• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zdemontują barierkę na drodze rowerowej na ul. Piramowicza?

Joanna Skutkiewicz
5 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Rada Dzielnicy Wrzeszcz Górny stworzyła projekt uchwały w sprawie demontażu barierki na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z ul. PiramowiczaMapka w Gdańsku-Wrzeszczu. Zdaniem radnych, ale także wielu rowerzystów, po reorganizacji ruchu drogowego na ul. Piramowicza, barierka na drodze rowerowej nie spełnia swojej funkcji poprawy bezpieczeństwa.



Od końca lipca zeszłego roku kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą poruszać się tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera. Wcześniej kierunek ruchu był przeciwny.

Zanim jeszcze doszło do odwrócenia ruchu na tej ulicy, zdecydowano o zamontowaniu barierki typu U-12, czyli tzw. ucha, która ma uniemożliwić rowerzystom przecięcie łuku zastosowanego przy budowie drogi rowerowej. Z policyjnych statystyk wynika, że miało to sens, bowiem podczas gdy w 2018 roku doszło w tym miejscu aż do 21 zdarzeń drogowych z udziałem rowerzystów, w 2020 roku ta liczba zmniejszyła się do dwóch.

Ul. Piramowicza: liczba wypadków i kolizji maleje od 2019 roku



  • Przed zamontowaniem barierek, rowerzyści często skracali sobie drogę przez skrzyżowanie.
  • Z policyjnych statystyk wynika, że barierka spełnia swoją rolę.

Radni wnioskują o demontaż



Rada Dzielnicy Wrzeszcz Górny w projekcie uchwały wnioskuje o niezwłoczny całkowity demontaż barierki. Radni wnioskują o wprowadzenie korekty przebiegu drogi rowerowej, tj. wyprostowania jej, wraz z odpowiednią modyfikacją przebiegu przyległego chodnika. Zmiana ta, według twórców projektu, mogłaby być wprowadzona w pierwszym etapie za pomocą odpowiedniego oznakowania poziomego, a docelowo przebudowana w zakresie nawierzchni.

Czytelnik: rowerzyści również winni kolizji na Piramowicza



Zdaniem radnych, po reorganizacji ruchu drogowego na ul. Piramowicza nie ma uzasadnienia dla dalszego istnienia barierki drogowej w bezpośrednim sąsiedztwie przejazdu rowerowego. Ponadto w uzasadnieniu czytamy, że "przedmiotowa barierka powoduje niepotrzebne odgięcie toru jazdy rowerzystów, wymuszając na nich niebezpieczne manewry i niejednokrotnie wjazd na chodnik, który przez takie poprowadzenie drogi rowerowej jest dodatkowo zwężony".

Ponadto, demontaż barierki miałby zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów oraz pieszych i ułatwić wzajemną obserwację na linii rowerzysta-kierowca na al. Zwycięstwa. Ma poprawić również warunki ruchu pieszego na odcinku łączącym szkołę Conradinum z przystankiem tramwajowym.

Miejsca

Opinie (144) 10 zablokowanych

  • Przywrócić

    Poprzednią organizację ruchu-Piramowicza w drugą stronę!!!

    • 12 8

  • to moze zdemontujemy

    sluze przy podmiejskiej?

    • 0 1

  • taka paranoja ze w Gdańsku 50 razy muszą wszystko przerabiac i zakazdym razem gorzej jest :) (1)

    Tylko ze płacą za to z kasy mieszkanców !!

    • 4 1

    • piszesz nieprawdę, przypuszczalnie kolejny raz malkontencie

      w Gdańsku w ostatnich latach powstało bardzo wiele rozwiązań poprawiających komfort i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, a więc praktycznie wszystkich mieszkańców: przecież pieszymi bywają wszyscy kierowcy; wielu z nich bywa regularnie rowerzystami.

      • 0 1

  • Czy ja wiem

    Ta barierka zawsze sprawia że trochę zwalniam, przypomina mi że wjeżdżam na ulicę. I chyba taki jest jej zamysł - nie omijanie jej po chodniku.

    • 8 4

  • Barierka powinna zostać - rowerzystów barierka nie dotyczy bo jest poza drogą rowerową (4)

    Chodzi o to by rowerzyści nie zjeżdżali z drogi, a jak nie zjadą to i im barierka nie będzie przeszkadzała. Proste. No chyba, że chcą zjechać i łamać przepisy, ale dla takich - to tylko barierka.

    • 19 11

    • centralnie jest na wprost ale poza drogą. (1)

      jak byś miał drzewo na środku jezdni to też by było poza drogą?

      • 1 3

      • Ale ta barierka nie jest na DDR - widać to wyraźnie na zdjęciach, więc analogia z drzewem na środku jezdni całkowicie chybiona. A skoro kierowcy na jezdniach mogą omijać szykany - to cyklonaziole na DDR tym bardziej. "Dla uspokojenia ruchu".

        • 2 0

    • Po to jest ta zmiana, żeby właśnie zmienić geometrię drogi rowerowej (1)

      Polecam czytać, co się komentuje: "Radni wnioskują o wprowadzenie korekty przebiegu drogi rowerowej, tj. wyprostowania jej, wraz z odpowiednią modyfikacją przebiegu przyległego chodnika. Zmiana ta, według twórców projektu, mogłaby być wprowadzona w pierwszym etapie za pomocą odpowiedniego oznakowania poziomego, a docelowo przebudowana w zakresie nawierzchni."

      • 2 2

      • Ale po co zmieniać przebieg drogi rowerowej? Ten jest dobry, wymusza na cyklonaziolach zachowanie szczególnej ostrożności przed wjazdem na jezdnię.

        • 1 0

  • A może by tak? (2)

    Zamiast barierek próg zwalniający, na jedniach rosną jak grzyby po deszczu to czemu na ścieżkach ich nie dać.
    Proponuję klasyka tematu uwielbianego przez wszystkich czyli wysoki i wąski, aby nie dało się przez niego łagodnie przejechać np. w aucie gwarancja przyładowania podwoziem...

    • 6 4

    • wymień chociaż jeden próg na zwycięstwa czy grunwaldzkiej

      • 1 0

    • Przepisy dopuszczają...

      ... montaż progów tylko w określonych sytuacjach na jezdni, ale też standardy dla konstrukcji progów nie przewidują - w praktyce - ich stosowania na drogach rowerowych.

      • 0 0

  • Co za ignorant to wymyślił? (2)

    Wyprostowanie ścieżki spotęguje ryzyko kolizji! Kierowca skręcający w uliczkę nie będzie miał "azylu", by móc bezpiecznie rozejrzeć się na boki i przepuścić rowerzystę jadącego od strony opery!

    • 8 3

    • Wszystkie przejazdy są tak projektowane żeby właśnie nie było widać rowerzysty. A później są kolizje, potrącenia, płacz, interpelacje i wysokie statystyki.

      • 3 0

    • Jaki azyl? Po prostu się zatrzyma i rozejrzy

      Proste przejazdy są dużo bezpieczniejsze niż zatoczki właśnie z uwagi na to, że rowerzyści są bliżej jezdni i widać ich lepiej

      • 2 1

  • błędy moga popełniac i rowerzyści, i kierowcy

    więc najbezpieczniej:

    na przejściu zrobić ciągły chodnik i ścieżkę na wyniesieniu;

    barierke zostawić, może lekko przesunąć, żeby zrobić więcej miejsca; albo wyprostować ciąg, barierkę usunąć i zastąpić innym spowalniaczem, np. słupkami;

    jesli samochody mają jechać Zwycięstwa -> Hallera - na wjeździe w Piramowicza krawężnik pod kątem prostym;

    • 1 0

  • i**otyczny pomysł jednokierunkowej Piramowicza.

    Przywrócić ruch dwukierunkowy na Piramowicza - zrobienie jednokierunkowej znacznie zwiększyło korki na Zwycięstwa, Hallera i Mickiewicza, a czas przejazdu wydłużył się o 20%, tj. więcej kosztów i smogu !!!

    • 10 5

  • (2)

    Ścieżka rowerowa powinna przebiegać dalej za przejściem dla pieszych, żeby skręcający samochód był w stanie zobaczyć rowerzystę, a rowerzysta musiał zwolnić i zachować ostrożność przy przejeździe.

    • 3 3

    • Na całym świecie robi się odwrotnie

      przejazdy robi się prosto przy samej krawędzi. rowerzyści nie zwalniają, a kierowcy sobie tam doskonale radzą. Może po prostu nasi kierowcy są beznadziejni?

      • 2 3

    • a jakim ma problem w tym miesjcu kierowca z dostrzeżeniem rowerzysty?>Dostrzec rowerzystę z przeciwka to taki trudny wyczyn?

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum