• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerowy raj

ms
17 sierpnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Tak dziś wygląda sieć gdańskich dróg rowerowych... Tak dziś wygląda sieć gdańskich dróg rowerowych...
...a tak mogłaby wygladać za kilka lat, gdyby spełniły się plany gdańskich urzędników. ...a tak mogłaby wygladać za kilka lat, gdyby spełniły się plany gdańskich urzędników.
85 km nowych dróg rowerowych powstanie, a 11 km już istniejących zostanie zmodernizowanych - takie są założenia gdańskiego Projektu Komunikacji Rowerowej na najbliższe siedem lat. Rowerzyści przyklasnęli proponowanym przez miasto rozwiązaniom.

Program rozbudowy i podnoszenia standardów już istniejących w Gdańsku dróg rowerowych został po raz pierwszy zaprezentowany w maju. Zakłada on, ze do roku 2013 w Gdańsku będzie ok. 145 km dróg rowerowych (dziś jest ich ok. 64 km), służących zarówno rekreacji, jak i codziennej komunikacji po mieście. Władze Gdańska zakładają że może to kosztować nawet 68 mln zł.

W czasie konsultacji społecznych, w których wzięły udział m.in. Obywatelska Liga Ekologiczna oraz Polski Klub Ekologiczny zgłoszono do projektu kilkanaście uwag, sugerujących m.in. uwzględnienie budowy parkingów rowerowych i oraz budowanie dróg z masy bitumicznej, nie zaś kostki.

- Pod wpływem konsultacji zmodyfikowaliśmy także przebieg dwóch planowanych dróg: wzdłuż ul. Opata Jacka Rybińskiego od Grunwaldzkiej do Opackiej, oraz wzdłuż ul. Krasickiego i Wyzwolenia do Marynarki Polskiej, z odbiciem do latarni w Nowym Porcie - opowiada Antoni Szczyt, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. rozwoju dróg rowerowych.

Gdański projekt jest częścią większego, bo aglomeracyjnego planu rozbudowy dróg rowerowych w całym Trójmieście i sąsiadujących gminach. Jeszcze w tym miesiącu do rad Gdańska, Gdyni i Sopotu trafią jednakowo brzmiące projekty uchwał dotyczące rozwijanie infrastruktury rowerowej w regionie. Do projektu włączają się także Pruszcz Gdański, Żukowo i Kolbudy. - Dzięki temu, że całe przedsięwzięcie ma charakter aglomeracyjny mamy dużo większe szanse na zdobycie finansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, zarządzanego przez zarząd województwa - przekonuje Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.

Niestety wciąż nie wiadomo w jakiej kolejności będą budowane i modernizowane kolejne drogi rowerowe w Gdańsku (numery na mapie nie oznaczają harmonogramu prac). Nawet wśród pomysłodawców przedsięwzięcia nie ma co do tego zgodności: - Najpierw zmodernizujemy szlaki już istniejące - zapewnia Antoni Szczyt. - Rozwój to nowe drogi, dlatego w każdym roku programu powstanie kilka kilometrów nowych tras - ripostuje prezydent Adamowicz.
Koszt budowy 1 km drogi rowerowej w Gdańsku waha się od 300 do 900 tys. zł. za km. Dzięki wieloletnim doświadczeniom do budowy tych dróg używana jest najbardziej przyjazna rowerzystom masa bitumiczna: kolorowy i szorstki bitumex.
ms

Opinie (193) 4 zablokowane

  • i po co ?

    "Zakłada on, ze do roku 2013 w Gdańsku będzie ok. 145 km dróg rowerowych " i po co skoro po roku 2012 i tak to będzie bez sensu...

    • 0 0

  • Paranoja

    Po pierwsze wzdłuz jezdni gdzie sa ścieżki należy postawic znaki zakazu dla rowerzystów bo i tajk jeżdża jezdnią a po drugie na chodnikach same dziury a zamiast je latac porządnie robi się ścieżki

    • 0 0

  • Przy temacie sciezek rowerowych,

    zawsze ktos poruszy niesmiertelny temat mieszanych sciezek rowerowych i chodnika .
    W Polsce , jak zwykle , nie funkcjonuje cos , co gdzie indziej jest normalne .
    Jako przyklad - sciezka w pasie nadmorskim pomiedzy Jelitkowem i Sopotem .
    Kochani rowerzysci , piesi wejda czasami na czesc dla rowerow , sa tez skrzyzowania z chodnikami .
    Wiekszosc rowerzystow osiaga na tej sciezce predkosci zapewniajace kwalifikacje do Tour de France , a przeciez nawet pojazdy mechaniczne maja ograniczenia predkosci w terenie zabudowanym .
    Tylko obustronne poszanowanie , kultura jazdy i odrobina zdrowego rozsadku moga poprawic bezpieczenstwo zarowno pieszych jak i rowerzystow .
    Ciagle wojny i wzajemne wyzwiska sprawy nie rozwiaza .

    • 0 0

  • osskaa

    Nowa Spacerowa ma przebiegać rzekomo tunelem więc trudno tam o ścieżkę rowerową.

    • 0 0

  • Marek

    I jakie jest ograniczenie w terenie zabudowanym? Myślisz, że rowerzyści na ścieżce nadmorkiej osiągają ponad 50kmph?
    A zresztą czy to, że piesi nie potrafią korzystać z chodnika jest powodem aby rowerzyści jechali 5km/h? To taka sama sytuacja jakby piesi chodzili po obwodnicy i mieli pretensje, że samochody jadą 100km/h i więcej

    • 0 0

  • Anonimie

    ..." A zresztą czy to, że piesi nie potrafią korzystać z chodnika jest powodem aby rowerzyści jechali 5km/h "...
    I widzisz , to jest ten problem .
    Piesi powinni uwazac i nie wchodzic na drogi dla rowerow , a rowerzysci poruszac sie z predkoscia bezpieczna , czyli taka , zeby w kazdej chwili mogli w miare szybko wyhamowac .
    To czy predkosc bezpieczna w danym momencie to 5 czy 25 km/h , zalezy miedzy innymi od ilosci pieszych i rowerzystow , pogody , stanu nawierzchni , widocznosci na danym odcinku trasy itp.

    • 0 0

  • co za żenada - śmiać mi się chce jak widzę kolejne kłamstwa platformiaków

    Sopot przed wyborami chce zbudować tunel na Niepodległości, Gdańsk będzie ścieżki budował a Gdynia ??? buuueheheheh
    a tak się naśmiewali z 3 milionów mieszkań !!! Sami zachowaują się tak samo !
    jak to było ? Źbło w oku bliźniego a belki w swoim nie zauważasz ?! hehehe
    puknij się platformo w piersi

    • 0 0

  • jak się czyta co niektórzy za bzdury wypisują

    to az przykro. jak powstaja ściezki to zle, nie powstaja też niedobrze, zaraz jakis baran napisze ,że artykuł powstał bo wybory sie zbliżają, rece opadja normalnie

    • 0 0

  • egon

    Gdańsk nie będzie budował tylko BUDUJE z różnym skutkiem ale buduje. Takie są fakty.

    • 0 0

  • egon

    Jesteś kolejnym internautą, który sądzi że to kiełbasa wyborcza, a ja powiadam, że większość społeczeństwa w Polsce nie obchodzą drogi rowerowe, tak jak nie obchodzi Liban, ani Darfur. Ludzie chcą autostrad, kasy, biznesu i jeszcze raz biznesu. I to jest dobrym materiałem na kiełbasę wyborczą, a nie infrastruktura rowerowa. Pomimo, że użytkowników tras rowerowych jest coraz więcej, to i tak ten elektorat się nie liczy. Uważam, że nie można wszystkiego sprowadzać do polityki. Akurat ten temat jest niezależny.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum