Program rozbudowy i podnoszenia standardów już istniejących w Gdańsku dróg rowerowych został po raz pierwszy zaprezentowany w maju. Zakłada on, ze do roku 2013 w Gdańsku będzie ok. 145 km dróg rowerowych (dziś jest ich ok. 64 km), służących zarówno rekreacji, jak i codziennej komunikacji po mieście. Władze Gdańska zakładają że może to kosztować nawet 68 mln zł.
W czasie konsultacji społecznych, w których wzięły udział m.in. Obywatelska Liga Ekologiczna oraz Polski Klub Ekologiczny zgłoszono do projektu kilkanaście uwag, sugerujących m.in. uwzględnienie budowy parkingów rowerowych i oraz budowanie dróg z masy bitumicznej, nie zaś kostki.
- Pod wpływem konsultacji zmodyfikowaliśmy także przebieg dwóch planowanych dróg: wzdłuż ul. Opata Jacka Rybińskiego od Grunwaldzkiej do Opackiej, oraz wzdłuż ul. Krasickiego i Wyzwolenia do Marynarki Polskiej, z odbiciem do latarni w Nowym Porcie - opowiada Antoni Szczyt, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. rozwoju dróg rowerowych.
Gdański projekt jest częścią większego, bo aglomeracyjnego planu rozbudowy dróg rowerowych w całym Trójmieście i sąsiadujących gminach. Jeszcze w tym miesiącu do rad Gdańska, Gdyni i Sopotu trafią jednakowo brzmiące projekty uchwał dotyczące rozwijanie infrastruktury rowerowej w regionie. Do projektu włączają się także Pruszcz Gdański, Żukowo i Kolbudy. - Dzięki temu, że całe przedsięwzięcie ma charakter aglomeracyjny mamy dużo większe szanse na zdobycie finansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, zarządzanego przez zarząd województwa - przekonuje Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.
Niestety wciąż nie wiadomo w jakiej kolejności będą budowane i modernizowane kolejne drogi rowerowe w Gdańsku (numery na mapie nie oznaczają harmonogramu prac). Nawet wśród pomysłodawców przedsięwzięcia nie ma co do tego zgodności: - Najpierw zmodernizujemy szlaki już istniejące - zapewnia Antoni Szczyt. - Rozwój to nowe drogi, dlatego w każdym roku programu powstanie kilka kilometrów nowych tras - ripostuje prezydent Adamowicz.
|
Opinie (193) 4 zablokowane
-
2006-08-17 00:20
Jarek rowerzysta
Infrastruktura rowerowa w Polsce to jest rzeczywiście dno projektanckie, ale jak już powstaną te ścieżki, ludzie będą jeździć. Stanie się to jakąś normą, to i może wykończenia zaczną ulepszać i ujednolicać jak to jest na Zachodzie (nie całym)
- 0 0
-
2006-08-17 00:23
autorze "Z"...
... jeżeli Twoja umiejętność jazdy na rowerze jest tak na takim samym poziomie jak znajomość ortografii to chyba bedzie lepiej, jeśli odstawisz rower i złapiesz za słownik ortograficzny.
Wszystkim rowerzystom (również sobie) życzę aby powyższe plany zostały w pełni zrealizowane.- 0 0
-
2006-08-17 00:30
ILE!!!!!!!!!!!!
Nie wiem czy zauważyliście ale miasto szacuje koszt budowy ww dróg na 68 mln PLN !!!!!!!!!!!!!!! to pytam z czego bedą te drogi - ze złota, kurde nikt mi nie wmówi ze pozwolenia na budową (szczególnie ze to miasto buduje) projekt i raptem ok 80 km asfaltu o szerokości 1,5 metra bedzie kosztować 68 baniek (to kilometr autostrady A1 kosztuje ok 7 mln, z wykupem gruntu, z balustradami, telefonami awaryjnymi, etc), a na dodatek jestem pewien ze wiekszość tych dróg powstanie kosztem chodników.
- 0 0
-
2006-08-17 00:38
a co z
kaczkami na Słowackiego, przecież muszą gdzieś przelatywać?
- 0 0
-
2006-08-17 01:19
CORAZ BARDZIEJ CZUĆ ZBLIŻAJĄCE SIĘ WYBORY
Adamowicz SS musi się pokazać
- 0 0
-
2006-08-17 01:46
rowerzysta tez czlowiek
a ja bym bardzo chciała aby szanowni kierowcy raczyli zauwazyc sciezki rowerowe a nie dojezdzaja sobie do pasow i stoja zadowoleni z siebie na sciezce (i wtedy babcie pomstuja ze sa sciezki a my po przejsciu). Pomijajac juz strzalki ktore widac nie dotycza sciezek :/
- 0 0
-
2006-08-17 01:58
tyle ścieżek a co z drogami do dzielnic gdzie buduje się..
..tyle nowych mieszkań Ujeścisko, Zakoniczyn, Kowale. Cały ruch wisi na wąskiej Świętokrzyskiej i Warszawskiej-masakra, a samochodem trzeba, bo taka praca. I codziennie godziny w korkach
- 0 0
-
2006-08-17 02:00
tylko żeby były asfaltowe, żeby na rolkach można było jeździć
Jak robić to z głową, żeby służyło do wielu celów, a nie tylko rowerom. Po sfrezowanych kostkach to na rolkach się jeźdxić nie da
- 0 0
-
2006-08-17 07:26
Wybory juz czuc w powietrzu.
Powtorka artykulu , z tymi samymi mapkami .
Jutro poinformuja czytelnikow o tramwajach na Chelm .- 0 0
-
2006-08-17 07:44
Tylko dwie sprawy
Dziękuje włodarzom za szlabany na ścieżce przy szpitalu na Klinicznej (chociaż do maja, w końcu zamknięto wjazd na parking od Hallera, który przecinał ścieżkę)oraz za brak ścieżki na teoretycznie wyremontowanym błędniku (teoretycznie bo ludzie z rowerami zamiast spokojnie jeździć po wiadukcje dalej biegają po schodach przy Jana z Kolna)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.