z jadącym z przeciwka.
    I druga sprawa: Dlaczego GPEC i inne firmy rozkopując ścieżki nie doprowadzają ich do stanu sprzed robót tylko kładą latającą na wszystkie strony kostkę i mają sprawę z głowy?

    • 0 0

  • Freon

    ścieżki rowerowe są tylko i wyłącznie dla rowerów, a nie dla rolkarzy, którzy są pieszymi. Tak więc jadącym od prawej do lewej rolkarzom ze słuchawkami na uszach mówię NIE!

    • 0 0

  • A może tak poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach. Rowerzysta jedzie sobie prosto, ma zielone światło i taranuje go samochód skręcający w prawo na zielonej strzałce. Samochód oczywiście nie zatrzymuje się na czerwonym ani nie ustępuje pieszym/rowerzystom. Masakra w biały dzień, a miasto chwali się ścieżkami.

    • 0 0

  • Przede wszystkim należy wyraźnie oddzielić(żywopłoty albo barierki) chodniki od ścieżek rowerowych. Trzeba też karać pieszych przechadzających się w najlepsze po ścieżkach, a gdy zwróci się im uwagę bluzgają na "durnych rowerzystów".
    Inna sprawa to rośliność przy ścieżkach. Co z tego, że budują ścieżkę o szerokości 2m skoro po kilku miesiącach zostaje 1m bo resztę zarosły krzaki, których nikt nie przycina.

    • 0 0

  • to co zrobiono na grunwaldzkiej na wysokości manhattanu po drugiej stronie, a konkretnie na przystanku autobusowym, to dla mnie przykład odmóżdżenia twórców
    usytuowanie ścieżki w ten sposób, że ludzie wysiadają z autobusu prosto pod koła rowerzysty mógł POwstać tylkow gdańsku
    co prawda POgratulować należy niskich kosztów - kubeł białej farby i pędzel, ale ja czekam na radosne wieści z relacji rozjechania matki z dzieckiem

    • 0 0

  • wielkie halo o ściezki

    Po co tyle hałasu o jakieś ściezki. Tyle ich już jest a rowerzyści i tak jeżdzą po ulicy.
    Powinni raczej informacje jaieś zrobić przy przejściach dla pieszych ABY ZSIADAC Z ROWERU NA PRZEJŚCIU DLA PIESZYCH !!!

    • 0 0

  • oby tylko!

    Ja mam tylko nadzieję, że jak najszybciej zrobią ścieżkę rowerową na Chełm, bo teraz wszyscy rowerzyści zjeżdzają do Gdańska pasem ziieleni biegnącym wzdłuż Armii Krajowej, gdzie juz przecież wkrótce ma biec linia tramwajowa...Już z dniem rozpoczęcia tam robót ta droga stanie się niedostępna dla rowerzystów i będzie trzeba obkrążać cały Chełm żeby się dostać do Starowki...

    • 0 0

  • Zbudowano w ostatnim czasie ścieżkę na Al.Grunwaldzkiej i byłoby znośnie gdyby na koniec nie postawiono kupy znaków i barierek na krawędzi ścieżki. Proponuję aby projektanci przejechali się i zachaczyli kierownicą o taki znak. Trzeba być debilem aby nie widzieć, że takie rozwiązanie powoduje zwężenie i tak już wąskiej ścieżki.

    • 0 0

  • 3mamy za słowo!

    Do 2013 nie tak daleko. Liczymy, że to będzie zrealizowane i połączone z Sopotem i Gdynią.
    Jest tylko taka kwestia, czy to znaczy, że przy nowo budowanych drogach nie będzie automatycznie projektowanych tras rowerowych??
    Przecież nowe drogi łatwiej od razu projektować ze ścieżkami rowerowymi, zamiast później mozolnie je dobudowywać.
    Gdańsk ma przecież mnnóstwo nowych projektów dróg: Nowa Wałowa, Nowa Łódzka, Nowa Spacerowa, etc...
    Ale ogólnie się mnie podoba pomysł!!

    • 0 0

  • Nie projektują razem z drogami i potem wychodzą takie akcje jak z Błędnikiem. Po co sie tam gdzebią tyle lat jak nie potrafili ścieżki rowerowej przez głupi wiadukt wybudować? A byłoby bardzo fajne połączenie co Centrum jadąc od strony Wrzeszcza.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum