• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerowy raj

ms
17 sierpnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Tak dziś wygląda sieć gdańskich dróg rowerowych... Tak dziś wygląda sieć gdańskich dróg rowerowych...
...a tak mogłaby wygladać za kilka lat, gdyby spełniły się plany gdańskich urzędników. ...a tak mogłaby wygladać za kilka lat, gdyby spełniły się plany gdańskich urzędników.
85 km nowych dróg rowerowych powstanie, a 11 km już istniejących zostanie zmodernizowanych - takie są założenia gdańskiego Projektu Komunikacji Rowerowej na najbliższe siedem lat. Rowerzyści przyklasnęli proponowanym przez miasto rozwiązaniom.

Program rozbudowy i podnoszenia standardów już istniejących w Gdańsku dróg rowerowych został po raz pierwszy zaprezentowany w maju. Zakłada on, ze do roku 2013 w Gdańsku będzie ok. 145 km dróg rowerowych (dziś jest ich ok. 64 km), służących zarówno rekreacji, jak i codziennej komunikacji po mieście. Władze Gdańska zakładają że może to kosztować nawet 68 mln zł.

W czasie konsultacji społecznych, w których wzięły udział m.in. Obywatelska Liga Ekologiczna oraz Polski Klub Ekologiczny zgłoszono do projektu kilkanaście uwag, sugerujących m.in. uwzględnienie budowy parkingów rowerowych i oraz budowanie dróg z masy bitumicznej, nie zaś kostki.

- Pod wpływem konsultacji zmodyfikowaliśmy także przebieg dwóch planowanych dróg: wzdłuż ul. Opata Jacka Rybińskiego od Grunwaldzkiej do Opackiej, oraz wzdłuż ul. Krasickiego i Wyzwolenia do Marynarki Polskiej, z odbiciem do latarni w Nowym Porcie - opowiada Antoni Szczyt, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. rozwoju dróg rowerowych.

Gdański projekt jest częścią większego, bo aglomeracyjnego planu rozbudowy dróg rowerowych w całym Trójmieście i sąsiadujących gminach. Jeszcze w tym miesiącu do rad Gdańska, Gdyni i Sopotu trafią jednakowo brzmiące projekty uchwał dotyczące rozwijanie infrastruktury rowerowej w regionie. Do projektu włączają się także Pruszcz Gdański, Żukowo i Kolbudy. - Dzięki temu, że całe przedsięwzięcie ma charakter aglomeracyjny mamy dużo większe szanse na zdobycie finansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, zarządzanego przez zarząd województwa - przekonuje Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.

Niestety wciąż nie wiadomo w jakiej kolejności będą budowane i modernizowane kolejne drogi rowerowe w Gdańsku (numery na mapie nie oznaczają harmonogramu prac). Nawet wśród pomysłodawców przedsięwzięcia nie ma co do tego zgodności: - Najpierw zmodernizujemy szlaki już istniejące - zapewnia Antoni Szczyt. - Rozwój to nowe drogi, dlatego w każdym roku programu powstanie kilka kilometrów nowych tras - ripostuje prezydent Adamowicz.
Koszt budowy 1 km drogi rowerowej w Gdańsku waha się od 300 do 900 tys. zł. za km. Dzięki wieloletnim doświadczeniom do budowy tych dróg używana jest najbardziej przyjazna rowerzystom masa bitumiczna: kolorowy i szorstki bitumex.
ms

Opinie (193) 4 zablokowane

  • Jarek rowerzysta

    Infrastruktura rowerowa w Polsce to jest rzeczywiście dno projektanckie, ale jak już powstaną te ścieżki, ludzie będą jeździć. Stanie się to jakąś normą, to i może wykończenia zaczną ulepszać i ujednolicać jak to jest na Zachodzie (nie całym)

    • 0 0

  • autorze "Z"...

    ... jeżeli Twoja umiejętność jazdy na rowerze jest tak na takim samym poziomie jak znajomość ortografii to chyba bedzie lepiej, jeśli odstawisz rower i złapiesz za słownik ortograficzny.

    Wszystkim rowerzystom (również sobie) życzę aby powyższe plany zostały w pełni zrealizowane.

    • 0 0

  • ILE!!!!!!!!!!!!

    Nie wiem czy zauważyliście ale miasto szacuje koszt budowy ww dróg na 68 mln PLN !!!!!!!!!!!!!!! to pytam z czego bedą te drogi - ze złota, kurde nikt mi nie wmówi ze pozwolenia na budową (szczególnie ze to miasto buduje) projekt i raptem ok 80 km asfaltu o szerokości 1,5 metra bedzie kosztować 68 baniek (to kilometr autostrady A1 kosztuje ok 7 mln, z wykupem gruntu, z balustradami, telefonami awaryjnymi, etc), a na dodatek jestem pewien ze wiekszość tych dróg powstanie kosztem chodników.

    • 0 0

  • a co z

    kaczkami na Słowackiego, przecież muszą gdzieś przelatywać?

    • 0 0

  • CORAZ BARDZIEJ CZUĆ ZBLIŻAJĄCE SIĘ WYBORY

    Adamowicz SS musi się pokazać

    • 0 0

  • rowerzysta tez czlowiek

    a ja bym bardzo chciała aby szanowni kierowcy raczyli zauwazyc sciezki rowerowe a nie dojezdzaja sobie do pasow i stoja zadowoleni z siebie na sciezce (i wtedy babcie pomstuja ze sa sciezki a my po przejsciu). Pomijajac juz strzalki ktore widac nie dotycza sciezek :/

    • 0 0

  • tyle ścieżek a co z drogami do dzielnic gdzie buduje się..

    ..tyle nowych mieszkań Ujeścisko, Zakoniczyn, Kowale. Cały ruch wisi na wąskiej Świętokrzyskiej i Warszawskiej-masakra, a samochodem trzeba, bo taka praca. I codziennie godziny w korkach

    • 0 0

  • tylko żeby były asfaltowe, żeby na rolkach można było jeździć

    Jak robić to z głową, żeby służyło do wielu celów, a nie tylko rowerom. Po sfrezowanych kostkach to na rolkach się jeźdxić nie da

    • 0 0

  • Wybory juz czuc w powietrzu.

    Powtorka artykulu , z tymi samymi mapkami .
    Jutro poinformuja czytelnikow o tramwajach na Chelm .

    • 0 0

  • Tylko dwie sprawy

    Dziękuje włodarzom za szlabany na ścieżce przy szpitalu na Klinicznej (chociaż do maja, w końcu zamknięto wjazd na parking od Hallera, który przecinał ścieżkę)oraz za brak ścieżki na teoretycznie wyremontowanym błędniku (teoretycznie bo ludzie z rowerami zamiast spokojnie jeździć po wiadukcje dalej biegają po schodach przy Jana z Kolna)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum