• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dyskusyjne światła przed obwodnicą

Michał Sielski
2 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (240)

Ruch pieszych niewielki, a czerwone dla aut wjeżdzających na obwodnicę w Dąbrowie i tak się świeci.

Mały ruch pieszych i rowerzystów sprawia, że według pani Anny, czytelniczki portalu Trojmiasto.pl, światła na wjeździe na obwodnicę z ul. NowowiczlińskiejMapka są utrudnieniem zarówno dla pieszych i rowerzystów, jak i kierowców. Pracownicy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni przekonują, że wynika to z troski o bezpieczeństwo, a niebawem ruch rowerowy będzie tam znacznie większy.



Jakie światła powinny być na tym skrzyżowaniu?

Chodzi o wjazd na obwodnicę od strony Dąbrowy.

- Problem polega na tym, że i pieszych i samochodów w tym miejscu jest stosunkowo mało - w każdym razie na tyle mało, że rzadko się spotykają. Praktyka jest taka, że ilekroć idę tam pieszo, zatrzymuje mnie czerwone światło, a nikt nie jedzie! Z kolei, gdy wjeżdżam na obwodnicę samochodem, często muszę się zatrzymać, a nikt nie przechodzi przez przejście - zauważa pani Anna, czytelniczka Trojmiasto.pl.


Warto dodać, że ten wjazd na obwodnicę jest tak skonstruowany, że kierowcy muszą skręcić praktycznie pod kątem prostym. Kierowcy - chcąc nie chcąc - muszą w tym miejscu zwolnić, nawet gdy mają zielone światło.

Ale jest też druga strona medalu. Gdy nie ma sygnalizacji świetlnej z osobnymi cyklami, skręcającym z głównej drogi kierowcom nierzadko zdarza się wymusić pierwszeństwo na pieszych, przechodzących przez przejście, albo rowerzystów przejeżdżających przez wyznaczony przejazd.


Urzędnicy: korków nie ma, jest bezpiecznie



Propozycję naszej Czytelniczki na skrzyżowaniu zaprojektowanym w ramach inwestycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, przeanalizowali już urzędnicy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. I przekonują, że takie rozwiązanie jest optymalne już teraz, a będzie już absolutnie niezbędne po zakończeniu wszystkich inwestycji.

- Sygnalizacja świetlna jest tu konieczna m.in. z powodu opisanego w liście Czytelniczki, tj. ze względu na geometrię wlotu i wynikającą z niej słabą widoczność pieszych i rowerzystów. Dodatkowo należy pamiętać, że liczba tych ostatnich zauważalnie zwiększy się, gdy w ramach przebudowy ul. Nowowiczlińskiej powstanie wzdłuż niej ścieżka rowerowa, która stanowić będzie podstawowe połączenie dzielnicy z centrum miasta. Sygnalizacja świetlna zapewni wówczas rowerzystom odpowiedni poziom bezpieczeństwa - podkreśla Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Urzędnicy przeanalizowali też przy okazji działanie sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu i nie stwierdzili zatorów. Sygnalizacja pracuje bowiem w trybie akomodacyjnym, co oznacza, że światło zielone świeci się w różnych cyklach. Światło czerwone dla kierowców skręcających w prawo od strony Dąbrowy trwa 22 sekundy - przy długości światła zielonego wynoszącej średnio od 32 sekund w nocy do ponad 75 sekund w szczycie porannym, gdy obserwowany jest największy ruch w tej relacji.

Opinie (240) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Bo nie można zrobić jak w Anglii (31)

    Przycisk ale taki który działa. Wciskasz i za 10 sekund masz zielone. U nas czy wciśniesz czy nie to i tak stoisz.

    • 236 8

    • Wo

      No właśnie wystarczą przyciski po obu stronach i po problemie ale trzeba myśleć a to poza zasięgiem władz Gdyni

      • 0 0

    • Tu Polska jakaś, nie GB!

      • 0 2

    • Jeszcze lepiej - jak w Szwecji (2)

      Tam od co najmniej kilkunastu lat wszystko jest oparte na inteligentnych systemach.
      Do sygnalizacji świetlnej na drodze rowerowej zbliża się rowerzysta? Sygnalizacja zmienia się aby dać mu zielone.
      Podobnie w nocy: wszyscy mają czerwone światło - samochód zbliża się z któregoś kierunku, system włączy zielone po jego stronie (jeśli zachowa odpowiednią prędkość), jeśli pieszy wciśnie przycisk, to ma od ręki w tej sekundzie zielone światło. itd itp
      Wszystko sprawnie działa, w kraju gdzie i tak nie ma takiego ruchu i zaludnienia jak u nas. Oczywiście zbawiennie wpływa to na ekonomię i ekologię jazdy. Szacunek wobec czasu, pieniędzy i środowiska.
      Tymczasem u nas, wydano przepotężne pieniądze na Tristar, który jest kpiną i w porównaniu do Szwedzkich systemów jest jak porównanie umiejętności matematycznych dziecka z początkowego nauczania do doktoranta na studiach, jak nie jeszcze lepiej.

      • 2 1

      • W Trójmieście jest odwrotnie, jedziesz 50 i pali sie zielone zbliżasz się do skrzyżowania i zapala sie czerwone i tak przez każde skrzyżowanie, dla mnie maskaryczny odcinek to od Piastowskiej do Abrahama przecież tam te światła zapalają sie bardziej losowo niż liczby w totolotku

        • 0 0

      • Na dodatek ich przyciski to sama frajda z naciskania. albo fajne guziki, albo metalowe płytki które tylko muskasz opuszkiem

        U nas to taki plastikowy chłam, który jak wciskasz to nie wiesz czy zadziałało czy nie i czasami się siłujesz i dusisz i dusisz, ; czasem całą dłonią macasz ten badziew

        • 1 0

    • I będziesz wysiadał za każdym razem z auta żeby wcisnąć? (19)

      Bo przyciski dla pieszych I rowerzystów są niezgodne z prawem.

      • 15 38

      • (7)

        Prawo zawsze można zmienić na bardziej normalne.

        • 7 3

        • Polska definicja normalności w zakresie ruchu drogowego mocno odbiega od ogólnie przyjętej w świecie cywilizowanym (6)

          i to nie w tą stronę, w którą kierowcy by chcieli. Nie wywołuj wilka z lasu.

          • 7 4

          • (5)

            w całej Europie są przyciski, i to działa. Tylko w Polsce jak zwykle "niedasię"

            • 10 5

            • Tak, działają. Po kilku sekundach, nie minutach. (4)

              I są dla pieszych, podczas gdy ruch rowerowy jest prowadzony przede wszystkim po pasach rowerowych na jezdni i korzysta z sygnalizatorów dla innych pojazdów

              • 6 2

              • Już widzę ten kwik kierowców, jak będą dostawali od razu żółte po naciśnięciu przycisku (2)

                no wprowadzajmy te europejskie standardy, wprowadzajmy!

                • 5 3

              • (1)

                Proponuję wprowadzić europejskie standardy w zakresie przewozu rowerów pojazdami komunikacji publicznej. Obawiam się że pójdzie to w stronę, której kalesoniarze się nie spodziewają.

                • 0 3

              • W Amsterdamie masz rowery w każdym wagonie metra i w każdej konfiguracji

                Wyjeżdżasz w ogóle do tej Europy?

                • 2 0

              • Tak kalesoniarze korzystają z sygnalizacji, że lecą na rympał na czerwonym. Jak ostatnio byłem w Berlinie to się zastanawialem co oni tak strasznie zaczęli trąbić. Ale szybko się wyjaśniło że 99% trąbienia jest na cyklistów masowo cierpiących na daltonizm.

                • 0 4

      • No popatrz. A w takim Pruszczu Gdańskim są zgodne i działają. (5)

        Tak po prostu.

        • 14 7

        • (2)

          Bo w Pruszczu Gdańskim da się, są drogi, chodniki i ścieżki rowerowe a wielkim mieście nie da się. Dlatego przenoście swoje firmy do normalnych miast a nie się trzymacie zamordystycznej władzy która wszystko utrudnia i ogranicza.

          • 8 11

          • Pełan zgoda (1)

            Kiedyś śp. prezydent Paweł Adamowicz powiedział, że jak w Gdańsku źle, to się trzeba wyprowadzić. I ja się wyprowadziłem do Pruszcza Gd. Ilekroć jadę w Gdańsku Szeroką (między Sobieskim i Żurawiem dla niewtajemniczonych) i kiedy słucham tłukącego zawieszenia to dziękuję za tę dobra radę Prezydenta.

            • 7 6

            • I płaczesz na trójmiejskim portalu na korki ;)

              • 5 5

        • W Pruszczu widocznie jeszcze nie otarliście się o zwracanie kasy z projektu

          Bo było za mało projektów. Jak zwrócą lub w panice będą ściągali po nocach jak w Poznaniu czy Sopocie, to przeczytają podstawy prawne porządnie

          • 3 5

        • Z jakim prawem są zgodne?

          Bo na pewno nie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.

          • 4 9

      • (2)

        A możesz wyjaśnić dlaczego są niezgodne z prawem?

        • 13 6

        • To już musisz pytać kolejnych ministrów

          • 7 1

        • Proszę przeczytać podstawę prawną

          Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach

          • 8 8

      • (1)

        skoro przyciski dla pieszych I rowerzystów są niezgodne z prawem to po co one są?

        • 7 5

        • Tylko dla rowerzystów

          Dla pieszych mogą być. Dla rowerzystów muszą być autonatyczne.

          • 6 4

    • Rowerzyści i tak nie zwracają uwagi na światła. Nie nacisną przycisku.

      • 4 3

    • Guzika sie nie da wiem bo mam tam szwagra

      • 1 0

    • Bo to tylko działa tak że przy następnej zmianie świateł pieszy dostaje zielone. (2)

      • 8 19

      • W poliN wszystka przeciwko własnym obywatelom , tylko Karać . (1)

        • 15 11

        • Dokładnie tak jak mówisz! goście mają większe przywileje niż gospodarze - skandal!

          • 5 4

    • Państwo Polskie istnieje tylko na papierze, to samo z demokracją, a naiwny w to wierzy!

      • 8 2

  • Na pustej drodze np w nocy, poprostu się przejeżdża na czerwonym w tą obwodnicę i po sprawie. Bez sensu czekać aż powietrze przejdzie przez przejście...

    • 0 0

  • rozwiązanie to przycisk dla kierowców

    (w ankiecie brakuje tej odpowiedzi z jakiegoś powodu)

    • 0 0

  • To może pani Magdalena wyjaśni

    Czemu te światła do skrętu na obwodnicę nie są zsynchronizowane z tymi na wprost? I często jedne są zielone a drugie czerwone i się nawzajem blokują

    • 0 0

  • Tam powinno być rondo

    A nie jakieś światła bezsensowne

    • 0 0

  • Niedługo ruch będzie większy? Na jakiej podstawie?

    Skrócicie chociaż czas zielonego dla pustego przejścia! Litości!

    • 0 0

  • było zrobić dwa ronda i byłoby idealnie (4)

    bezmózgie rozwiązanie jest teraz

    • 1 0

    • (3)

      a co wiesz o jeździe trolejbusów po rondach? da się?

      • 0 2

      • a musi jeździć w kółko (2)

        czy będzie jechał "prosto"? xD rozwaliłeś mnie... no chyba że wg ciebie trojek nie może w zakręty hehehehehe

        • 2 1

        • (1)

          Nie no, nikt prosto po rondzie nie jeździ...

          • 0 2

          • widać masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem, powinni nauczyć tego w podstawówce, musiała być jakaś kiepska :)

            • 1 0

  • A wystarczylo na drodze dla rowerow (1)

    Zatopić pętle indukcyjna wymuszająca zmianę świateł jeżeli rowerzyści zbliżali by się do skrzyżowania a jak nikogo nie ma to cały czas zielone dla aut. Dla pieszych przycisk który by działał a nie był tylko ozdobą jak na wiekszosci skrzyżowan gdzie czy wciśniesz czy nie i tak czekasz tyle samo czasu

    • 11 0

    • Pytanie techniczne

      A są w ogóle pętle wykrywające rowery?

      • 0 0

  • Gdyby w tym systemie sygnalizacji dodać sygnalizatory od strony Rdestowej, przed przejściem dla pieszych przez Nowowiczlińską przy Anyżowej, to by można było przywrócić bezpieczne wyjazdy z Lubczykowej i Anyżowej...

    • 0 0

  • Idzie zima, a z nią rowerzyści. to się wie. (1)

    Poza tym kasę trzeba wydać na zlecenia. Im szybciej tym lepiej. To się nazywa ekonomia.

    • 0 1

    • Możesz jaśniej?

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum