• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Przyznajemy: Mevo działa źle"

ms
11 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza. Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza.

Rowery mają być bardziej dostępne i lepiej relokowane, baterie częściej wymieniane, naprawy mają trwać krócej a użytkownicy mają znowu móc doładowywać swoje konta - takie są zalecenia stowarzyszenia nadzorującego wdrażanie systemu Mevo na Pomorzu. Operator - firma Nextbike - musi się liczyć z karami umownymi.



Najważniejsze jest:

Rekordowa liczba wypożyczeń...



Mevo funkcjonuje od 26 marca, czyli od dwóch tygodni. W tym czasie rowery wypożyczono ponad 129 tys. razy. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105 razy. Rowery Mevo są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskich miastach.

...ale błędy jak na dłoni



Przedstawiciele stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji (ponad 36 mln zł) nie owijają w bawełnę:

"Podobnie jak Wy mamy problem z powrotem do domu na Mevo - Rower Metropolitalny. Niestety operator systemu - spółka Nextbike Polska ma ewidentne problemy w zarządzeniu flotą 1200 rowerów. Prowadzimy ścisły nadzór nad różnymi parametrami funkcjonowania naszych Mew. Przedstawiamy Wam szczegóły planu naprawczego, zaproponowanego przez Nextbike'a.

Mamy nadzieję, że Operator szybko wycofa się z wyłączenia płatności oraz przywróci System na oczekiwany przez nas poziom dostępności. Uważamy, że kary umowne, które nakładamy na firmę, nie służą nikomu z nas."


- Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu Mevo. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości - mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot (OMGGS).

Lista rzeczy do poprawy



Stowarzyszenie OMGGS, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji, skierował do operatora, spółki NB Tricity, szereg uwag dotyczących funkcjonowania roweru metropolitalnego.

Chodzi przede wszystkim o:

1. Skrócenie czasu ładowania baterii i naprawy uszkodzonych rowerów

Praca zespołów serwisowych odbywa się 24 h na dobę, operator zamówił kolejne zapasowe baterie i zwiększył liczbę ładowarek, dzięki czemu wymiana baterii odbywa się na bieżąco w czasie przewidzianym umową (do 12 godzin), operator zobowiązał się też do kilkukrotnego zwiększenia obsady ekip serwisowych; jednym z najczęstszych problemów jest kwestia wyłamanych nóżek w rowerach, dlatego operator planuje jeszcze w tym tygodniu rozpocząć montaż dodatkowego wzmocnienia we wszystkich rowerach, dodatkowo powstaną dedykowane dla systemu szafy do ładowania baterii, co przyspieszy proces; operator wypożyczył od miasta Gdyni oraz sprowadził rowery cargo, które będą służyły do wymiany baterii głównie w pasie nadmorskim oraz w miejscach, gdzie utrudniony jest wjazd pojazdów serwisowych, rowery cargo w tej chwili są wykorzystywane do obsługi systemu w Tczewie, gdzie nie zauważamy problemów z wymianą baterii w rowerach;
Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo. Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo.

2. Zwiększenie liczby dostępnych rowerów

w Gdańsku jest już kolejna partia nowych rowerów, które wymagają jednak jeszcze modyfikacji dostosowujących je do funkcjonowania w systemie Mevo, operator zapewnia, że gotowe rowery zostaną udostępnione użytkownikom w możliwie jak najkrótszym czasie;

Dostawa nowych rowerów Mevo do Gdańska



3. Poprawienie relokacji rowerów

Rozmieszczenie rowerów na stacjach nie spełnia oczekiwań użytkowników i nie jest zgodne z zapisami umowy; operator zobowiązał się do jak najszybszej poprawy tej sytuacji tak, by w czasie przewidzianym umową, między 3:00 a 5:00 rano, we wszystkich lokalizacjach znajdowała się odpowiednia liczba rowerów;
By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych. By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych.

4. Skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów

Wszystkie drobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin, operator zobowiązał się do zwiększenia obsady ekip serwisowych;

5. Przywrócenie dokonywania płatności

Wyłączenie możliwości dokonywania płatności, (co wiąże się z tym, że nowi użytkownicy nie mogą dokonać opłaty inicjalnej, by aktywować konto, a dotychczasowi użytkownicy po wykorzystaniu dostępnych środków nie mogą doładować nowych) było jednostronną decyzją operatora, na którą nie było zgody OMGGS. Wobec operatora zostaną wyciągnięte konsekwencje finansowe, wynikające z zapisów umowy.

Nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - przyznaje Rafał Federowicz, członek zarządu ds. operacji w Nextbike Polska

Rafał Federowicz Rafał Federowicz
Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej i najskuteczniej poprawić sytuację. W każdym tygodniu na terenie Metropolii pojawiać się będzie kilkaset nowych rowerów. Udoskonaliliśmy system ładowania baterii. Wzmocniliśmy zasoby ludzkie w dziale serwisu, aby nadążyć z naprawą uszkodzonych rowerów.

Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej innowacyjny w Polsce i w Europie system wypożyczania rowerów miejskich. Wszystkie strony zaangażowane - począwszy od mieszkańców-użytkowników, gmin i nas są prekursorami tego wdrożenia. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w czasie kilku najbliższych tygodni móc zapewnić w pełni komfortowe korzystanie z naszych usług.
ms

Opinie (705) ponad 20 zablokowanych

  • zle to działa , ale jesteśmy tez d**ilami ,spojrzmy ile tych rowerow już zniszczono ,powyrywane kosze, błotniki , lampy,sam widziałóem jak jakiś kretyn spuszczał powietrze

    • 0 1

  • To nie jest eko !

    W Polsce energia z węgla. Nieco z wody i wiatraki

    • 3 0

  • Niech zwrócą siano które dostali i dać zlecenie poważnej firmie albo dwum niezależnym żeby była konkurencja od razu- to się będą starać ! A tak monopol i mają nas w wiadomo gdzie...

    • 4 0

  • Gratulacje dla Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz Gazety Wyborczej, które (2)

    2 tygodnie temu przyznały mevo nagrodę, zanim zobaczyły czy to działa czy nie. Wiele to mówi o tym jak się przyznaje nagrody, kto komu i dlaczego :)

    • 14 0

    • w Polsce tak właśnie sie nagradza misiewiczów

      • 2 0

    • Obama dostał Pokojowego Nobla za to, że wygrał wybory...

      • 1 0

  • Od poczatku było wiadomo ze 30% rowerów powinno byc zwykłych,a dane jakie podali ze i tak wiekszosc z górnego tarasu nie

    • 3 1

  • (1)

    Chcieli dobrze, a doświadczeni sprzedawcy kitu roztoczyli piękne wizje. Zabrakło kogoś kto spokojnie zapyta: Jak to możliwe? Przecież nie da się przemieszczać setek rowerów na puste stacje za pomocą busika. Nie da się wymieniać akumulatorów w Pucku, Kartuzach czy Pruszczu bez angażowania kierowców i samochodów. Tylko bardzo nietrzeźwo myśląca osoba mogła sądzić, że nie będzie tak wielu chętnych by za 10 zł jeździć przez miesiąc 90 minut dziennie. Reasumując miasto zatrudnia osoby, które są bardzo sprawne w wydawaniu środków na tristar, tramwaje wodne czy mevo na zasadzie: uruchomimy a co potem -nieważne. Easy come, easy go.

    • 5 0

    • Ładnie ujęte

      • 1 0

  • Aplikacja next bike

    Czy wiadomo może czy będzie można przez owa aplikacje też wypożyczac rowery? Bo podczas testów wyskakiwala wiadomość że nextbike aplikacja jest potrzebna, a nie mevo której nie szło znaleźć wtedy w sklepie play

    • 0 1

  • 20 metrów od mojego bloku jest stacja MEVO kolejne 60 metrów druga (1)

    Od momentu wytarowania rowerów miejskich na tych dwóch stacjach widziałam z 15 rowerów.

    • 2 0

    • A ja na 15 stacjach widziałem 0.

      • 1 0

  • Jak to jest (3)

    Tyle lat nie było rowerów miejskich i ludzie bez tego żyli spokojnie.
    Teraz nagle okazuje się że ludzie praktycznie nie mogą bez miejskich rowerów żyć.

    Jak ktoś chce dojeżdzać np do pracy na rowerze to za 100 czy 200 zł może kupić używany mało atrakcyjny rower, Mało atrakcyjny ale za to "antykradzieżowy" który zawsze będzie zaparkowany czekał na właściciela. Do tego inwestycja w serwis i jest się niezależnym.

    • 4 4

    • Nie rozumiesz idei roweru publicznego. (1)

      Jedziesz nim do roboty, po robocie jedziesz do pubu zalać mordę i do chałupy wracasz metrem... przepraszam... pekaemem.

      • 0 2

      • Dzięki za wyjasnienie

        Teraz będę wiedział że ten kto jedzie na mevo lubi jest alkoholikiem.

        • 3 2

    • Nie chodzi o to aby rower czekał tam gdzie się go zostawiło, ale żeby znalazł się tam gdzie się akurat jest i go potrzeba. I to jest podstawowa różnica między własnym a publicznym rowerem.

      • 0 1

  • Mevo musi zrewolucjonizować miasto. (2)

    Mevo to coś nowego, inteligentnego, nowoczesnego - dlatego nie hejtujmy a dajmy czas na pełne wdrożenie.

    • 0 8

    • Nikt tego nie robi i**oto dla idei tlko dla kasy!!I za za grube miliony!!Płacisz i wymagasz!

      A teraz zmuś się do myślenia pólmózgu i wyobraz sobie ze zamawiasz kablówke albo internet do domu przez 2 miesiące będziesz go miał kilka razy dziennie przez godzine.wtedy tez będziesz tak pisał ze trzeba im dac czas .Bo oni jak na razie miają półroczne opóźnienie tez będziesz czekał rok na internet?

      • 2 0

    • Nie będzie pełnego wdrożenia

      Muszą albo przebudować stacje na ładujące (i to już, czyli bez szans), albo dostarczyć resztę rowerów bez wspomagania a stacje ładujące tworzyć stopniowo w wybranych lokalizacjach (np. w Warszawie są tylko na Powiślu w okolicach skarpy). Albo won.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum