• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerowe inwestycje Gdańska w 2019 r.

Krzysztof Koprowski
27 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Trasy rowerowe zaplanowane do realizacji w przyszłym roku. Trasy rowerowe zaplanowane do realizacji w przyszłym roku.

Władze Gdańska przedstawiły zamierzenia inwestycyjne w zakresie transportu rowerowego na 2019 r. Na jego rozwój planuje się przeznaczyć kwotę ponad 68,6 mln zł, dzięki czemu przybędzie ok. 25 km nowej infrastruktury. Dodatkowo powstaną nowe odcinki dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych w ramach rozbudowy układu drogowego i tramwajowego.



Międzynarodowe trasy rowerowe



W przyszłym roku największe inwestycje będą realizowane w ramach programu Pomorskich Tras Rowerowych o znaczeniu międzynarodowym - na łączną kwotę ok. 26,2 mln zł:
  • budowa drogi rowerowej na Wyspie Sobieszewskiej wzdłuż ul. Turystycznej i Boguckiego zobacz na mapie Gdańska odc. Przegalińska - Pohoreckiego (ok. 4,3 km) - o planach tej trasy pisaliśmy w czerwcu 2017 r.
  • budowa drogi rowerowej po wschodniej stronie al. Hallera zobacz na mapie Gdańska odc. Gdańska / Chrobrego - Wczasy oraz brakującego odcinka przy "Balladynie" (ok. 1 km),
  • budowa drogi rowerowej na koronie wałów wiślanych zobacz na mapie Gdańska od granicy z gminą Cedry Wielkie do Świbna wraz z łącznikiem do przystani w Błotniku i miejscem odpoczynku (ok. 6,6 km).


Po wschodniej stronie al. Legionów powstanie w przyszłym roku chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerów (odcinek widoczny na zdjęciu) oraz wydzielona droga dla rowerów (od SP49 do ul. Kościuszki). Po wschodniej stronie al. Legionów powstanie w przyszłym roku chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerów (odcinek widoczny na zdjęciu) oraz wydzielona droga dla rowerów (od SP49 do ul. Kościuszki).

Poprawa dostępności węzłów integracyjnych



W ramach programu poprawy dostępności do węzłów integracyjnych Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej oraz Szybkiej Kolei Miejskiej za kwotę ok. 25,9 mln zł przewidziano realizację dróg rowerowych, pasów lub/i ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż:


Czytaj też: Kubaturowe parkingi rowerowe przy dworcach w Gdańsku

Szlak turystyczny przez Trójmiejski Park Krajobrazowy



W przyszłym roku przewidziano również wykonanie szlaku pieszego i rowerowego przez Trójmiejski Park Krajobrazowy na odcinku od granicy z gminą Kolbudy aż do granicy z Sopotem (wraz z łącznikami). Nawierzchnia trasy będzie szutrowa oraz częściowo asfaltowa. Na tę inwestycje zaplanowano przeznaczyć ok. 5,2 mln zł.

Czytaj też:
-Dotacja na modernizację szlaków w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym
-Szlaki turystyczne w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym

W ramach BO m.in. dokończona zostanie modernizacja tzw. Bulwaru Przymorze. W ramach BO m.in. dokończona zostanie modernizacja tzw. Bulwaru Przymorze.

Inwestycje w ramach Budżetu Obywatelskiego



W przyszłym roku realizowane będą także inwestycje wybrane przez mieszkańców w ramach Budżetu Obywatelskiego za łączną kwotę ok. 2,1 mln zł:


Inwestycja w ramach Rozwoju Komunikacji Rowerowej



W ramach projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej przewidziano realizację jednego, niewielkiego projektu - budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska na odcinku Piecewska - Rakoczego (ok. 0,1 km). Planowany koszt to ok. 1,1 mln zł.

Rower metropolitalny Mevo



Montaż 360 stacji, dostawa 2226 rowerów, przygotowanie aplikacji i systemu do obsługi wypożyczeń będzie kosztowało Gdańsk prawie 8 mln zł. Data startu systemu wciąż pozostaje nieznana. Pierwotnie Mevo miało funkcjonować od 18 listopada, później termin uruchomienia przełożono na 9 grudnia br.

Czytaj też: Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo



Drogi rowerowe w ramach innych inwestycji transportowych



Do kwoty 68,6 mln zł można doliczyć jeszcze kilka milionów złotych na inwestycje rowerowe, które są ujęte w ramach większych zadań infrastruktury transportowej m.in.:


Udział ruchu rowerowego w podziale zadań przewozowych w latach 2009-2016 wzrósł z 2 do 6 proc. Udział ruchu rowerowego w podziale zadań przewozowych w latach 2009-2016 wzrósł z 2 do 6 proc.

51,3 tys. podróży rowerem każdego dnia



Obecnie istniejąca infrastruktura rowerowa w Gdańsku składa się z:
  • 123,5 km wydzielonych dróg rowerowych,
  • 18 km ciągów pieszo-rowerowych,
  • 10 km pasów rowerowych w jezdni.

Dodatkowo ponad 517 km ulic objętych jest strefą uspokojonego ruchu tempo 30, zaś na 221 ulicach jednokierunkowych o łącznej długości ok. 51,8 km dopuszczony jest ruch rowerem "pod prąd".

Ze statystyk prowadzonych przez miasto wynika, że średnio każdego dnia na terenie Gdańska wykonywanych jest ok. 51,3 tys. podróży rowerem, udział ruchu rowerowego w latach 2009 - 2016 wzrósł z 2 do 6 proc.

Czytaj też: Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?

Jak informują urzędnicy, przyszłoroczne wydatki na rozwój transportu rowerowego będą rekordowe w historii Gdańska.

- Inwestujemy w rozbudowę tras rowerowych, organizujemy ogólnopolskie kampanie promujące jazdę na rowerze wśród dzieci i dorosłych, by jak najwięcej osób zachęcić do korzystania z tego ekologicznego środka transportu. Mam nadzieję, że rozbudowa tras i wprowadzenie roweru metropolitalnego jeszcze bardziej zwiększy jego udział w mobilności miejskiej, nie tylko w naszym mieście, ale również w całej Metropolii - dodaje Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Czytaj też:
-W Gdańsku rowerzystów przybywa powoli
-Gdańszczanie chętniej podróżują autami i rowerami, rzadziej komunikacją

Opinie (209) 6 zablokowanych

  • Kartuska - z Jasienia do Łostowickiej (5)

    przydałoby się

    • 46 7

    • (1)

      A po co? jade tam ulicą i przynajmniej jest bezpieczniej. Jak zrobią urzędniczą "ścieżkę" to na każdym skrzyżowaniu i wyjeździe z posesji będzie bardzo niebezpiecznie.

      • 5 3

      • Nikt nie zwraca uwagi na ścieżkę

        samochody zatrzymują się zawsze przy ulicy żeby sprawdzić czy mogą wyjechać zagradzając ścieżkę rowerową. Jeżeli chcą ustąpić rowerzyście to nie widzą czy mogą włączyć się do ruchu. Powstaje paradoks, blokować ścieżkę i wyjechać czy nie blokować i stać w nieskończoność.( Grunwaldzka). Infrastruktura robiona na ilość, a nie na jakość = bezpieczeństwo.

        • 1 1

    • Dokładnie, tej części drogi rowerowej brakuje.

      • 3 1

    • No właśnie a gdzie Kartuska - cały czas mówiono ze będzie droga wzdłuż kartuskiej Emus -Jasien

      • 14 0

    • W ogóle brakuje dróg wzdłuż głównych szlaków komunikacyjnych:
      -Kartuska
      -Małomiejska/Świętokrzyska
      -Schuberta/Sobieskiego/Do Studzienki
      -Beethovena
      -Warszawska/Jabłoniowa
      -Przywidzka
      -Piastowska

      Ruch samochodowy na tych drogach jest bardzo duży, przez co jazda rowerem jest niczym masochizm.

      • 23 2

  • A na południu dziura... (5)

    • 5 3

    • (4)

      na południu to jest Pruszcz Gdański.

      • 3 1

      • (3)

        a nie Zakopane?

        • 1 3

        • jedno drugiego nie wyklucza (2)

          • 2 0

          • (1)

            na pewno wyklucza je z miasta Gdańska podział administracyjny

            • 0 0

            • anektujmy!

              • 0 0

  • drobne nieścislości (1)

    Drobne nieścisłości co do trasy Hallera -Jana Pawła- wzdłuż Czarnej Drogi. Nie ma tam trasy rowerowej. Jest bardzo zniszczony stary asfalt, bez renowacji, po którym jazda to katorga i tor przeszkód. Ten asfalt pamięta czasy zanim jeszcze komuś śniły się trasy rowerowe. Naprawa zgłaszana była w ramach budżetu obywatelskiego, ale niestety przepadała. Teraz widzę, że zrobienie jej nigdy nie będzie brane pod uwagę, bo funkcjonuje jako " Istniejąca". I to na tyle. Będziemy nadal rozjeżdżać trawniki.

    • 4 0

    • Ale to zwykly chodnik, a nie droga rowerowa. Tam jedziesz jak czlowiek ulica.

      • 0 0

  • Piecewska - Rakoczego (ok. 0,1 km). (1)

    Planowany koszt to ok. 1,1 mln zł , ileeeeeeeeeeeeee ????????????????? 100metrów ponad milion złotych ????!!!!! czy ta ścieżka będzie podgrzewana czy może z bursztynu lub złota ? WTF

    • 3 1

    • A gdzie tam. Bedzie zwykly chodnik rowerowy

      • 1 0

  • Brawo (12)

    Rower przyszłością, szczególnie że teraz mamy opcje wspomagania elektrycznego. Mam nadzieję że wkrótce pojawią się strefy czystego transportu i jazda rowerem po mieście przestanie kojarzyć się z wdychaniem spalin. Auta spalinowe powinny pozostac pod miastem na parkingach PKM. W mieście jedynie hybrydy i gaz a w przyszłości elektryki.

    • 15 6

    • (11)

      Chcesz aby centra miast wymarły?
      A elektryki to ślepa uliczka, a w Polsce dodatkowo to auta na węgiel brunatny.

      • 3 12

      • (6)

        A tymczasem takie Oslo w 2019 całkowicie zamyka całe centrum miasta przed wjazdem samochodami.
        I nie martw się, jakoś nie wymrze.

        • 9 2

        • (4)

          Nie mówiąc już o tym, że aktualnie 45% sprzedawanych nowych samochodów w Norwegii to elektryki (dane za październik 2018)
          Tak więc oczywiście - ślepa uliczka i wymarłe miasta :D

          • 6 1

          • (2)

            a z czego w Norwegii robi się prąd?
            Jaka jest mediana zarobków w Norwegii?
            Ile wypłat Noweg wyda na takiego elektryka?
            Jak wygląda centrum Oslo? Tam tez przebiega główny ciąg komunikacyjny miasta przez samo centrum?

            • 3 1

            • (1)

              tylko co mają zarobki do stref bez samochodow? bo nie rozumiem ;)

              • 3 2

              • Bo wyzej mamy wywod ze u nich polowa aut to elektryki

                • 0 0

          • Gdzie tu z Nowergią do Polski. Tamten kraj ma 10x mniej ludzi niż my. Ich PKB i zarobki są w kosmosie w porównaniu do naszych. U nich prąd robi się ze źródeł odnawialnych, a nie z węgla brunatnego.

            • 2 3

        • po co korzystać z przykładu Oslo w dyskusji prowadzonej w Trójmieście?

          Wystarczy zbadać zmiany liczby klientów w lokalach i sklepach ulicy Stągiewnej po jej przekształceniu w strefę wolną od parkujących i jeżdżących samochodów.

          Przykłady takich ulic w Polsce są dziesiątki jeśli nie setki.

          W Łodzi warto sprawdzić przykłady ulic przekształcanych w strefy zamieszkania (woonerfy) - liczba klientów w lokalach i sklepach położonych przy nich znacząco wzrosła.

          • 1 0

      • Wymierają przez nadmiar samochodów (3)

        Hałas, smród i toksyczne spaliny wypychaja ludzi na obrzeża i wtedy pojawiają się problemy z korkami. Błędne koło.
        Wschodnie myślenie gloryfikuje auta bo przez dziesiątki lat były one dla biedoty wschodu synonimem luksusu. Dziś dobry rower jest droższy od przeciętnego auta w Polsce ale wschodnie myślenie pozostało.

        • 10 3

        • (2)

          Jak wywalisz auta to już nie zobaczysz sklepów, firm usługowych. Ale będziesz miał centrum wolne miejscowo od spalin aut.

          • 2 7

          • dziwne bo jakos w cywilizowanych miastach to działa. aut nie ma, a wszystko kwitnie. mało tego kombinują jak strefe bez aut poszerzyc

            • 7 0

          • tja, wszystkie Fusgangerzony Rajchu to wymarłe, pozbawione sklepów pustynie,
            tak jak Monte Cassino w Sopocie. zero sklepów, zero kawiarń, nic,
            jak u Kononowicza

            • 6 2

  • Pieszy (19)

    Budując drogi rowerowe nie zapominajmy o pieszych.

    • 30 5

    • (12)

      Zabiora polowe chodnika, pacna ddr i tyle. Po co? Na jagiellonskiej gdzie jest ograniczenie do 30km/h trzeba koniecznie robic ddr?

      • 3 3

      • gdybyscie mieli mózg idioci to byscie wiedzieli ze Jagiellońska jest tylko przedłuzeniem drogi z Parku Reagana (6)

        Od parku Reagana idą drogi rowerowe i najlepsze połączenia są w linii prostej.
        Gdybys miał przynajmniej mózg muszki owocówki to bys wiedział ze najlepsze drogi to takie które są najkrótsze a nie bładzace gdzies bokami czy jak według ciebie mamy jezdzic na około dlatego ze ty masz zanik mózgu :)

        • 2 2

        • (1)

          chłopie tam nie ma na to miejsca. wyjdzie z tego pseudo (polska) "ścieżka".
          czyli fizycznie będzie to i tak zwykły chodnik. Ja tam wole jeździć po jezdni, a taka opcja uniemożliwi mi legalna jazdę po niej. Moim zdaniem obecne rozwiązanie jest wystarczające.

          poza tym nie widzę problemu żeby poprowadzić odnogę od ddr w parku Reagana do "bulwaru przymorze" o którym pisze. droga się wcale nie wydłuży. nawet się nieco skróci. patrz mapa.

          • 2 1

          • Bulwar Przymorze - miasto 8-80

            Chwileczkę, ale Bulwarem Przymorze chodzą piesi do kościoła, w większości starsze osoby, często niepełnosprawne.

            Wiec proszę ludzi w czarnych rajtuzach o nie zapier..lanie tamtędy z maxi prędkością do Parku Reagana

            • 0 1

        • (3)

          Jak na około? O czym ty w ogóle piszesz? Rowerzysta nie jest przyklejony do DDR. Nie ma DDR to jedzie normalnie jezdnią.

          • 4 0

          • rowerzysta tak doświadczony jak pan DArek może i tak (2)

            rowerzystka w wieku lat 11-18 niekoniecznie, zwykle szuka wydzielonych dróg rowerowych, tak jak wiele kobiet na rowerach.

            DArek - nie mierz wszystkich swoją miarą proszę.

            • 2 1

            • jak szuka to znajdzie obok "bulwar przymorze"

              • 0 0

            • Tylko, że ja słowem nie napisałem o swoim doświadczeniu. Fakty są takie, że rower jest pojazdem, a częścią drogi przeznaczoną dla pojazdów jest jezdnia. Jazda rowerem po jezdni nie jest więc jakąś fanaberią tylko sytuacją wyjściową.

              Są oczywiście sytuacje i miejsca w których budowa infrastruktury rowerowej jak najbardziej ma sens, ale właśnie - w niektórych. Robimy DDR na prawie że osiedlowej uliczce ze względnie spokojnym i powolnym ruchem, ale żeby dojechać do Sobieszewa to trzeba na dość ruchliwej drodze wojewódzkiej zająć lewy pas. Tam właśnie by się przydała DDR.

              Poza tym nie da się wytyczyć DDR w każdym miejscu, więc nawet jak zrobimy rozsądną sieć DDR to i tak jakoś do niej trzeba będzie dojechać. A aby to zrobić legalnie to należy jechać po jezdni. A tego typu projekty właśnie sprawiają, że taki człowiek gdy skończy się DDR będzie się bał zjechać na jezdnię i wybierze chodnik.

              • 0 0

      • (3)

        na jagiellonskiej jest 50kmh. ale tez uwazam ze ddr jest tam zbedna zwlaszcza ze 50m dalej idzie rownolegly do jagiellonskiej szeroki deptak z dopuszczeniem ruchu rowerowego

        • 3 2

        • (2)

          albo 40, teraz nie pamiętam i nie mam jak sprawdzić

          • 0 0

          • skorzystaj z wujka Google'a (1)

            • 0 0

            • W googlach są zdjęcia sprzed 4 lat

              • 0 0

      • jeśli natężenie ruchu kołowego jest duże, warto rozważyć koncepcję separacji ruchu rowerowego

        ale przede wszystkim warto realizować pomysły na redukcję skali ruchu kołowego w mieście i konsekwentne promowanie sensu uspokajania ruchu.

        • 1 0

    • Reksio (1)

      Pamietajmy o czworonogach.

      • 3 0

      • Stonoga

        Pamiętajmy o stonogach

        • 0 0

    • Pamiętając o pieszych, nie zapominajmy o ogrodach

      • 1 0

    • budując jakiekolwiek elementy infrastruktury miejskiej nie zapominajmy o pieszych

      ani o rowerzystach, hulajnogowcach, rolkarkach a także o pieszych chcących sobie przysiąść na ławeczkach od czasu do czasu.

      Miasto 8-80 to dobry pomysł.

      Miasto przyjazne dla pieszych jest zwykle także miastem przyjaznym dla rowerzystów i generalnie miastem przyjaznym dla ludzi. (nawet tych, którzy chcą korzystać z samochodów, ale nie w każdej sytuacji).

      • 3 0

    • Szanowny Panie

      Piesi, na tory

      • 2 1

    • nie zapominamy

      niestety pamiętamy także o wchodzenie kierowcom bez wazeliny tworząc kosztem chodników i dróg dla rowerów pasy do skrętów w prawo np. na Nowych Ogrodach.

      • 5 3

  • inwestycje? (3)

    Są wtedy gdy się mogą Zwrócić. tu żadnych wymiernych korzyści nie ma.

    • 0 12

    • leming gdybys miał mózg to bys potrafił liczyc .Drogi rowerowe są nabradziej oplacalnymi inwestycjami w miescie

      Korzyści wymierne są właśnie tutaj największe!

      • 5 0

    • to, że ktoś nie umie mierzyć korzyści nie znaczy że nie ma wymiernych korzyści

      inwestycje w infrastrukturę rowerową są najbardziej produktywnymi inwestycjami w infrastrukturę miejską jako taką.

      Sprawdzone i policzone w wielu miastach świata.

      • 5 0

    • Są. utrzymanie 1 rowerzysty jest 100 razy tańsze niż utrzymanie kierowcy czy pasażera komunikacji publicznej dla miasta. To raz. Dwa oszczędność przestrzeni publicznej. Trzy mniej wypadków. Cztery czystsze powietrze............

      • 10 0

  • Ulice w tragicznym stanie (9)

    Rowerki Ok , ale kiedy naprawicie główne ulice Gdańska? Czy kierowcy już są nieważni? Dziury dziury dziury są wszędzie, Zaspa, Przymorze, Wrzeszcz. Dlaczego musimy niszczyć swoje zawieszenia?

    • 11 21

    • No to policzmy (5)

      Wg Gdańskiego Badania Ruchu 2016 udział samochodów to 41.2% przewozów. Rowerów to 5.9%
      Nawet biorąc pod uwagę tylko wydatki na drogi zacytowane przez kogoś w poście obok, z prostej proporcji wychodzi, że na same drogi rowerowe powinno w tym samym okresie być wydane
      3400mln PLN x 5.9/41.2 = 487mln PLN
      Jak widać jasno wychodzi, że infrastruktura rowerowa jest śmiesznie niedoinwestowana w stosunku do samochodowej.
      Nikt nie myśli o kierowcach? No tak, w końcu idzie na was tylko 10x więcej pieniędzy, niż wam się proporcjonalnie należy :)
      I zanim napiszesz, że po drogach jeżdżą też autobusy - nawet doliczając całą komunikację zbiorową (z tramwajami i SKM, czyli 32.1% udziału ruchu) wychodzi, że proporcjonalnie na drogi rowerowe powinno było pójść 265mln PLN.
      Więc zanim zaczniesz płakać, że coś Ci się należy, bo masz samochód, to warto chłodno spojrzeć na liczby.

      • 15 5

      • (4)

        Nie interesują mnie rowerzyści tym bardziej że sprawiają tylko kłopoty, jeżdżą nieprzepisowo i bez uprawnień . Na dziurawych ulicach kierowcy niszczą swoje auta z powodu zabiedbań od dziesiątek lat

        • 3 13

        • '(...) sprawiają tylko kłopoty, jeżdżą nieprzepisowo i bez uprawnień (...)' (2)

          Policyjne statystyki wskazują, że powyższe nieporównywalnie częściej dotyczy kierowców ;)

          • 6 2

          • (1)

            No właśnie. Kolejny przypadek, że jak ktoś nie ma argumentów i twardych danych, to zaczyna zmyślać i próbować grać na emocjach. To niestety bardzo typowe.

            • 3 0

            • bardzo typowe dla uzależnionych mentalnie od samochodów

              nie wszyscy kierowcy tacy są.

              Stopniowo rośnie liczba tych, którzy rozumieją, że wzrost skali ruchu rowerowego przyczynia się do poprawy warunków korzystania z samochodu (mniej konkurencji o środki na infrastrukturę, mniej konkurencji o miejsce do parkowania etc. etc. )

              • 3 0

        • No dobrze, a teraz poprosimy jakieś rzeczowe argumenty, nalepiaj z wyliczeniem, dlaczego miasto miałoby zwiększyć twoje finansowanie z poziomu 10x tego co dostają inni, płacący podatki mieszkańcy i do jakiego poziomu wam, kierowcom, się należy.
          I komu zabrać.

          • 5 4

    • Przypomnę (2)

      tunel: 1.3mld
      sucharskiego: 1mld
      obwodnica PD: 1mld
      parkingi w centrum 100mln
      ..........

      rowerzyści mogą pomarzyć o takich kwotach na inwestycje rowerowe.

      • 16 5

      • (1)

        No i co z tego skoro 75% ulic w Gdańsku jest w beznadziejnym stanie ? Obwodnice nie są dla mieszkańców

        • 2 8

        • są w takim samym beznadziejnym stanie dla kierowców jak i rowerzystów.
          poza kilkoma trasami "przelotowymi". przestrzeń dla kierowców i rowerzystów to ta sama przestrzeń (jezdnia)

          • 6 4

  • Na mapie jest droga rowerowa wzdłuż Potoku Oliwskiego (4)

    Ale w tekście ani słowa o niej. Ktoś wie o co chodzi?

    • 3 2

    • ta droga jest po prostu potrzebna

      na sporym odcinku jest już zupełnie dobrej jakości.

      Zamiast pytać, lepiej samemu się wybrać w teren i zobaczyć, jak się zmienia jakość tego połączenia.

      • 1 0

    • (2)

      Jest od zawsze w postaci... dziurawej jak ser szwajcarski jezdni ;)

      • 3 4

      • czy chodzi o Kościerską? (1)

        naprawdę zaznaczyli Kościerską jako wykonaną drogę rowerową?

        • 1 3

        • koscierska, bytowska, droga matarniana, klesza

          • 1 0

  • hierarchia rozwiązań (2)

    redukować skalę i prędkość ruchu kołowego
    poprawiać warunki ruchu rowerów na skrzyżowaniach z drogami ruchu kołowego
    zwężać jezdnie i tworzyć pasy dla rowerów na jezdni
    tworzyć ciągi pieszo - rowerowe kosztem chodnika, nieobowiązkowe dla rowerzystów
    budować dwukierunkowe drogi dla rowerów niezależne od sieci ulicznej

    • 13 8

    • Ktoś tu raczył się rozmarzyć ;) (1)

      Na ile realne przy naszej mentalności i braku alternatywy dla niechętnych (z różnych względów) rowerom? I kiedy, o ile w ogóle?
      Póki co będę obserowować 'strefę czystego transportu' w krakowskim Kazimierzu.

      • 6 1

      • bądźmy realistami - żądajmy niemożliwego

        w każdym razie gratulacje za poziom jakości refleksji: strefy czystego transportu to po prostu inna nazwa działań prowadzących do redukcji skali ruchu i uspokojenia ruchu samochodów. To może być ważniejsze niż budowa wydzielonych dróg dla rowerów, na czym skupia się uwaga większości internautów na tym portalu.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum