• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk-Śródmieście. Podpisano umowę na drogę pieszo-rowerową wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie

Joanna Skutkiewicz
28 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Miasto podpisało umowę na budowę 300-metrowego odcinka pieszo-rowerowego w gdańskim śródmieściu. Miasto podpisało umowę na budowę 300-metrowego odcinka pieszo-rowerowego w gdańskim śródmieściu.

Do połowy 2021 roku powstanie nowa droga dla rowerów w śródmieściu Gdańska. Miasto podpisało właśnie umowę na budowę trasy wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie od ul. Podwale Grodzkie Mapka do ul. HuciskoMapka oraz wzdłuż ul. Hucisko do wysokości ul. 3 MajaMapka.



O planowanym przedsięwzięciu pisaliśmy już kilka miesięcy temu.

W ramach inwestycji powstanie 300-metrowa ścieżka pieszo-rowerowa wzdłuż wschodniej strony ul. Wały Jagiellońskie na odcinku od ul. Podwale Grodzkie do ul. Hucisko oraz przejazdy rowerowe przez skrzyżowania z ul. Hucisko i ul. Targ Drzewny. Wybudowany zostanie także brakujący fragment ścieżki rowerowej wzdłuż Huciska, od skrzyżowania z ul. Wały Jagiellońskie do ul. 3 Maja.

Jak projektować infrastrukturę rowerową? Poradnik dla samorządów




Przedsięwzięcie obejmie też przebudowę miejsc postojowych - zastąpienie miejsc do parkowania skośnego zatokami do parkowania równoległego. Prace potrwają pięć miesięcy od daty podpisania umowy.

Nowe inwestycje rowerowe w Gdańsku



Zadanie zostanie zrealizowane w ramach projektu "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", który otrzymał dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Gdańsk podsumował rowerowy 2020 rok



Z tego samego programu wybudowano m.in. drogę dla rowerów w pobliżu PKM Brętowo, a w planach na bieżący rok jest również realizacja drogi rowerowej przy stacji PKM Kiełpinek oraz wzdłuż al. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Bitwy OliwskiejMapka do ul. PomorskiejMapka.

Opinie (57)

  • Gdansk. Zbudowac chodnik i oglosic, ze zbudowano droge rowerowa

    • 8 2

  • (2)

    Przydałaby się na Długich Ogrodach!

    • 7 5

    • po co? (1)

      szybciej, wygodniej i bezpieczniej jedzie się jezdnią. chodniki rowerowe to zło. jak można ruch pieszego mieszać z ruchem pojazdu? to niedorzeczne

      • 2 1

      • jeśli na jezdni jest wysokie natężenie nawet uspokojonego ruchu pojazdów

        warto tworzyć obok wydzieloną drogę dla rowerów. Taka droga powinna funkcjonować wzdłuż Długich Ogrodów ponieważ byłoby to zgodne z nowoprzyjętym Gdańskim Standardem Ulicy Miejskiej.

        • 0 0

  • znowu zwykłym chodnikiem sie chwalą?

    • 7 1

  • A co z 300 metrami łącznika?

    • 4 1

  • ciekawe jaki koszt. 300 metrów to by pasowało 3 miliony wydać bo urzędasy nie mają kędy jeździć (1)

    • 4 2

    • Wystarczy się zapoznać z przepisami dot. zamówień publicznych

      Chyba, że jest się zbyt ograniczonym intelektualnie.

      • 1 1

  • To już jest ten " gdanski standard ulicy miejskiej"?

    sie popisali

    • 8 2

  • Przeceiz tam są 3 pasy w jedną strone dla aut! (1)

    Wydzielić jeden buspas z wjazdem taxi i rowerów i jest git. Po co zabierac miejsce pieszym. Przy takiej polityce utrudniania życia pieszym i rowerzystom to sie ludzie poprzesiadaja do aut z powrotem, i bedzie wiecej hałasu i smrodu. Czy o to właśnie chodzi w polityce rowerowej? Robią co mogą aby utrudnic zycie zarówno pieszym i rowerzystom

    • 8 3

    • tutaj się zabierze niektóre miejsca do parkowania

      piesi będą mieli więcej miejsca niż dotychczas wolnego od ruchu rowerów. Obecnie na wąskim chodniku jeździ wielu rowerzystów i rowerzystek, ale kolizji się nie notuje.

      • 0 1

  • Powinno sie tam zlikwidwac całkowicie miejsca postojowe i w ich miejsce zrobic droge rowerową oddzielona od ulicy krzewami (4)

    Powinni być oddzieleni od spalin w krzewami

    • 3 4

    • trasy rowerowe od chodnika się oddziela, a nie od jezdni (1)

      • 2 1

      • drogi dla rowerów oddziela się od jezdni wyraźnie, ,niekiedy się je oddziela od chodnika

        oddzielenie od jezdni stosuje się gdy prędkości jazdy zmotoryzowanych są wyższe niż 50 km/h, a natężenie ruchu jest wysokie. Piesi często korzystają z dróg dla rowerów, zwłaszcza jeśli ruch rowerów i pieszych ma charakter kropelkowy.

        • 0 0

    • A samodchody niedługo (1)

      będziemy parkować w Tczewie

      • 1 1

      • niedawno w Tczewie zbudowano piętrowy parking dla samochodów przy dworcu

        niepotrzebnie zwiększając liczbę samochodów docierających do dworca PKP w Tczewie spoza Tczewa, korkując jego ulice. Bez sensu. Dlatego warto skłaniać ludzi do wybierania innych środków lokomocji niż samochód po mieście, między innymi poprawiając infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów.

        • 0 0

  • A kiedy przywrócenie ścieżki

    A kiedy przywrócenie ścieżki rowerowej na długuch ogrodach ?? Wysterczy tyle ile było wcześniej

    • 6 1

  • Bardzo dobrze!

    Cieszę się :)

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum