• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyrok ws. Mevo. Powrót rowerów miejskich odroczony

Joanna Skutkiewicz
25 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Operator Mevo 2.0 miał być znany w marcu, tak się jednak nie stanie. Operator Mevo 2.0 miał być znany w marcu, tak się jednak nie stanie.

Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołanie Nextbike Polska S.A. co do procedury przetargu w sprawie wyboru nowego operatora roweru metropolitalnego. Jeśli orzeczenie pozostanie w takim kształcie jak obecnie, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot nie będzie mógł ocenić jakości zaproponowanych w przetargu rowerów. Niezależnie od tego, czy OMGGS odwoła się od wyroku, powrót rowerów miejskich znów odsuwa się w czasie.



Czy czekasz na powrót Mevo?

W marcu tego roku miał być znany operator Mevo 2.0. Tak się jednak nie stało. Spółka Nextbike Polska, wcześniej wykluczona z udziału w rozmowach nt. zarządzania Mevo 2.0. i przywrócona do rozmów dzięki odwołaniu do KIO, nie wycofuje się ze starań o Mevo 2.0. Co więcej, zamierza także wpłynąć na kształt przetargu, który ma wyłonić nowego zarządzającego systemem rowerów.

KIO uwzględniła odwołanie Nextbike Polska S.A. w sprawie zmiany zapisów przetargowych dotyczących:
  • możliwości oceny estetyczno-funkcjonalnej rowerów,
  • konieczności przedstawienia sposobu zarządzania systemem wraz ze szczegółową analizą kosztów i harmonogramem,
  • obowiązku przedstawienia dokumentów dot. wykazu punktów ładowania rowerów ze wspomaganiem elektrycznym.


Jakie będzie nowe Mevo?



Kiedy wróci Mevo?



- Wszystkie warunki przetargowe zostały opracowane tak, by mieszkańcy metropolii dostali rowery najwyższej jakości - mówi Alicja Mongird, rzecznik prasowy OMGGS. - Stąd w zapisach znalazła się konieczność nie tylko oceny rowerów, ale także przedstawienia sposobu zarządzania systemem wraz ze szczegółową analizą kosztów i harmonogramem. Naszą intencją było dostarczenie takiego produktu, który najlepiej będzie odpowiadał mieszkańcom. Sposób zarządzania Mevo 1 pozostawiał wiele do życzenia, dlatego chcieliśmy, by wykonawca przedstawił komisji przetargowej sposób, w jaki zamierza zarządzać Mevo 2. Pozostali wykonawcy nie obawiali się tego zapisu, zupełnie inaczej niż w przypadku Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji. Przypomnijmy, że byliśmy gotowi na zaproszenie wykonawców do składania ofert we wrześniu ubiegłego roku i rozstrzygnięcie przetargu. Wtedy Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji odwołał się do KIO po raz pierwszy - co wydłużyło procedurę przetargową o kolejne miesiące. Po raz drugi Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji odwołał się do KIO już po zaproszeniu wykonawców do składania ofert. Kolejne przesunięcia rozstrzygnięcia przetargu są powodowane odwołaniami Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji.
Do dzisiaj na kontach użytkowników Mevo 1 pozostały niezwrócone środki z abonamentów. Zarówno przedstawiciele NB Tricity, jak i Nextbike Polska S.A., zapewniali, że niewykorzystane środki zostaną zwrócone użytkownikom. OMGGS kilkakrotnie wzywał operatora do zwrotu nadpłaconych środków. OMGGS przygotowywał się również do wytoczenia pozwu zbiorowego w imieniu mieszkańców, ale w marcu ubiegłego roku sąd odmówił ogłoszenia upadłości NB Tricity, potwierdzając, że spółka nie posiada żadnych środków. Wobec tego OMGGS wszczął dwa postępowania sądowe - nie tylko wobec NB Tricity, ale również jej spółki-matki - Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji. Z jednej strony prokuratura pracuje nad zgłoszeniem o możliwości popełnienia przestępstwa, z drugiej toczy się postępowanie cywilne.

Rozprawa przed Krajową Izbą Odwoławczą odbyła się 1 marca, jednak dopiero 23 marca do biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot wpłynęła treść wyroku wraz z uzasadnieniem. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Sopot-Gdynia ma siedem dni od momentu dostarczenia orzeczenia na odwołanie się od decyzji KIO. Na razie dokumenty są analizowane przez kancelarię prawną.

Opinie (183) ponad 10 zablokowanych

  • Przekręt (6)

    Nextbike musi być odpowiednio umocowana skoro po takiej wizerunkowej porażce jeszcze podskakuje i próbuje stawiać warunki. Nie zdziwi mnie jak w końcu wygrają. Ktoś ważny musi w tym mieć interes.

    • 24 1

    • stawiam na obajtka (4)

      • 2 2

      • (3)

        To niemiecka firma, więc szukał bym gdzie indziej...

        • 0 1

        • akurat Nexbike Polska jest jak najbardziej polska firmą (2)

          • 2 0

          • Jeśli jest własnością firmy niemieckiej to jest niemiecką firmą zarejestrowaną w Polsce (1)

            • 0 2

            • powtarzam jest polska firmą i zarządzana przez Polaków

              • 2 0

    • A czy za pierwszym razem ktoś miał wątpliwości że to przekręt od początku?
      Jak można "zbanrutować", na prostym jak budowa cepa interesie, w którym firma miała wielokrotne doświadczenie z innych miast, finansowanym terminowo przez samorząd?
      Stary numer - startujesz w przetargu spółką założoną wczoraj, dostajesz jakąkolwiek kasę, firma matka wystawia fakturę za consulting, kasa znika firma bankrutuje.
      No i chyba żaden prokurator nie dopatrzył się w tym złamania prawa.

      • 1 1

  • Te stojaki rowerowe idealnie wpasowują się w ustawę krajobrazową, wymyśloną przez tych samych jajogłowych, którzy zorganizowali Mevo.

    • 13 1

  • Po co to Mevo, ten miś

    Już wszyscy jeżdżą na hulajnogach elektrycznych i swoich rowerach

    • 10 1

  • Gdyby nie to "druciarstwo" w zarządzaniu publicznymi (naszymi) pieniędzmi w ubiegłych latach, to teraz nie byłoby sytuacji patow

    Prokuratura powinna zająć się zarzutem niegospodarnego zarządzania powierzonym majątkiem, a nie jakimiś niezrealizowanymi abonamentami.

    • 9 0

  • W małych miastach typu Toruń

    Już dawno są te rowery, nie mają problemów.
    A wielki wspaniały Gdańsk z Dulkiewicz na czele sto lat za wiadomo kim.

    • 8 2

  • A ja jeszcze po raz kolejny zapytam o te rowery za 6tys złotych zakupione kilka lat temu dla urzędników z ul. Nowe Ogrody. Wtedy z pompą postawiono na środku parkingu wiatę i mówiono że zamiast kupować limuzyny to oni będą z nich korzystać. Ile to wszystko razem z wiatą kosztowało i co się z tym stało? Gdzie są te rowery? Kto za to beknął?

    • 16 2

  • jeśli nie będzie w tej samej cenie co poprzednio, to mam to w 4 literach

    bo nie mam zamiaru utrzymywać nieudaczników

    zarówno firmy jak i urzędasów

    • 1 1

  • Rower miejski to superidea, dlaczego nie wyszedł w Trójmieście?

    Przede wszystkim przez to że znowu musial być super-hiper a nie po prostu - w przetargu było tak że im więcej elektryków tym więcej pkt, no to oferenci zaproponowali 100%.
    Wystarczyło ustawić że max punktów "elektrycznych" dostaniesz za np 1/4-1/3 elektryków.
    No i mamy co mamy, największą k..ę.

    • 2 1

  • Normalka w Gdyni

    W Warszawie super funkcjonuje!!!Veturillo.
    Dlaczego zawsze w Trójmieście są przekręty!??? Od polanki redłowskiej po rowery miejskie. Jeden przekręt!!!!

    • 8 1

  • a co z moimi 10PLN'ami, które wiszą w aplikacji?? (1)

    • 4 1

    • Piniędzy nie ma

      i nie będzie! (Vin Seent Rstofsky)

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum