Zdemontują barierkę na drodze rowerowej na ul. Piramowicza?

Rada Dzielnicy Wrzeszcz Górny stworzyła projekt uchwały w sprawie demontażu barierki na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z ul. PiramowiczaMapka w Gdańsku-Wrzeszczu. Zdaniem radnych, ale także wielu rowerzystów, po reorganizacji ruchu drogowego na ul. Piramowicza, barierka na drodze rowerowej nie spełnia swojej funkcji poprawy bezpieczeństwa.



Od końca lipca zeszłego roku kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą poruszać się tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera. Wcześniej kierunek ruchu był przeciwny.

Zanim jeszcze doszło do odwrócenia ruchu na tej ulicy, zdecydowano o zamontowaniu barierki typu U-12, czyli tzw. ucha, która ma uniemożliwić rowerzystom przecięcie łuku zastosowanego przy budowie drogi rowerowej. Z policyjnych statystyk wynika, że miało to sens, bowiem podczas gdy w 2018 roku doszło w tym miejscu aż do 21 zdarzeń drogowych z udziałem rowerzystów, w 2020 roku ta liczba zmniejszyła się do dwóch.

Ul. Piramowicza: liczba wypadków i kolizji maleje od 2019 roku




Radni wnioskują o demontaż



Rada Dzielnicy Wrzeszcz Górny w projekcie uchwały wnioskuje o niezwłoczny całkowity demontaż barierki. Radni wnioskują o wprowadzenie korekty przebiegu drogi rowerowej, tj. wyprostowania jej, wraz z odpowiednią modyfikacją przebiegu przyległego chodnika. Zmiana ta, według twórców projektu, mogłaby być wprowadzona w pierwszym etapie za pomocą odpowiedniego oznakowania poziomego, a docelowo przebudowana w zakresie nawierzchni.

Czytelnik: rowerzyści również winni kolizji na Piramowicza



Zdaniem radnych, po reorganizacji ruchu drogowego na ul. Piramowicza nie ma uzasadnienia dla dalszego istnienia barierki drogowej w bezpośrednim sąsiedztwie przejazdu rowerowego. Ponadto w uzasadnieniu czytamy, że "przedmiotowa barierka powoduje niepotrzebne odgięcie toru jazdy rowerzystów, wymuszając na nich niebezpieczne manewry i niejednokrotnie wjazd na chodnik, który przez takie poprowadzenie drogi rowerowej jest dodatkowo zwężony".

Ponadto, demontaż barierki miałby zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów oraz pieszych i ułatwić wzajemną obserwację na linii rowerzysta-kierowca na al. Zwycięstwa. Ma poprawić również warunki ruchu pieszego na odcinku łączącym szkołę Conradinum z przystankiem tramwajowym.
Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Opinie (144) 10 zablokowanych

  • (3)

    Znowu Piramowicza kością niezgody. A wystarczyło nie tykać tego, co działało przez lata.

    • 38 12

    • (2)

      jeśli na skrzyżowaniu ulicy pokroju piramowicza z jedną nitką grunwaldzkiej było więcej zdarzeń niż na skrzyżowaniu przy operze to nie, to nie działało przez lata.

      • 11 10

      • (1)

        Bo rowerzyści nie uważali, zobacz z czyjej winy były te wypadki...

        • 7 6

        • Na co mieli uważać jak mieli pierwszeństwo?

          Jak staniesz samochodem w poprzek Grunwaldzkiej i ktoś w Ciebie uderzy, to też "miał uważać"?

          • 3 3

  • "Odgięcie toru jazdy " oby do lasu rowerzyści nie wjeżdżali (3)

    Poprostu szok. Czym zajmuje się miasto i radni.

    • 32 12

    • (2)

      A według ciebie czym powinni się zajmować?

      • 6 5

      • Jeżeli ty nie wierz i mnie pytasz. (1)

        To tacy jak ty nie powinni być radnymi.

        • 1 5

        • to pytanie zadała ci osoba nie wchodząca w skład rady dzielnicy

          nie udawaj Greka, zmień się lepiej zmień

          • 1 1

  • (3)

    Powinni tam przywrócić ruch i wjazd w Piramowicza w kierunku Grunwaldzkiej.

    • 52 8

    • Dokładnie tak, albo odwrócić ruch na Konarskiego

      • 8 2

    • Ale rada starców wie lepiej...

      • 5 3

    • nie byłoby to zgodne z ustaleniami ważnych dokumentów strategicznych miasta

      zredagowanych na podstawie wielu tysięcy rozmów z mieszkańcami, nie mówiąc o tym, że byłoby to niezgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, zapisanymi w Konstytucji naszego pięknego kraju.

      • 3 0

  • Bez sensu (23)

    Niemal wszystkie drogi rowerowe są zaprojektowane przez ludzi którzy chyba nigdy na rowerze nie jeździli. Bezpieczniej jest jechać na rowerze po najbardziej ruchliwej jezdni, niż po pożal się Boże drodze rowerowej, na której jest konflikt wszystkich ze wszystkimi. Budowa takich dróg rowerowych to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Urzędnikom chodzi chyba tylko o to żeby mogli powiedzieć ile to naszych milionów wydali (wyrzucili) na drogi rowerowe.

    • 44 18

    • (15)

      Przecież ta bariera to uspokojenie ruchu, więc w czym problem? Musisz zwolnić przed skrzyżowaniem żeby wejść w łuk. Jak widać działa, bo rowerzysta na nagraniu przestał pedałować.

      • 10 3

      • (6)

        Problem jest wtedy, gdy przy tej barierce mija się dwóch rowerzystów z przeciwka. Barierka jest bardzo blisko krawędzi drogi, a rower w tak ciasnym zakręcie wymaga miejsca po bokach, więc jeden rowerzysta wjeżdża na chodnik. Do tego barierka spowalnia również rowerzystów opuszczających skrzyżowanie, co akurat nie ma sensu.

        • 9 3

        • "Problem jest wtedy, gdy przy tej barierce mija się dwóch rowerzystów z przeciwka." (5)

          Jaki problem. Scieżka ma tę samą szerokość na całej długości. Jeśli zwolnisz, miniesz się bez kłopotu; nawet jeśli wjedziesz na chodnik, to nic sie nie stanie.

          • 2 1

          • Jakby ścieżka miała przepisową szerokość - nie ma sprawy.

            Ale robią zbyt wąskie, bo przecież kierownica wystaje nad trawnik i nie ma problemu.

            Jest między barierkami 1.60m, czyli szerokość dwóch kierownic?

            • 1 0

          • No właśnie nie miniesz, bo w zakręcie jest za wąsko (3)

            Zakręt jest bardzo ciasny, a rower ma swoją długość i szerokość. A jak wjedziesz na chodnik to właśnie coś się stanie, bo potem jest krzyk że rowerzyści stwarzają niebezpieczeństwo dla pieszych.

            • 2 1

            • ej no, ale (2)

              przecież to nie tak, że tam chodzą procesje 24/7

              jak podjeżdżasz, to zwalniasz i jadąc od wewnętrznej ogarniesz, czy możesz bezpiecznie na chwilę zahaczyć o chodnik, a jak nie to poczekaj kilka sekund

              • 1 0

              • Jeżeli infrastruktura zmusza Cię do łamania prawa (1)

                To coś jest z nią mocno nie tak...

                • 1 0

              • "łamania prawa"?

                serio?

                może wystarczy barierkę lekko przesunąć i unikniemy łamania prawa i innych zbrodni ;)

                • 2 0

      • widać że komentujesz zza kierownicy auta (7)

        Uspokojenie ruchu dotyczy samochodów. Rowerów nie trzeba uspokajać ponieważ poruszają się z prędkościami o wiele mniejszymi niż samochody. Zwykle nie przekraczają 20 km/h. Nieliczni jadą 30 km/h. Ale to i tak o wiele wolniej niż samochody.
        Tam nie powinno być żadnego łuku. Tak jak tobie nikt nie robi łuku przed skrzyżowaniem z jezdni.

        • 12 5

        • nieliczni jadą 30? (6)

          gościu, jestem rowerzystą; większość dyma ile fabryka dała; nie oglądając się na takich krzyzówkach

          • 1 3

          • Czyli ile? (5)

            Najlepsi dobiją do 50, czyli prędkości przy której tuż obok jesteś zawalidrogą?

            • 1 0

            • 50 (4)

              na ścieżce w sąsiedztwie chodnika to dużo, zwłaszcza jak sie jest nieskłonnym do zwalniania i zwracania uwagi na innych użytkowników

              • 1 1

              • na olbrzymiej większości DDR nie da się rozwijać prędkości 50 km/h na rowerze (1)

                W Kopenhadze prędkość 90% rowerzystów waha się w przedziale 0d 18 do 25 km/h. Statystyki pokazują, że prawdopodobieństwo odniesienia ciężkich obrażeń w wyniku potrącenia przez samochód jadący z prędkością 30 km/h jest pomijalnie małe: najważniejsza jest długość czasu na reakcję po ujrzeniu sytuacji kolizyjnej: rowerzyści często dzięki temu "o włos" unikają wypadków z pieszymi lub samochodami, ponieważ większą prędkość w warunkach miejskich osiąga niewielka w stosunku do ogólnej liczby cyklistów grupa kolarzy na rowerach szosowych.

                • 0 0

              • tak

                w kopenhadze może jeżdża wolno, ale gd to nie dania;

                uderzenie przez samochód z pręd. 30 nie jest pomijalne - pręd. 30 daje czas na reakcję i dlatego skutki są mniej tragiczne

                tylko co to wszystko ma do rzeczy?

                masa nas cyklistów jeździ w gd za szybko, kompletnie nie zwracając uwagi na pieszych czy samochody

                • 1 1

              • A na drodze w sąsiedztwie chodnika to już mało? (1)

                • 0 1

              • jeśli nie ma separatora

                to tak, 50 to też sporo dla samochodu

                • 1 0

    • Jak widzę tych pożal się rowerzystów (1)

      To już wystarczy aby czuć się niebezpiecznie a Bóg wie co taki odwali z pełnym puerwszenstwem

      • 1 4

      • kiedy odstawiłeś leki?

        karma wraca. Ósme przykazanie mówi: nie uogólniaj i do tego jeszcze mówiąc fałszywe świadectwo przeciw bliźniemu twemu.

        • 0 0

    • nie,

      bezpieczniej jest na ścieżce niż na drodze

      • 1 0

    • Ty jeste idealnym przykładem głupoty i jeszcze to potwierdzasz,takim szkodnikom jak ty powinno sie (2)

      Wszedzie dzbanie robi sie wydzielone drogi rowerowe bo jazda ulicami w Polsce jest wyjątkowo niebezpieczna!!Dodatkowo my rowerzysci nie chcemy truć się spalinami.A blachoszroty w trójmiescie to staare szroty niespełniajace zadnych norm spalin!!

      • 1 1

      • nie wszędzie, miłku rowerowy, nie wszędzie (1)

        W dobrze zarządzanych miastach na pierwszym miejscu w hierarchii rozwiązań stawia się działania na rzecz uspokojenia i redukcji skali ruchu samochodów, wydzielone, separowane drogi dla rowerów tworzy się wzdłuż głównych arterii ruchu lub niezależnie od sieci drogowej (np. wzdłuż zbiorników wodnych, rzek i kanałów). W Holandii szacuje się, że 47% przejazdów rowerem odbywa się w tzw. ruchu mieszanym, na jezdniach zwykłych ulic, najważniejsze jest stosowanie dobrych rozwiązań na skrzyżowaniach dróg dla rowerów z korytarzami ruchu innych pojazdów: tam często rowerzyści mają pierwszeństwo, tak jak nasi rowerzyści jadący w poprzek wylotu ulicy Piramowicza.

        • 0 0

        • Przepisy u nas są jak najbardziej w porządku.

          Rowerzyści prawie zawsze mają pierwszeństwo jeżeli nie ma świateł. Tylko co z tego, jak obowiązuje nie PoRD, tylko prawo dżungli?

          • 0 1

    • piszesz nieprawdę. Oddzielone od jezdni drogi dla rowerów (elementy tzw. widzialnej infrastruktury rowerowej)

      od wielu lat są tworzone na podstawie wytycznych opartych o holenderski podręcznik projektowania infrastruktury rowerowej. Zważ, że chodzi nie tylko o "obiektywne bezpieczeństwo" ale głównie o "poczucie bezpieczeństwa" większości potencjalnych użytkowników dróg dla rowerów czyli kobiet. Większość z nich stwierdza w badaniach, że bezpiecznie czują się jedynie na wydzielonych z jezdni (niestety często kosztem szerokości chodnika lub trawnika) dróg dla rowerów. Wyzwaniem jest zbyt słaba promocja powstających w mieście rozwiązań: takich jak drogi dla rowerów i chodniki zachowujące niweletę na wylotach ulic podporządkowanych - np. na wylocie ulicy Bema na Kartuską.

      • 0 0

  • Czas najwyższy. wyminąć się tam nie da (6)

    wszyscy tną chodnikiem. inaczej się nie da i do tego ten slalom. niech jezdnie tak budują. slalom plus barierka na srodku

    • 8 27

    • (2)

      a może wystarczy przejechać w tym miejscu wolniej?

      • 10 5

      • tez sie nie wyminiesz nawet przy 5kmh

        • 4 7

      • Tak ciasne zakręty na ddr muszą być szersze, bo dwa rowery z przeciwka w zakręcie fizycznie się tam nie mieszczą. Ktoś zbudował 4 zakręty o 90 stopni, zachowując szerokość jak na prostej drodze, a teraz zdziwienie.

        • 5 3

    • I tu był problem (2)

      zawsze cięli po chodniku, a winę zrzucono na kierowców

      • 3 4

      • dlaczego kłamiesz? uwaga, karma wraca

        • 0 3

      • no bo nie da sie inaczej

        • 0 3

  • Już demontaż? To jednorazowy zarobek dla zwycięzcy przetargu

    Zacznijmy od zmiany koloru, może jej faktury czy ilości szczebelków. Widzę tyle możliwości na ciągnięcie tego cyrku.

    • 17 3

  • Przed każdym wjazdem na skrzyżowanie (przecięcie DDR z jednią) powinny być barierki albo inne spowalniacze, bo rowerzyści (6)

    gnają jak szaleni (nie wszyscy oczywiście)

    • 37 13

    • przed kazdym przejsciem i przejazdem rowerowym dla kierowcy powinno takie byc

      • 7 3

    • Przed każdym wjazdem na przejeście dla pieszych/przejazd rowerowy powinny być tam progi zwalniające albo inne spowalniacze, (3)

      bo samochodowcy gnają jak szaleni.
      I nagminnie wymuszają pierwszeństwo, zwłaszcza na prawoskrętach - nawet na sygnalizacji z "zieloną strzałką".
      I potrącają ludzi.

      • 6 5

      • oczywiście że tak (2)

        bo to nie kwestia roweru, czy samochodu, tylko mentalności - wszyscy cisną do oporu i nie zwracają uwagi na innych (bo pierwszeństwo, bo długa droga hamowania, bo przepustowość, bo srośtam)

        • 1 1

        • nieprawda, rygorystyczny moralisto (1)

          większość zachowuje się rozsądnie i unika kolizji na dobrze zaprojektowanych skrzyżowaniach

          • 1 0

          • Większość unika kolizji? Tak.

            Większość zachowuje się rozsądnie? Przejedź się przez miasto nie łamiąc przepisów i powiedz mi że większość będzie jechać grzecznie za Tobą :D

            • 0 2

    • I znak stop dla kierowców przed każdym przejściem i przejazdem rowerowym.

      • 4 0

  • Będę pamiętał o Piramowicza przy następnych wyborach Dulcyneo. (5)

    • 33 13

    • i co (2)

      zagłosujesz na (jakiegoś) Brauna? Czy Kacpra?

      • 8 4

      • Tak! (1)

        Obojętnie na kogo za te zmiany na Piramowicza, byle nie na tych co klepneli te zmiany!

        • 3 4

        • idź czym prędzej do apteki, tam sprzedają maść na włosy i skuteczne bardzo leki

          • 1 0

    • Ale Ona nie startuje na twoim Podlasiu.

      • 8 1

    • Mieszkańcy Banina wybierają sołtysa wsi, a nie prezydenta Gdańska.

      • 3 0

  • Prosty przykład ze zdjęcia że nie powinno się demontować tej barierki. (15)

    Bo będą jeździć jak chcą. Polacy nie dorośli to jazdy na rowerze itp. rzeczach nie pisząc.

    • 95 48

    • co to znaczy jak chcą? (3)

      normalnie prosto?

      • 15 12

      • (2)

        Wbrew przepisom, jeszcze czegoś nie rozumiesz..?

        • 15 15

        • Biorą przykład z kierowców.

          • 11 9

        • wbrew przepisom to jest tu szerokość tej pseudo dróżki dla rowerów w takim łuku szerokość na 1 rower i ruch w dwie strony?Kogoś tam nieźle źrebi w mózg

          • 0 1

    • I tak jeżdżą jak chcą. (3)

      DDR-ulica-chodnik-DDR.. jak im wygodniej. Przejeżdżanie przez przejścia dla pieszych, przejazdy na czerwonym świetle, dzwonki i wyzwiska na pieszych podczas tour de chodnik, jazda obok siebie w parach, słuchawki na uszach, oczy w smartfonie..

      • 16 12

      • No dobra, tak jeżdżą kierowcy, a jak rowerzyści? (1)

        • 6 6

        • Ile samochodów obtrabilo cie...

          Na chodniku?

          • 1 0

      • i co z tego rygorystyczny moralisto od siedmiu boleści?

        spróbuj sprostać innemu wyzwaniu: przekonaj kierowców, by nie lekceważyli limitów prędkości. To na pewno poprawi bezpieczeństwo pieszych na przejściach bardziej niż karanie cyklistów mandatami za przejeżdżanie przez jezdnię przez przejścia dla pieszych na skrzyżowaniach sterowanych sygnalizacją świetlną.

        • 6 6

    • A wy Niemcy dorośliście? (1)

      • 7 7

      • Natürlich, haben wir ordnung.

        • 2 2

    • Radni chcą zdjąć barierkę i jednocześnie wyprostować drogę. Czytałeś tylko nagłówek? (2)

      • 11 5

      • tak, czytałem nagłówek i od razu jadę w komentarze (1)

        • 4 0

        • To widać

          • 0 0

    • nieźle się podpisałeś - przypuszczalnie pisanie kłamliwych opinii spowodowało, że się udławiłeś

      własnym kłamstwem i płytkim uogólnieniem antypatriotycznym

      • 0 4

    • Czytałeś artykuł?

      Poza usunięciem barierki droga ma być wyprostowana, wiec twoj wpis jest zupełnie bez sensu.

      • 0 1

  • (4)

    Rada starców...i wszystko jasne, siedzą pier...dzą w stołki i wymyślają różne bzdury, tak jak pseudo modernizacja przejścia przy skrzyżowaniu Miszewskiego - Uphagena, takiej bzdury jeszcze nie było, pokażcie statystyki wypadków w tym miejscu.

    • 20 9

    • (3)

      Było trzeba szanować pieszych. Skończyło się rumakowanie 80 km/h w terenie zabudowanym.

      • 4 4

      • (2)

        O czym ty pier... jakie 80 km/h. Przecież tam jest wieczny korek.
        Główny komentujący dobrze pisze pokażcie statystyki.

        • 3 1

        • Jaki korek? (1)

          dwie godziny dziennie w szczycie może jest. Nigdy w życiu nie stałem w korku na wysokości Piramowicza...

          • 2 2

          • jesteś pewien że wiesz gdzie jest to skrzyżowanie? Byłeś kiedyś w Gdańsku, we Wrzeszczu? Chyba że jesteś nocnym stróżem to wtedy rzeczywiście nie ma tam korków

            • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

7 km dla rowerów
7 km dla rowerów
dni otwarte
paź 23
sobota, g. 12:00
Gdańsk

Znajdź trasę rowerową

Ogłoszenia polecane

Forum