• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo po pierwszym dniu testów. Co o rowerze myślą użytkownicy?

Maciej Korolczuk
14 września 2023, godz. 14:45 
Opinie (455)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Darmowe testy rowerów Mevo ruszyły w środę, 13 września, i potrwają kilka tygodni. Darmowe testy rowerów Mevo ruszyły w środę, 13 września, i potrwają kilka tygodni.

Minęła pierwsza doba testowego i darmowego korzystania z rowerów Mevo przez mieszkańców Trójmiasta. W naszym Raporcie pojawiło się wiele uwag i refleksji m.in. dotyczących umiarkowanego wspomagania przez silnik podczas jazdy. Ale uwag jest więcej. To m.in. wykluczenie części dzielnic z projektu, zastawione stacje przez samochody i hulajnogi czy brak relokacji rowerów.



Czy jeździłe(a)ś już nowym rowerem Mevo?

Użytkownicy otrzymali do testów połowę całej floty rowerów, a więc 1600 jednośladów z napędem elektrycznym i 500 rowerów bez wspomagania.

Testy są darmowe i potrwają kilka tygodni. Jeśli wszystko pójdzie po myśli Obszaru Metropolitalnego i operatora systemu, pełna pula rowerów pojawi się na ulicach Trójmiasta i metropolii jeszcze tej jesieni.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem


Doładowanie jest umiarkowane?



I już po pierwszym dniu testów pojawiło się sporo komentarzy, że poziom wspomagania przez silnik i baterię w jest za słaby, przez co po dłuższej jeździe osoby jadące Mevo narzekają na ból w stawach i kolanach.

Odczucia użytkowników mogą wynikać z faktu, że po testach wewnętrznych operator systemu dokonał w rowerach jednej korekty. Rowery elektryczne wyjechały na ulice Trójmiasta i całego Obszaru Metropolitalnego na trzecim biegu wspomagania (rower posiada cztery poziomy doładowania).

Zmniejszenie poboru energii ma wydłużyć żywotność baterii (do wymaganych w umowie 100 km), ale też wymaga od użytkowników nieco więcej wysiłku podczas jazdy. Biegów wspomagania nie można zmienić z poziomu aplikacji ani roweru - może tego dokonać zdalnie jedynie operator systemu.


Co oznaczają kolory na kierownicy?



Na czas testów operator zablokował też funkcję postoju, by użytkownicy nie blokowali rowerów przez cały dzień.

Rowerzyści muszą zwrócić też uwagę, gdzie pozostawiają rower. Zaparkowanie go poza stacją oznacza dodatkową opłatę w wysokości 10 zł (środki są ściągane automatycznie z karty płatniczej, którą podczas rejestracji trzeba podpiąć do konta).

Po pierwszym dniu testów pojawiły się też pytania, co oznaczają poszczególne kolory na panelu ledowym przy prędkościomierzu.

Wyjaśniamy:

  • kolor zielony oznacza, że rower jest dostępny i można go wypożyczyć
  • kolor fioletowy - rower jest użytkowany na 4 biegu wspomagania
  • kolor niebieski - rower jest użytkowany na 3 biegu wspomagania


Zielone światło na panelu oznacza, że rower jest dostępny do wypożyczenia. Zielone światło na panelu oznacza, że rower jest dostępny do wypożyczenia.

Wspomaganie odcina się poniżej 20 proc.



Na wyświetlaczu wskazującym z jaką prędkością jedziemy (powyżej 25 km/h system odcina wspomaganie) widnieje również stan naładowania baterii. To pięć poziomych białych kresek (każda z nich wskazuje 20 proc. doładowania).

Co ważne, gdy bateria rozładuje się do jednej kreski (a więc poziomu 20 proc.), zapala się wówczas na czerwono, a wspomaganie wyłącza się. Po zdaniu roweru znika on z aplikacji i można go wypożyczyć dopiero po wymianie baterii.

Ładowarka to duży plus, ale też pułapka



Na kierownicy znajduje się też uchwyt na telefon z wbudowaną ładowarką indukcyjną. I - jak zauważa część użytkowników - ładowarka może być pułapką.

Dlaczego?

Wszystko przez uproszczoną procedurę zdania roweru po zakończonej jeździe. Nie wymaga ona żadnej aktywności na smartfonie (wystarczy wpiąć w kieszeń końcówkę blokady). Przez to - zdaniem osób, które już zdążyły przejechać się kilkukrotnie rowerem - mogą zdarzać się sytuacje, że w pośpiechu odejdziemy od roweru bez telefonu, który pozostanie na kierownicy.

Tyle teorii. A jak pierwszy dzień testów wypadł w praktyce?

  • Już pierwszego dnia testów znalazły się osoby przewożące w koszyku zamiast plecaka - innego pasażera.
  • Wożenie kogokolwiek w koszyku na kierownicy jest niezgodne z regulaminem i może skutkować zablokowaniem konta.

Mevo budzi różne emocje



Zaraz po tym, jak pierwsi użytkownicy przetestowali rowery, w naszym Raporcie pojawiły się pierwsze komentarze dotyczące zarówno samych rowerów, jak i aplikacji.

- W aplikacji Google Play pojawiła się aplikacja Mevo. Zainstalowałem ją i bez problemu wypożyczyłem rower. Niestety na elektryku jedzie się bardzo ciężko. Po 3 kilometrach bolą kolana i nogi.
- To znacznie lepsze rowery od poprzednich. Są superwygodne, lekko się prowadzą, w ogóle nie czuć wagi roweru. Mega dopracowana konstrukcja, jest koszyk, telefon dobrze się trzyma mocowania. Apka chodzi sprawnie. Tylko nie ma miejsca na schowanie tego pałąka blokady. Warto o tym pomyśleć. Ogólnie bomba.


- Ważna sugestia co do Mevo, aby na mapie zaznaczono ścieżki rowerowe i drogi z dopuszczonym ruchem rowerów. To powinno w dużym stopniu unormować ruch jednośladów po pełnym wprowadzeniu systemu. Piszę tutaj, a nie na App Store, żeby nagłośnić sprawę. Warto to zrobić jak najszybciej.
- W porównaniu do "1.0" pod górkę jedzie opornie (ktoś już wspominał w komentarzach, że za mało mocy) a baterii miałem około 60%. Dziwne wrażenie, gdy podczas skręcania koszyk pozostaje prosto. Poza tym w miarę wygodny, ale ciężki i "łapie" każdą nierówność. Ot taki dojazdowy środek transportu.
- Po 3 kilometrach ładowanie indukcyjne zamiast doładować, to "zjadło" mi baterię z 60% do 15% a dosłownie moment później do 3%. Dodam tylko że, tylko na tej indukcji miałem taką sytuacji i nie miałem ustawionego ładowania zwrotnego. Czy ktoś miał podobną sytuację?
- Ogólnie pierwsze wrażenia pozytywne, koszyk mógłby być gęstszy żeby drobniejsze rzeczy nie wypadały.
Zdaniem mieszkańców Oruni i Olszynki ich dzielnice są odcięte od systemu, bo nie ma tam ani jednej stacji Mevo. Zdaniem mieszkańców Oruni i Olszynki ich dzielnice są odcięte od systemu, bo nie ma tam ani jednej stacji Mevo.

Brak stacji na Olszynce, nie ma relokacji



Prace nad systemem przed uruchomieniem go w pełnym zakresie wciąż trwają i - jak to podczas testów - wymagają wielu poprawek.

Na wykluczenie z systemu zwrócili uwagę mieszkańcy Olszynki i Oruni.

- Jako mieszkaniec Olszynki proszę redakcję o zajęcie się problemem dyskryminacji mieszkańców Olszynki i Oruni w Mevo. My płacimy takie same podatki jak mieszkańcy innych części miasta, a nie ma u nas ani jednej stacji, z której można by wziąć rower. To jest jawna dyskryminacja - wskazał nasz czytelnik.
Nasi czytelnicy zwrócili też uwagę na "stare problemy nowego Mevo", a więc brak relokacji rowerów.

- Dlaczego operator nie rozwozi rowerów po mieście? Obecnie mamy sytuację, jak w Mevo 1.0. Kilkadziesiąt rowerów np. pod UW a w innych częściach miasta pusto.
Kierowcy muszą pamiętać, by nie parkować aut w pobliżu stacji Mevo. Kierowcy muszą pamiętać, by nie parkować aut w pobliżu stacji Mevo.

Mevo musi walczyć o miejsce na stacjach



Po czteroletniej przerwie rowery Mevo muszą na nowo walczyć o swoją przestrzeń na dedykowanych im stacjach. Wiele z nich została zagospodarowana przez operatorów komercyjnych hulajnóg na minuty, na innych parkują samochody, na co zwrócił uwagę jeden z naszych czytelników.

- Kierowcy będą musieli się przyzwyczaić, że Mevo wróciło i nie mogą już sobie parkować w miejscach gdzie jest stacja.
Już pierwszego dnia na ulicach można było zauważyć użytkowników, którzy korzystali z roweru w niewłaściwy sposób np. wioząc w koszyku na kierownicy innego pasażera. Operator uczula i apeluje, by tego nie robić, przypominając jednocześnie, że koszyki służą do przewozu lekkiej torby czy plecaka (do 10 kg).

Miejsca

Opinie (455) ponad 20 zablokowanych

  • NIc (2)

    bo to nic takiego - nie rózni się bardzo od poprzedniej wersji.

    • 3 7

    • poprzednie mevo bardziej przypominało rower (1)

      to nowe pod kątem konstrukcji i wspomagania bardziej przypomina skuter elektryczny...

      • 0 1

      • W czym konkretnie "przypomina". Nie ma pedałów?

        • 0 0

  • dzisiaj po płaskim jechałem 30km/h swoim rowerem i wyprzedził mnie typ na mevo (3)

    nie wyglądało jakby pedałował ponad siłę, więc sytuacja (dla mnie) dosyć niespodziewana.

    • 8 16

    • 25km/h odcina zasilanie, ale trzeba się nakręcić bo są tylko 2 biegi (1)

      • 7 1

      • nie wiem skąd te minusy, bo tak mnie to zdziwiło, że aż sprawdziłem prędkość na moim liczniku z GPS

        • 5 4

    • co za brednie dzisiaj to ja wszystkie mevo wyprzedzałem i to pod górke ale to jest trol sponsorowany przez UMGdansk

      mevo ma ograniczenie do 25 km a wsmomaganie ma tragicznie małe

      • 4 7

  • Bardzo fajnie (9)

    Super się jeździ :) będę korzystać

    • 46 57

    • Jeżdżę od półtorej godziny i dla mnie spoko (4)

      Bateria wporządku, zobaczymy przy niższej temperaturze, ograniczenie do 30 km/h. Jeśli chodzi o wspomaganie to dla mnie wystarczy, pod górę nie męczę się tak jak na tradycyjnym a jeżdżę codziennie więc różnica jest. Jeśli kogoś po kilku minutach bolą nogi i kolana to sory niech wynajmie hulajnoge, tam nie trzeba machać nogami a przecież rower jest dla zdrowotności.

      • 22 21

      • to ze trolu jak cie rozpracowano napisałes kolejny szerszy tek łatwo było cie rozpoznać (2)

        • 5 21

        • ty jesteś trolem z zadaniem pisania negatywnych rzeczy o Mevo (1)

          rozpracowaliśmy cię

          • 11 11

          • urzednik miasta pluje sie ze ludzie pisza prawde i sponosorwana wazelina została ujawniona :)

            • 1 6

      • Na hujalnogach nogi bardziej bolą

        Bo na nich stoisz i swoim ciałem amortyzujesz wszelkie polskie złote myśli architektoniczne.

        • 8 4

    • ty trolu ten teks kopiuj wklej piszesz w kazdym arcie o mevo

      • 9 9

    • fajnie się jeździ ale czemu zdjąłeś siodełko ? (1)

      • 16 4

      • Większość komentujących tutaj powinna być ubezwłasnowolniona

        • 14 7

    • Bardzo proszę,

      ale po jezdni. Rower to pojazd.

      • 6 1

  • System niewypał (6)

    Rower jest toporny i ciężki, kończy się bateria i bawisz się w szukanie nowego, bo jechanie tym 50 kilogramowym klocem to jest porażka. Nie wróżę długiego życia.

    Czekamy na Mevo 3.0 .... :)

    • 31 12

    • Powinni ekologiczne robić (1)

      takie z drewna i byłyby też sporo lżejsze ;)

      • 0 0

      • Klasyczny rower elektryczny waży połowę tego

        Teraz nie daj Boże bateria skończy Ci się w połowie jazdy pod górkę typu zamiejska lub słowackiego to pchać przecież takie cudo to też wyczyn pod takie wzniesienia :)

        • 9 1

    • Tylko to nie jest planowane na długie krajoznawcze wycieczki, a na krótkie miejskie przejazdy. Poza tym są też rowery bez wspomagania.

      • 1 4

    • Byś się może przejechał, co? (2)

      Rower, pomimo, że ciężki, to jazda nim nie stanowi żadnego wysiłku, wystarczy lekki nacisk na pedały. Ponadto, ci co testowali, mogli przejechać 100 km na jednej baterii, tylko mieli to zgłosić, żeby dostać naładowaną.
      Troll i malkontent w jedynym z ciebie.

      • 5 1

      • póki bateria jest naładowana, to nie stanowi jakiegoś wielkiego problemu

        • 0 0

      • Jechalem, problem tkwi w manerowaniu nim w trakcie chociażby postoju

        Jak pomyślę że kobieta ma to podnosić lub operować rowerem tego pokroju to masakra. Wyprowadzenie że stacji i skręcenie nim facet w rękach czuje.

        • 0 0

  • Brzydkie to (3)

    i na pewno ciężkie, nie to moje Bianchi Oltr XR4 Disc Dura Ace Di2 z kółeczkami Lightweiht w kolorze celeste, kumaci wiedzą co to za sprzęt i ile kosztuje

    • 8 25

    • Kumaci wiedzą

      Że nie muszą wiedzieć, co to za sprzęt.

      • 9 1

    • Załóż miejską wypożyczalnię z flotą Bianchi Oltr XR4 Disc Dura Ace Di2, powodzenia!

      • 4 0

    • Kumaci rozumieją, że jesteś "ubogo wyposażony" i musisz kompensować drogimi zabawkami.

      • 7 1

  • Rewelacja

    • 3 10

  • Niestety na elektryku jedzie się bardzo ciężko (2)

    To po co te elektryczne wspomaganie wymyślono?! Ktoś tam pomyślał do czego to ma służyć?!

    • 20 7

    • No właśnie!

      • 1 0

    • a po co to

      komu to...
      Pamiętasz filmi z dwiema babciami zapytanymi o prochy? Właśnie je przebiłeś xD

      • 2 3

  • (9)

    Przetestowałem dziś rower Mevo. Mam już sześćdziesiątkę na karku. Wspomaganie elektryczne bardzo pomaga w jeździe. Przejechałem ze Śròdmieścia do Nowego Portu bez problemu. Nie wiem skąd te negatywne opinie. Jeden minus to nieruchomy kosz. Trzeba się przyzwyczaić.

    • 34 17

    • Ze Śródmieścia do Nowego Portu jest w miarę płasko. Problemy są np. Na południu Gdańska gdzie jest pełno wzniesień

      • 17 0

    • To teraz przejedź się ze Śródmieścia na Suchanino

      • 14 1

    • Kosz na piwko dobry jest? Też testowałeś ;)

      • 3 0

    • Nie wiesz skąd te negatywne opinie. bo bajki piszesz oplacane przez UM a na karku to ty masz co najwyzej 30 nie wiecej

      Naprawde jessescie tak ograniczeniu umyslowo ze wam sie wydaje ze nie mozna rozpoznać ze piszecie na zamówienie

      • 5 13

    • Jechałeś po płaskim terenie ! Pod górkę 3 stopień to za mało. Wszystkie elektryki powinny mieć 4 stopień wspomagania ,nawet kosztem dystansu do przejechania !

      • 7 1

    • ile dziś dają za wpis? (1)

      • 1 6

      • Dzis za free

        Czyli tyle ile za Mevo

        • 1 0

    • Nieruchomy kosz to zaleta.

      Po włożeniu dopuszczalnego bagażu 10 kilogramów ruchomy kosz utrudniałby kierowanie.

      • 5 0

    • to wspomaganie elektryczne jest na takim poziomie...

      ... że to bardziej kręcenie pedałami mu pomaga, a nie na odwrót
      Z drugiej strony przy wadze tego kloca to się nie dziwię

      • 0 1

  • kilka podpowiedzi po przetestowaniu - w odniesieniu do uwag z artykułu: (2)

    aby uzyskać większą moc przy wspomaganiu należy na chwilę przestać pedałować - wówczas moc wspomagania dostosowuje się do potrzeb.
    zamocowanie do linki blokady znajduje się na tylnym błotniku.
    ogólnie - w aplikacji Mevo brak łatwodostępnego, krótkiego przewodnika ułatwiającego zapoznania się z zasadami użytkowania rowerów

    • 18 3

    • Najwyraźniej piszesz bzdury bo wspomaganie jest ustawione pod katem jak najwiekszego zasiegu i jak podaja moze to zmienic tylko (1)

      Wiec niema znaczenia jak bedziesz krecił pedałami

      • 0 12

      • najpewniej nie masz pojęcia w jaki sposób działa wspomaganie w rowerach

        a dodatkowo swoją opinię wyrażasz nie testując udostępnionych rowerów (podobnie jak tysiące osób wyraziły swoją opinię o ostatnim filmie A. Holland zanim ten film zobaczyły).

        • 9 0

  • (1)

    Właściciele wszystkich rowerów i hulajnóg blokujących stacje Mevo powinni być bezwzględnie obciążani wysokimi mandatami!!!

    • 5 10

    • W założeniach systemu Mevo 1.0 było, że te stojaki będzie można też używać do prywatnych rowerów. Bo zlikwidowano dużo zwykłych stojaków - przerobiono je na stację Mevo

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum