Sopot przebuduje nadmorską trasę rowerową. Początek prac w poniedziałek
Od poniedziałku rowerzyści przemieszczający się nadmorską drogą rowerową w Sopocie będą musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Rozpoczyna się bowiem remont tego popularnego szlaku. Po zakończeniu prac nawierzchnia nadal będzie wykonana z kostki betonowej. Możliwe, że utrzymane zostanie również ograniczenie prędkości do 10 km/h.
- od granicy administracyjnej z Gdańskiem do wybudowanego kilka lat temu hotelu Sopot Marriott Resort & Spa
- od Lasku Karlikowskiego do Chrobrego
Na czas trwania remontu przygotowano oznakowany objazd równoległymi ulicami: Park Jelitkowski - Bitwy pod Płowcami - powrót na trasę nadmorską (Wojska Polskiego) - Emilii Plater - Na Wydmach - Grunwaldzką - Parkową - Piastów - powrót na trasę nadmorską.
Kontynuacja prac po wakacjach
Po wakacjach planowane jest rozpoczęcie przebudowy pozostałego odcinka drogi rowerowej między Gdańskiem a skwerem Kuracyjnym (z wyjątkiem przebudowy nawierzchni na odc. Kordeckiego - Chrobrego).
Za inwestycję w zakresie branży drogowej, konstrukcyjno-budowlanej, zieleni oraz małej architektury odpowiada wyłoniona w przetargu firma Strabag z Pruszkowa (oferta na kwotę ok. 3,59 mln zł), zaś w zakresie branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej - konsorcjum PUH EL Professional Mariusz Maszota z Gdyni o. Kębłowo oraz Amel z Góry w woj. pomorskim (oferta na kwotę ok. 1,66 mln zł).
Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki
Przebudowa nadmorskiej drogi rowerowej nie oznacza jednak zastąpienia niewygodnej kostki betonowej nawierzchnią asfaltową. Nowa nawierzchnia nadal będzie ułożona z wykorzystaniem betonowego budulca, choć w formie niefazowej (gładkiej).
- Jest to realizacja przyjętej strategii, w ramach której w strefie konserwatorskiej w bezpośredniej bliskości plaży nie używamy asfaltu. Dotyczy to nie tylko alejki nadmorskiej, ale również jezdni - m.in. planowanej niebawem przebudowy rejonu ul. Parkowej. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej cechuje się zbliżonymi właściwościami do asfaltu. Jest ona również dopuszczona w standardach rowerowych - wyjaśnia Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Urzędzie Miasta Sopotu.
Sopot do roweru nie zachęca
Możliwe ograniczenia prędkości dla rowerzystów
Po remoncie przypuszczalnie nadal będą też obowiązywały ograniczenia prędkości dla rowerzystów do 10 km/h.
Osobom, które rzadko korzystają z roweru, wyjaśnijmy, że jest to całkowicie nieżyciowe ograniczenie. Przy prędkości 10 km/h z trudem można utrzymać równowagę na jednośladzie, zaś przekroczenie jej o 3-5 km/h możliwe jest bez większego wysiłku już przy jednokrotnym obrocie pedałami. Rowery Mevo posiadają natomiast wspomaganie elektryczne do prędkości 25 km/h.
- Ograniczenie prędkości nie wynikało ze stanu nawierzchni, a z występowania licznych punktów kolizyjnych z pieszymi. Tam, gdzie intensywny ruch pieszych krzyżuje się z ruchem rowerowym oraz przy wyjściach z klubów żeglarskich, ograniczenie prędkości rowerzystów może nadal okazać się niezbędne - przekonuje Jałoszyński.
Opinie (203) 1 zablokowana
-
2019-04-14 09:58
akurat tutaj jest jeszce znośnie lepiej by zmienili te płoty z lat 60 tych co wyglądają jak cmentarne
- 5 1
-
2019-04-14 10:09
Wydatki z miejskiej kasy. (1)
Nie mają na co pieniędzy wydawać ? Brud i smród w całym Sopocie. Proszę przejść ulicą Podjazd i zobaczyć te śmietniki przy pijalni piwa. Wałęsające się "oddziały" Straży Miejskiej, które biorą kasę i nic nie robią. Panie Prezydencie - niech Pan się przejdzie po swoim mieście !!!
- 7 1
-
2019-04-14 10:48
no akurat nie jest to za miejskie środki.
- 0 1
-
2019-04-14 11:47
Czy ktoś zwariował? (1)
O ile wiem to rowery nie muszą być wyposażone w liczniki prędkości. Kto więc wpadł na pomysł takiego ograniczenia? Nie lepiej byłoby postawić parę tablic z napisem np. "Rowerzysto, zachowaj rozsądek!!! Piesi, rozglądajcie się na drodze rowerowej!!!"
- 5 2
-
2019-04-14 14:28
ale to nie jest droga rowerowa, gdy nagle piesi mają pierwszeństwo
bezmyślna i bezprawna urzędnicza twórczość
- 1 1
-
2019-04-14 12:43
Gdańsk--Borkowo
Szkoda ze nikt nie wpadł na pomysł aby zrobić ok 100m chodnika z ścieżka z Gdańska do Borowa.
Małym kosztem można zwiększyć diametralnie bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów oraz zadowolenie kierowcow.- 2 0
-
2019-04-14 13:08
dużo taniej i szybciej było by na istniejącej drodze rowerowej wyłożyć jedną warstwę
czerwonego asfaltu, a tu będą wydawać podwójnie pieniądze bo starą trzeba rzzebrac i ułóżyć nową co będzie długie i kosztowne
- 6 1
-
2019-04-14 13:30
Żenada’ (1)
Jak macie marnować nasze publiczne pieniądze robiąc kupę z kupy to lepiej tego nie ruszajcie.
- 8 1
-
2019-04-14 14:29
dokładnie, ponaprawiać tylko największe nierówności
- 0 1
-
2019-04-14 14:14
Ok
Bardzo dobrze że można poruszać się rowerem po ładnych szerokich drogach rowerowych ale proszę pamiętać o pieszych w Sopocie przy plaży ładna droga dla rowerów a piesi przepychaja się na wąskim pasku chodnika dla.pieszych tłum przechodniów nie mógł się przycisnąć a na drodze rowerowej pusto może zamienić trasy
- 0 5
-
2019-04-14 15:19
Kostka betonowa - tak, równy asfalt już nie
Nonsens
- 2 1
-
2019-04-14 15:51
Remont drogi rowerowej w Sopocie - proszę o czerwony asfalt ! ! ! (1)
W Gdańsku droga rowerowa do granicy z Sopotem wykonana jest z czerwonego asfaltu. Jest tuż koło plaży. Dlaczego w Sopocie nie może być tak samo? Ograniczenie szybkości do 10km/godz to absurd.
Rower przy tak niskiej prędkości jest mniej stabilny. Proponuję ograniczenie utrzymać na poziomie 15km/godz. Wtedy rowerzysta będzie patrzył przed siebie, a nie walczył o utrzymanie równowagi.- 5 1
-
2019-04-14 16:28
Słusznie . Czerwony asfalt. ograniczenie prędkości 15km/h.
A po gdańskiej szerokiej rowerostradzie jeżdżę 25 -35 km/h.
I wypadków tam nie ma.- 1 1
-
2019-04-14 16:50
Ścieżka rowerowa (1)
Sopot kurort tyle. Turystów przyjeżdża a nie stać na porządną drogę rowerowa
- 6 1
-
2019-04-14 21:00
najlepsze jest to ze te rozwiązanie będzie znacznie droższe od " porządnej drogi rowerowej".
asfalt jest znacznie tańszy nawet od takiej kostki.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.