• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dyskusyjne światła przed obwodnicą

Michał Sielski
2 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (240)

Ruch pieszych niewielki, a czerwone dla aut wjeżdzających na obwodnicę w Dąbrowie i tak się świeci.

Mały ruch pieszych i rowerzystów sprawia, że według pani Anny, czytelniczki portalu Trojmiasto.pl, światła na wjeździe na obwodnicę z ul. NowowiczlińskiejMapka są utrudnieniem zarówno dla pieszych i rowerzystów, jak i kierowców. Pracownicy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni przekonują, że wynika to z troski o bezpieczeństwo, a niebawem ruch rowerowy będzie tam znacznie większy.



Jakie światła powinny być na tym skrzyżowaniu?

Chodzi o wjazd na obwodnicę od strony Dąbrowy.

- Problem polega na tym, że i pieszych i samochodów w tym miejscu jest stosunkowo mało - w każdym razie na tyle mało, że rzadko się spotykają. Praktyka jest taka, że ilekroć idę tam pieszo, zatrzymuje mnie czerwone światło, a nikt nie jedzie! Z kolei, gdy wjeżdżam na obwodnicę samochodem, często muszę się zatrzymać, a nikt nie przechodzi przez przejście - zauważa pani Anna, czytelniczka Trojmiasto.pl.


Warto dodać, że ten wjazd na obwodnicę jest tak skonstruowany, że kierowcy muszą skręcić praktycznie pod kątem prostym. Kierowcy - chcąc nie chcąc - muszą w tym miejscu zwolnić, nawet gdy mają zielone światło.

Ale jest też druga strona medalu. Gdy nie ma sygnalizacji świetlnej z osobnymi cyklami, skręcającym z głównej drogi kierowcom nierzadko zdarza się wymusić pierwszeństwo na pieszych, przechodzących przez przejście, albo rowerzystów przejeżdżających przez wyznaczony przejazd.


Urzędnicy: korków nie ma, jest bezpiecznie



Propozycję naszej Czytelniczki na skrzyżowaniu zaprojektowanym w ramach inwestycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, przeanalizowali już urzędnicy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. I przekonują, że takie rozwiązanie jest optymalne już teraz, a będzie już absolutnie niezbędne po zakończeniu wszystkich inwestycji.

- Sygnalizacja świetlna jest tu konieczna m.in. z powodu opisanego w liście Czytelniczki, tj. ze względu na geometrię wlotu i wynikającą z niej słabą widoczność pieszych i rowerzystów. Dodatkowo należy pamiętać, że liczba tych ostatnich zauważalnie zwiększy się, gdy w ramach przebudowy ul. Nowowiczlińskiej powstanie wzdłuż niej ścieżka rowerowa, która stanowić będzie podstawowe połączenie dzielnicy z centrum miasta. Sygnalizacja świetlna zapewni wówczas rowerzystom odpowiedni poziom bezpieczeństwa - podkreśla Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Urzędnicy przeanalizowali też przy okazji działanie sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu i nie stwierdzili zatorów. Sygnalizacja pracuje bowiem w trybie akomodacyjnym, co oznacza, że światło zielone świeci się w różnych cyklach. Światło czerwone dla kierowców skręcających w prawo od strony Dąbrowy trwa 22 sekundy - przy długości światła zielonego wynoszącej średnio od 32 sekund w nocy do ponad 75 sekund w szczycie porannym, gdy obserwowany jest największy ruch w tej relacji.

Opinie (240) 3 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    Takich miejsc jest mnóstwo w Trójmieście. (3)

    Ot, np światła na Świętokrzyskiej w Gdańsku. Wieczorem i w nocy, ruch z bocznych ulic i na przejściach prawie zerowy, ale światła sobie pracują jak w dzień i trzeba się bez sensu zatrzymywać, choć nikt z boku nie wjeżdża, pieszych też nie ma. I tak od lat.

    • 91 23

    • (2)

      Tak samo i**otyczne są światła na szerokiej Grunwaldzkiej i malutkiej Chopina gdzie ruch jest znikomy we Wrzeszczu. Stoisz prawie 2 minuty o 6 rano i nikt nie idzie ani nie jedzie z prawej.

      • 8 5

      • (1)

        Ale na tym skrzyżowaniu nie ma świateł. Światła zabezpieczają tylko i wyłącznie przejście dla pieszych.

        • 3 3

        • To są czy nie ma?

          masz jakiś dualizm myślowy

          • 2 0

  • Proponuję by Pani pokazała stosowne papiery z zakresu inżynierii ruchu wtedy jej opinia będzie coś warta

    • 5 11

  • Zgadzam się z panią (5)

    Dokładnie tak jest, te światła tylko życie utrudniają. Ale jeszcze bardziej utrudnia życie nowy wjazd na obwodnicę od strony Karwin z Nowowiczlińskiej na Szczecin. Nigdy tego nie zrozumiem!

    • 8 6

    • Poczekaj aż Kaufland zbudują (4)

      Wtedy będzie kombo: konieczność jazdy Nowowiczlińską jak się chce wydostać na S7 kierunek Chylonia, fatalnie zaprojektowany węzeł Nowowiczlińska/S7 (tam powinny być dwie nitki ulicy, tak jak przewiduje rezerwa pod wiaduktem), a teraz jeszcze w ten cały kociołek wleci ruch z Kauflandu.

      • 3 1

      • (3)

        Pomyśl, co dokładnie dały by dwie nitki pod obwodnicą? Rozrysuj sobie i wyciągnij wnioski. Uwzględnij tam obecny ruch

        • 3 4

        • Możliwość wydzielenia porządnych lewo i prawo skrętów (2)

          Większą przepustowość samego skrzyżowania

          • 2 3

          • przepustowość to złuo

            • 0 0

          • Przepustowość się nie zmieni

            • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo dobrze, że tak jest... (25)

    wszędzie gdzie są zielone strzałki warunkowe jest masakra, kierowcy w ogóle się przed nimi nie zatrzymują, zapominając albo z pełną świadomością ignorują fakt, że obowiązuje przed nimi nakaz zatrzymania się jak na stopie...

    • 145 134

    • (4)

      Mnie raz taki prawie potrącił gdy przechodziłam na zielonym :) Byłam już prawie na chodniku gdy nagle wyjechał z zakrętu... zatrzymał się dopiero na środku przejścia dla pieszych.

      • 18 11

      • Szłaś za sxybko nawet się nir rozglądając, a. Moze bylas zapatrzona w telefon i sluchawki na uszach z kapturem na głowie, (1)

        • 2 26

        • W samochodzie jeździsz z opuszczonymi szybami i wyłączonym radiem?

          • 9 1

      • To nagminne, niedaleko na Brzechwy wjazd na Chwaszczyńska często pędzą na strzałce podnieceni jak by wygrali los na loterii że mają nagle strzałkę, a parę metrów jazdy i są od razu pasy dla pieszych, wiele razy byłem świadkiem i sam zbiegalem szybko z pasów bo wariat z impetem wjeżdżał na pasy albo w panice hamował

        • 6 3

      • Akurat na tym przejściu

        Doskonale widać jadących na rowerze,hulajnodze itp. Rozumiesz kąt widzenia z perspektywy kierowcy czy patrzysz ze swojej jadąc na rowerze ? Nie piszę złośliwie tylko akurat tu w/g mnie wszystko widać w 100% .Masz rację na strzałce zatrzymujemy się ale tutaj nie widzę problemu .Tylko proszę nie pisz do pierwszego wypadku bo takich miejsc jest więcej

        • 1 0

    • (9)

      To zupełnie jak z przechodzeniem albo przejeżdżaniem na czerwonym. Piesi i rowerzyści traktują to jako sugestię.

      • 16 22

      • Bezpieczny jesteś w puszce z poduszkami ?

        • 9 10

      • (4)

        Co wy ciągle z tą sugestią. Są przepisy czyli obowiązek to trzeba ich przestrzegać, a nie sugerować się własnym widzimisię, Nie róbcie ludziom dodatkowej wody z mózgu.

        • 13 0

        • Powiedz to rowerzystom (3)

          • 7 14

          • Tym co pędzą jak wariaci 20 przy ograniczeniu 50 (2)

            Gdy ty jedziesz bezpiecznie 80 na tym samym ograniczeniu?

            • 14 2

            • Wróć do szkoły podstawowej tzn na lekcje jezyka polskiego i na kurs prawa jazdy (1)

              • 2 9

              • Lekarzu, lecz się sam

                Bo zaiste trochę wiedzy z zakresu PoRD i ortografii by Ci się przydało

                • 4 3

      • (1)

        Ignorowanie sygnalizacji świetlnej zdecydowanie częściej zdarza się kierowcom samochodów i nierzadko niesie za sobą katastrofalne skutki. Pieszy, jeśli popełni błąd, zaszkodzi sobie, nierozważny kierowca, osobie poruszającej się zgodnie z przepisami. Stawianie znaku równości między łamaniem przepisów przez jednych i drugich to eufemistycznie rzecz ujmując totalne nieporozumienie.

        • 18 3

        • Zagrożeniem sa osoby które nie znają zasad ruchu drogowego i brak edukacji, nie wrzucajcie wszystkich do jednego wora

          • 3 5

      • W uk ludzie przechodzą na czerwonym, tylko ze wtedy to oni ponoszą odpowirdzialnosc i problem jest rozwiązany. Po co stać jak

        • 7 0

    • Idz na kurs i naucz się przepisów oraz wez kilka jazd dodatkowych (6)

      • 4 4

      • On akurat nie musi (5)

        Jak widać powinien kto inny

        • 4 2

        • (2)

          Dlaczego, bo rzucił bezpodstawne oskarżenie?

          • 0 6

          • Hehe, bezpodstawne

            • 5 0

          • Wygaduje bzdury, a ty mu przytakujesz, jestscie z jednej partii jal widać

            • 0 1

        • ty razem z nim, pieszymi oraz rowerzystami, którzy nie maja pojęcia o zasadach ruchu drogowego (1)

          • 1 6

          • Strzałka warunkowego skrętu wymaga bezwzględnego zatrzymania pojazdu.

            Kropka. Skręt w prawo na skrzyżowaniu wymaga ustąpienia pierwszeństwa poruszającym się w obrębie tego skrzyżowania na wprost, o ile sygnalizacja nie wskazuje inaczej. Kropka. Twoje wirtualne zasady z zakresu "szybko, ale bezpiecznie" nikogo nie interesują.

            • 6 1

    • Łżesz! (1)

      • 1 7

      • Jak widać są tu też opłacane srole, ten portal jest co raz bliżej dna!

        • 6 1

    • Bo stop przed strzałką, to najgłupszy przepis świata

      • 0 4

  • Redakcjo polecam waszej uwadze historie tego skrzyżowania (3)

    Miasto pierwotnie obiecalo drogę 2 pasowa potem się z tego wycofalo, efektem jest dziwne skrzyżowanie ze światłami zamiast proponowanego wcześniej ronda - rondo być by nie mogło na 2 pasmowej drodze,

    Oto folwark Wojtka i Marka w pigułce

    • 10 3

    • (2)

      Masa jakiś link lub ślad, ze obiecywali dwa pasy i/lub rondo? Szukam i nie mogę znaleźć

      • 6 3

      • Jegomokresny.pl (1)

        • 2 0

        • Nie działa :(

          • 0 0

  • Jako rowerzysta uważam

    Ze światła są tu w ogóle niepotrzebne. Kompletnie zbędne. W zeszłym roku przez pół roku były pasy bez świateł i wszystko dobrze działało. Było bezpiecznie. Widoczność jest bardzo dobra, kierowcy z daleka widza czy ktoś idzie czy nie.

    • 14 0

  • a propos świateł

    Wyremontowany odcinek Kartuskiej, a skręt w Nowatorów w prawo ma TYLKO czerwone, wyjazd z Fabrycznej ma TYLKO czerwone. W obu przypadkach generuje to niepotrzebne korki, ponieważ brak jest zielonych strzałek do skrętu w prawo. Ruch pieszy i rowerowy jest tam znikomy, za to korki na wylocie Kartuskiej tworzą się codziennie. Jedna mała zielona strzałka już by delikatnie odciążyła Kartuską. Zgłaszane do ZDiZ rok temu przez przynajmniej kilka osób. Olali sprawę.

    • 3 1

  • właściwa kolejność działań (1)

    ustawienie świateł powinno być dostosowane do warunków a nie odwrotnie

    • 3 1

    • I jest

      Bo to, że sfrustrowany czytelnik akurat wybiera konkretną relację na skrzyżowaniu, nie znaczy że robią tak wszyscy. Z mojej osobistej perspektywy na głównym ciagu dolnego tarasu światła są potrzebne tylko w jednym miejscu w Oliwie, resztę zaorać

      • 2 1

  • A wystarczylo na drodze dla rowerow (1)

    Zatopić pętle indukcyjna wymuszająca zmianę świateł jeżeli rowerzyści zbliżali by się do skrzyżowania a jak nikogo nie ma to cały czas zielone dla aut. Dla pieszych przycisk który by działał a nie był tylko ozdobą jak na wiekszosci skrzyżowan gdzie czy wciśniesz czy nie i tak czekasz tyle samo czasu

    • 11 0

    • Pytanie techniczne

      A są w ogóle pętle wykrywające rowery?

      • 0 0

  • Masakra z tymi bezsensownymi artykułami czytelników.

    Musice publikować każde jeden bezsensowne wypociny, które ktoś do was wyśle?

    • 7 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum