• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyrok ws. Mevo. Powrót rowerów miejskich odroczony

Joanna Skutkiewicz
25 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Operator Mevo 2.0 miał być znany w marcu, tak się jednak nie stanie. Operator Mevo 2.0 miał być znany w marcu, tak się jednak nie stanie.

Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołanie Nextbike Polska S.A. co do procedury przetargu w sprawie wyboru nowego operatora roweru metropolitalnego. Jeśli orzeczenie pozostanie w takim kształcie jak obecnie, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot nie będzie mógł ocenić jakości zaproponowanych w przetargu rowerów. Niezależnie od tego, czy OMGGS odwoła się od wyroku, powrót rowerów miejskich znów odsuwa się w czasie.



Czy czekasz na powrót Mevo?

W marcu tego roku miał być znany operator Mevo 2.0. Tak się jednak nie stało. Spółka Nextbike Polska, wcześniej wykluczona z udziału w rozmowach nt. zarządzania Mevo 2.0. i przywrócona do rozmów dzięki odwołaniu do KIO, nie wycofuje się ze starań o Mevo 2.0. Co więcej, zamierza także wpłynąć na kształt przetargu, który ma wyłonić nowego zarządzającego systemem rowerów.

KIO uwzględniła odwołanie Nextbike Polska S.A. w sprawie zmiany zapisów przetargowych dotyczących:
  • możliwości oceny estetyczno-funkcjonalnej rowerów,
  • konieczności przedstawienia sposobu zarządzania systemem wraz ze szczegółową analizą kosztów i harmonogramem,
  • obowiązku przedstawienia dokumentów dot. wykazu punktów ładowania rowerów ze wspomaganiem elektrycznym.


Jakie będzie nowe Mevo?



Kiedy wróci Mevo?



- Wszystkie warunki przetargowe zostały opracowane tak, by mieszkańcy metropolii dostali rowery najwyższej jakości - mówi Alicja Mongird, rzecznik prasowy OMGGS. - Stąd w zapisach znalazła się konieczność nie tylko oceny rowerów, ale także przedstawienia sposobu zarządzania systemem wraz ze szczegółową analizą kosztów i harmonogramem. Naszą intencją było dostarczenie takiego produktu, który najlepiej będzie odpowiadał mieszkańcom. Sposób zarządzania Mevo 1 pozostawiał wiele do życzenia, dlatego chcieliśmy, by wykonawca przedstawił komisji przetargowej sposób, w jaki zamierza zarządzać Mevo 2. Pozostali wykonawcy nie obawiali się tego zapisu, zupełnie inaczej niż w przypadku Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji. Przypomnijmy, że byliśmy gotowi na zaproszenie wykonawców do składania ofert we wrześniu ubiegłego roku i rozstrzygnięcie przetargu. Wtedy Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji odwołał się do KIO po raz pierwszy - co wydłużyło procedurę przetargową o kolejne miesiące. Po raz drugi Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji odwołał się do KIO już po zaproszeniu wykonawców do składania ofert. Kolejne przesunięcia rozstrzygnięcia przetargu są powodowane odwołaniami Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji.
Do dzisiaj na kontach użytkowników Mevo 1 pozostały niezwrócone środki z abonamentów. Zarówno przedstawiciele NB Tricity, jak i Nextbike Polska S.A., zapewniali, że niewykorzystane środki zostaną zwrócone użytkownikom. OMGGS kilkakrotnie wzywał operatora do zwrotu nadpłaconych środków. OMGGS przygotowywał się również do wytoczenia pozwu zbiorowego w imieniu mieszkańców, ale w marcu ubiegłego roku sąd odmówił ogłoszenia upadłości NB Tricity, potwierdzając, że spółka nie posiada żadnych środków. Wobec tego OMGGS wszczął dwa postępowania sądowe - nie tylko wobec NB Tricity, ale również jej spółki-matki - Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji. Z jednej strony prokuratura pracuje nad zgłoszeniem o możliwości popełnienia przestępstwa, z drugiej toczy się postępowanie cywilne.

Rozprawa przed Krajową Izbą Odwoławczą odbyła się 1 marca, jednak dopiero 23 marca do biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot wpłynęła treść wyroku wraz z uzasadnieniem. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Sopot-Gdynia ma siedem dni od momentu dostarczenia orzeczenia na odwołanie się od decyzji KIO. Na razie dokumenty są analizowane przez kancelarię prawną.

Opinie (183) ponad 10 zablokowanych

  • Niech dopuszczą Nextbike

    będzie szybciej, a przecież mogą po prostu wybrać inną ofertę.

    • 1 3

  • Szkodliwe, lekkomyślne pomysły (1)

    Rowery Mevo w Trójmieście, to jedna z takich inwestycji, na które wydaje się publiczne pieniądze a w przypadku niepowodzenia nie ponosi się żadnych konsekwencji. Urzędnicy zapewne dobrze chcieli bo oni zawsze są do rany przyłóż. Skoro projekt się nie udał, to być może nie było w ogóle możliwości jego powodzenia. Przekonuje mnie o tym permanentny impas w sprawie. Rzecz zapewne w tym, ile publicznych można znowu wydać a z drugiej strony, ile publicznych, łatwych pieniędzy można zarobić. Wiadomo, że nie ma szans na samofinansowanie się systemu. Publiczne pieniądze to dobre, tłuste ciastko.

    • 4 1

    • Niestety, ale masz rację :(

      Jakoś miasto nie musi się angażować w wynajem samochodów czy hulajnóg na minuty - interes sam się kręci. To pokazuje jak bardzo przekroczone zostały granice urzędniczych kompetencji i jak bardzo marnowane są nasze pieniądze.

      • 0 1

  • Budyniowe lody dalej w tym miescie wałów

    • 5 2

  • Następny aut tej pani,nic nie umie a rządzić kleska

    • 4 2

  • (1)

    Jaki pan taki stan,jak takie coś rządzi to macie

    • 4 2

    • takie coś pisze - i sami widzicie co to za coś

      • 1 0

  • rlowerlek molopolowy

    wszystko przez monopol
    jeden nextbajk, jeden system, jeden przekręt, jeden zdech

    jak by od początku było kilka systemów rowerów publicznych, tak jak hulajnóg elektrycznych, zdech jednego tylko ucieszył by pozostałe

    proste, sprawdzone, ale do kumuchów wciąż nie dociera, trzydzieści dwa lata po deklaracji Szczepkowskiej

    • 1 2

  • Trzeba mieć czelność, łajza nie dał rady, ludzie potracili pieniądze, rowery gniją. A łajza się odwołuje i ma rację? To wtedy kto łajzą? Miasto winne było? O co tu chodzi? Dlaczego

    • 4 1

  • Wieś

    Dajcie te ramy na rowery rolnikom może posłużą jako płoty na polach albo w gospodarce lub sprzedać na złom i chociaż jedną rzecz zrobić dobrze w Gdyni.

    • 2 1

  • Mamy ze szwagrem taką działalność (1)

    W sumie mamy dobry plan na reaktywację roweru metropolitalnego.
    Bo szwagier ma spółkę na żonę.
    No i powołamy drugą spółkę na mnie i wystartujemy w przetargu że obiecamy że Mevo będzie śmigać, 4000 rowerów elektrycznych i wszystko za 3zł/rocznie będzie.
    Tylko potrzebujemy 10mln na start.

    Jak tylko dostaniemy kasę to natychmiast szwagier wystawia mi fakturę za consulting i ja zgodnie z fakturą grzecznie płacę 10mln za consulting.
    A potem ogłaszam upadłość no bo tak się zdarza w kapitalizmie no i trudno.

    Taki mam plan na to Mevo - działamy?

    • 6 1

    • Obawiam się, ze ta poza literacka dość dobrze może oddawać rzeczywiste zagrożenia.

      • 0 1

  • Sycylia to malo powiedziane, miaso wałów budyniowych

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum