• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot przebuduje nadmorską trasę rowerową. Początek prac w poniedziałek

Krzysztof Koprowski
13 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 14:03 (17 kwietnia 2019)

Od poniedziałku rowerzyści przemieszczający się nadmorską drogą rowerową w Sopocie będą musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Rozpoczyna się bowiem remont tego popularnego szlaku. Po zakończeniu prac nawierzchnia nadal będzie wykonana z kostki betonowej. Możliwe, że utrzymane zostanie również ograniczenie prędkości do 10 km/h.



Z jakiego materiału powinna być wykonana nowa nawierzchnia nadmorskiej drogi rowerowej w Sopocie?

Prace budowlane rozpoczną się w poniedziałek 15 kwietnia i potrwają do połowy czerwca br. Jednocześnie przebudową objęte zostaną dwa odcinki:
  1. od granicy administracyjnej z Gdańskiem zobacz na mapie Sopotu do wybudowanego kilka lat temu hotelu Sopot Marriott Resort & Spa zobacz na mapie Sopotu
  2. od Lasku Karlikowskiego zobacz na mapie Sopotu do Chrobrego zobacz na mapie Sopotu

Na czas trwania remontu przygotowano oznakowany objazd równoległymi ulicami: Park Jelitkowski - Bitwy pod Płowcami - powrót na trasę nadmorską (Wojska Polskiego) - Emilii Plater - Na Wydmach - Grunwaldzką - Parkową - Piastów - powrót na trasę nadmorską.

Kontynuacja prac po wakacjach



Po wakacjach planowane jest rozpoczęcie przebudowy pozostałego odcinka drogi rowerowej między Gdańskiem a skwerem Kuracyjnym (z wyjątkiem przebudowy nawierzchni na odc. Kordeckiego - Chrobrego).

Za inwestycję w zakresie branży drogowej, konstrukcyjno-budowlanej, zieleni oraz małej architektury odpowiada wyłoniona w przetargu firma Strabag z Pruszkowa (oferta na kwotę ok. 3,59 mln zł), zaś w zakresie branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej - konsorcjum PUH EL Professional Mariusz Maszota z Gdyni o. Kębłowo oraz Amel z Góry w woj. pomorskim (oferta na kwotę ok. 1,66 mln zł).

Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki



Przebudowa nadmorskiej drogi rowerowej nie oznacza jednak zastąpienia niewygodnej kostki betonowej nawierzchnią asfaltową. Nowa nawierzchnia nadal będzie ułożona z wykorzystaniem betonowego budulca, choć w formie niefazowej (gładkiej).

- Jest to realizacja przyjętej strategii, w ramach której w strefie konserwatorskiej w bezpośredniej bliskości plaży nie używamy asfaltu. Dotyczy to nie tylko alejki nadmorskiej, ale również jezdni - m.in. planowanej niebawem przebudowy rejonu ul. Parkowej. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej cechuje się zbliżonymi właściwościami do asfaltu. Jest ona również dopuszczona w standardach rowerowych - wyjaśnia Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Urzędzie Miasta Sopotu.

Sopot do roweru nie zachęca



Możliwe ograniczenia prędkości dla rowerzystów



Po remoncie przypuszczalnie nadal będą też obowiązywały ograniczenia prędkości dla rowerzystów do 10 km/h.

Osobom, które rzadko korzystają z roweru, wyjaśnijmy, że jest to całkowicie nieżyciowe ograniczenie. Przy prędkości 10 km/h z trudem można utrzymać równowagę na jednośladzie, zaś przekroczenie jej o 3-5 km/h możliwe jest bez większego wysiłku już przy jednokrotnym obrocie pedałami. Rowery Mevo posiadają natomiast wspomaganie elektryczne do prędkości 25 km/h.

Istniejąca niewygodna kostka betonowa zostanie zastąpiona nową, niefazowaną. To efekt przyjętej przez miasto strategii w strefie konserwatorskiej. Istniejąca niewygodna kostka betonowa zostanie zastąpiona nową, niefazowaną. To efekt przyjętej przez miasto strategii w strefie konserwatorskiej.
- Ograniczenie prędkości nie wynikało ze stanu nawierzchni, a z występowania licznych punktów kolizyjnych z pieszymi. Tam, gdzie intensywny ruch pieszych krzyżuje się z ruchem rowerowym oraz przy wyjściach z klubów żeglarskich, ograniczenie prędkości rowerzystów może nadal okazać się niezbędne - przekonuje Jałoszyński.

Opinie (203) 1 zablokowana

  • Przed każdym przejściem dla pieszych, powinny być progi zwalniające dla rowerzystów. (1)

    Ścieżka rowerowa to nie autostrada.

    • 4 5

    • A dla pieszych barierki, żeby nie wchodzili na scieżkę

      • 1 3

  • Ograniczenie prędkości dla samochodów do 30 km/h również jest nie życiowe.

    Prędkość 30 km/h bardzo łatwo przekroczyć nawet delikatnie naciskając gaz. Jazda 30 km/h jest nieekonomiczna i powoduje zwiększenie emisji spalin.

    • 4 4

  • Co się rowerzyści tak burzą? Piesi w stosunku do rowerzystów są słabszymi uczestnikami ruchu, narażonymi na potrącenia przez

    rower.

    • 2 2

  • Precz z rowerzystami (1)

    Ciekawe dlaczego zaczyna się tę inwestycję na początku sezonu rowerowego? No trzeba mieć wyobraźnię,,,

    • 8 3

    • Sensu i logiki w tym brak. Przejeżdżam tą trasą dwa razy dziennie, do pracy i z pracy. Coraz więcej rowerzystów się pojawia. Ten remont to zdecydowane utrudnienie

      • 0 1

  • ścieżki rowerowe za mało, wyłączyć pasy ruchu aut oddać rowerzystom a piesi to albo na rower albo w domu siedzieć ,jaki to ja jestem zielony brawo JA .No bo tak wszędzie jest w europie to ja też tak muszę sobie rowerem pojeżdzić.

    • 1 2

  • W sopocie w pasie nadmorskim wszyscy łamią przepisy

    piesi włażą na ściezkę bez ograniczeń, po samej scieżce dla pieszych lubią chodzic kordonami, tak że np. biegając nie da się ich ominąć, inni chodzą z psami na długich smyczach
    Szanujący się rowerzysta w ogóle tam nie jezdzi w sezonie, niektorzy jakby o tym zapomnieli i jezdża za szybko, ale najgorszą patologią są małe dzieci jadące lewą stroną albo ostatnio modne u dziaciaków pojazdy elektryczne 4-kołowe
    Generalnie jak się komus cos stanie, to sam jest sobie winien

    • 1 2

  • Beka

    Jaka w ogóle beka. Jak mają zamiar tam mandaty wstawiać to szybko trzeba ogarnąć jakąś wersję yanosika dla rowerzystów.

    • 1 1

  • Skoro rower to taka zagrożenie to zakazać bhp używać

    Będzie taniej dla wszystkich

    • 0 2

  • Rowery

    A może k....wa. Wzięli byście się za chodniki dla pieszych

    • 3 2

  • Kostka powinna być zabytkowa.

    Takie kocie łby, bardzo odporna na warunki atmosferyczne, doda historycznego klimatu temu szacownemu miastu.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum