• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa rowerowa na Armii Krajowej. Którędy?

Michał Brancewicz
3 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Analiza pokaże, czy trasa rowerowa wzdłuż al. Armii Krajowej powinna powstać na jezdni czy obok niej. Analiza pokaże, czy trasa rowerowa wzdłuż al. Armii Krajowej powinna powstać na jezdni czy obok niej.

DRMG poszukuje wykonawcy, który opracuje analizę możliwości budowy trasy rowerowej z centrum GdańskaMapka na ChełmMapka. Pod uwagę brane są dwie opcje: trasa przebiegać będzie w ciągu al. Armii Krajowej lub obok jezdni. Dokumentacja obejmie również dwa warianty połączenia rowerowego ul. 3 Maja z Pohulanką.



Która opcja tasy rowerowej wzdłuż Armii Krajowej powinna być realizowana?

Pomysł utworzenia trasy rowerowej wzdłuż al. Armii Krajowej pojawił się już kilka lat temu w projektach składanych do Budżetu Obywatelskiego. Ostatecznie w edycji 2020 trasa rowerowa Śródmieście - Chełm zdobyła ponad 2,4 tys. głosów i trafiła do realizacji.

Jednak zanim to nastąpi, muszą zostać przeanalizowane różne warianty przebiegu trasy.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poszukuje firmy, która opracuje analizę możliwości wykonania trasy rowerowej o długości ok. 2 km od ul. 3 MajaMapka do al. SikorskiegoMapka w dwóch opcjach:

  1. na istniejącej jezdni al. Armii Krajowej
  2. poza istniejącą jezdnią al. Armii Krajowej

Pierwsze rozwiązanie wiązałoby się z zajęciem jednego pasa Armii Krajowej. Trasa byłaby odseparowana od jezdni, po której poruszają się pojazdy.

Drugie rozwiązanie zakłada powstanie trasy rowerowej w rezerwie zieleni oraz częściowo na miniestakadzie nadwieszonej na lekkiej konstrukcji nad skarpą drogową na długości ok. 350 m na wysokości ul. Rogaczewskiego i PohulankiMapka.

Koncepcja przygotowana na potrzeby projektów do Budżetu Obywatelskiego. Koncepcja przygotowana na potrzeby projektów do Budżetu Obywatelskiego.
Czytaj też: Gdańsk. Inwestycje rowerowe na 2020 rok

Analiza ma zostać wykonana w ciągu sześciu tygodni od podpisania umowy.

Wybrany wykonawca będzie musiał opracować również projekt koncepcyjny dla ok. 400-metrowego odcinka trasy drogowej łączącego ul. 3 Maja z ul. Pohulanki w dwóch wariantach:

  1. trasa wzdłuż al. Armii Krajowej
  2. trasa przez ul. Górka

Koncepcja ma powstać w przeciągu 10 tygodni od podpisania umowy.

Dla wybranego wariantu powstanie projekt budowlany i wykonawczy. Ma on zostać opracowany w ciągu pięciu miesięcy. Zwycięska firma będzie odpowiadała także za nadzór autorski.

Oferty można składać do 4 czerwca. Jedynym kryterium jest cena.

Opinie (272) 9 zablokowanych

  • W Gdańsku każde zadanie z zakresu "kubeł farby i pędzel" okazuje się kosztować miliony na analizę i miliony na wdrożenie

    A wniosek zawsze ten sam: za drogo, nie da się.

    • 1 5

  • (4)

    Szkoda, że skupiają się tylko na rowerzystach, zamiast rozważyć również udogodnienia dla pieszych, którzy z Chełmu do Śródmieścia mają niedaleko, jednocześnie nie mając przy tym żadnej "cywilizowanej" drogi.

    • 6 5

    • dokładnie - Kolonia Studentów czeka na ucywilizowanie

      • 3 1

    • (2)

      Jeśli nie ma chodnika, to pieszy może zgodnie z prawem iść drogą dla rowerów, jednak musi ustępować miejsca rowerom.

      • 2 1

      • (1)

        I wyobrażasz sobie pieszych na drodze rowerowej wytyczonej w części Armii Krajowej?

        • 3 0

        • jak mu lepiej po jezdni to niech idzie po jezdni

          • 2 0

  • Głosuję za opcją 3

    nie budować ścieżki

    • 9 7

  • (4)

    Nie AK, tylko Lubuska, Kolonia Studentów, Pohulanka - tam jest sensowne miejsce na wytyczenie sensownej przestrzeni wspólnej dla pieszych i rowerzystów.

    • 8 2

    • (3)

      to ma być trasa komunikacyjna, a nie rekreacyjna na weekendowe wypady.

      chcesz to i teraz możesz się tą trasą poruszać rowerem. ;)
      tam ten bruk jest niedoruszenia.

      • 3 3

      • (2)

        Nie do ruszenia, ale niewygodny, trasa bez oświetlenia. Ale co najważniejsze, przecież zaczynając na wysokości przystanku Pohulanka do przystanku Chałubińskiego - a o tym odcinku tu głównie mowa - zarówno jedną jak i drugą trasą jest praktycznie ta sama. Więc o jakiej trasie rekreacyjnej tu mowa? A komfort trasy komunikacyjnej lepszy niż w przypadku AK, co jednak istotniejsze, daje to też możliwość za jednym zamachem, wytyczenia również sensownej drogi dla pieszych. Rowerzyści chyba są skłonni do kompromisów, miasto dla wszystkich, czyż nie? ;)

        • 1 2

        • (1)

          oświetlenie jest w trakcie realizacji. Problem tylko z miejscem na samej serpentynie, dalej pobocze szerokie jest do wykorzystania.

          • 1 0

          • to są grube miliony na przebudowę.

            • 0 1

  • Jedynym sensownym rozwiązaniem jest stworzenie ciągu pieszo-jezdnego. Bo równie mało chodzi tamtędy ludzi, co będzie jeździło rowerów. To się jakoś pogodzą...

    • 3 4

  • Na kogo się wkurzacie?! Na siebie samych!! (4)

    Gdyby część oburzonych (może i słusznie..) wydawaniem pieniędzy na takie analizy zechciała brać udział w głosowaniach w BO, to może by tak kontrowersyjne projekty nie przechodziły. Po drugie - wnioski do BO to przecież wola mieszkańców, a nie pomysły urzędników. A więc to nie władza, tylko część współmieszkańców Gdańska ma czasem baaardzo odjechane pomysły.
    Odjechane, ponieważ wszyscy doskonale wiemy, na co wskaże ta analiza. Na coś, mianowicie, na co pieniędzy długo nie będzie. Także dlatego, że droga ta wcale nie jest pierwszej - dla rowerzystów nawet - potrzeby.

    • 3 2

    • Droga nie jest odjechana i jest pierwszej potrzeby, bo nie ma innej krótkiej alternatywy. I nie pisz, mi, że można jechać przez łostowicką i kartuską, bo to "objazd" a nie trasa dojazdowa. To tak jakbym napisał, że AK dla aut jest niepotrzebna bo mają południową obwodnicę gdańska.

      • 2 1

    • Sam jesteś "odjechany". Bardzo przydatna trasa (2)

      Kiedyś jak był wyścig kolarski to na półlegalu sobie zjechałem tam rowerem.
      W kilka minut byłem w centrum. Kartuską lub Cienistą to ponad 20min

      • 2 1

      • (1)

        jak tobie Cienistą czy Kartuską zajmuje to 20 min to lepiej idź piechotą, dojdziesz przez 15 min.

        • 0 2

        • tak 20min.

          Tyle to zajmuje jak jedziesz zgodnie z przepisami.
          Nie skracam sobie chodnikiem drogi. Mam sztywny rower więc unikam także zaokrąglonej kostki i bruku.... bo po niej muszę jechać maks 5kmh więc to dodatkowa strata. Tak więc tyle to własnie zajmuje...

          • 0 0

  • A dla rolek

    Środkowym pasem proponuję puścić rolkarzy a co , niech też mają . Za jakiś czas turyści przestaną odwiedzać Gdańsk bo co to za atrakcją cały dzień stać w korkach . Dajcie jeszcze przez tunel pod kanałem ścieżkę na całym pasie i będzie super .

    • 7 3

  • Nie zgadzam się z 1

    Jestem przeciwny aby rowerzyści wąchali pierdzące spalinami drogę rowerowa

    • 2 1

  • przy ulicy !?

    prosta droga do onkologa !

    • 6 1

  • Smierdziele won! (3)

    A spaliny do kabiny! Tylko nakaz zamian konstrukcyjnych samochodu wpuszczający rure wydechową do kabiny samochodu uratuje nasz świat przed trującymi nas januszami.

    • 5 10

    • Mowa miłości w wykonaniu prawdziwego rowerzysty (2)

      • 6 3

      • A to że trujesz innych a nie siebie to przejaw miłości bliźniego? (1)

        • 1 3

        • Kierowcy dowożącemu Ci bułeczki do piekarni też życzysz podpięcia rury wydechowej do kabiny?

          • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum