• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo

Arnold Szymczewski
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.



Czy będziesz korzystać z roweru metropolitalnego?

Jako pierwsi rowery testowe Mevo wypróbowali pracownicy Stowarzyszenia Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.

  • Rowery wyglądają na solidne i podczas jazdy sprawiają takie wrażenie.
  • Rower będzie można wypożyczyć na kilka sposobów, m.in. za pomocą smartfona czy karty do banku.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.

Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).

- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.

W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i  masie do 120 kg.

Miejsca

Opinie (517) ponad 20 zablokowanych

  • koszyk porażka

    Toć do tego koszyka nie da rady zmieścić nawet tornistra szkolnego mojej córki...
    Kompletnie bezużyteczny.

    • 1 1

  • Fajny ten test

    Taki nie za ciekawy

    • 8 1

  • Jest rower Metropolitan? (1)

    Super.
    Teraz można wprowadzić płatne parkingi dla rowerów prywatnych.

    • 1 1

    • nie martw się, niedługo będzie więcej miejsca na chodnikach i ogólnie w mieście

      miasto zacznie pobierać opłaty za parkowanie samochodów na chodnikach.

      Liczba chętnych do jazdy samochodem ulegnie radykalnej redukcji

      Przecież trzeba będzie zapewnić rentowność parkingów kubaturowych: 136 tysięcy złotych za miejsce nie może zostać zmarnowane.

      • 0 0

  • Ale w Sopocie jeszcze nie ma...!

    • 1 0

  • Elektryk bez regulacji wspomagania?

    Rower elektryczny bez możliwości regulacji wspomagania? Czyli mamy tą samą moc przy wjeździe pod górkę jak i na płaskim? Standardowo w rowerach elektrycznych są przynajmniej dwa stopnie wspomagania. A miało być tak fajnie :(

    • 5 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Przetestowaliśmy rower Mevo

    jak to możliwe ze w takim rowerze nie ma przynajmniej 7/8 przerzutek?

    mało kto podjedzie 38 kg kolosem pod morenę.

    • 6 2

  • znaczy, że przybędzie na aukcjach ledowych lampek rowerowych

    z ukręconym uchwytem...

    • 1 2

  • Pojękiwania Grażyn Januszy Sebków i Karyn (1)

    Bawią mnie te negatywne komentarze. System sprawdzony w kilku miastach Polskich no ale mieszkańcy Trójmiasta wiedzą najlepiej a nawet nie jeździli. Jak nie pasuje to d*pa w samochody i jazda w korki albo komunikacja. A nóż przyjedzie coś punktualnie

    • 3 6

    • w jakim mieście jest taki system?

      100% elektryków + bez ładowania na stacji + stacje bez przypinania rowerów

      Gdyby taki system był i się sprawdzał, to nie byłoby teraz problemów

      • 3 0

  • Git.

    Poczekajmy, zobaczymy, przetestujemy.

    • 0 0

  • przyszlosc polski !!!

    a ile tych rowerow pokradna zlodzieje ??? a ile ludzi na tych rowerach bedzie zabitych na polskich drogach i ulicach przez terrorystow drogowych ???

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum