Dyskusyjne światła przed obwodnicą
Ruch pieszych niewielki, a czerwone dla aut wjeżdzających na obwodnicę w Dąbrowie i tak się świeci.
Mały ruch pieszych i rowerzystów sprawia, że według pani Anny, czytelniczki portalu Trojmiasto.pl, światła na wjeździe na obwodnicę z ul. Nowowiczlińskiej są utrudnieniem zarówno dla pieszych i rowerzystów, jak i kierowców. Pracownicy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni przekonują, że wynika to z troski o bezpieczeństwo, a niebawem ruch rowerowy będzie tam znacznie większy.
- Problem polega na tym, że i pieszych i samochodów w tym miejscu jest stosunkowo mało - w każdym razie na tyle mało, że rzadko się spotykają. Praktyka jest taka, że ilekroć idę tam pieszo, zatrzymuje mnie czerwone światło, a nikt nie jedzie! Z kolei, gdy wjeżdżam na obwodnicę samochodem, często muszę się zatrzymać, a nikt nie przechodzi przez przejście - zauważa pani Anna, czytelniczka Trojmiasto.pl.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – auta na sprzedaż do 20 tys. zł
Warto dodać, że ten wjazd na obwodnicę jest tak skonstruowany, że kierowcy muszą skręcić praktycznie pod kątem prostym. Kierowcy - chcąc nie chcąc - muszą w tym miejscu zwolnić, nawet gdy mają zielone światło.
Ale jest też druga strona medalu. Gdy nie ma sygnalizacji świetlnej z osobnymi cyklami, skręcającym z głównej drogi kierowcom nierzadko zdarza się wymusić pierwszeństwo na pieszych, przechodzących przez przejście, albo rowerzystów przejeżdżających przez wyznaczony przejazd.
Urzędnicy: korków nie ma, jest bezpiecznie
Propozycję naszej Czytelniczki na skrzyżowaniu zaprojektowanym w ramach inwestycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, przeanalizowali już urzędnicy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. I przekonują, że takie rozwiązanie jest optymalne już teraz, a będzie już absolutnie niezbędne po zakończeniu wszystkich inwestycji.
- Sygnalizacja świetlna jest tu konieczna m.in. z powodu opisanego w liście Czytelniczki, tj. ze względu na geometrię wlotu i wynikającą z niej słabą widoczność pieszych i rowerzystów. Dodatkowo należy pamiętać, że liczba tych ostatnich zauważalnie zwiększy się, gdy w ramach przebudowy ul. Nowowiczlińskiej powstanie wzdłuż niej ścieżka rowerowa, która stanowić będzie podstawowe połączenie dzielnicy z centrum miasta. Sygnalizacja świetlna zapewni wówczas rowerzystom odpowiedni poziom bezpieczeństwa - podkreśla Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Urzędnicy przeanalizowali też przy okazji działanie sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu i nie stwierdzili zatorów. Sygnalizacja pracuje bowiem w trybie akomodacyjnym, co oznacza, że światło zielone świeci się w różnych cyklach. Światło czerwone dla kierowców skręcających w prawo od strony Dąbrowy trwa 22 sekundy - przy długości światła zielonego wynoszącej średnio od 32 sekund w nocy do ponad 75 sekund w szczycie porannym, gdy obserwowany jest największy ruch w tej relacji.
Opinie (240) 3 zablokowane
-
2023-10-02 10:35
Zawsze płyniemy się w miarę wyjeżdżało bz Dąbrowa
A teraz za każdym razem korek.Te cymbały z urzędu tylko same gafy mają.Czas się pozbyć ten kliki bo nie grzeszą inteligencją.
- 2 2
-
2023-10-02 10:37
posadzili suche drzewa na dąbrowie (1)
Idąc od tych świateł wzdłuż ekranu posadzono ok 30 suchych drzew. Kto za to jest odpowiedzialny ? My wszyscy zapłaciliśmy za to marnotrawstw .Prosimy o obsadzenie wałów od strony Dąbrowy drzewami zdrowymi iiściastymi - -drzewa liściaste jedynie przez część roku chronią nas przed hałasem.
- 3 0
-
2023-10-02 10:39
Za te drzewa odpowiada Polaqua
A teraz raczej Generalna dyrekcja. Maja trzy lata gwarancji, co uschło muszą wymienić
- 0 0
-
2023-10-02 10:45
Gryzipiórek zawsze mądrzejszy. (1)
Wie lepiej od ludzi którzy w danej okolicy mieszkają.
- 4 0
-
2023-10-02 12:18
On odpowiada za swoje decyzję, że są zgodne z przepisami. Mieszkańcy za nic nie odpowiadają, żadnych przepisów nie znajo. Taka sytuacja...
- 1 1
-
2023-10-02 11:38
drzewa iglaste na Dąbrowie (1)
Prosimy o obsadzenie wałów na wężlle Kack -Dąbrowa drzewami iglastymi. Osadzono suchymi drzewami liściastymi. kto za to zapłacił i kto za to odpowiada?
- 3 0
-
2023-10-02 14:55
Polaqua
- 0 0
-
2023-10-02 11:41
Ciągłe narzekanie ! Te światła nie są żadnym urudnieniem- jeżdżę tamtędy codziennie (1)
- 1 4
-
2023-10-02 14:55
Są dużym utrudnieniem dla rowerzystów i pieszych
są zbędne
- 1 0
-
2023-10-02 11:50
Koszmarne wjazdy (7)
A wjazd na obwodnicę od strony Kacka? przecież to jakiś horror, nie ma wogóle zielonej strzałki w prawo, więc wszyscy co jadą na wprost blokują tych co chcą skręcić, nie zrobili 2 pasa na skręt ciekawe dlaczego, więc kierowcy notorycznie łamią przepisy i wjeżdzają przez zatoczkę z prawej strony
- 5 1
-
2023-10-02 11:56
Zgadza się (5)
Niezrobienie w tym miejscu prawoskrętu to zbrodnia albo głupota. Albo jedno i drugie.
- 4 0
-
2023-10-02 12:09
Przecież będzie (4)
w ciągu 2 miesięcy powinni zrobić, będzie to w ramach innego kontraktu.
- 1 1
-
2023-10-02 16:08
Nie wierzę (3)
- 0 0
-
2023-10-02 16:27
(2)
błogosławieni Ci, którzy uwierzyli. Prawoskręt będzie, ale tylko na około 120m długości
- 0 0
-
2023-10-02 19:34
Jak mają zamiar to zrobić (1)
Świeżo ustawione słupy sygnalizację będą przestawiać? Obecnie jest tam za wąsko na prawdziwy prawoskret
- 0 0
-
2023-10-02 22:57
Będzie zaraz za przejściem dla pieszych/zjazdem do Kauflandu. Na razie budowa marketu wstrzymuje prace nad prawoskrętem. Ale oni kończą, za miesiąc otwarcie. Więc prawoskręt bedzie pewnie jeszcze w październiku. Ze słupami nie ma problemu
- 0 0
-
2023-10-02 13:09
To, że nie ma tam pasa do skrętu w prawo
świadczy o nie pełno sprawności intelektualnej projektantów i decydentów
- 1 0
-
2023-10-02 11:55
światła na zjeździe z TK na Dąbrowę (3)
Jeszcze bardziej bezsensu są światła na zjeździe z TK na Dąbrowa/Kacze Buki
Są dwa pasy ( do skrętu w lewo i w prawo) i każdy kierunek ma swój sygnalizator,
Ale często jest tak, że światło dla skręcających w lewo jest zielone, a dla skręcających w prawo czerwone!!!
Totalny brak sensu, bo jadący prosto (wiaduktem) i piesi również mają czerwone.
Nie rozumiem, kto to wymyślił i jaki ma to sens????- 3 1
-
2023-10-02 12:11
Nie rozumiesz (2)
to wyjaśnię: brak odpowiedniej widoczności. Wiadukt (bariery) zasłaniają widoczność tym, którzy zjeżdżają na Dąbrowę. Były by kolizje.
A czemu tak to zaprojektowali? No niestety kasa - taniej postawić sygnalizację, niż odpowiednio wynieść w górę łącznice. Na to prawdopodobnie brakowało miejsca, koszt szedł w miliony (wywalenie firmy obok).- 1 2
-
2023-10-02 17:48
(1)
Ale chodzi mi o to, że co któryś cykl zapala się światło tylko (!!!!!) do skrętu w lewo.
Zwykle zapalają się jednocześnie światła to skrętu w prawo i w lewo, tam nie ma żadnej kolizji, i nie podważam potrzebt sygnalizacji, tylko zastanawianie dlaczego co któryś cykl zapala się tylko światło do skrętu w lewo.- 0 0
-
2023-10-02 18:25
A, to nie wiem nic o tym. Sorry
- 0 0
-
2023-10-02 12:00
Jeżdżę tam rowerem i światła są potrzebne (3)
Kierowcy ładują się na pałę i żaden nie spojrzy.
Co więcej zdarza się to nawet obecnie gdy jest sygnalizacja - masowo przejeżdżają tam na czerwonym- 1 2
-
2023-10-02 12:15
Też jeżdżę rowerem, ale zgadam się połowicznie (2)
świateł w ogóle tam nie potrzeba, wystarczy szykana wymuszająca zwolnienie samochodów przed wjazdem na przejście/DDR.
Jeśli tam jeździsz - to pamiętasz co było rok temu? Łącznica funkcjonowała, świateł nie było. Nigdy samochód nie wymusił na mnie pierwszeństwa, zawsze puszczają. Jadąc rower w 9/10 przypadkach nie trzeba było się zatrzymywać. Jadąc autem - tak samo. Teraz przy światłach jest na odwrót.
Potwierdzam, że kierowcy jeżdżą tam na czerwonym.- 1 1
-
2023-10-02 13:02
(1)
to nie wiem - gdzie nie jeżdżę tam jest masakra w wykonaniu kierowców skręcających w prawo.
Na większości skrzyżowań ja mam wtedy zielony i kierowca ma zielone, ale kierowcy całkowicie ignorują obowiązek ustąpienia pierwszeństwa przy skręcaniu w drogę poprzeczną rowerzyście który przejeżdża drogą w którą skręcają (i to obojętnie czy jest nie czy nie ma tam przejścia/przejazdu).
I to zarówno tam gdzie są światła i tam gdzie nie ma.- 1 1
-
2023-10-02 14:59
W innych miejscach jest z tym różnie. Jak jedziemy Wielkopolską w dół to wyjeżdżający z lewej, jeśli nie mają świateł, to często zajeżdżają drogę rowerom - patrząc się tylko w lewo. Natomiast tu na Nowowiczlińskiej takiego problemu nie ma, kierowcy nadjeżdżając do łącznicy widzą nas pieszych/rowerzystów bardzo dobrze z dużej odległości. Zatrzymują się i puszczają. Tak było w czasie, gdy te światła nie były jeszcze uruchomione.
Oceniam to miejsce, nie generalizuję. Bo generalnie to masz rację - jest z tym kiepsko.- 0 0
-
2023-10-02 12:14
... (1)
No nic...jak urzędniki mówią, że jest lepiej to znaczy, że jest lepiej.
Wzruszające jest natomiast oświadczenie, że po wybudowaniu ścieżki rowerowej to będzie główne połączenie z centrum miasta. To by oznaczało, że rower to jedyny sposób by z Dąbrowy się wydostać w jakimś rozsądnym czasie...- 3 0
-
2023-10-02 12:17
Od ponad trzech lat, rower to jedyny rozsądny sposób na wydostanie się z Dąbrowy :))))
- 0 1
-
2023-10-02 12:43
Więcej sygnalizacji powinno być wyłączane no wieczorem czy w nocy. Ale polskie kierowczyki nie potrafią wtedy jeździć.
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.