• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wzdłuż nabrzeża Martwej Wisły powstanie ścieżka rowerowa

Szymon Zięba
18 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W Trójmieście powstaje coraz więcej ścieżek rowerowych. W Trójmieście powstaje coraz więcej ścieżek rowerowych.

Do końca roku powstać ma droga dla pieszych i rowerzystów, która będzie prowadziła wzdłuż nabrzeża Martwej Wisły. Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach ubiegłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego.



Czym poruszasz się najchętniej po Trójmieście?

Poprawia kondycję, jest świetną alternatywą dla komunikacji miejskiej czy prywatnego auta. Coraz więcej mieszkańców Trójmiasta jako swój podstawowy środek transportu wybiera rower. Naprzeciw wychodzą im władze miast, a sieć ścieżek rowerowych w Gdańsku, Gdyni i Sopocie jest coraz gęstsza.

Wiadomo już, że Gdańsk wzbogaci się o kolejną drogę dla pieszych i rowerzystów. 12 lipca Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na realizację budowy ciągu pieszo-rowerowego wraz z oświetleniem w ramach zadania "Vistula - zagospodarowanie nabrzeża Martwej Wisły wzdłuż Wyspy Sobieszewskiej".

- Wykonawców ubiegających się o realizację zadania poznamy 29 lipca - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.

Projekt z Budżetu Obywatelskiego



Realizacja tego zwycięskiego projektu ubiegłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego zakłada m.in. budowę ciągu spacerowego o długości ok. 274 m (położona ma być tam nawierzchnia z kostki betonowej), montaż lamp, ławek, stojaków rowerowych i koszy na śmieci.

Areszt dla złodzieja rowerów



Jak usłyszeliśmy od urzędników, ciąg pieszo-rowerowy prowadzić będzie wzdłuż nabrzeża Martwej Wisły od mostu zwodzonego do ul. Kolonijnej zobacz na mapie Gdańska.

Inwestycja powstanie w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego. Inwestycja powstanie w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego.
- Dokładną wartość inwestycji poznamy po otwarciu ofert przetargowych. Przeznaczona na ten cel kwota w Budżecie Obywatelskim wynosi 159 tys. zł - wskazuje Agnieszka Zakrzacka.
Zakres rzeczowy robót obejmuje m.in.:

  • prace rozbiórkowe i przygotowawcze,
  • zabezpieczenie istniejących drzew,
  • roboty ziemne,
  • wykonanie projektowanych nawierzchni,
  • wykonanie elementów małej architektury,
  • humusowanie (czyli przygotowanie gruntu do obudowy roślinnej)
  • oraz budowę oświetlenia ulicznego.

Przypomnijmy, w ubiegłym roku władze Gdańska przedstawiły zamierzenia inwestycyjne w zakresie transportu rowerowego na 2019 r. Na jego rozwój planowano przeznaczyć kwotę ponad 68,6 mln zł, dzięki czemu przybędzie ok. 25 km nowej infrastruktury.

Opinie (74) 1 zablokowana

  • Sarkazm (2)

    Po co ? I tak imprezy rowerowe miasto bedzie organizować na ulicach paralizując ruch

    • 5 8

    • bo w artykule masz typowy przykład braku myślenia. Chodnik gdzie mają jeździć też rowerzyści.

      • 0 1

    • miasto nie musi organizować żadnych imprez. Wystarczy że nadmiar samochodów

      paraliżuje ruch w bardzo wielu obszarach miasta codziennie.

      • 0 0

  • To są drobiazgi. (5)

    Zważywszy na ciągle rosnącą popularność rowerów a także na zmieniający się klimat powodujący znaczne przedłużenie sezonu rowerowego pora pomyśleć o czymś z prawdziwego zdarzenia. Chodzi o to, by połączyć siecią dróg rowerowych miasta naszego województwa. Nie szutrowymi ścieżkami przez ciemne lasy a drogami z wylaną nawierzchnią oraz oświetleniem. Dzisiaj to nie jest problem dojechać rowerem z Gdańska do Starogardu, Kościerzyny czy Kartuz. Problem polega na tym, że trzeba tam jeździć drogami wespół z samochodami a to powoduje po pierwsze skrajne zagrożenie życia a po następne słuszne wkurzanie się kierujących samochodami. Sądzę , że jest wielka szansa żeby UE wsparła finansowo taki projekt nazwany np. "Autostrady rowerowe". A ścieżki w lasach zostawmy wytrawnym zapaleńcom rowerowym.

    • 16 0

    • (3)

      no własnie :
      Wrzeszcz- Matarnia
      Oliwa-Osowa.......

      pytanie kiedy

      • 3 0

      • nigdy, nawet na kołobrzeskiej sobie nie poradzili a miały być w tym roku

        • 1 1

      • a Budowlanych to pies? (1)

        • 0 0

        • I to po obu stronach Budowlanych

          a nie lewo-prawo.
          Chociaż po remoncie Planetarnej,
          nie trzeba już jeździć z Osowej naokoło lotniska i walczyć o życie na Budowlanych. Barniewice to jest właściwy kierunek. Za to Banino zrobiło się przejezdne tylko w sobotę o 7

          • 1 0

    • UE wspiera i to od dawna...Problem najprawdopodbniej polega na tym, że na takich projektach nie da się zrobić takich wałków

      jak (najprawdopodobniej) tunelach, stadionach czy innych ECS-ach

      • 2 2

  • Na ten ciąg pieszo-rowerowy przeznaczono 159 tys. złotych. (1)

    A na rydwan?

    • 5 3

    • 150 000 zł.

      • 0 0

  • hahaha inwestycja na miarę gdańska 15m ciągu pieszo-rowerowego.... to są kpiny

    w Gdańsku nic się nie zmienia i nie buduje dla rowerzystów

    • 4 3

  • to nie ścieżka tylko chodnik niech autor pisze jak jest!

    • 3 0

  • Tworzenie promenad i cyklostrad wzdłuż cieków wodnych w Gdańsku jest bardzo dobrym kierunkiem (1)

    SKala ruchu rowerów wzdłuż wielu rzek europejskich osiąga poziom kilkudziesięciu tysięcy przejazdów rocznie (por. np ELbe Radweg czy trasa wzdłuż Dunaju przez Austrię, Słowację i Węgry. Na południu Polski w województwie małopolskim powoli wykluwa się Wisłostrada rowerowa. W Gdańsku jest bardzo wiele miejsc w śródmieściu, którędy warto poprowadzić ciągi ruchu rowerowego z dopuszczeniem ruchu pieszych pod mostami Motławy i Wisły. Wiem, że takie projekty składali aktywiści ruchów miejskich. Z innych pomysłów warto rozważyć stworzenie dobrego ciągu rowerowego z dopuszczeniem ruchu pieszych wzdłuż kanału Raduni od jego ujścia do Motławy aż do skrzyżowania z ulicą Elżbietańską. To udrożniło by dojazd rowerem do stacji Gdańsk Głowny dla tysięcy mieszkańców tzw. Zamotławia dzięki naziemnemu przejściu przez Wały Jagiellońskie i już istniejącej kładce nad Motławą. Pozdrawiam wszystkich przyjaźnie nastawionych do życia i urzędników mieszkańców korzystających regularnie z rowerów w celach użytkowych i rekreacyjnych.

    • 3 0

    • Londyn

      Warto pojeździć rowerem wzdłuż kanałów w Londynie. Jest ich tam sporo. W końcu to rzut beretem.

      • 2 0

  • Bubel znikąd donikąd, ale propaganda na Trójmiasto.pl działa prężnie, trzeba przyznać.

    • 3 1

  • Pierdoły. A na Przymorzu nadal nie ma drogi dla rowerów w kierunku dworca SKM ,ani na ul Kołobrzeskiej ani Bora Komorowskiego ani Krzywoustego

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum