• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Przyznajemy: Mevo działa źle"

ms
11 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza. Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza.

Rowery mają być bardziej dostępne i lepiej relokowane, baterie częściej wymieniane, naprawy mają trwać krócej a użytkownicy mają znowu móc doładowywać swoje konta - takie są zalecenia stowarzyszenia nadzorującego wdrażanie systemu Mevo na Pomorzu. Operator - firma Nextbike - musi się liczyć z karami umownymi.



Najważniejsze jest:

Rekordowa liczba wypożyczeń...



Mevo funkcjonuje od 26 marca, czyli od dwóch tygodni. W tym czasie rowery wypożyczono ponad 129 tys. razy. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105 razy. Rowery Mevo są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskich miastach.

...ale błędy jak na dłoni



Przedstawiciele stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji (ponad 36 mln zł) nie owijają w bawełnę:

"Podobnie jak Wy mamy problem z powrotem do domu na Mevo - Rower Metropolitalny. Niestety operator systemu - spółka Nextbike Polska ma ewidentne problemy w zarządzeniu flotą 1200 rowerów. Prowadzimy ścisły nadzór nad różnymi parametrami funkcjonowania naszych Mew. Przedstawiamy Wam szczegóły planu naprawczego, zaproponowanego przez Nextbike'a.

Mamy nadzieję, że Operator szybko wycofa się z wyłączenia płatności oraz przywróci System na oczekiwany przez nas poziom dostępności. Uważamy, że kary umowne, które nakładamy na firmę, nie służą nikomu z nas."


- Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu Mevo. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości - mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot (OMGGS).

Lista rzeczy do poprawy



Stowarzyszenie OMGGS, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji, skierował do operatora, spółki NB Tricity, szereg uwag dotyczących funkcjonowania roweru metropolitalnego.

Chodzi przede wszystkim o:

1. Skrócenie czasu ładowania baterii i naprawy uszkodzonych rowerów

Praca zespołów serwisowych odbywa się 24 h na dobę, operator zamówił kolejne zapasowe baterie i zwiększył liczbę ładowarek, dzięki czemu wymiana baterii odbywa się na bieżąco w czasie przewidzianym umową (do 12 godzin), operator zobowiązał się też do kilkukrotnego zwiększenia obsady ekip serwisowych; jednym z najczęstszych problemów jest kwestia wyłamanych nóżek w rowerach, dlatego operator planuje jeszcze w tym tygodniu rozpocząć montaż dodatkowego wzmocnienia we wszystkich rowerach, dodatkowo powstaną dedykowane dla systemu szafy do ładowania baterii, co przyspieszy proces; operator wypożyczył od miasta Gdyni oraz sprowadził rowery cargo, które będą służyły do wymiany baterii głównie w pasie nadmorskim oraz w miejscach, gdzie utrudniony jest wjazd pojazdów serwisowych, rowery cargo w tej chwili są wykorzystywane do obsługi systemu w Tczewie, gdzie nie zauważamy problemów z wymianą baterii w rowerach;
Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo. Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo.

2. Zwiększenie liczby dostępnych rowerów

w Gdańsku jest już kolejna partia nowych rowerów, które wymagają jednak jeszcze modyfikacji dostosowujących je do funkcjonowania w systemie Mevo, operator zapewnia, że gotowe rowery zostaną udostępnione użytkownikom w możliwie jak najkrótszym czasie;

Dostawa nowych rowerów Mevo do Gdańska



3. Poprawienie relokacji rowerów

Rozmieszczenie rowerów na stacjach nie spełnia oczekiwań użytkowników i nie jest zgodne z zapisami umowy; operator zobowiązał się do jak najszybszej poprawy tej sytuacji tak, by w czasie przewidzianym umową, między 3:00 a 5:00 rano, we wszystkich lokalizacjach znajdowała się odpowiednia liczba rowerów;
By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych. By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych.

4. Skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów

Wszystkie drobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin, operator zobowiązał się do zwiększenia obsady ekip serwisowych;

5. Przywrócenie dokonywania płatności

Wyłączenie możliwości dokonywania płatności, (co wiąże się z tym, że nowi użytkownicy nie mogą dokonać opłaty inicjalnej, by aktywować konto, a dotychczasowi użytkownicy po wykorzystaniu dostępnych środków nie mogą doładować nowych) było jednostronną decyzją operatora, na którą nie było zgody OMGGS. Wobec operatora zostaną wyciągnięte konsekwencje finansowe, wynikające z zapisów umowy.

Nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - przyznaje Rafał Federowicz, członek zarządu ds. operacji w Nextbike Polska

Rafał Federowicz Rafał Federowicz
Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej i najskuteczniej poprawić sytuację. W każdym tygodniu na terenie Metropolii pojawiać się będzie kilkaset nowych rowerów. Udoskonaliliśmy system ładowania baterii. Wzmocniliśmy zasoby ludzkie w dziale serwisu, aby nadążyć z naprawą uszkodzonych rowerów.

Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej innowacyjny w Polsce i w Europie system wypożyczania rowerów miejskich. Wszystkie strony zaangażowane - począwszy od mieszkańców-użytkowników, gmin i nas są prekursorami tego wdrożenia. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w czasie kilku najbliższych tygodni móc zapewnić w pełni komfortowe korzystanie z naszych usług.
ms

Opinie (705) ponad 20 zablokowanych

  • Trzeba już myśleć o przyszłym systemie - Mevo aut elektrycznych.

    • 2 1

  • Mevo powinno służyć również turystom zagranicznym. (1)

    Jak to zrobić?

    • 2 1

    • Jak Siedova

      Na razie nie wpuszczać turystów zagranicznych.

      • 0 0

  • Nextbike dostarczył też 300 rowerów do Finlandii (2)

    wtedy mówili o sobie tak:

    Często w przetargach startują firmy, które deklarują coś na papierze. Tymczasem istnieje prosty sposób weryfikacji takich zapewnień. W Turku potwierdziło się, że naszym największym kapitałem jest funkcjonalność naszej technologii i bogate doświadczenie, zebrane także w polskich miastach. Ktoś, kto dopiero wchodzi do branży, może popełnić wiele szkolnych – z naszego punktu widzenia – błędów, które mamy już za sobą albo o których wiemy, że nie powinny się zdarzyć, bo jest to przewidywalne.

    • 4 1

    • haha dokładnie twierdzili ze maja doswiadczenie i sa fachowcami ,jak sie jednak okazuje jest zupełnie odwrotnie (1)

      • 2 0

      • ależ oni mają doświadczenie i to wieloletnie i w wielu miastach/krajach

        a jaki ja widzę tu problem?

        managerowie Mevo to Polacy - a wiadomo nasi rodacy mają w 4 literach przepisy, prawo, kontrakty, itd...

        a że firma nie ich, to nie wysilają się, by jej nie kompromitować

        • 0 1

  • a ja jestem bardzo zadowolony

    choć nie używam mevo, wole swój
    choc na drogach rowerowych tłok,
    choć mam kłopoty z chodnikowcami i innymi niedoświadczonymi rowerzystami na mevo

    bo kierowcy już teraz się ucywilizowali, bo rowerzystów więcej i sieją grozę ochronna prawną rowerów niemieckiej firmy

    gdyby mieli aplikację na BlackBerry, dawno bym ja miał...

    • 2 2

  • Kto miał zarobić, ten zarobił

    a resztę mają w d...

    • 4 0

  • a tymczasem w Finlandii... (3)

    Przyznajemy - nasze Mevo (Föli) - działa dobrze.

    Własny system rowerów miejskich w Turku jest jednym z najlepszych projektów rowerowych w roku 2018: „Pierwszy całoroczny system rowerów miejskich w Finlandii jest wspaniałym nowym otwarciem, które dzięki zachęcającemu przykładowi Turku z pewnością można wprowadzić w innych miastach”

    Całoroczny system rowerów miejskich w Turku Föli-fillari otrzymał 15 marca 2019 drugą nagrodę Newslettera Rowerowego Finlandii. Rowery dostarczył NextBike.

    • 5 0

    • i ta sama firma :)))

      • 1 0

    • Ale Föli nie są elektryczne i tu pies jest pogrzebany (1)

      Przecież w Warszawie też nie jest źle.
      No ale w Gdańsku musiały być elektryczne bo to miasto Wielkiego Elektryka.

      • 2 0

      • SG

        Elektryk to ktoś z uprawnieniami SEP. Wałek służył wyłącznie do wkładania i wyjmowania wtyczek w wózki akumulatorowe.

        • 0 0

  • A dlaczego nieudolne urzędasy, które wybrały najgorszy system grają na obsługującego, równie nieudolnego??

    Coś widzę, że kar nie będzie

    • 6 0

  • Dajcie szansę firmie. Nikt nie myślał, że bedzie tak dużo chetnych. A cena zachęca... (1)

    Właśnie fajnie, że jest elektryczny, ale czy nie może być tak, żeby w trakcie pedałowania bateria się tez doładowywała? pytam tylko, bo może takie rozwiązanie zlikwidowałoby problem ładowania bateria ...

    • 0 7

    • przestań trollu z nextbike pisać te same bzdury

      zacznij lądować baterie

      • 4 0

  • miałem chrapkę na Mevo

    Nie mam ciśnienia na posiadanie własnego roweru, ani miejsca, by go trzymać. Myślałem, że Mevo będzie idealnym rozwiązaniem. No cóż, byłem naiwny. Po pierwsze, dostępność jest tragiczna. Na moim osiedlu przeważnie zerowa. Rano przed pracą nie mam czasu jeździć po mieście i szukać dostępnego roweru. Po drugie, staram się udostępniać dane osobowe świadomie. W przypadku Mevo mamy do czynienia z bardzo słabo działającą aplikacją i szczerze mówiąc nie daję żadnej wiary zapewnieniom, że dane osobowe są odpowiednio chronione. Opowieści o tym, że PESEL jest konieczny do czegoś tam wkładam między bajki. Jakoś w wypożyczalniach samochodów wystarcza numer karty kredytowej. Po trzecie, firma operująca systemem jak dotąd okazała się niczym więcej, niż bandą złotoustych nieudaczników, którzy naobiecywali złotych gór, a dostarczyli g... w pozłotku. To jest wielkie oszustwo. Zupełnie nie zgadzam się z komentarzami, że powinno się wstrzymać kary umowne. Nie! Powinno się jak najprędzej rozgonić tych gamoni, odebrać im dotację i powołać do systemu firmę, która ma pojęcie o tym, jak poradzić sobie z systemem miejskiego roweru.

    • 3 0

  • Czy to są jakieś żarty???

    "Podobnie jak Wy mamy problem z powrotem do domu na Mevo - Rower Metropolitalny. Niestety operator systemu - spółka Nextbike Polska ma ewidentne problemy w zarządzeniu flotą 1200 rowerów. Prowadzimy ścisły nadzór nad różnymi parametrami funkcjonowania naszych Mew. Przedstawiamy Wam szczegóły planu naprawczego, zaproponowanego przez Nextbike'a.

    Mamy nadzieję, że Operator szybko wycofa się z wyłączenia płatności oraz przywróci System na oczekiwany przez nas poziom dostępności. Uważamy, że kary umowne, które nakładamy na firmę, nie służą nikomu z nas."

    Żarty za kasę nas wszystkich.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum