• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dyskusyjne światła przed obwodnicą

Michał Sielski
2 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (240)

Ruch pieszych niewielki, a czerwone dla aut wjeżdzających na obwodnicę w Dąbrowie i tak się świeci.

Mały ruch pieszych i rowerzystów sprawia, że według pani Anny, czytelniczki portalu Trojmiasto.pl, światła na wjeździe na obwodnicę z ul. NowowiczlińskiejMapka są utrudnieniem zarówno dla pieszych i rowerzystów, jak i kierowców. Pracownicy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni przekonują, że wynika to z troski o bezpieczeństwo, a niebawem ruch rowerowy będzie tam znacznie większy.



Jakie światła powinny być na tym skrzyżowaniu?

Chodzi o wjazd na obwodnicę od strony Dąbrowy.

- Problem polega na tym, że i pieszych i samochodów w tym miejscu jest stosunkowo mało - w każdym razie na tyle mało, że rzadko się spotykają. Praktyka jest taka, że ilekroć idę tam pieszo, zatrzymuje mnie czerwone światło, a nikt nie jedzie! Z kolei, gdy wjeżdżam na obwodnicę samochodem, często muszę się zatrzymać, a nikt nie przechodzi przez przejście - zauważa pani Anna, czytelniczka Trojmiasto.pl.


Warto dodać, że ten wjazd na obwodnicę jest tak skonstruowany, że kierowcy muszą skręcić praktycznie pod kątem prostym. Kierowcy - chcąc nie chcąc - muszą w tym miejscu zwolnić, nawet gdy mają zielone światło.

Ale jest też druga strona medalu. Gdy nie ma sygnalizacji świetlnej z osobnymi cyklami, skręcającym z głównej drogi kierowcom nierzadko zdarza się wymusić pierwszeństwo na pieszych, przechodzących przez przejście, albo rowerzystów przejeżdżających przez wyznaczony przejazd.


Urzędnicy: korków nie ma, jest bezpiecznie



Propozycję naszej Czytelniczki na skrzyżowaniu zaprojektowanym w ramach inwestycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, przeanalizowali już urzędnicy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. I przekonują, że takie rozwiązanie jest optymalne już teraz, a będzie już absolutnie niezbędne po zakończeniu wszystkich inwestycji.

- Sygnalizacja świetlna jest tu konieczna m.in. z powodu opisanego w liście Czytelniczki, tj. ze względu na geometrię wlotu i wynikającą z niej słabą widoczność pieszych i rowerzystów. Dodatkowo należy pamiętać, że liczba tych ostatnich zauważalnie zwiększy się, gdy w ramach przebudowy ul. Nowowiczlińskiej powstanie wzdłuż niej ścieżka rowerowa, która stanowić będzie podstawowe połączenie dzielnicy z centrum miasta. Sygnalizacja świetlna zapewni wówczas rowerzystom odpowiedni poziom bezpieczeństwa - podkreśla Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Urzędnicy przeanalizowali też przy okazji działanie sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu i nie stwierdzili zatorów. Sygnalizacja pracuje bowiem w trybie akomodacyjnym, co oznacza, że światło zielone świeci się w różnych cyklach. Światło czerwone dla kierowców skręcających w prawo od strony Dąbrowy trwa 22 sekundy - przy długości światła zielonego wynoszącej średnio od 32 sekund w nocy do ponad 75 sekund w szczycie porannym, gdy obserwowany jest największy ruch w tej relacji.

Opinie (240) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Bo nie można zrobić jak w Anglii (31)

    Przycisk ale taki który działa. Wciskasz i za 10 sekund masz zielone. U nas czy wciśniesz czy nie to i tak stoisz.

    • 236 8

    • Bo to tylko działa tak że przy następnej zmianie świateł pieszy dostaje zielone. (2)

      • 8 19

      • W poliN wszystka przeciwko własnym obywatelom , tylko Karać . (1)

        • 15 11

        • Dokładnie tak jak mówisz! goście mają większe przywileje niż gospodarze - skandal!

          • 5 4

    • I będziesz wysiadał za każdym razem z auta żeby wcisnąć? (19)

      Bo przyciski dla pieszych I rowerzystów są niezgodne z prawem.

      • 15 38

      • (2)

        A możesz wyjaśnić dlaczego są niezgodne z prawem?

        • 13 6

        • Proszę przeczytać podstawę prawną

          Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach

          • 8 8

        • To już musisz pytać kolejnych ministrów

          • 7 1

      • (1)

        skoro przyciski dla pieszych I rowerzystów są niezgodne z prawem to po co one są?

        • 7 5

        • Tylko dla rowerzystów

          Dla pieszych mogą być. Dla rowerzystów muszą być autonatyczne.

          • 6 4

      • No popatrz. A w takim Pruszczu Gdańskim są zgodne i działają. (5)

        Tak po prostu.

        • 14 7

        • (2)

          Bo w Pruszczu Gdańskim da się, są drogi, chodniki i ścieżki rowerowe a wielkim mieście nie da się. Dlatego przenoście swoje firmy do normalnych miast a nie się trzymacie zamordystycznej władzy która wszystko utrudnia i ogranicza.

          • 8 11

          • Pełan zgoda (1)

            Kiedyś śp. prezydent Paweł Adamowicz powiedział, że jak w Gdańsku źle, to się trzeba wyprowadzić. I ja się wyprowadziłem do Pruszcza Gd. Ilekroć jadę w Gdańsku Szeroką (między Sobieskim i Żurawiem dla niewtajemniczonych) i kiedy słucham tłukącego zawieszenia to dziękuję za tę dobra radę Prezydenta.

            • 7 6

            • I płaczesz na trójmiejskim portalu na korki ;)

              • 5 5

        • Z jakim prawem są zgodne?

          Bo na pewno nie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.

          • 4 9

        • W Pruszczu widocznie jeszcze nie otarliście się o zwracanie kasy z projektu

          Bo było za mało projektów. Jak zwrócą lub w panice będą ściągali po nocach jak w Poznaniu czy Sopocie, to przeczytają podstawy prawne porządnie

          • 3 5

      • (7)

        Prawo zawsze można zmienić na bardziej normalne.

        • 7 3

        • Polska definicja normalności w zakresie ruchu drogowego mocno odbiega od ogólnie przyjętej w świecie cywilizowanym (6)

          i to nie w tą stronę, w którą kierowcy by chcieli. Nie wywołuj wilka z lasu.

          • 7 4

          • (5)

            w całej Europie są przyciski, i to działa. Tylko w Polsce jak zwykle "niedasię"

            • 10 5

            • Tak, działają. Po kilku sekundach, nie minutach. (4)

              I są dla pieszych, podczas gdy ruch rowerowy jest prowadzony przede wszystkim po pasach rowerowych na jezdni i korzysta z sygnalizatorów dla innych pojazdów

              • 6 2

              • Już widzę ten kwik kierowców, jak będą dostawali od razu żółte po naciśnięciu przycisku (2)

                no wprowadzajmy te europejskie standardy, wprowadzajmy!

                • 5 3

              • (1)

                Proponuję wprowadzić europejskie standardy w zakresie przewozu rowerów pojazdami komunikacji publicznej. Obawiam się że pójdzie to w stronę, której kalesoniarze się nie spodziewają.

                • 0 3

              • W Amsterdamie masz rowery w każdym wagonie metra i w każdej konfiguracji

                Wyjeżdżasz w ogóle do tej Europy?

                • 2 0

              • Tak kalesoniarze korzystają z sygnalizacji, że lecą na rympał na czerwonym. Jak ostatnio byłem w Berlinie to się zastanawialem co oni tak strasznie zaczęli trąbić. Ale szybko się wyjaśniło że 99% trąbienia jest na cyklistów masowo cierpiących na daltonizm.

                • 0 4

    • Państwo Polskie istnieje tylko na papierze, to samo z demokracją, a naiwny w to wierzy!

      • 8 2

    • Guzika sie nie da wiem bo mam tam szwagra

      • 1 0

    • Rowerzyści i tak nie zwracają uwagi na światła. Nie nacisną przycisku.

      • 4 3

    • Jeszcze lepiej - jak w Szwecji (2)

      Tam od co najmniej kilkunastu lat wszystko jest oparte na inteligentnych systemach.
      Do sygnalizacji świetlnej na drodze rowerowej zbliża się rowerzysta? Sygnalizacja zmienia się aby dać mu zielone.
      Podobnie w nocy: wszyscy mają czerwone światło - samochód zbliża się z któregoś kierunku, system włączy zielone po jego stronie (jeśli zachowa odpowiednią prędkość), jeśli pieszy wciśnie przycisk, to ma od ręki w tej sekundzie zielone światło. itd itp
      Wszystko sprawnie działa, w kraju gdzie i tak nie ma takiego ruchu i zaludnienia jak u nas. Oczywiście zbawiennie wpływa to na ekonomię i ekologię jazdy. Szacunek wobec czasu, pieniędzy i środowiska.
      Tymczasem u nas, wydano przepotężne pieniądze na Tristar, który jest kpiną i w porównaniu do Szwedzkich systemów jest jak porównanie umiejętności matematycznych dziecka z początkowego nauczania do doktoranta na studiach, jak nie jeszcze lepiej.

      • 2 1

      • Na dodatek ich przyciski to sama frajda z naciskania. albo fajne guziki, albo metalowe płytki które tylko muskasz opuszkiem

        U nas to taki plastikowy chłam, który jak wciskasz to nie wiesz czy zadziałało czy nie i czasami się siłujesz i dusisz i dusisz, ; czasem całą dłonią macasz ten badziew

        • 1 0

      • W Trójmieście jest odwrotnie, jedziesz 50 i pali sie zielone zbliżasz się do skrzyżowania i zapala sie czerwone i tak przez każde skrzyżowanie, dla mnie maskaryczny odcinek to od Piastowskiej do Abrahama przecież tam te światła zapalają sie bardziej losowo niż liczby w totolotku

        • 0 0

    • Tu Polska jakaś, nie GB!

      • 0 2

    • Wo

      No właśnie wystarczą przyciski po obu stronach i po problemie ale trzeba myśleć a to poza zasięgiem władz Gdyni

      • 0 0

  • (2)

    Zliwkidowac swiatla,jezdzic na znaki...tak jest w Indiach.

    • 9 10

    • A byłeś tam d. Bilu że się wypowiadasz? (1)

      • 5 1

      • Naturalnie,miałem tam staż w 1975)

        • 1 2

  • (3)

    Wystarczyło zrobić rondo.

    • 9 7

    • Ale wtedy by nie zarobili na sygnalizacji

      • 2 2

    • Trolejbusy nie lubią ronda

      Niestety

      • 3 0

    • Na zjeździe z ronda też ustępuje się pieszym

      Nawet gdy nie ma PdP. No chyba, że się nie ustępuje - wtedy zarządca drogi przestawia wajchę inwestycyjną na sygnalizację świetlną

      • 2 1

  • Swietojanska (3)

    A światła na swietojanskiej przy kościele? Od kiedy są nowe przepisy przejazd to masakra, zwłaszcza po mszy

    • 6 9

    • I dobrze (2)

      Na msze nie musisz jeździć autem

      • 5 0

      • Ech (1)

        1) Chodziło o porę dnia, a nie kierunek. Nic mnie z tamta instytucja nie łączy!

        • 2 4

        • Jeszcze ze 2 lata zajmie przyswojenie sobie

          Że do stref ruchu ograniczonego wjeżdża się tylko wtedy, gdy naprawdę nie ma innej opcji

          • 5 1

  • (2)

    W cywilizowanych krajach, tam gdzie ruch pieszych i rowerzystow jest rzeczywiscie niewielki, sa przyciski na sygnalizatorach

    • 21 8

    • Dla pieszych - owszem (1)

      I co więcej, działają od razu, a nie w kolejnej fazie. Tylko wtedy zresztą mają sens. Rower to pojazd, chcesz mieć też przyciski dla samochodów na skrzyżowaniach?

      • 3 1

      • Pętla indukcyjna na rowery będzie lepsza

        • 2 0

  • Wiecej świateł (5)

    Bo mało mamy. Proponuje jeszcze na obwodnicy postawić światła i zrobić pas dla rowerów:)

    • 21 5

    • Ja bym zrobił na obwodnicy woonerf (2)

      Przecież trzeba oddać pieszym ulice zawłaszczone przez samochody i uspokoić ruch. Tiry na tory, samochody precz.
      Ewentualnie można dopuścić do ruchu tuk tuki, jeśli już muszą koniecznie wozić towary

      • 11 1

      • Koniecznie urocze kafejki (1)

        Przy woonerfie muszą być urocze kafejki!

        • 3 0

        • Z szarlotką i lodami waniliowymi :)))) a poza tym miejsce samochodów jest na szrocie

          • 0 0

    • Podrzucasz im świetne pomysły, jeszcze w to uwierzą!

      • 0 0

    • DDR wzdłuż obwodnicy była by bardzo mile widziana

      • 4 1

  • Rowerow bedzie duzo (3)

    A może deb...e pomyślcie ze samochodów już jest dużo...co za krety...siedzą w tym urzędzie miasta w Gdyni masakra...Szczurek kolega Jarka...dlatego go wczoraj nie było w Warszawie

    • 23 22

    • A w 2020 popierał Trzaskowskiego

      To co tu jest w końcu grane?

      • 3 1

    • To akurat na plus

      Prezydent ma rządzić miastem, a nie pokazywać mordę na parteitagu.

      • 6 2

    • A kogo ma popierać ryżego?

      • 0 0

  • To jak jesteśmy przy temacie świateł (10)

    To proponuję redakcji zainteresować się tematem świateł na Słowackiego w Gdańsku, na odcinku Obwodnica, lotnisko. Dlaczego wydano kupę kasy na pętle indukcyjne i automatyzację świateł, skoro od czasu pandemii, kiedy to wyłączono przyciski dla pieszych, pętle również nie wpływają na cykl świateł i ruch na Słowackiego jest zatrzymywany, pomimo że w ulicach poprzecznych nikt nie czeka na włączenie do ruchu. Ciekawe czy tak jest w innych miejscach w Trójmieście.

    • 25 0

    • A tymczasem (2)

      pętla indukcyjna dla skręcających ze Słowackiego w lewo przy stacji BP, w kierunku terminala cargo, działa co drugi cykl świateł. Więc też coś nie tak z ustawieniem tych świateł.

      • 4 0

      • Skoro urząd jest taki pro-ekologiczny to powinien przywrócić przyciski dla pieszych w niektórych miejscach (1)

        Największe zanieczyszczenia środowiska generuje zatrzymywanie i ruszanie aut, zwłaszcza gdy jest to zupełnie zbędne. Po co zapalać zielone światło dla przechodniów co minutę, jak przechodzeń trafia się tam co pół godziny? Gdzie sens, gdzie logika?

        • 3 1

        • W wielu miejscach po prostu świateł nie potrzeba

          Tylko to wymaga, by kierowcy bezwzględnie ustępowali pieszym gdy ci już są, a nie filozofowali. Nie działa przepis, to pojawia się infrastruktura (w tym nasze ukochane słupki).

          • 1 0

    • Bo już za to kasę wzieli (1)

      Teraz biorą za inne miejsca

      • 7 1

      • Nic tylko sprzedawać sygnalizatory

        • 0 0

    • Podobnie, politycy z bydłem sie nie liczą!

      • 0 0

    • Jest tak samo, trudniej skręcić w prawo niż w lewo (3)

      Co jest absurdem wg mnie.
      Powinniśmy odwrócić logikę tak zwanych zielonych strzałek - skręt warunkowy powinien być dozwolony zawsze, chyba, że znaki lub sygnalizacja (w postaci choćby strzałki) mówią inaczej.
      Bo teraz zielone strzałki działają jak sygnalizator kierunkowy - zapalają się w 99% wtedy, kiedy można przejechać bezkolizyjnie a ten 1% jest problemem bo nie znając skrzyżowania nie wiesz, czy masz przepuścić auta z lewej, auta z naprzeciwka czy może pieszych?

      • 2 3

      • Mi się śmiać chce (2)

        Że urzędnicy wmówili ludziom, że stałe zielone strzałki trzeba zlikwidować, bo Unia wymaga i muszą być tylko sygnalizatory. A potem jedzie człowiek przez Niemcy albo Francję i widzi, że w najlepsze mają się zielone strzałki przykręcone na sztywno, jak w PL w najntisach.

        • 2 2

        • Nikt nic nikomu nie wmawiał (1)

          Taka rekomendacja faktycznie była. Polski rząd (w praktyce każdy) na papierze z UE wojuje, w praktyce podpisuje wszystko od razu. Inni sprawę przenegocjowali.

          • 1 1

          • Bo każdy kolejny rząd złożony jest z głupków

            A do negocjacji trzeba mieć łeb na karku

            • 0 0

  • To samo na spacerowej

    Po co te światła do centrum Osowa w niedzielę jak sklep zamknięty? Można u zmienić częstotliwość

    • 24 1

  • Pani Ania najwyrazniej nie skrecala jeszcze z obwodnicy w lewo.... (1)

    • 15 7

    • Bo ONA w ogóle nie skręca tylko jedzie na wprost i dla NIEJ to w ogóle cała ta obwodnica jest niepotrzebna

      • 7 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Żukowo

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum