• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk-Śródmieście. Podpisano umowę na drogę pieszo-rowerową wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie

Joanna Skutkiewicz
28 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Miasto podpisało umowę na budowę 300-metrowego odcinka pieszo-rowerowego w gdańskim śródmieściu. Miasto podpisało umowę na budowę 300-metrowego odcinka pieszo-rowerowego w gdańskim śródmieściu.

Do połowy 2021 roku powstanie nowa droga dla rowerów w śródmieściu Gdańska. Miasto podpisało właśnie umowę na budowę trasy wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie od ul. Podwale Grodzkie Mapka do ul. HuciskoMapka oraz wzdłuż ul. Hucisko do wysokości ul. 3 MajaMapka.



O planowanym przedsięwzięciu pisaliśmy już kilka miesięcy temu.

W ramach inwestycji powstanie 300-metrowa ścieżka pieszo-rowerowa wzdłuż wschodniej strony ul. Wały Jagiellońskie na odcinku od ul. Podwale Grodzkie do ul. Hucisko oraz przejazdy rowerowe przez skrzyżowania z ul. Hucisko i ul. Targ Drzewny. Wybudowany zostanie także brakujący fragment ścieżki rowerowej wzdłuż Huciska, od skrzyżowania z ul. Wały Jagiellońskie do ul. 3 Maja.

Jak projektować infrastrukturę rowerową? Poradnik dla samorządów




Przedsięwzięcie obejmie też przebudowę miejsc postojowych - zastąpienie miejsc do parkowania skośnego zatokami do parkowania równoległego. Prace potrwają pięć miesięcy od daty podpisania umowy.

Nowe inwestycje rowerowe w Gdańsku



Zadanie zostanie zrealizowane w ramach projektu "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", który otrzymał dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Gdańsk podsumował rowerowy 2020 rok



Z tego samego programu wybudowano m.in. drogę dla rowerów w pobliżu PKM Brętowo, a w planach na bieżący rok jest również realizacja drogi rowerowej przy stacji PKM Kiełpinek oraz wzdłuż al. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Bitwy OliwskiejMapka do ul. PomorskiejMapka.

Opinie (57)

  • (2)

    Przydałaby się na Długich Ogrodach!

    • 7 5

    • po co? (1)

      szybciej, wygodniej i bezpieczniej jedzie się jezdnią. chodniki rowerowe to zło. jak można ruch pieszego mieszać z ruchem pojazdu? to niedorzeczne

      • 2 1

      • jeśli na jezdni jest wysokie natężenie nawet uspokojonego ruchu pojazdów

        warto tworzyć obok wydzieloną drogę dla rowerów. Taka droga powinna funkcjonować wzdłuż Długich Ogrodów ponieważ byłoby to zgodne z nowoprzyjętym Gdańskim Standardem Ulicy Miejskiej.

        • 0 0

  • To będzie droga pieszo-rowerowa tzn. okaże się po fakcie, że rowery (1)

    będą mogły być tylko prowadzone pieszo i z prędkością do 5 km/h bo pas będzie o 2 cm za wąski aby mogły jeździć wg nowych wytycznych EU. Wróżbita.

    • 13 5

    • dlaczego piszesz nieprawdę?

      jakie masz z tego korzyści?

      • 0 1

  • Super. (3)

    Nareszcie. Bardzo brakowało tego odcinka. Poprawi się bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.

    • 30 11

    • Nie super (1)

      Rowerzyści do lasu a nie po mieście w spalinach jeździć

      • 0 1

      • kolejny troll nie wiadomo co biorący

        skąd się tacy biorą? Przypuszczalnie nie wiedzą, że siedząc w samochodzie oddychają powietrzem bardziej nasyconych spalinami niż osoby idące obok chodnikiem.

        • 0 0

    • Szkoda że nadal z Chelmu i suchanina nie ma ścieżki z prawdziwego zdarzenia

      Tylko ciągi pieszo rowerowe albo trasy przez Orunię lub lostowicka co jest nieporozumieniem bo trzeba się cofać

      • 7 1

  • Dobrze, wywalić ten parking tam! (8)

    • 35 15

    • Bardzo źle (1)

      Rowerzyści stanowią niemałe zagrożenie dla pieszych przez swoją wariacką jazdę

      • 0 1

      • kolejny biorący nie wiadomo co. Co wy bierzecie, trolle?

        Statystyki nie potwierdzają tych nieprawdziwych tez. Piesi w naszym kraju padają ofiarą samochodów na przejściach dla pieszych, na chodnikach i przystankach. Liczba kolizji między pieszymi a rowerzystami w czasie jazdy tych ostatnich po chodnikach jest pomijalnie mała, liczba poważnych obrażeń jeszcze mniejsza.

        • 0 0

    • przecież parking zostaje (4)

      na co ty liczyłeś

      • 4 4

      • Więcej (1)

        Parkingów w mieście , paranoja z tymi rowerzystami

        • 0 1

        • więcej parkingów dla samochodów w mieście prowadzi do zwiększenia korków na dojazdach do niego

          Miejsc do płatnego parkowania jest w mieście już nadmiar - w większości stoją puste.

          • 0 0

      • ze skośnego w równoległy oznacza likwidację 3/4 miejsc (1)

        • 4 1

        • i bardzo dobrze

          większa rotacja i więcej miejsca dla pieszych. Rowerzyści i tak tamtędy jeździli, utrudniając ruch pieszym. Po prostu przywrócono poprzedni sposób parkowania równoległego, naprawiając błąd popełniony przy modernizacji ulicy Wały Jagiellońskie polegający na zwężeniu chodnika przez zmianę sposobu parkowania z równoległego na prostopadły.

          • 0 1

    • schody w szerokości chodnika na Wałach

      też powinny zniknąć. Sklepy powinny to zrobić u siebie w lokalu zamiast zabierać chodnik

      • 7 0

  • Czyli jeszcze mniej miejsca dla pieszych? (3)

    Te chodniki już i tak są za wąskie w sezonie

    • 35 25

    • Przeczytaj jeszcze raz. (2)

      • 7 7

      • Nieeeeee (1)

        Wałami już od lat źle się spaceruje przez tych szaleńców pędzących na maxa na tych swoich rowerach , teraz zabiorą miejsca do parkowania celem drogi rowerowej ... szaleństwo

        • 0 3

        • co ty bierzesz?

          tam, owszem, rowerzyści poruszają się obok pieszych, ponieważ kilka lat temu w ramach przebudowy Wałów Jagiellońskich miejsca do parkowania równoległego zamieniono na miejsca do parkowania prostopadłego do osi jezdni, zwężając chodnik. Teraz nastąpi przywrócenie poprzedniej sytuacji, co poszerzy chodnik i dopuści tam ruch rowerzystów. Jedyna szkoda, że nie zdecydowano się na całkowitą likwidację miejsc do parkowania i bardziej zdecydowane poszerzenie chodnika. Rowerzyści nie pędzą tam na maksa na swoich rowerach, bo to jest technicznie niemożliwe.

          • 0 0

  • Pieszy (1)

    No tak ścieżka rowerowa będzie miała 2m,a chodnik 0,5m.Brawo myśliciele Gdańska.

    • 3 6

    • rozumiem, że poprzesz pomysł likwidacji miejsc do parkowania samochodów w tym miejscu

      dzięki temu piesi zyskają więcej miejsca.

      • 0 0

  • Powinno sie tam zlikwidwac całkowicie miejsca postojowe i w ich miejsce zrobic droge rowerową oddzielona od ulicy krzewami (4)

    Powinni być oddzieleni od spalin w krzewami

    • 3 4

    • A samodchody niedługo (1)

      będziemy parkować w Tczewie

      • 1 1

      • niedawno w Tczewie zbudowano piętrowy parking dla samochodów przy dworcu

        niepotrzebnie zwiększając liczbę samochodów docierających do dworca PKP w Tczewie spoza Tczewa, korkując jego ulice. Bez sensu. Dlatego warto skłaniać ludzi do wybierania innych środków lokomocji niż samochód po mieście, między innymi poprawiając infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów.

        • 0 0

    • trasy rowerowe od chodnika się oddziela, a nie od jezdni (1)

      • 2 1

      • drogi dla rowerów oddziela się od jezdni wyraźnie, ,niekiedy się je oddziela od chodnika

        oddzielenie od jezdni stosuje się gdy prędkości jazdy zmotoryzowanych są wyższe niż 50 km/h, a natężenie ruchu jest wysokie. Piesi często korzystają z dróg dla rowerów, zwłaszcza jeśli ruch rowerów i pieszych ma charakter kropelkowy.

        • 0 0

  • Przeceiz tam są 3 pasy w jedną strone dla aut! (1)

    Wydzielić jeden buspas z wjazdem taxi i rowerów i jest git. Po co zabierac miejsce pieszym. Przy takiej polityce utrudniania życia pieszym i rowerzystom to sie ludzie poprzesiadaja do aut z powrotem, i bedzie wiecej hałasu i smrodu. Czy o to właśnie chodzi w polityce rowerowej? Robią co mogą aby utrudnic zycie zarówno pieszym i rowerzystom

    • 8 3

    • tutaj się zabierze niektóre miejsca do parkowania

      piesi będą mieli więcej miejsca niż dotychczas wolnego od ruchu rowerów. Obecnie na wąskim chodniku jeździ wielu rowerzystów i rowerzystek, ale kolizji się nie notuje.

      • 0 1

  • gdansk dalej tkwi w zaściankowych wiejskich rozwiązaniach (4)

    zamiast inwestowac w pasy ruchu dla rowerów jak w każdym normalnym cywilizowanym mieście to te się bawią dalej w chodniczki rowerowe.

    Dla kogo to ma być? Dla kuracjuszy z sanatorium czy dla dzieci na rowerkach biegowych?

    trasy rowerowe powinny pełnić głównie funkcje komunikacyjną, a nie rekreacyjno-wypoczynkową.

    Ja rozumiem że kierowcy by chcieli autostrady bezkolizyjne przez centrum ale na litosc boską pieszemu też sie chyba coś należy. wciskanie wszystkich na siłę na wspólny chodniczek to i**otyczny pomysł.

    • 23 10

    • Ty jestes zasciankiem umysłowym bo nikt z rowerzystów niechce pasów rowerowych w jezdni i niechce sie truc spalinami (2)

      I wszędzie właśnie na to zwraca się uwagę!

      • 1 3

      • (1)

        Jestem rowerzystą i wolę pasy rowerowe na jedni.
        Moim zdaniem są bezpieczniejsze i zdecydowanie bardziej wygodne.
        Są jednak momenty, kiedy wolę ścieżki. Zimą, jak jeżdżę rozmarzony, albo z małolatem.
        I jak tu dogodzić wszystkim i zawsze?

        • 1 1

        • Zdanie ekspertów jest inne

          przy dużym natężeniu i prędkości ruchu pojazdów zmotoryzowanych należy tworzyć drogi dla rowerów odseparowane od jezdni co najmniej krawężnikiem. Tutaj, jak widać, będzie jeszcze ciąg miejsc do parkowania równoległego (które można było usunąć, ale projekt tego nie przewiduje, a szkoda). Pasy na jezdni mają sens o ile faktyczne prędkości samochodów nie przekraczają 50 km/h co jest problematyczne.

          • 0 0

    • nie to nie dowod na to że waadze są i**otami, bo wiedza jest dostępna,
      tylko na to, że są tchórzami, takimi jak wielu z nas:
      boją się lobby kerowczyków, a jako rowerzyści boją się samochodów,
      podszyte strachem, pozbawione logiki decyzje zamiatające problemy pod dywan

      bo tam faktycznie powinien być w jezdni dwumetrowy pas rowerowy,
      choćby kosztem zwężenia pasów samochodowych, lub ograniczenia ich liczby,
      albo jak w wawie, zamieniony powinien być jeden pas dla samochodów
      na buspas dopuszczający rowerzystów, plus chodnik z dopuszczoną
      jazdą dla cykorów oraz gdy mija autobus

      do tego jeszcze trzeba będzie uwzględniać świrów na elektrohulajnogach...
      i okazjonalnego kurskiego, co tylko na chwylunię se zaparkuje

      do kompletu powinni zrobić tam polowe stanowisko karetki neurotraumatologicznej
      i moźe księdza z wiatykiem, dla chętnych

      wolę taki syf jak jest teraz, cykory objeżdżają to miejsce naokoło, a miejscy wojownicy zaciskają szczęki i półdupki, i nie ma ofiar

      • 2 1

  • Super

    Szkoda ze nie na pasie Wałów, ale dobrze że w ogóle.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum