Sopot przebuduje nadmorską trasę rowerową. Początek prac w poniedziałek
Od poniedziałku rowerzyści przemieszczający się nadmorską drogą rowerową w Sopocie będą musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Rozpoczyna się bowiem remont tego popularnego szlaku. Po zakończeniu prac nawierzchnia nadal będzie wykonana z kostki betonowej. Możliwe, że utrzymane zostanie również ograniczenie prędkości do 10 km/h.
- od granicy administracyjnej z Gdańskiem do wybudowanego kilka lat temu hotelu Sopot Marriott Resort & Spa
- od Lasku Karlikowskiego do Chrobrego
Na czas trwania remontu przygotowano oznakowany objazd równoległymi ulicami: Park Jelitkowski - Bitwy pod Płowcami - powrót na trasę nadmorską (Wojska Polskiego) - Emilii Plater - Na Wydmach - Grunwaldzką - Parkową - Piastów - powrót na trasę nadmorską.
Kontynuacja prac po wakacjach
Po wakacjach planowane jest rozpoczęcie przebudowy pozostałego odcinka drogi rowerowej między Gdańskiem a skwerem Kuracyjnym (z wyjątkiem przebudowy nawierzchni na odc. Kordeckiego - Chrobrego).
Za inwestycję w zakresie branży drogowej, konstrukcyjno-budowlanej, zieleni oraz małej architektury odpowiada wyłoniona w przetargu firma Strabag z Pruszkowa (oferta na kwotę ok. 3,59 mln zł), zaś w zakresie branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej - konsorcjum PUH EL Professional Mariusz Maszota z Gdyni o. Kębłowo oraz Amel z Góry w woj. pomorskim (oferta na kwotę ok. 1,66 mln zł).
Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki
Przebudowa nadmorskiej drogi rowerowej nie oznacza jednak zastąpienia niewygodnej kostki betonowej nawierzchnią asfaltową. Nowa nawierzchnia nadal będzie ułożona z wykorzystaniem betonowego budulca, choć w formie niefazowej (gładkiej).
- Jest to realizacja przyjętej strategii, w ramach której w strefie konserwatorskiej w bezpośredniej bliskości plaży nie używamy asfaltu. Dotyczy to nie tylko alejki nadmorskiej, ale również jezdni - m.in. planowanej niebawem przebudowy rejonu ul. Parkowej. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej cechuje się zbliżonymi właściwościami do asfaltu. Jest ona również dopuszczona w standardach rowerowych - wyjaśnia Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Urzędzie Miasta Sopotu.
Sopot do roweru nie zachęca
Możliwe ograniczenia prędkości dla rowerzystów
Po remoncie przypuszczalnie nadal będą też obowiązywały ograniczenia prędkości dla rowerzystów do 10 km/h.
Osobom, które rzadko korzystają z roweru, wyjaśnijmy, że jest to całkowicie nieżyciowe ograniczenie. Przy prędkości 10 km/h z trudem można utrzymać równowagę na jednośladzie, zaś przekroczenie jej o 3-5 km/h możliwe jest bez większego wysiłku już przy jednokrotnym obrocie pedałami. Rowery Mevo posiadają natomiast wspomaganie elektryczne do prędkości 25 km/h.
- Ograniczenie prędkości nie wynikało ze stanu nawierzchni, a z występowania licznych punktów kolizyjnych z pieszymi. Tam, gdzie intensywny ruch pieszych krzyżuje się z ruchem rowerowym oraz przy wyjściach z klubów żeglarskich, ograniczenie prędkości rowerzystów może nadal okazać się niezbędne - przekonuje Jałoszyński.
Opinie (203) 1 zablokowana
-
2019-04-14 17:45
Przed każdym przejściem dla pieszych, powinny być progi zwalniające dla rowerzystów. (1)
Ścieżka rowerowa to nie autostrada.
- 4 5
-
2019-04-14 18:39
A dla pieszych barierki, żeby nie wchodzili na scieżkę
- 1 3
-
2019-04-14 17:47
Ograniczenie prędkości dla samochodów do 30 km/h również jest nie życiowe.
Prędkość 30 km/h bardzo łatwo przekroczyć nawet delikatnie naciskając gaz. Jazda 30 km/h jest nieekonomiczna i powoduje zwiększenie emisji spalin.
- 4 4
-
2019-04-14 17:48
Co się rowerzyści tak burzą? Piesi w stosunku do rowerzystów są słabszymi uczestnikami ruchu, narażonymi na potrącenia przez
rower.
- 2 2
-
2019-04-14 18:00
Precz z rowerzystami (1)
Ciekawe dlaczego zaczyna się tę inwestycję na początku sezonu rowerowego? No trzeba mieć wyobraźnię,,,
- 8 3
-
2019-04-18 14:47
Sensu i logiki w tym brak. Przejeżdżam tą trasą dwa razy dziennie, do pracy i z pracy. Coraz więcej rowerzystów się pojawia. Ten remont to zdecydowane utrudnienie
- 0 1
-
2019-04-14 18:45
ścieżki rowerowe za mało, wyłączyć pasy ruchu aut oddać rowerzystom a piesi to albo na rower albo w domu siedzieć ,jaki to ja jestem zielony brawo JA .No bo tak wszędzie jest w europie to ja też tak muszę sobie rowerem pojeżdzić.
- 1 2
-
2019-04-14 18:50
W sopocie w pasie nadmorskim wszyscy łamią przepisy
piesi włażą na ściezkę bez ograniczeń, po samej scieżce dla pieszych lubią chodzic kordonami, tak że np. biegając nie da się ich ominąć, inni chodzą z psami na długich smyczach
Szanujący się rowerzysta w ogóle tam nie jezdzi w sezonie, niektorzy jakby o tym zapomnieli i jezdża za szybko, ale najgorszą patologią są małe dzieci jadące lewą stroną albo ostatnio modne u dziaciaków pojazdy elektryczne 4-kołowe
Generalnie jak się komus cos stanie, to sam jest sobie winien- 1 2
-
2019-04-14 20:16
Beka
Jaka w ogóle beka. Jak mają zamiar tam mandaty wstawiać to szybko trzeba ogarnąć jakąś wersję yanosika dla rowerzystów.
- 1 1
-
2019-04-14 20:48
Skoro rower to taka zagrożenie to zakazać bhp używać
Będzie taniej dla wszystkich
- 0 2
-
2019-04-14 21:09
Rowery
A może k....wa. Wzięli byście się za chodniki dla pieszych
- 3 2
-
2019-04-14 21:28
Kostka powinna być zabytkowa.
Takie kocie łby, bardzo odporna na warunki atmosferyczne, doda historycznego klimatu temu szacownemu miastu.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.