• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo

Arnold Szymczewski
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.



Czy będziesz korzystać z roweru metropolitalnego?

Jako pierwsi rowery testowe Mevo wypróbowali pracownicy Stowarzyszenia Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.

  • Rowery wyglądają na solidne i podczas jazdy sprawiają takie wrażenie.
  • Rower będzie można wypożyczyć na kilka sposobów, m.in. za pomocą smartfona czy karty do banku.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.

Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).

- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.

W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i  masie do 120 kg.

Miejsca

Opinie (517) ponad 20 zablokowanych

  • Najważniejsza chyba nie poruszana kwestia (2)

    Chodzi o ubezpieczenie OC w przypadku gdy najemca spowoduje wypadek lub potrącenie.
    P.s mam w prywatnym rowerze ubezpieczenie.

    • 10 6

    • oc jest na osobe, a nie na rower ;) chcesz to sobie wykup. na miejskim tez bedzie wazna polisa.

      • 3 0

    • OC w życiu prywatnym. Mówi ci to coś?

      • 4 0

  • niedogodność roweru na 1szy rzut oka

    W innych rowerach NEXTbike są przymocowane do każdego koszyczka gumy/zapięcia, które pozwalają dobrze umocować bagaż. Dzięki temu nie wypadnie na nierównej powierzchni. Jest to bardzo ważny element, bo koszyczki nie są duże.
    Poprawcie to jeśli jeszcze można

    • 4 0

  • jakość rowerów (3)

    do wszystkich , którzy krytykują jakość rowerów, jeśli ktoś jeździł w W-wie na rowerach miejskich tj. Veturilo to te w 3mieście będą takie same , nie widzę powodu do krytyki na takie stać miasto robią je na jedno kopyto w całym kraju

    • 1 8

    • nie kłam, warszawskie elektryki są ładowane ze stacji ładowania gdzie trzeba je zostawić

      • 3 1

    • serio?

      jeździłam i te we warszawie przynajmniej w większości nie są elektryczne, zwykłe z przerzutkami

      • 5 0

    • nie są takie samie, są podobne... pomijając układ z silnikiem i akcesoria typu koszyk, to nawet przedni widelec jest inny - bardziej toporny

      • 7 1

  • przepraszam, ale gdzie jest wynik 'testu'?

    jakies porownania, statystyki, informacje? cokolwiek? nawet trudno wylowic oglne wrazenie. pr0

    • 19 1

  • A męskich nie było?

    • 21 3

  • wzrost do 200

    o dziękuję wam, bałem sie że to tylko dla kurdupli będzie
    mieszcze sie w zakresie

    • 5 4

  • Nie ma czegoś takiego jak

    centralna stopka.
    To są nóżki.

    • 7 6

  • Piękna maszynka. Lekka rama, świetne hamulce, inteligentne wspomaganie, stacje ładowania ...

    A nie, przepraszam, to przecież 3miasto toczone rakiem urzędniczej mafii

    • 17 2

  • Artykuł sponsorowany !

    • 4 0

  • Nextbike ma zwykle rowery które są ok

    Przy całym moim krytycyzmie rowerow miejskich te zwykłe nextbike są funkcjonalne i duzo ludzi korzysta. Takiego co waży 40kg i pod górkę nie da się podjechać to jeszcze nie widziałem. Gdańsk widać lubi eksperymentować

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum