• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wzdłuż nabrzeża Martwej Wisły powstanie ścieżka rowerowa

Szymon Zięba
18 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W Trójmieście powstaje coraz więcej ścieżek rowerowych. W Trójmieście powstaje coraz więcej ścieżek rowerowych.

Do końca roku powstać ma droga dla pieszych i rowerzystów, która będzie prowadziła wzdłuż nabrzeża Martwej Wisły. Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach ubiegłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego.



Czym poruszasz się najchętniej po Trójmieście?

Poprawia kondycję, jest świetną alternatywą dla komunikacji miejskiej czy prywatnego auta. Coraz więcej mieszkańców Trójmiasta jako swój podstawowy środek transportu wybiera rower. Naprzeciw wychodzą im władze miast, a sieć ścieżek rowerowych w Gdańsku, Gdyni i Sopocie jest coraz gęstsza.

Wiadomo już, że Gdańsk wzbogaci się o kolejną drogę dla pieszych i rowerzystów. 12 lipca Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na realizację budowy ciągu pieszo-rowerowego wraz z oświetleniem w ramach zadania "Vistula - zagospodarowanie nabrzeża Martwej Wisły wzdłuż Wyspy Sobieszewskiej".

- Wykonawców ubiegających się o realizację zadania poznamy 29 lipca - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.

Projekt z Budżetu Obywatelskiego



Realizacja tego zwycięskiego projektu ubiegłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego zakłada m.in. budowę ciągu spacerowego o długości ok. 274 m (położona ma być tam nawierzchnia z kostki betonowej), montaż lamp, ławek, stojaków rowerowych i koszy na śmieci.

Areszt dla złodzieja rowerów



Jak usłyszeliśmy od urzędników, ciąg pieszo-rowerowy prowadzić będzie wzdłuż nabrzeża Martwej Wisły od mostu zwodzonego do ul. Kolonijnej zobacz na mapie Gdańska.

Inwestycja powstanie w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego. Inwestycja powstanie w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego.
- Dokładną wartość inwestycji poznamy po otwarciu ofert przetargowych. Przeznaczona na ten cel kwota w Budżecie Obywatelskim wynosi 159 tys. zł - wskazuje Agnieszka Zakrzacka.
Zakres rzeczowy robót obejmuje m.in.:

  • prace rozbiórkowe i przygotowawcze,
  • zabezpieczenie istniejących drzew,
  • roboty ziemne,
  • wykonanie projektowanych nawierzchni,
  • wykonanie elementów małej architektury,
  • humusowanie (czyli przygotowanie gruntu do obudowy roślinnej)
  • oraz budowę oświetlenia ulicznego.

Przypomnijmy, w ubiegłym roku władze Gdańska przedstawiły zamierzenia inwestycyjne w zakresie transportu rowerowego na 2019 r. Na jego rozwój planowano przeznaczyć kwotę ponad 68,6 mln zł, dzięki czemu przybędzie ok. 25 km nowej infrastruktury.

Opinie (74) 1 zablokowana

  • Przestańcie jęczeć -_- (6)

    Gdańsk jest pionierem w Polsce w kontekście długości/ilości ścieżek rowerowych. Jest ich ponad 700km (!!) i naprawdę, w mieście z czystym powietrzem (w skali naszej krasnej Polszy), polecam każdemu te usługę, czy masz MTB, szosę, ostre, czy górala z komunii będziesz podróżować z przyjemnością i gdzie dusza zapragnie.

    • 17 11

    • ale żarcik :D
      Piątek dopiero jutro

      • 3 5

    • W rowerowym rankingu miast Gdańsk jest na 9 miejscu (3)

      Również pod względem długości dróg dla rowerów Gdańsk jest za Warszawą i Wrocławiem. Warszawa ma dróg rowerowych prawie 2,5 razy więcej od Gdańska.
      Nie przesadzałbym z tym chwaleniem Gdańska. Oczywiście Gdańsk się wydaje z perspektywy rowerowej super - o ile patrzymy z punktu widzenia Gdyni. Ale akurat o Gdyni w kontekście rowerów szkoda pisać.

      • 7 2

      • Warszawa ma powierzchnię o duzo większą od Gdańska. (1)

        Zagęszczenie dróg rowerowych w Gdańsku jest jednak o wiele większe.

        • 2 3

        • ale jakiej jakości. większość to zwykłe chodniki finezyjnie oznaczone

          • 2 2

      • skala ruchu rowerowego jest największa nie w tych miastach, w których jest największa liczba

        kilometrów dróg rowerowych (ciągów pieszo-rowerowych) ale w miastach, które mają największą część centrum przeznaczoną na strefy pieszo-rowerowe wolne od parkujących i jeżdżących samochodów prywatnych oraz strefy uspokojonego ruchu (Tempo 30) lub strefy zamieszkania (Tempo 20 km/h). W Sopocie jedynie 4 ulice nie są objęte strefą Tempo 30, ale w wielu miejscach tego "kurortu" mamy do czynienia ze strefami pieszymi z zakazem ruchu rowerów. Tak czy inaczej liczba przejazdów rowerem w Gdańsku i Sopocie przekracza już 6% ogólnej liczby przejazdów, w sezonie letnim ten wskaźnik jest na pewno wyższy. Szkoda, że dane miesięczne z liczników rowerowych w Gdańsku nie są regularnie uaktualniane.

        • 0 2

    • szosa zaczyna się na zachód od DK20

      Osowa-Chwaszyno, Rębiechowo-Miszewo, Pępowo-Przodkowo, czy Pępowo-Żukowo to są przykre dojazdy. Nie chciałbym mieszkać w Centrum, bo bym miał na wstępie i na koniec Spacerową, Słowackiego, albo Kartuską. 40 lat temu, się tamtędy co dzień jeździło, ach ta Słowackiego, od Grunwaldzkiej do końca bez jednych świateł, blat i noga...

      • 1 0

  • Po co te ścieżki rowerowe i tak jeżdżą po ulicach albo wożą rowery autobusami (2)

    • 5 13

    • Po ulicach jeżdżą tam gdzie nie ma dróg rowerowych. (1)

      Kodeks drogowy to reguluje.

      • 2 0

      • a prawdziwych dróg dla rowerów nie ma nigdzie, więc zostaje jezdnia.

        wszystko się zgadza

        • 1 1

  • Wow prawej 200 m, idę szykować moja kolarzówe. Ale będę jeździł. W tą i we wtą aż uzebiera się z 20km, rewelacja !

    • 7 1

  • Co to jest ścieżka rowerowa? (1)

    Proszę o wyjaśnienie autora artykułu. Wiem, co to jest droga dla rowerów i jakie zasady z jej korzystania obowiązują rowerzystów. Czy ścieżka rowerowa jest jakimś nawiązaniem do ścieżek leśnych i polnych, po których poruszają się różni użytkownicy, włącznie ze zwierzętami?

    • 8 9

    • ścieżka to z zasady nieutwardzone, jedynie wychodzony szlaki gruntowe.

      na utwardzone trasy mówi się "drogi".

      Niby takie proste ale nie dla wszystkich

      • 3 0

  • (2)

    jak to ma być ciąg pieszo rowerowy to niech od razu dadzą spokój. Już jest taki w Sobieszewie. Zwykły chodnik z kostki, setki pieszych, zaparkowane auta, tylko rowerem nie ma jak przejechać

    • 13 3

    • (1)

      jezdnią można. tylko jedź środkiem pasa dla swojego bezpieczeństwa.

      • 2 0

      • Wczoraj jechałem tam w ten sposób ale na szosówce.

        • 0 0

  • (4)

    i jak zwykle chodnik rowerowy. Kiedy ludzie się nauczą, że ciag pieszo rowerowy nie nadaje się do jazdy rowerem?

    • 10 4

    • zależy. nie jest tak do końca. Są miejsca w których takie rozwiązanie jest zasadne.

      Na pewno jedno jest pewne.
      Urzędnicy nadużywają tej opcji.

      • 2 2

    • dlaczego prawisz o ciągu pieszo-rowerowym że nie nadaje się do jazdy rowerem (2)

      gdy codziennie tym ciągiem jeździ rowerem bardzo wielu mieszkanek i mieszkańców? Widzialną infrastrukturę rowerową nie tworzy się w celu stworzenia warunkow do sportowej jazdy rowerem szosowym i dla doświadczonych kolarzy, którzy powinni mieć nadal prawo do jazdy po jezdni (niestety, wielu kierowców i internautów na tym portalu jest skłonnych do nie dawania im tego prawa). Ciągi pieszo rowerowe są preferowane przez panie, rodziców z dziećmi i wielu innych rowerzystów codziennych, którzy traktują jazdę rowerem jako formę codziennego transportu z punkut A do wielu punktów B, C i D. Przypuszczalnie jazdę rowerem traktujesz jako formę rekreacji, a możliwość wypowiedzenia się w internecie jako formę odreagowania jakichś frustracji. Szkoda.

      • 1 1

      • (1)

        jezdza bo wyjscia nie mają.

        o ile rozwiązanie typu chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego rozumiem.
        jest to ok. o tyle rozwiazanie typu chodnik z nakazem jazdy rowerem slalomem pomiedzy pieszymi uwazam za i**otyczny. zwlaszcza w terenie zabudowanym. o strefach 30 niewspominajac

        • 0 1

        • uważaj sobie co chcesz, ale nie pisz, że ciąg pieszo rowerowy nie nadaje się do jazdy rowerem

          tylko tyle i aż tyle

          • 0 0

  • Przez te rowery coraz trudniej mi przejść z siatami.

    • 6 7

  • (4)

    takie coś powinno być z automatu odrzucane z BO. Ciag pieszo rowerowy nie nadaje się ani dla pieszych ani dla rowerzystów. I to jeszcze z kostki i prowadzące donikąd.

    • 13 2

    • (1)

      To Szlak rekreacyjny

      • 1 0

      • jaki ma sens "szlak" o długości 200m i poprowadzony po chodniku z kostki? Wyrzucenie pieniędzy w błoto. Wystarczyłby zwyczajny deptak

        • 1 1

    • Tylko dlatego ze piesi nie potrafią z tego korzystac i niektórzy rowerzyści niestety tez nie. (1)

      • 0 3

      • Piesi

        Dlatego należy wprowadzić "Kartę pieszego (prawo chodu)". W końcu chodnik to część drogi (ulicy) i przepisy ruchu drogowego trzeba znać.

        • 0 1

  • W Sobieszewie jest fajna dróżka rowerowa w stronę Świbna. (4)

    Niestety jej początkowy (stary) odcinek w Sobieszewie jest bez sensu - masa zakrętów 90 i zmian strony ulicy. Szkoda, że nie ma jej przedłużenia po drugiej strony Wisły np. do Krynicy Morskiej.

    Świetny jest też odcinek z Przejazdowa do mostu w Sobieszewie - tyle, że to już nie teren Gdańska.

    • 9 2

    • a najlepsze, że jest tam strefa 30 i normalnie powinno się jechać ulicą jak człowiek

      • 4 1

    • (2)

      Od Mikoszewa do Sztutowa jest droga rowerowa w lesie

      • 1 1

      • to pojedź tam na szosie.

        • 2 1

      • droga w lesie? w lesie to są ścieżki. w mieście utwardzone są drogi.
        Niby takie proste.....

        • 1 2

  • (1)

    Gadanie że gdańsk stawia na rowery to kpina, nie buduje się nic nowego a w zamian zabiera ( przy stacji Shell koło Carrfura) i ile jeszcze lat trzeba czekać aż zostaną uzupełniane braki w ścieżkach gdzie są poprzerywane

    • 4 2

    • no niestety coraz więcej się likwiduje niż buduje z tego co widzę.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum