• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot przebuduje nadmorską trasę rowerową. Początek prac w poniedziałek

Krzysztof Koprowski
13 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 14:03 (17 kwietnia 2019)

Od poniedziałku rowerzyści przemieszczający się nadmorską drogą rowerową w Sopocie będą musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Rozpoczyna się bowiem remont tego popularnego szlaku. Po zakończeniu prac nawierzchnia nadal będzie wykonana z kostki betonowej. Możliwe, że utrzymane zostanie również ograniczenie prędkości do 10 km/h.



Z jakiego materiału powinna być wykonana nowa nawierzchnia nadmorskiej drogi rowerowej w Sopocie?

Prace budowlane rozpoczną się w poniedziałek 15 kwietnia i potrwają do połowy czerwca br. Jednocześnie przebudową objęte zostaną dwa odcinki:
  1. od granicy administracyjnej z Gdańskiem zobacz na mapie Sopotu do wybudowanego kilka lat temu hotelu Sopot Marriott Resort & Spa zobacz na mapie Sopotu
  2. od Lasku Karlikowskiego zobacz na mapie Sopotu do Chrobrego zobacz na mapie Sopotu

Na czas trwania remontu przygotowano oznakowany objazd równoległymi ulicami: Park Jelitkowski - Bitwy pod Płowcami - powrót na trasę nadmorską (Wojska Polskiego) - Emilii Plater - Na Wydmach - Grunwaldzką - Parkową - Piastów - powrót na trasę nadmorską.

Kontynuacja prac po wakacjach



Po wakacjach planowane jest rozpoczęcie przebudowy pozostałego odcinka drogi rowerowej między Gdańskiem a skwerem Kuracyjnym (z wyjątkiem przebudowy nawierzchni na odc. Kordeckiego - Chrobrego).

Za inwestycję w zakresie branży drogowej, konstrukcyjno-budowlanej, zieleni oraz małej architektury odpowiada wyłoniona w przetargu firma Strabag z Pruszkowa (oferta na kwotę ok. 3,59 mln zł), zaś w zakresie branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej - konsorcjum PUH EL Professional Mariusz Maszota z Gdyni o. Kębłowo oraz Amel z Góry w woj. pomorskim (oferta na kwotę ok. 1,66 mln zł).

Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki



Przebudowa nadmorskiej drogi rowerowej nie oznacza jednak zastąpienia niewygodnej kostki betonowej nawierzchnią asfaltową. Nowa nawierzchnia nadal będzie ułożona z wykorzystaniem betonowego budulca, choć w formie niefazowej (gładkiej).

- Jest to realizacja przyjętej strategii, w ramach której w strefie konserwatorskiej w bezpośredniej bliskości plaży nie używamy asfaltu. Dotyczy to nie tylko alejki nadmorskiej, ale również jezdni - m.in. planowanej niebawem przebudowy rejonu ul. Parkowej. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej cechuje się zbliżonymi właściwościami do asfaltu. Jest ona również dopuszczona w standardach rowerowych - wyjaśnia Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Urzędzie Miasta Sopotu.

Sopot do roweru nie zachęca



Możliwe ograniczenia prędkości dla rowerzystów



Po remoncie przypuszczalnie nadal będą też obowiązywały ograniczenia prędkości dla rowerzystów do 10 km/h.

Osobom, które rzadko korzystają z roweru, wyjaśnijmy, że jest to całkowicie nieżyciowe ograniczenie. Przy prędkości 10 km/h z trudem można utrzymać równowagę na jednośladzie, zaś przekroczenie jej o 3-5 km/h możliwe jest bez większego wysiłku już przy jednokrotnym obrocie pedałami. Rowery Mevo posiadają natomiast wspomaganie elektryczne do prędkości 25 km/h.

Istniejąca niewygodna kostka betonowa zostanie zastąpiona nową, niefazowaną. To efekt przyjętej przez miasto strategii w strefie konserwatorskiej. Istniejąca niewygodna kostka betonowa zostanie zastąpiona nową, niefazowaną. To efekt przyjętej przez miasto strategii w strefie konserwatorskiej.
- Ograniczenie prędkości nie wynikało ze stanu nawierzchni, a z występowania licznych punktów kolizyjnych z pieszymi. Tam, gdzie intensywny ruch pieszych krzyżuje się z ruchem rowerowym oraz przy wyjściach z klubów żeglarskich, ograniczenie prędkości rowerzystów może nadal okazać się niezbędne - przekonuje Jałoszyński.

Opinie (203) 1 zablokowana

  • mevo 10km/h (3)

    czy rowery MEVO nie powinny mieć ograniczenia do 10km/h w Sopocie? zasuwają jak szaleni na tych elektrykach az strach z dziećmi wyjść na rower na ścieżkę od mola do Brzezna.. moze ktos sie tym zajmie . pewnie rowery maja jakis lokalizator to mozna tak je zaprogramowac zeby na ścieżce wzdłuż zatoki jechały 10km/h

    • 2 10

    • Z dziećmi nie wychodzi się na rower na ścieżkę (1)

      Dziecko poniżej 10 lat jest zawsze pieszym i nie może poruszać się po drogach rowerowych właśnie z tego powodu, że dorośli mogą tam jeździć 50km/h!

      • 3 2

      • w Polsce, kraju urojeń, nie da się.
        Zdaniem imbecyli zarządzających ruchem, legalne jest zepchnięcie rowerów z jezdni na drogę rowerową i pieszą.
        Powstają całe ciągi takiej patologii uniemożliwiając jazdę z porównywalną prędkością do jezdni, do której rowerzyści są uprawnieni.

        • 0 1

    • copot powinien zakazać wjazdu mewo, gdzie na salony tako bryczko... dziwne, że nie wprowadzono jeszcze punktów granicznych na wjeździe coby wpuszczać tylko rowery bmw, a auta oczywiście tylko powyżej 3,6 l pojemności i nie starsze niż 6 miesięcy

      • 1 3

  • Zwykły chodnik nie nazywałbym drogą dla rowerów (1)

    znak to nie wszystko. czy jak na chodniku postawi się znak d-9 "autostrada" to z automatu chodnik staje się autostradą? no nie. drogi dla rowerów też mają swoje standardy. Z przykrością stwierdzam że żadna trasa w Sopocie nie ma nic wspólnego z żadną drogą dla rowerów.

    • 11 1

    • uwierz, dla niektórych staje się. Tu są tacy mądrale, co uważają, że znak decyduje i nie ważne że np. droga jest nieprzejezdna.

      • 0 0

  • (1)

    Ja chodzę z prędkością 7-8 km / h , inni chodzą wolniej , a są i tacy co szybciej , gdy rower jedzie 15 km/ h , to jest wolna jazda.

    • 7 1

    • bardzo wolna

      • 1 1

  • Myślę, że powinno być ograniczenie do 5 km/godz. Wtedy (5)

    wszyscy rowerzyści pieprznęli by rowery w krzaki i szli by piechotką bo po cóż wówczas rower. Polscy geniusze od rozwiązań drogowych udowodnili bezsprzecznie, ze jedyną, całkowicie i absolutnie bezpieczną prędkością jest 0 km/h. I tak trzymać.

    • 26 1

    • (1)

      ale tak cała infrastruktura rowerowa w naszym kraju wygląda. z jednej strony zachecają by przesiadac się na rowery z drugiej strony infrastruktura zniecheca. bo kto sie przesiadzie na rower zeby wlec sie maks 20kmh . bo wiecej sie bezpiecznie nie da. juz nie wspominajac o swiatlach. jedno skrzyzowanie 6swiatel

      • 5 1

      • bo głupki włodarskie wymogły zmianę przepisów, by rowery zepchnąć obowiązkowo na pieszorowerówki. Stąd zaczęła się cała patologia i cyrk z motopatolskimi zachowaniami na drogach. Nikt inny nie prowokuje tego zła jak mister infrastruktury.

        • 1 0

    • Właśnie po to jest to ograniczenie (2)

      Alternatywą byłoby przerwanie ciągu rowerowego i nakaz przemierzenia pieszo odcinka z największym ruchem pieszych. A tak, nie zsiadasz, tylko przemierzasz ten kawałek "bardzo wolno". Zresztą kto rozsądny, lubiący rower pcha się w to bagno w sezonie? Przecież tam nie ma jazdy właśnie przez te tabuny rowerów jadące 15-20, oraz plażowiczów, którzy mają pierwszeństwo, więc nawet nie raczą zadbać o własne bezpieczeństwo i rzucić okiem. Jak dodamy do tego "Kwiatkowskich" i "Majki" mamy ddr, którego najlepiej unikać jak ognia, niezależnie, czy jest asfaltowa, czy choćby z płyt meba. W kwietniu można się tam przejechać od biedy.

      • 3 2

      • kto sie pcha? a znasz lepszą trase przez Sopot? w tym problem ze tam nic innego nie ma.

        • 1 1

      • Nakaz prowadzenia roweru. Głupszej wypowiedzi nie czytałem

        • 2 1

  • ścieżkę niszczą śmieciarki i służby miejskie (1)

    to nie jest ulica, tylko kostka na lekkiej podbudowie!

    • 23 2

    • oni mają prawo niszczyć dorobek podatników, gdyż współpracują z haraczownikami

      • 0 1

  • Z dzieckiem strach jechać (2)

    Ciasno, krzywo, szybcy rowerzyści i olewajacy zasady bezpieczneństwa turyści na wypożyczony cztero-kołowcach.

    • 44 5

    • ale nie można tam z dzieckiem jechać. Z dzieckiem masz jechać po chodniku

      • 1 1

    • To idź z dzieckiem do lasu...

      Zamiast biadolic.... Czysto, świeże powietrze i brak d**ili

      • 6 6

  • (4)

    Tylko asfalt, każda kostka bo to jest porażka. Dziękuję, pozdrawiam.

    • 114 11

    • Kostka niefazowana > asfalt o niskiej jakości (2)

      Taka prawda, zobacz sobie co się dzieje z "asfaltem" na ścieżce rowerowej od stadionu w Gdańsku do Nowego Portu. To ja już wolę kostkę niż jakby mieli taką fuszerkę zrobić. Nie wiem co ludzie mają ze dla nich KAŻDA kostka jest zła

      • 2 4

      • ale co za problem ponaprawiać asfalt niefazowaną kostką? Są ludzie, co się na tym znają i potrafią to bardzo ładnie zrobić.

        • 1 2

      • To antynomia

        Asfalt zawsze lepszy. Porównanie starego asfaltu i nowej kostki jest bez sensu.
        Drogi z kostki tez się starzeją i wówczas i tak są gorsze niż asfaltowe.
        Kiepski asfalt lepszy niż kiepska kostka. Dobry asfalt lepszy niż dobra kostka. Jedna i druga nawieszchnie można ułożyć dobrze i zle.

        Porównanie starego asfaltu od nowej kostki prowadzi do niewłaściwych wniosków.

        • 8 2

    • Kiedyś tam był asfalt

      • 2 1

  • Sopot for ever No.1 (4)

    Widac ze ceny kolo 20.000 zl m2

    • 17 16

    • w cenie chyba ktoś się o jedno zero pomylił, w DE to by kawał autostrady powstał, a czas to już jest kosmos, do połowy czerwca taki kawałek ?? i po wakacjach dalej ?? no comment

      • 1 1

    • (2)

      Ceny z kosmosu

      • 5 4

      • Bedzie niedlugo nawet do 30.000 zl za m2 (1)

        Kupowac

        • 5 1

        • Milion pięćset sto dziewięćset trylionów dziewięćdziesiąt pięć i dwadzieścia centów.
          Nettto!

          • 3 3

  • (4)

    Najpierw zalali tysiącami ton betonu i asfaltu cały dolny sopot a teraz będą z kosteczki dróżkę kłaść bo konserwator chce. hehehe

    • 148 12

    • już jest z kostki tylko bez sensu bo nie dość że miała ta kostka facy na brzegach to jeszcze położono ją w poprzek

      a nie wzdłuż, teraz będzie gładziej i lepiej ale mogli o tym pomyśleć jak poprzenio układali

      • 2 0

    • Bujaj się!Brawo Sopot!

      • 1 7

    • Konserwator nie ma nic do gadania.
      To wymysł Karnowskiego.

      • 18 2

    • Konsetwator tu rządzi.
      Zejdź na ziemię śmieszku.

      • 2 9

  • dużo taniej i szybciej było by na istniejącej drodze rowerowej wyłożyć jedną warstwę

    czerwonego asfaltu, a tu będą wydawać podwójnie pieniądze bo starą trzeba rzzebrac i ułóżyć nową co będzie długie i kosztowne

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum