• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk-Śródmieście. Podpisano umowę na drogę pieszo-rowerową wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie

Joanna Skutkiewicz
28 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Miasto podpisało umowę na budowę 300-metrowego odcinka pieszo-rowerowego w gdańskim śródmieściu. Miasto podpisało umowę na budowę 300-metrowego odcinka pieszo-rowerowego w gdańskim śródmieściu.

Do połowy 2021 roku powstanie nowa droga dla rowerów w śródmieściu Gdańska. Miasto podpisało właśnie umowę na budowę trasy wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie od ul. Podwale Grodzkie Mapka do ul. HuciskoMapka oraz wzdłuż ul. Hucisko do wysokości ul. 3 MajaMapka.



O planowanym przedsięwzięciu pisaliśmy już kilka miesięcy temu.

W ramach inwestycji powstanie 300-metrowa ścieżka pieszo-rowerowa wzdłuż wschodniej strony ul. Wały Jagiellońskie na odcinku od ul. Podwale Grodzkie do ul. Hucisko oraz przejazdy rowerowe przez skrzyżowania z ul. Hucisko i ul. Targ Drzewny. Wybudowany zostanie także brakujący fragment ścieżki rowerowej wzdłuż Huciska, od skrzyżowania z ul. Wały Jagiellońskie do ul. 3 Maja.

Jak projektować infrastrukturę rowerową? Poradnik dla samorządów




Przedsięwzięcie obejmie też przebudowę miejsc postojowych - zastąpienie miejsc do parkowania skośnego zatokami do parkowania równoległego. Prace potrwają pięć miesięcy od daty podpisania umowy.

Nowe inwestycje rowerowe w Gdańsku



Zadanie zostanie zrealizowane w ramach projektu "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", który otrzymał dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Gdańsk podsumował rowerowy 2020 rok



Z tego samego programu wybudowano m.in. drogę dla rowerów w pobliżu PKM Brętowo, a w planach na bieżący rok jest również realizacja drogi rowerowej przy stacji PKM Kiełpinek oraz wzdłuż al. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Bitwy OliwskiejMapka do ul. PomorskiejMapka.

Opinie (57)

  • Czyli jeszcze mniej miejsca dla pieszych? (3)

    Te chodniki już i tak są za wąskie w sezonie

    • 35 25

    • Przeczytaj jeszcze raz. (2)

      • 7 7

      • Nieeeeee (1)

        Wałami już od lat źle się spaceruje przez tych szaleńców pędzących na maxa na tych swoich rowerach , teraz zabiorą miejsca do parkowania celem drogi rowerowej ... szaleństwo

        • 0 3

        • co ty bierzesz?

          tam, owszem, rowerzyści poruszają się obok pieszych, ponieważ kilka lat temu w ramach przebudowy Wałów Jagiellońskich miejsca do parkowania równoległego zamieniono na miejsca do parkowania prostopadłego do osi jezdni, zwężając chodnik. Teraz nastąpi przywrócenie poprzedniej sytuacji, co poszerzy chodnik i dopuści tam ruch rowerzystów. Jedyna szkoda, że nie zdecydowano się na całkowitą likwidację miejsc do parkowania i bardziej zdecydowane poszerzenie chodnika. Rowerzyści nie pędzą tam na maksa na swoich rowerach, bo to jest technicznie niemożliwe.

          • 0 0

  • Dobrze, wywalić ten parking tam! (8)

    • 35 15

    • schody w szerokości chodnika na Wałach

      też powinny zniknąć. Sklepy powinny to zrobić u siebie w lokalu zamiast zabierać chodnik

      • 7 0

    • przecież parking zostaje (4)

      na co ty liczyłeś

      • 4 4

      • ze skośnego w równoległy oznacza likwidację 3/4 miejsc (1)

        • 4 1

        • i bardzo dobrze

          większa rotacja i więcej miejsca dla pieszych. Rowerzyści i tak tamtędy jeździli, utrudniając ruch pieszym. Po prostu przywrócono poprzedni sposób parkowania równoległego, naprawiając błąd popełniony przy modernizacji ulicy Wały Jagiellońskie polegający na zwężeniu chodnika przez zmianę sposobu parkowania z równoległego na prostopadły.

          • 0 1

      • Więcej (1)

        Parkingów w mieście , paranoja z tymi rowerzystami

        • 0 1

        • więcej parkingów dla samochodów w mieście prowadzi do zwiększenia korków na dojazdach do niego

          Miejsc do płatnego parkowania jest w mieście już nadmiar - w większości stoją puste.

          • 0 0

    • Bardzo źle (1)

      Rowerzyści stanowią niemałe zagrożenie dla pieszych przez swoją wariacką jazdę

      • 0 1

      • kolejny biorący nie wiadomo co. Co wy bierzecie, trolle?

        Statystyki nie potwierdzają tych nieprawdziwych tez. Piesi w naszym kraju padają ofiarą samochodów na przejściach dla pieszych, na chodnikach i przystankach. Liczba kolizji między pieszymi a rowerzystami w czasie jazdy tych ostatnich po chodnikach jest pomijalnie mała, liczba poważnych obrażeń jeszcze mniejsza.

        • 0 0

  • Super. (3)

    Nareszcie. Bardzo brakowało tego odcinka. Poprawi się bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.

    • 30 11

    • Szkoda że nadal z Chelmu i suchanina nie ma ścieżki z prawdziwego zdarzenia

      Tylko ciągi pieszo rowerowe albo trasy przez Orunię lub lostowicka co jest nieporozumieniem bo trzeba się cofać

      • 7 1

    • Nie super (1)

      Rowerzyści do lasu a nie po mieście w spalinach jeździć

      • 0 1

      • kolejny troll nie wiadomo co biorący

        skąd się tacy biorą? Przypuszczalnie nie wiedzą, że siedząc w samochodzie oddychają powietrzem bardziej nasyconych spalinami niż osoby idące obok chodnikiem.

        • 0 0

  • (1)

    Przecież tam sam chodnik bywa za wąski, a co dopiero znaleźć miejsce dla przechodniów i rowerzystów. A w Oliwie zabrali jeden pas kierowcom, żeby niby dobrze zrobic przechodniom - tam z kolei ruch również bezsensowny, bo tracą kierowcy, a piesi nic nie zyskują - wcześniej i tak było wystarczająco dużo miejsca na chodniku. Ech, takie nowoczesne miasto, ą, ę, Unia Europejska, konstytucja, pioruny i te sprawy.

    • 20 15

    • przecztaj jeszcze raz w szczególności co zrobią z parkingiem dla aut

      • 7 2

  • To będzie droga pieszo-rowerowa tzn. okaże się po fakcie, że rowery (1)

    będą mogły być tylko prowadzone pieszo i z prędkością do 5 km/h bo pas będzie o 2 cm za wąski aby mogły jeździć wg nowych wytycznych EU. Wróżbita.

    • 13 5

    • dlaczego piszesz nieprawdę?

      jakie masz z tego korzyści?

      • 0 1

  • droga rowerowa czy ... (1)

    chodnik z dopuszczeniem rowerów? I dlaczego dalej trzeba będzie się przeciskać z oczekujacymi na przystanku autobusowym Hucisko 04 zamiast zrobić kawałek osobnego DDR przez Park Niemena??

    • 17 3

    • zwykły chodnik dla pieszych ze znakiem nakazu jazdy po nim rowerem.

      nie będzie żadnej tam drogi dla rowerów. artykuł wprowadza w błąd

      • 5 2

  • Centrum Europy, centrum dużego miasta, 21 wiek (2)

    i główny ciąg komunikacyjny dla rowerów i uto w postaci wąskiego chodnika dla pieszych. Wstyd. Wstyd i jeszcze raz wstyd...... Bo oczywiście miejsca parkingowe najważniejsze....

    Zrównoważony transport po gdańsku... 9 szerokich pasów dla kierowców ... dla reszty wąski chodniczek...... żenada

    Oczywiście zaraz wyjdzie pani prezydent i będzie zachwalać ile to oni nie robią dla pieszych i rowerzystów..... i kolejna kwestia jak to ma się do szumnie przyjętego dokumentu pod nazwą "gdański standard ulicy miejskiej" ?? porażka!!!

    • 23 14

    • (1)

      No bo wicie, byśmy chcieli, ale kierofcy sie oburzom.
      A te Wały to żenada, swobodnie można tam uspokoić ruch, teraz wszyscy grzeją od świateł do świateł bez sensu. Przejścia też "robią" od wieków. Wstyd!

      • 3 0

      • a pamiętacie jak Karnowski zrobił spęd i uroczyste otwarcie drogi po daunowych chodnikach na Rzemieślniczej? to dopiero był idio tyzm. z Gdyni też mamy takie przykłady. całe to truj-miasto tylko słoma z urzędowych butów wyłazi całymi wiechciami

        i my też, nie ttlko urzędnicy. to o nas są np. artykuły, że nie można zrobić klocka w skm, zgroza.

        • 1 1

  • gdansk dalej tkwi w zaściankowych wiejskich rozwiązaniach (4)

    zamiast inwestowac w pasy ruchu dla rowerów jak w każdym normalnym cywilizowanym mieście to te się bawią dalej w chodniczki rowerowe.

    Dla kogo to ma być? Dla kuracjuszy z sanatorium czy dla dzieci na rowerkach biegowych?

    trasy rowerowe powinny pełnić głównie funkcje komunikacyjną, a nie rekreacyjno-wypoczynkową.

    Ja rozumiem że kierowcy by chcieli autostrady bezkolizyjne przez centrum ale na litosc boską pieszemu też sie chyba coś należy. wciskanie wszystkich na siłę na wspólny chodniczek to i**otyczny pomysł.

    • 23 10

    • nie to nie dowod na to że waadze są i**otami, bo wiedza jest dostępna,
      tylko na to, że są tchórzami, takimi jak wielu z nas:
      boją się lobby kerowczyków, a jako rowerzyści boją się samochodów,
      podszyte strachem, pozbawione logiki decyzje zamiatające problemy pod dywan

      bo tam faktycznie powinien być w jezdni dwumetrowy pas rowerowy,
      choćby kosztem zwężenia pasów samochodowych, lub ograniczenia ich liczby,
      albo jak w wawie, zamieniony powinien być jeden pas dla samochodów
      na buspas dopuszczający rowerzystów, plus chodnik z dopuszczoną
      jazdą dla cykorów oraz gdy mija autobus

      do tego jeszcze trzeba będzie uwzględniać świrów na elektrohulajnogach...
      i okazjonalnego kurskiego, co tylko na chwylunię se zaparkuje

      do kompletu powinni zrobić tam polowe stanowisko karetki neurotraumatologicznej
      i moźe księdza z wiatykiem, dla chętnych

      wolę taki syf jak jest teraz, cykory objeżdżają to miejsce naokoło, a miejscy wojownicy zaciskają szczęki i półdupki, i nie ma ofiar

      • 2 1

    • Ty jestes zasciankiem umysłowym bo nikt z rowerzystów niechce pasów rowerowych w jezdni i niechce sie truc spalinami (2)

      I wszędzie właśnie na to zwraca się uwagę!

      • 1 3

      • (1)

        Jestem rowerzystą i wolę pasy rowerowe na jedni.
        Moim zdaniem są bezpieczniejsze i zdecydowanie bardziej wygodne.
        Są jednak momenty, kiedy wolę ścieżki. Zimą, jak jeżdżę rozmarzony, albo z małolatem.
        I jak tu dogodzić wszystkim i zawsze?

        • 1 1

        • Zdanie ekspertów jest inne

          przy dużym natężeniu i prędkości ruchu pojazdów zmotoryzowanych należy tworzyć drogi dla rowerów odseparowane od jezdni co najmniej krawężnikiem. Tutaj, jak widać, będzie jeszcze ciąg miejsc do parkowania równoległego (które można było usunąć, ale projekt tego nie przewiduje, a szkoda). Pasy na jezdni mają sens o ile faktyczne prędkości samochodów nie przekraczają 50 km/h co jest problematyczne.

          • 0 0

  • jakaś abstrakcja.... (1)

    Wychodząc z budynku można zostać potrąconym przez rowery i hulajnogi...Powinien być tam zakaz jazdy dla rowerów/hulajnog jest to zbyt wąski chodnik....a wątpię by aż na tyle został poszerzony...gdyż miejsc parkingowych tam brakuje....Poza tym chodnik w stronę LOT-u również jest wąski....a tam jeżdżą rowerzyści dosłownie slalomem pomiędzy pieszymi...A ścieżka rowerowa jest wyznaczona po drugiej stronie ulicy...więc to powinno wystarczyć...

    • 16 13

    • No problem

      Wzdłuż ul. Kartuskiej (nieparzyste, około 100) poprowadzono DDR tak, że rowerzyści są ważniejsi od pieszych wychodzących z budynków. Od czasu do czasu rowerzysta wpada na pieszego. Kiedyś będzie nieszczęście, bo ci bardziej zbudowani piesi coraz odważniej wychodzą z budynków na DDR. A od czerwca, to!!! Tylko, żeby nie miał komórki w ręku!!!

      • 3 1

  • Nie droga rowerowa tylko ciag pieszo rowerowy

    • 16 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum