• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu

Maciej Korolczuk
24 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (494)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.

- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy start Mevo w sierpniu jest możliwy?

Zapowiedź uruchomienia systemu Mevo jeszcze w sierpniu to duże zaskoczenie. Jeszcze dwa tygodnie temu, gdy z dziennikarzami spotkał się Michał Glaser, prezes Obszaru i Jordi Cabanas, szef City Bike Global, padły deklaracje, że "wszyscy ciężko pracują, by system mógł ruszyć jeszcze w tym roku".

Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.


W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.

Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.

Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście



- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.

Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.

- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.


Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?



Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.

To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.

  • Nowe rowery Mevo dostarczy firma Segway.
  • Nowe rowery Mevo dostarczy firma Segway.

Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).

Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.

Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).

Miejsca

Opinie (494) ponad 10 zablokowanych

  • Brawo

    Wygląda na to, ze wyszliśmy lepiej niż szwedzi na tym, będą lepsze rowery.

    Choć nie popieram opcji politycznej rządzącej metropolią to brawo brawo za działania!

    • 0 8

  • W sierpniu? (1)

    Ale którego roku??

    • 5 0

    • Roku 2137

      • 0 0

  • Ten rower na zasięg do 80 km na baterii (2)

    Według specyfikacji producenta ten rower tj. Ninebot Urban A200 ma zasięg do 80 km czyli realnie cos koło 55 km a nie licząc 20 procent na których jego moc drastycznie spadnie i nie bedzie dało sie jeździć zasięg to ok. 45 km. Jeżeli będą wykorzystywane podobnie jak mevo 1.0 aby dojechać do pracy do Wrzeszcza pod wierzowce i na odwrót to będą juz o 16.00 całkowicie wyładowane.

    • 8 1

    • Nie

      Pojemność baterii można dobrać do potrzeb, nie zależy od samego roweru. U nas będzie opcja max. 120km spokojnie, bo przy takiej małej mocy sag jest niewyczuwalny, aż do 10% naładowania. Wiec 120km jest realne. Z tego co pamietam stare mewo mialo max 10 przebiegów dziennie. Teraz przy wiekszej ilosci rowerów bedzie znacznie mniej, wiec ładowanie co kilka dni wystarczy.

      • 0 0

    • hahaha - jesteś pewien, że pod "wierzowce" ale chyba tylko wierzchowcem

      • 0 0

  • Heh,Kabaret Mevo 2.0 przedstawia...

    ... tragifarsę w dwóch smutnych aktach i jeśli ktoś jeszcze myśli, że sztuka skończy się dobrze, jest w błędzie. Najciekawsze i tak pewnie dzieje się "za kotarą". No, ale cóż, show must go on!

    • 4 1

  • Spady ze Szwecji ? (1)

    • 1 1

    • Szpady

      • 0 0

  • Wszyscy cały rok tutaj krytykuja tysiace afer Powskich władz Gdańska i licze ze w wyborach zagłosujecie przeciwko nim by wkoncu

    A wystarczy głosowac przeciwko POwcom obojetnie na kogo tylko ze PO ,wszystko dla Gdańska i hołownia 2050to ci sami ludzie głosujac na nich zmian nie bedzie

    • 3 1

  • totalnej wtopy 2.0 ciąg dalszy - lans na siłę i za kolosalne pieniądze elektryków - wszyscy wiedzą, że chodzi tylko o kasę

    • 3 0

  • glaser - kiedy dymisja?

    • 3 0

  • elektryczne dziadostwo

    • 3 0

  • 40kg xD

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum