• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dyskusyjne światła przed obwodnicą

Michał Sielski
2 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (240)

Ruch pieszych niewielki, a czerwone dla aut wjeżdzających na obwodnicę w Dąbrowie i tak się świeci.

Mały ruch pieszych i rowerzystów sprawia, że według pani Anny, czytelniczki portalu Trojmiasto.pl, światła na wjeździe na obwodnicę z ul. NowowiczlińskiejMapka są utrudnieniem zarówno dla pieszych i rowerzystów, jak i kierowców. Pracownicy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni przekonują, że wynika to z troski o bezpieczeństwo, a niebawem ruch rowerowy będzie tam znacznie większy.



Jakie światła powinny być na tym skrzyżowaniu?

Chodzi o wjazd na obwodnicę od strony Dąbrowy.

- Problem polega na tym, że i pieszych i samochodów w tym miejscu jest stosunkowo mało - w każdym razie na tyle mało, że rzadko się spotykają. Praktyka jest taka, że ilekroć idę tam pieszo, zatrzymuje mnie czerwone światło, a nikt nie jedzie! Z kolei, gdy wjeżdżam na obwodnicę samochodem, często muszę się zatrzymać, a nikt nie przechodzi przez przejście - zauważa pani Anna, czytelniczka Trojmiasto.pl.


Warto dodać, że ten wjazd na obwodnicę jest tak skonstruowany, że kierowcy muszą skręcić praktycznie pod kątem prostym. Kierowcy - chcąc nie chcąc - muszą w tym miejscu zwolnić, nawet gdy mają zielone światło.

Ale jest też druga strona medalu. Gdy nie ma sygnalizacji świetlnej z osobnymi cyklami, skręcającym z głównej drogi kierowcom nierzadko zdarza się wymusić pierwszeństwo na pieszych, przechodzących przez przejście, albo rowerzystów przejeżdżających przez wyznaczony przejazd.


Urzędnicy: korków nie ma, jest bezpiecznie



Propozycję naszej Czytelniczki na skrzyżowaniu zaprojektowanym w ramach inwestycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, przeanalizowali już urzędnicy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. I przekonują, że takie rozwiązanie jest optymalne już teraz, a będzie już absolutnie niezbędne po zakończeniu wszystkich inwestycji.

- Sygnalizacja świetlna jest tu konieczna m.in. z powodu opisanego w liście Czytelniczki, tj. ze względu na geometrię wlotu i wynikającą z niej słabą widoczność pieszych i rowerzystów. Dodatkowo należy pamiętać, że liczba tych ostatnich zauważalnie zwiększy się, gdy w ramach przebudowy ul. Nowowiczlińskiej powstanie wzdłuż niej ścieżka rowerowa, która stanowić będzie podstawowe połączenie dzielnicy z centrum miasta. Sygnalizacja świetlna zapewni wówczas rowerzystom odpowiedni poziom bezpieczeństwa - podkreśla Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Urzędnicy przeanalizowali też przy okazji działanie sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu i nie stwierdzili zatorów. Sygnalizacja pracuje bowiem w trybie akomodacyjnym, co oznacza, że światło zielone świeci się w różnych cyklach. Światło czerwone dla kierowców skręcających w prawo od strony Dąbrowy trwa 22 sekundy - przy długości światła zielonego wynoszącej średnio od 32 sekund w nocy do ponad 75 sekund w szczycie porannym, gdy obserwowany jest największy ruch w tej relacji.

Opinie (240) 3 zablokowane

  • Zawsze płyniemy się w miarę wyjeżdżało bz Dąbrowa

    A teraz za każdym razem korek.Te cymbały z urzędu tylko same gafy mają.Czas się pozbyć ten kliki bo nie grzeszą inteligencją.

    • 2 2

  • posadzili suche drzewa na dąbrowie (1)

    Idąc od tych świateł wzdłuż ekranu posadzono ok 30 suchych drzew. Kto za to jest odpowiedzialny ? My wszyscy zapłaciliśmy za to marnotrawstw .Prosimy o obsadzenie wałów od strony Dąbrowy drzewami zdrowymi iiściastymi - -drzewa liściaste jedynie przez część roku chronią nas przed hałasem.

    • 3 0

    • Za te drzewa odpowiada Polaqua

      A teraz raczej Generalna dyrekcja. Maja trzy lata gwarancji, co uschło muszą wymienić

      • 0 0

  • Gryzipiórek zawsze mądrzejszy. (1)

    Wie lepiej od ludzi którzy w danej okolicy mieszkają.

    • 4 0

    • On odpowiada za swoje decyzję, że są zgodne z przepisami. Mieszkańcy za nic nie odpowiadają, żadnych przepisów nie znajo. Taka sytuacja...

      • 1 1

  • drzewa iglaste na Dąbrowie (1)

    Prosimy o obsadzenie wałów na wężlle Kack -Dąbrowa drzewami iglastymi. Osadzono suchymi drzewami liściastymi. kto za to zapłacił i kto za to odpowiada?

    • 3 0

    • Polaqua

      • 0 0

  • Ciągłe narzekanie ! Te światła nie są żadnym urudnieniem- jeżdżę tamtędy codziennie (1)

    • 1 4

    • Są dużym utrudnieniem dla rowerzystów i pieszych

      są zbędne

      • 1 0

  • Koszmarne wjazdy (7)

    A wjazd na obwodnicę od strony Kacka? przecież to jakiś horror, nie ma wogóle zielonej strzałki w prawo, więc wszyscy co jadą na wprost blokują tych co chcą skręcić, nie zrobili 2 pasa na skręt ciekawe dlaczego, więc kierowcy notorycznie łamią przepisy i wjeżdzają przez zatoczkę z prawej strony

    • 5 1

    • Zgadza się (5)

      Niezrobienie w tym miejscu prawoskrętu to zbrodnia albo głupota. Albo jedno i drugie.

      • 4 0

      • Przecież będzie (4)

        w ciągu 2 miesięcy powinni zrobić, będzie to w ramach innego kontraktu.

        • 1 1

        • Nie wierzę (3)

          • 0 0

          • (2)

            błogosławieni Ci, którzy uwierzyli. Prawoskręt będzie, ale tylko na około 120m długości

            • 0 0

            • Jak mają zamiar to zrobić (1)

              Świeżo ustawione słupy sygnalizację będą przestawiać? Obecnie jest tam za wąsko na prawdziwy prawoskret

              • 0 0

              • Będzie zaraz za przejściem dla pieszych/zjazdem do Kauflandu. Na razie budowa marketu wstrzymuje prace nad prawoskrętem. Ale oni kończą, za miesiąc otwarcie. Więc prawoskręt bedzie pewnie jeszcze w październiku. Ze słupami nie ma problemu

                • 0 0

    • To, że nie ma tam pasa do skrętu w prawo

      świadczy o nie pełno sprawności intelektualnej projektantów i decydentów

      • 1 0

  • światła na zjeździe z TK na Dąbrowę (3)

    Jeszcze bardziej bezsensu są światła na zjeździe z TK na Dąbrowa/Kacze Buki
    Są dwa pasy ( do skrętu w lewo i w prawo) i każdy kierunek ma swój sygnalizator,
    Ale często jest tak, że światło dla skręcających w lewo jest zielone, a dla skręcających w prawo czerwone!!!
    Totalny brak sensu, bo jadący prosto (wiaduktem) i piesi również mają czerwone.
    Nie rozumiem, kto to wymyślił i jaki ma to sens????

    • 3 1

    • Nie rozumiesz (2)

      to wyjaśnię: brak odpowiedniej widoczności. Wiadukt (bariery) zasłaniają widoczność tym, którzy zjeżdżają na Dąbrowę. Były by kolizje.
      A czemu tak to zaprojektowali? No niestety kasa - taniej postawić sygnalizację, niż odpowiednio wynieść w górę łącznice. Na to prawdopodobnie brakowało miejsca, koszt szedł w miliony (wywalenie firmy obok).

      • 1 2

      • (1)

        Ale chodzi mi o to, że co któryś cykl zapala się światło tylko (!!!!!) do skrętu w lewo.
        Zwykle zapalają się jednocześnie światła to skrętu w prawo i w lewo, tam nie ma żadnej kolizji, i nie podważam potrzebt sygnalizacji, tylko zastanawianie dlaczego co któryś cykl zapala się tylko światło do skrętu w lewo.

        • 0 0

        • A, to nie wiem nic o tym. Sorry

          • 0 0

  • Jeżdżę tam rowerem i światła są potrzebne (3)

    Kierowcy ładują się na pałę i żaden nie spojrzy.
    Co więcej zdarza się to nawet obecnie gdy jest sygnalizacja - masowo przejeżdżają tam na czerwonym

    • 1 2

    • Też jeżdżę rowerem, ale zgadam się połowicznie (2)

      świateł w ogóle tam nie potrzeba, wystarczy szykana wymuszająca zwolnienie samochodów przed wjazdem na przejście/DDR.
      Jeśli tam jeździsz - to pamiętasz co było rok temu? Łącznica funkcjonowała, świateł nie było. Nigdy samochód nie wymusił na mnie pierwszeństwa, zawsze puszczają. Jadąc rower w 9/10 przypadkach nie trzeba było się zatrzymywać. Jadąc autem - tak samo. Teraz przy światłach jest na odwrót.
      Potwierdzam, że kierowcy jeżdżą tam na czerwonym.

      • 1 1

      • (1)

        to nie wiem - gdzie nie jeżdżę tam jest masakra w wykonaniu kierowców skręcających w prawo.

        Na większości skrzyżowań ja mam wtedy zielony i kierowca ma zielone, ale kierowcy całkowicie ignorują obowiązek ustąpienia pierwszeństwa przy skręcaniu w drogę poprzeczną rowerzyście który przejeżdża drogą w którą skręcają (i to obojętnie czy jest nie czy nie ma tam przejścia/przejazdu).

        I to zarówno tam gdzie są światła i tam gdzie nie ma.

        • 1 1

        • W innych miejscach jest z tym różnie. Jak jedziemy Wielkopolską w dół to wyjeżdżający z lewej, jeśli nie mają świateł, to często zajeżdżają drogę rowerom - patrząc się tylko w lewo. Natomiast tu na Nowowiczlińskiej takiego problemu nie ma, kierowcy nadjeżdżając do łącznicy widzą nas pieszych/rowerzystów bardzo dobrze z dużej odległości. Zatrzymują się i puszczają. Tak było w czasie, gdy te światła nie były jeszcze uruchomione.
          Oceniam to miejsce, nie generalizuję. Bo generalnie to masz rację - jest z tym kiepsko.

          • 0 0

  • ... (1)

    No nic...jak urzędniki mówią, że jest lepiej to znaczy, że jest lepiej.

    Wzruszające jest natomiast oświadczenie, że po wybudowaniu ścieżki rowerowej to będzie główne połączenie z centrum miasta. To by oznaczało, że rower to jedyny sposób by z Dąbrowy się wydostać w jakimś rozsądnym czasie...

    • 3 0

    • Od ponad trzech lat, rower to jedyny rozsądny sposób na wydostanie się z Dąbrowy :))))

      • 0 1

  • Więcej sygnalizacji powinno być wyłączane no wieczorem czy w nocy. Ale polskie kierowczyki nie potrafią wtedy jeździć.

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum