• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa rowerowa na Armii Krajowej. Którędy?

Michał Brancewicz
3 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Analiza pokaże, czy trasa rowerowa wzdłuż al. Armii Krajowej powinna powstać na jezdni czy obok niej. Analiza pokaże, czy trasa rowerowa wzdłuż al. Armii Krajowej powinna powstać na jezdni czy obok niej.

DRMG poszukuje wykonawcy, który opracuje analizę możliwości budowy trasy rowerowej z centrum GdańskaMapka na ChełmMapka. Pod uwagę brane są dwie opcje: trasa przebiegać będzie w ciągu al. Armii Krajowej lub obok jezdni. Dokumentacja obejmie również dwa warianty połączenia rowerowego ul. 3 Maja z Pohulanką.



Która opcja tasy rowerowej wzdłuż Armii Krajowej powinna być realizowana?

Pomysł utworzenia trasy rowerowej wzdłuż al. Armii Krajowej pojawił się już kilka lat temu w projektach składanych do Budżetu Obywatelskiego. Ostatecznie w edycji 2020 trasa rowerowa Śródmieście - Chełm zdobyła ponad 2,4 tys. głosów i trafiła do realizacji.

Jednak zanim to nastąpi, muszą zostać przeanalizowane różne warianty przebiegu trasy.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poszukuje firmy, która opracuje analizę możliwości wykonania trasy rowerowej o długości ok. 2 km od ul. 3 MajaMapka do al. SikorskiegoMapka w dwóch opcjach:

  1. na istniejącej jezdni al. Armii Krajowej
  2. poza istniejącą jezdnią al. Armii Krajowej

Pierwsze rozwiązanie wiązałoby się z zajęciem jednego pasa Armii Krajowej. Trasa byłaby odseparowana od jezdni, po której poruszają się pojazdy.

Drugie rozwiązanie zakłada powstanie trasy rowerowej w rezerwie zieleni oraz częściowo na miniestakadzie nadwieszonej na lekkiej konstrukcji nad skarpą drogową na długości ok. 350 m na wysokości ul. Rogaczewskiego i PohulankiMapka.

Koncepcja przygotowana na potrzeby projektów do Budżetu Obywatelskiego. Koncepcja przygotowana na potrzeby projektów do Budżetu Obywatelskiego.
Czytaj też: Gdańsk. Inwestycje rowerowe na 2020 rok

Analiza ma zostać wykonana w ciągu sześciu tygodni od podpisania umowy.

Wybrany wykonawca będzie musiał opracować również projekt koncepcyjny dla ok. 400-metrowego odcinka trasy drogowej łączącego ul. 3 Maja z ul. Pohulanki w dwóch wariantach:

  1. trasa wzdłuż al. Armii Krajowej
  2. trasa przez ul. Górka

Koncepcja ma powstać w przeciągu 10 tygodni od podpisania umowy.

Dla wybranego wariantu powstanie projekt budowlany i wykonawczy. Ma on zostać opracowany w ciągu pięciu miesięcy. Zwycięska firma będzie odpowiadała także za nadzór autorski.

Oferty można składać do 4 czerwca. Jedynym kryterium jest cena.

Opinie (272) 9 zablokowanych

  • (2)

    niezłe będą jaja jak ktoś przeleci przez murek wprost pod nadjeżdżający samochód.

    • 13 4

    • (1)

      prędzej kierofczyk przeleci. Z tego słyniecie zresztą.

      • 4 2

      • no te suzuki co na rondzie poleciało jest najlepsze :D

        • 2 0

  • (1)

    Budować a nie debatować

    • 5 12

    • Tutaj wystarczy namalować .... w tym akurat władze Gdyni mają doświadczenie. Może jakieś konsultacje były ?

      • 0 2

  • Absurd (1)

    Tranzytowa, stroma, z wyjątkiem jednego słynnego skrzyżowania bezkolizyjna trasa z wysokim ograniczeniem prędkości i dużym natężeniem ruchu. Serio? Akurat tutaj kosztem pasa ruchu ma powstać droga dla rowerów? Droga dla pieszych i rowerów obok jezdni to jedyne sensowne rozwiązanie.

    • 19 4

    • Ale czemu to rowerzyści mają jechać "obok"? Może niech kierowcy pojadą obwodnicą południową, która jest "obok"?

      • 5 1

  • bardzo dobry pomysł

    • 4 11

  • Ja bym poszedł na całość

    Sciezka rowerowa zamiast ulic Armii Krajowej
    Jest w Gdańsku pieszy pasażer to może być pieszy kierowca.

    • 11 4

  • (2)

    Roszczeniowo nastawiona mniejszość mieszkańców Gdańska, która nie ponosi kosztów utrzymania ciągów komunikacyjnych terroryzuje większość.

    • 14 10

    • Ale nie wiem czy kierowcy samochodów to mniejszość.

      • 6 3

    • Roszczeniowo nastawiona miejszość zukowian i baninian w smierdzących pasatach terroryzuje i zatruwa większość

      • 3 2

  • Projektowanie scieżek rowerowych na jezdni w Polse powinno byc traktowane jak proba morderstwa (3)

    • 17 9

    • akurat ta zapowiada się dobrze

      • 3 3

    • raczej te projektowane na chodniku tak powinny być traktowane

      akurat te na jezdni są niemal wszystkie bardzo dobrze zaprojektowane i bardzo dobrze się nimi jeździ.

      • 2 0

    • tak się składa, że w cywilizowanym świecie to norma.

      • 0 0

  • W starych

    • 0 0

  • (2)

    Znow glupi pomysl. Zeby rowerzysci wdychali toksyczne spaliny?! Sciezki rowerowe i chodniki powinny by. Maksymalnie jak sie da oddalone od jezdni pasem zieleni. Czemu codziennie trojmiasto bombarduje czytelnikow glupimi pomyslami i oczekuje poklasku?!

    • 12 6

    • zamknąać ruch samochodowy i jest trasa.

      taka jest moja koncepcja. Tam nie jeżdżę samochodem.

      • 4 1

    • taa w lesie 15km od miasta powinny być ;)

      • 0 0

  • W starych planach budowy Armii Krajowej byla zaplanowana budowa sciezki pieszo-rowerowej

    Zaczynała się ona na pierwszym moście ( licząc od strony Gdańska) od ulicy Lubuskiej i miala biec uskokiem na skarpie na wysokosci mostu do Pohulanki i tam byl zaprojektowany zjazd. Niestety, gdy planisci dodali kilknanscie metrow na te sciezke, trzeba byloby wyburzyc caly szreg domow w kierunku serpetyny, tak jak na wnczesniejszym odcinku Lubuskiej i odstąpiono od tego planu. A szkoda. Urzad Miejski na pewno posiada plany z ta sciezka...

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum