• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zdemontują barierkę na drodze rowerowej na ul. Piramowicza?

Joanna Skutkiewicz
5 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Rada Dzielnicy Wrzeszcz Górny stworzyła projekt uchwały w sprawie demontażu barierki na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z ul. PiramowiczaMapka w Gdańsku-Wrzeszczu. Zdaniem radnych, ale także wielu rowerzystów, po reorganizacji ruchu drogowego na ul. Piramowicza, barierka na drodze rowerowej nie spełnia swojej funkcji poprawy bezpieczeństwa.



Od końca lipca zeszłego roku kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą poruszać się tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera. Wcześniej kierunek ruchu był przeciwny.

Zanim jeszcze doszło do odwrócenia ruchu na tej ulicy, zdecydowano o zamontowaniu barierki typu U-12, czyli tzw. ucha, która ma uniemożliwić rowerzystom przecięcie łuku zastosowanego przy budowie drogi rowerowej. Z policyjnych statystyk wynika, że miało to sens, bowiem podczas gdy w 2018 roku doszło w tym miejscu aż do 21 zdarzeń drogowych z udziałem rowerzystów, w 2020 roku ta liczba zmniejszyła się do dwóch.

Ul. Piramowicza: liczba wypadków i kolizji maleje od 2019 roku



  • Przed zamontowaniem barierek, rowerzyści często skracali sobie drogę przez skrzyżowanie.
  • Z policyjnych statystyk wynika, że barierka spełnia swoją rolę.

Radni wnioskują o demontaż



Rada Dzielnicy Wrzeszcz Górny w projekcie uchwały wnioskuje o niezwłoczny całkowity demontaż barierki. Radni wnioskują o wprowadzenie korekty przebiegu drogi rowerowej, tj. wyprostowania jej, wraz z odpowiednią modyfikacją przebiegu przyległego chodnika. Zmiana ta, według twórców projektu, mogłaby być wprowadzona w pierwszym etapie za pomocą odpowiedniego oznakowania poziomego, a docelowo przebudowana w zakresie nawierzchni.

Czytelnik: rowerzyści również winni kolizji na Piramowicza



Zdaniem radnych, po reorganizacji ruchu drogowego na ul. Piramowicza nie ma uzasadnienia dla dalszego istnienia barierki drogowej w bezpośrednim sąsiedztwie przejazdu rowerowego. Ponadto w uzasadnieniu czytamy, że "przedmiotowa barierka powoduje niepotrzebne odgięcie toru jazdy rowerzystów, wymuszając na nich niebezpieczne manewry i niejednokrotnie wjazd na chodnik, który przez takie poprowadzenie drogi rowerowej jest dodatkowo zwężony".

Ponadto, demontaż barierki miałby zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów oraz pieszych i ułatwić wzajemną obserwację na linii rowerzysta-kierowca na al. Zwycięstwa. Ma poprawić również warunki ruchu pieszego na odcinku łączącym szkołę Conradinum z przystankiem tramwajowym.

Miejsca

Opinie (144) 10 zablokowanych

  • (10)

    Odwrócono ruch pojazdów na ul.Piramowicza bo samochody stwarzały zagrożenie dla rowerzystów. Jestem za likwidacją ścieżek rowerowych bo rowerzyści stwarzają zagrożenie dla pieszych

    • 93 44

    • Popieram, trzeba będzie złożyć petycję do rady starców...

      • 12 8

    • konflikt (3)

      Rowerzyści stwarzają zagrożenie dla pieszych, piesi dla rowerzystów, rowerzyści dla samochodów, samochody dla rowerzystów itd.
      Bezrozumnie zbudowane "drogi rowerowe", na których jest konflikt wszystkich ze wszystkimi.
      Tak zbudowane, tak zwane drogi rowerowe to najniebezpieczniejsze miejsca w mieście.

      • 21 1

      • bo pasek poprowadzony slalomem od lewej do prawej na wąskim chodniku nie jest żadną drogą rowerową

        nigdy nią nie było!

        • 11 5

      • Cel jest zrealizowany.

        Żadni biedopiesi i obcisłogaci nie dotykają świętego asfaltu i nie przeszkadzają jechać "szybko ale bezpiecznie".

        A że na 10% pasa drogowego który im został jest tłok i zagrożenie? Trudno. Kierowcom to nie przeszkadza.

        Tylko potem płacz, jak wkurzeni ludzie przesiadają się do samochodów i trzeba stać w korkach...

        • 4 4

      • AA - piszesz nieprawdę. W naszym kraju najbardziej niebezpieczne miejsca dla pieszych to przejścia przez jezdnię

        chodniki dla pieszych są niebezpieczne ponieważ zdarzają się kierowcy lekceważący limity prędkości i nie mieszczący się na jezdni. Gdyby chodniki nie bywały zastawione zaparkowanymi samochodami, byłyby bardziej bezpieczne dla pieszych nawet wtedy, gdyby na nich dopuszczono ruch rowerów - ta forma pokojowego współżycia w wielu rejonach Gdańska już funkcjonuje. Poniżej znajdziemy opinie narzekaczy- cyklistów, którzy by chcieli w mieście stworzyć drogi dla rowerów by mogli na nich trenować do triathlonu albo innego tur de frans.

        • 3 2

    • samochody zabijają 2000 osób rocznie (1)

      jestem za likwidacją ulic dla samochodów

      • 17 8

      • a ja proponuję drogę do osiągnięcia tego celu: wdrożenie (w uzgodnieniu z radami dzielnic i mieszkańcami)

        programu stopniowego uwalniania kolejnych ulic i placów od (szybko) jeżdżących i parkujących samochodów, Dotyczy to szczególnie historycznej części miasta oraz okolic stacji SKM i PKM.

        • 2 5

    • Tylko że wtedy miejsce rowerzysty jest na jezdni. (1)

      Pewnie wyznaczyliby wtedy pas rowerowy na Grunwaldzkiej, zabierając jeden pas. Na pewno tego chcesz?

      • 7 4

      • tak

        droga dla rowerów, buspas i dopiero samochody - czas na zmianę priorytetów

        • 7 7

    • Największym osiągnięciem lobby samochodowego

      jest przekonanie wielu mieszkańców naszych miast, że nie ma możliwości pokojowego współistnienia pieszych i rowerzystów na chodnikach i innych fragmentach przestrzeni miejskiej, które zostały uwolnione od nadmiaru jeżdżących i parkujących samochodów. Być może ktoś się podszywa pod DA, którego posty bywały na tym portalu rozsądne, ten do nich nie należy.

      • 2 3

  • Pomyłka (2)

    Totalna bzdura, często jeżdżę tam rowerem i czasami samochodem. widoczność jest beznadziejna i istnieje możliwość osiągania dużych prędkości rowerem.
    Trzeba to pogodzić, a nie brnąć w pięknie (niby) wyglądające hasła!
    Barierki powinny być jak za starych czasów - na mijankę. Wszyscy wtedy przynajmniej się szanowali - bo musieli.

    • 15 7

    • to czas takie barieki powprowadzać na jezdniach dla kierowców

      jak się tak świetnie sprawdzają

      • 6 4

    • "istnieje możliwość osiągania dużych prędkości rowerem"

      a samochody to tam ile jadą?

      • 1 0

  • (3)

    Z policyjnego raportu wynika, z 2019 r. rowerzyści byli sprawcami 1626 wypadków, w których zginęły - uwaga - 132 osoby, a 1555 osób doznało obrażeń ciała. Oznacza to, że wypadek spowodowany przez cyklistę pochłania średnio blisko dwa razy więcej ofiar, niż wypadek z udziałem rowerzysty spowodowany przez kierowcę auta osobowego!
    Najczęstszymi przyczynami wypadków powodowanych przez rowerzystów były: nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu (584 wypadki), nieprawidłowe wykonywanie manewru skrętu (159 wypadków) oraz - uwaga - niedostosowanie prędkości do warunków ruchu (139 wypadków)!

    zródło: Interia.pl

    • 16 4

    • Dodaj że kierowcy w tym czasie uśmiercili 170 rowerzystów (1)

      i byli sprawcami prawie 3tys wypadków z ich udziałem.

      moje źródło to dane policji rok 2020r., a nie jakaś śmieszna interia.

      • 2 5

      • Ale rowerzystów nie szkoda.

        Za rowerzystę powinni dawać punkty ujemne i premię zamiast mandatu.

        • 3 1

    • kolejny wpis stanowiący przejaw samochodozy w wersji hard

      • 2 0

  • Zdjęcie wystarczy za odpowiedź, dlaczego barierka powinna zostać. (1)

    • 15 5

    • A tekst by wykazać, że pod szkołę miałeś pod górę i rzadko bywałeś.

      • 1 1

  • Z jednej strony rozumiem zamysł (9)

    Ale z drugiej wiem jak większość rowerzystów się zachowuje, więc będą jeździć bardzo szybko nie patrząc na nic. Takie bariery przynajmniej trochę spowalniają rowerzystów.
    Sama nią jestem i czasem jeżdżę ścieżkami przy Grunwaldzkiej.
    Dużo pieszych, auta z zielonymi strzałkami w prawo...
    Nie jest bezpiecznie. Dlatego taka barierka, która niby przeszkadza (trochę wąskie gardło), jednak po prostu nakazuje zwolnić.

    • 14 5

    • (8)

      Zmienisz zdanie jak będziesz szła z dzieckiem i wjedzie w ciebie rowerzysta, który nie wyrabia się na łuku.

      • 2 1

      • Tam się nie da wyrobić na łuku, jak mija się dwóch z przeciwka. Jest fizycznie za wąsko.

        • 4 1

      • dlatego trzeba właśnie uważać i zwolnić (4)

        • 2 3

        • Minus za co? (1)

          Bo nie trzeba uważać i zwalniać?
          To dobitnie pokazuje jakie podejście do bezpieczeństwa mają rowerzyści

          • 1 3

          • zgoda

            ale to nie wina roweru, tylko myslenia - w samochodzie, na hulajnodze, taki człowiek będzie zachowywał sie tak samo - ja jadę i wszyscy won

            • 0 1

        • możesz jechać i 3kmh, a i tak się nie wyminiesz

          w tym rzecz. jest za wąsko, kąt jest zbyt duży

          • 1 1

        • minus za bzdure

          możesz zwolnic do 5kmh a i tak się tam nie wyminiesz. nie da sie

          • 0 0

      • a może rowerzysta widząc pieszą z dzieckiem (1)

        zwolniłby? tak żeby w nich nie wjechać na łuku?

        da się? czy za trudno?

        • 1 1

        • a kierowca obok ma 8 prostych pasow

          gdzie może cisnąć 90kmh ale to rowerzysta ma zwolnic z 20kmh bo ktos idzie sobie chodnikiem. echh

          • 1 0

  • Dla cyfrowych analfabetów

    Którzy patrzą tylko na zdjęcia: wniosek dotyczy likwidacji bariery i wyprostowania przejazdu.

    • 6 4

  • driver (3)

    a może ktoś pomyśli o tym by przywrócić sensowny kierunek ruchu na ulicy Piramowicza ??? Korki jakie są na ul. Hallera są masakryczne a do tej pory nie widziałam ani jednego samochodu wyjeżdżającego z Piramowicza i włączającego się w ulicę Hallera (nikt normalny kto skręcałby przy Operze nie jedzie dalej by skręcić w Piramowicza...chyba). Zapraszam Panią Dulkiewicz na ulicę Piramowicza w godzinach 7 - 8 rano i 15-17 po południu ....

    • 13 6

    • (2)

      Było trzeba ustępować pierwszeństwa rowerzystom. Bardzo słuszna decyzja.

      • 7 4

      • trzeba było mieć oświetlenie to by było was widać. (1)

        • 4 5

        • po co oświetlenie o 12 w południe id..to przy rowerze za ciemno było w południe by zauważyć rower z kilku metrów?

          • 0 1

  • Przywrócić ruch na Piramowicza !!! (1)

    Zobaczcie jakie są korki w godzinach szczytu, komu potrzebna była taka nieprzemyślana decyzja ?

    • 17 6

    • mieszkańcom

      • 1 1

  • Kiedy przywrócenie poprzedniego ruchu na Piramowicza. (1)

    Całe Hallera stoi łącznie z tramwajami i autobusem 283 tylko dlatego, że rowerzyści nie zwalniali i cięli po chodniku zamiast trzymać sią drogi rowerowej. Zresztą połowa rowerzystów nie ma żadnego oświetlenia więc są nie widoczni po zmroku jakoś za to nikt ich nie karze a stwarzają zagrożenie dla siebie i innych.

    • 15 8

    • oby nigdy

      • 0 1

  • Kilka razy zgłaszałem potrzebę zmiany oznakowania (5)

    na tym przejeździe i w końcu odwrócili ruch :) Przynajmniej teraz można bezpiecznie przejechać, a nie lawirować pomiędzy samochodami, które blokowały przejazd próbując wjechać na Grunwaldzką. Ile razy jakiś kierowca wymusił mi tam pierwszeństwo to nie zliczę. Co do tej barierki, to powinni ją usunąć, bo jak inny rowerzysta jedzie z naprzeciwka to robi się ciasno.

    • 30 66

    • wystarczy zwolnić (3)

      do prędkości bezpiecznej, lub przepuścić jadącego z naprzeciwka - tak robią np. kierowcy aut :)

      • 14 6

      • nie wystarczy zwolnic. dalej bedzie za wasko

        • 2 1

      • a droga dla samochodów czubie ma szerokość mniejszą niż dwa auta wymijające się?

        • 3 1

      • Jak auto jedzie Grunwaldzką,

        To czy zwalnia, żeby przepuścić kierowcę jadącego drugą jezdnią Grunwaldzkiej w przeciwną stronę? Oczywiście że nie. I tak samo powinno być w przypadku drogi rowerowej - że nie trzeba zwalniać, żeby wyminąć rowerzystę jadącego z przeciwnego kierunku. Mówimy tu o rowerowej trasie głównej, na której nie są dopuszczalne takie zwężenia i gdzie prędkość projektowa powinna wynosić 30-40 km/h.

        • 1 0

    • wystarczy założyć luźne spodenki

      • 11 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum