• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo

Arnold Szymczewski
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.



Czy będziesz korzystać z roweru metropolitalnego?

Jako pierwsi rowery testowe Mevo wypróbowali pracownicy Stowarzyszenia Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.

  • Rowery wyglądają na solidne i podczas jazdy sprawiają takie wrażenie.
  • Rower będzie można wypożyczyć na kilka sposobów, m.in. za pomocą smartfona czy karty do banku.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.

Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).

- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.

W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i  masie do 120 kg.

Miejsca

Opinie (517) ponad 20 zablokowanych

  • Ten rower powinien ważyć 22 kg (1)

    a 15 kg dodano jako zabezpieczenie przeciwkradzieżowe

    • 8 0

    • czekamy na hulajnogi elektryczne

      te rowery to jakaś pomyłka.
      Ciekawe czy prezydent Gdańska będzie tym jedził do pracy.

      • 4 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Przetestowaliśmy rower Mevo

    (2)

    Chyba Mewa??

    • 2 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Przetestowaliśmy rower Mevo

      Tico

      • 2 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Przetestowaliśmy rower Mevo

      Lepiej MEWQ ;)

      • 0 0

  • niekompetencja i propaganda (2)

    Hamule są rolkowe nie tarczowe (to koło w osi to radiator, nie tarcza). Rower wygląda na ciężki i niewygodny dla wysokiej osoby. Sama idea roweru miejskiego jest OK, ale realizacja, już nie.

    • 8 1

    • Troll portalowy ma jeszcze zapłacone za komentowanie (1)

      • 2 1

      • podać ci nr konta?

        Jeśli masz ochotę mnie wspomóc, to nie krępuj się i poproś o nr konta. Przy okazji, co rozumiesz przez "troll"?

        • 0 1

  • Mam rower elektryczny z 5 trybami wspomagania (2)

    20%, 40%, 60%, 80% i 100% mocy silnika. W większości używam ten ostatni bo zależy mi na czasie i na tym żeby do pracy nie przyjść spocony jak świnia. Jeżeli te rowery z mevo mają fabrycznie ustawiony najsłabszy tryb wspomagania to nadają się tylko do jazdy rekreacyjnej i to po płaskim. Szkoda.

    • 8 0

    • Elektryczne i słabe dla oszczędności energii. Kiepsko. Wolę moje auto.

      • 3 3

    • To tak jakby okazyjnie kupił nowy samochód...(analogia do taniego abonamentu na rowery mevo)

      Ale ma fabrycznie ustawiony pierwszy bieg i nie ma możliwości użycia wyższego.

      • 1 0

  • mieszkam na słonecznej morenie (2)

    to jest fajne osiedle, miło się tu mieszka, a ten rower będzie takim uzupełnieniem. Ciekawa jestem czy w okolicy będzie punkt wypożyczeń tych roweryków?

    • 1 5

    • Jaśkową Doliną ..... (1)

      ...będzie kłopot z podjazdem.
      Trzy biegi, waga 36 kg, cienkie wspomaganie.

      • 0 1

      • Myślę, że jeżeli podjeżdżasz bez wspomagania, to podjedziesz ze wslomaganiem nawet przy gorszym przełożeniu, a to wariant pesymistyczny. Optymistycznie - będzie łatwiej. Morena to też Nowa Bulońska, Rakoczego i okolice PKM Jasień

        • 0 1

  • Nie uznaję tego testu

    Brak obcisłych gacie i kasku z Lidla. Brak fotek na FB. Brak 40 letniego Janka na rowerze z bebzonem.

    • 0 4

  • Super sprawa

    Ale ja będę jeździć swoim zwykłym rowerem bez wspomagania dla kondycji

    • 3 0

  • I znowu to samo...

    I wyjedzie flota mevo na chodniki bo ludzie nie znają przepisów. ..i we większość nie wiedzą kiedy jedzie się ulicą a kiedy droga rowerowa jeśli taka jest.

    • 3 0

  • słaba jakość jak z marketu

    niestety ale ten rower na pierwszy rzut oka jest słabej jakości jak z marketu. publiczny powinien być kuloodporny. szykuje się kolejna porażka.

    • 2 2

  • czy nie można wiąz przykładu z innych miast i zrobić podobne rowery miejskie? Białystok, Warszawa, Poznań... ale po co jak trójmiasto chce być wyjątkowe i mieć bubla ;))

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum