Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo
Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.
Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta
- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.
Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).
- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się
Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.
W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i masie do 120 kg.
Miejsca
Opinie (517) ponad 20 zablokowanych
-
2018-12-11 12:19
Najważniejsza chyba nie poruszana kwestia (2)
Chodzi o ubezpieczenie OC w przypadku gdy najemca spowoduje wypadek lub potrącenie.
P.s mam w prywatnym rowerze ubezpieczenie.- 10 6
-
2018-12-11 13:49
oc jest na osobe, a nie na rower ;) chcesz to sobie wykup. na miejskim tez bedzie wazna polisa.
- 3 0
-
2018-12-11 13:33
OC w życiu prywatnym. Mówi ci to coś?
- 4 0
-
2018-12-11 13:44
niedogodność roweru na 1szy rzut oka
W innych rowerach NEXTbike są przymocowane do każdego koszyczka gumy/zapięcia, które pozwalają dobrze umocować bagaż. Dzięki temu nie wypadnie na nierównej powierzchni. Jest to bardzo ważny element, bo koszyczki nie są duże.
Poprawcie to jeśli jeszcze można- 4 0
-
2018-12-11 12:50
jakość rowerów (3)
do wszystkich , którzy krytykują jakość rowerów, jeśli ktoś jeździł w W-wie na rowerach miejskich tj. Veturilo to te w 3mieście będą takie same , nie widzę powodu do krytyki na takie stać miasto robią je na jedno kopyto w całym kraju
- 1 8
-
2018-12-11 13:44
nie kłam, warszawskie elektryki są ładowane ze stacji ładowania gdzie trzeba je zostawić
- 3 1
-
2018-12-11 13:33
serio?
jeździłam i te we warszawie przynajmniej w większości nie są elektryczne, zwykłe z przerzutkami
- 5 0
-
2018-12-11 13:11
nie są takie samie, są podobne... pomijając układ z silnikiem i akcesoria typu koszyk, to nawet przedni widelec jest inny - bardziej toporny
- 7 1
-
2018-12-11 13:31
przepraszam, ale gdzie jest wynik 'testu'?
jakies porownania, statystyki, informacje? cokolwiek? nawet trudno wylowic oglne wrazenie. pr0
- 19 1
-
2018-12-11 13:28
A męskich nie było?
- 21 3
-
2018-12-11 13:27
wzrost do 200
o dziękuję wam, bałem sie że to tylko dla kurdupli będzie
mieszcze sie w zakresie- 5 4
-
2018-12-11 13:19
Nie ma czegoś takiego jak
centralna stopka.
To są nóżki.- 7 6
-
2018-12-11 12:49
Piękna maszynka. Lekka rama, świetne hamulce, inteligentne wspomaganie, stacje ładowania ...
A nie, przepraszam, to przecież 3miasto toczone rakiem urzędniczej mafii
- 17 2
-
2018-12-11 12:46
Artykuł sponsorowany !
- 4 0
-
2018-12-11 12:44
Nextbike ma zwykle rowery które są ok
Przy całym moim krytycyzmie rowerow miejskich te zwykłe nextbike są funkcjonalne i duzo ludzi korzysta. Takiego co waży 40kg i pod górkę nie da się podjechać to jeszcze nie widziałem. Gdańsk widać lubi eksperymentować
- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.