• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Przyznajemy: Mevo działa źle"

ms
11 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza. Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza.

Rowery mają być bardziej dostępne i lepiej relokowane, baterie częściej wymieniane, naprawy mają trwać krócej a użytkownicy mają znowu móc doładowywać swoje konta - takie są zalecenia stowarzyszenia nadzorującego wdrażanie systemu Mevo na Pomorzu. Operator - firma Nextbike - musi się liczyć z karami umownymi.



Najważniejsze jest:

Rekordowa liczba wypożyczeń...



Mevo funkcjonuje od 26 marca, czyli od dwóch tygodni. W tym czasie rowery wypożyczono ponad 129 tys. razy. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105 razy. Rowery Mevo są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskich miastach.

...ale błędy jak na dłoni



Przedstawiciele stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji (ponad 36 mln zł) nie owijają w bawełnę:

"Podobnie jak Wy mamy problem z powrotem do domu na Mevo - Rower Metropolitalny. Niestety operator systemu - spółka Nextbike Polska ma ewidentne problemy w zarządzeniu flotą 1200 rowerów. Prowadzimy ścisły nadzór nad różnymi parametrami funkcjonowania naszych Mew. Przedstawiamy Wam szczegóły planu naprawczego, zaproponowanego przez Nextbike'a.

Mamy nadzieję, że Operator szybko wycofa się z wyłączenia płatności oraz przywróci System na oczekiwany przez nas poziom dostępności. Uważamy, że kary umowne, które nakładamy na firmę, nie służą nikomu z nas."


- Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu Mevo. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości - mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot (OMGGS).

Lista rzeczy do poprawy



Stowarzyszenie OMGGS, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji, skierował do operatora, spółki NB Tricity, szereg uwag dotyczących funkcjonowania roweru metropolitalnego.

Chodzi przede wszystkim o:

1. Skrócenie czasu ładowania baterii i naprawy uszkodzonych rowerów

Praca zespołów serwisowych odbywa się 24 h na dobę, operator zamówił kolejne zapasowe baterie i zwiększył liczbę ładowarek, dzięki czemu wymiana baterii odbywa się na bieżąco w czasie przewidzianym umową (do 12 godzin), operator zobowiązał się też do kilkukrotnego zwiększenia obsady ekip serwisowych; jednym z najczęstszych problemów jest kwestia wyłamanych nóżek w rowerach, dlatego operator planuje jeszcze w tym tygodniu rozpocząć montaż dodatkowego wzmocnienia we wszystkich rowerach, dodatkowo powstaną dedykowane dla systemu szafy do ładowania baterii, co przyspieszy proces; operator wypożyczył od miasta Gdyni oraz sprowadził rowery cargo, które będą służyły do wymiany baterii głównie w pasie nadmorskim oraz w miejscach, gdzie utrudniony jest wjazd pojazdów serwisowych, rowery cargo w tej chwili są wykorzystywane do obsługi systemu w Tczewie, gdzie nie zauważamy problemów z wymianą baterii w rowerach;
Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo. Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo.

2. Zwiększenie liczby dostępnych rowerów

w Gdańsku jest już kolejna partia nowych rowerów, które wymagają jednak jeszcze modyfikacji dostosowujących je do funkcjonowania w systemie Mevo, operator zapewnia, że gotowe rowery zostaną udostępnione użytkownikom w możliwie jak najkrótszym czasie;

Dostawa nowych rowerów Mevo do Gdańska



3. Poprawienie relokacji rowerów

Rozmieszczenie rowerów na stacjach nie spełnia oczekiwań użytkowników i nie jest zgodne z zapisami umowy; operator zobowiązał się do jak najszybszej poprawy tej sytuacji tak, by w czasie przewidzianym umową, między 3:00 a 5:00 rano, we wszystkich lokalizacjach znajdowała się odpowiednia liczba rowerów;
By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych. By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych.

4. Skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów

Wszystkie drobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin, operator zobowiązał się do zwiększenia obsady ekip serwisowych;

5. Przywrócenie dokonywania płatności

Wyłączenie możliwości dokonywania płatności, (co wiąże się z tym, że nowi użytkownicy nie mogą dokonać opłaty inicjalnej, by aktywować konto, a dotychczasowi użytkownicy po wykorzystaniu dostępnych środków nie mogą doładować nowych) było jednostronną decyzją operatora, na którą nie było zgody OMGGS. Wobec operatora zostaną wyciągnięte konsekwencje finansowe, wynikające z zapisów umowy.

Nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - przyznaje Rafał Federowicz, członek zarządu ds. operacji w Nextbike Polska

Rafał Federowicz Rafał Federowicz
Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej i najskuteczniej poprawić sytuację. W każdym tygodniu na terenie Metropolii pojawiać się będzie kilkaset nowych rowerów. Udoskonaliliśmy system ładowania baterii. Wzmocniliśmy zasoby ludzkie w dziale serwisu, aby nadążyć z naprawą uszkodzonych rowerów.

Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej innowacyjny w Polsce i w Europie system wypożyczania rowerów miejskich. Wszystkie strony zaangażowane - począwszy od mieszkańców-użytkowników, gmin i nas są prekursorami tego wdrożenia. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w czasie kilku najbliższych tygodni móc zapewnić w pełni komfortowe korzystanie z naszych usług.
ms

Opinie (705) ponad 20 zablokowanych

  • Zleceniodawca musiał się nieźle napocić przy tworzeniu tej listy wytycznych :-D

    Praktycznie można to skwitować jednym zdaniem: Oczekujemy żeby system zaczął działać bo na razie trudno to uznać za działanie

    • 67 2

  • (6)

    panie federowicz (pisane z malej liery) - kto na Boga panu podpowiedzial ze zalozone rece to dobry pomysl do zdjecia? Zarzad nie zrobi nic rekoma innych ludzi jezeli sam nie wezmie sie do pracy!

    • 56 13

    • Weź idź się czepiać gdzie indziej.

      • 0 13

    • Może to Zdjęcie bardzo dobrze oddaje realia....

      ... tak sobie patrzy z założonymi rękoma.

      • 9 1

    • Przecietnie inteligent wie ze załozone rece oznaczają brak pewnosci siebie ,niekompetencje,i brak zaufania.

      • 2 1

    • (1)

      Po co z małej litery? Po co poniżać człowieka?

      • 1 3

      • bo trzeba, za to co odwalił

        • 2 0

    • boga tez napisz z małej

      • 0 1

  • Miało być dobrze -wyszło jak zawsze (3)

    Projekt niestety przerósł wykonawce

    • 59 4

    • to nie jest tak

      Gdyby to był projekt komercyjny to jestem przekonany, że dzialałby prawidłowo, miał niewiele wyższe ceny i zdrowe założenia ( a nie elektryki, którym trzeba dowozić codziennie akumulatory)
      Niestety dotacje i kasa publiczna zabijają innowacyjnośc i zdrowy rozsądek, bo przestaje się liczyć powodzenie projektu a wszyscy myślą jak zrobić, żeby wydębić dotacje i oczywiście jak najwększe dotacje - zatem mis musi być drogi.

      • 12 2

    • niemiecka firma

      • 0 0

    • Stary kawał

      Na zebraniu wiejskim PPR chłop pyta instruktora z komitetu " czy komunizm wymyślili robotnicy czy naukowcy" odpowiedź robotnicy , na to chłop tak też myślałem bo naukowcy by na szczurach go wypróbowali , a tu się wszystko nawet z rowerem piepszy .

      • 0 0

  • Powinni takie kary im dowalic, żeby zbankrutowali. (3)

    • 42 32

    • no i kolejny przetarg i kolejne lata bez roweru miejskiego....

      • 12 3

    • Powinieneś się ogarnąć i wyjść do ludzi, a nie chować się w pokoju u mamusi.

      • 7 3

    • To by na pewno poprawiło sytuacje

      • 10 4

  • Opinia wyróżniona

    Brawo, przyznaliście się w końcu do błędu zamiast tylko chwalić się dużym zainteresowaniem (3)

    To pierwszy krok w dobrą stronę. Wiecie, co jest źle, więc do roboty.

    • 60 4

    • (2)

      Mimo wszystko nadal przeraża stwierdzenie, że kary nie służą żadnej ze stron. Przecież to bzdura. Planujecie sobie remont łazienki, ma trwać 3 tygodnie. Przychodzi ekipa, wszystko kuje i rozwala po czym zaczyna kręcić. I tak kręci rok, aż w końcu kończy jako-tako remont. No i pytanie, czy właściciel nie będzie dochodził odszkodowania, bo przecież nic się nie stało?

      • 6 0

      • Niech te rowery przede wszystkim działają

        Jeśli firma zbankrutuje przez duże kary, rowerów nie będzie, a nie o to chodzi. Jak najbardziej powinni wypłacić odszkodowanie, ale priorytetem powinny być działające rowery, więc jeśli odszkodowanie ma być nawet za małe w stosunku do bałaganu, który narobili, niech tak będzie. Byleby rowery w końcu działały.

        • 1 4

      • masz rację - na tym polega kapitalizm (tu promują socjalizm)

        ktoś nie wykonuje pracy, nie dostaje zapłaty

        ktoś zawala kontrakt, płaci kary umowne

        i wtedy funkcjonuje, bo eliminuje sie takich socjalistycznych cwaniaków, co to całe życie jada na koszt innych

        • 5 0

  • kolejny (1)

    przekręt władzy PO_KO

    • 43 45

    • poszedłbym dalej w Twojej teorii -

      to na pewno wina Tuska !

      • 8 1

  • Ciekawe czy chociaż dadzą radę obsłużyć i ładować rowery cargo do obsługi rowerów Mevo (1)

    Cyrk na kółkach albo miś na miarę naszych czasów, niedługo liczba zatrudnionych dobije do 150 osób co daje poniżej 10 rowerów z abonamentem 10 PLN miesięcznie. Przecież to jest chore u podstaw.

    • 55 8

    • Za cene osob obslugujacych wymiane bateri zbudowali by stojaki z opcja ladowania....

      Mało to latarni moglyby chociaz po zmroku same sie ladowac...

      • 7 0

  • Opinia wyróżniona

    Trzeba było zaproponoać zwykłe, funkcjonujące rowery zamiast 100% elektrycznej floty (5)

    Trzeba było zaproponoać zwykłe, funkcjonujące rowery zamiast 100% elektrycznej floty, i aspiracji do pioniera innowacji . Bardzo łatwo się domyśleć, ze tego włąsnie oczekują uzytkownicy - dostepnosci

    • 60 8

    • Karnoś chciał elektryków (1)

      żeby w końcu zobaczyć, jak to jest przekroczyć na rowerze 10km/h

      • 11 5

      • w sopoćkowie dalej tu i ówdzie to nielegal
        ok, ich zbójeckie prawo.
        ale mevowery powinny miec liczniki

        • 1 0

    • Takie były warunki zamówienia w przetargu (2)

      • 0 2

      • warunki nie narzucały (1)

        Dawały tylko dodatkowe punkty za % elektryków.. To nextbike uznał że jest w stanie dostarczyć 100% elektryków

        • 4 1

        • Ale te dodatkowe punkty ostatecznie doprowadziły do.wygranej Nextbike'a - bo jego oferta nie była najlepsza pod

          Zresztą różne wróble jeszcze przed rozstrzygnięciem ćwierkały, że tak będzie. Także na trójmieście.

          • 0 0

  • O co chodzi?

    Polaki mają znowu problem? Oto chodzi buhahahaha

    • 8 19

  • (1)

    Więcej stacji ładowania akumulatorów!!! Więcej rowerów to sprawa oczywista.

    • 22 3

    • Rowerów brak, a przystanki są tak fantazyjnie rozlokowane, że tylko w centrum można próbować ich używać jak już się jakiegoś upoluje. System stworzony dla turystów... Przecież wiadomo, że jak ktoś mieszka na obrzeżach to nie ma co liczyć na mevkę i gdzie ją zostawić. Wiem... Kupię sobie auto i będę jechał do centrum, żeby upolować mevę...

      • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum