• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rower Mevo nie wystartował 1 marca

Rafał Borowski
1 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach. Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach.

Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.



Zamierzasz korzystać z roweru Mevo?

Od samego rana do Raportu z Trójmiasta spływają liczne pytania naszych czytelników, dotyczące uruchomienia roweru Mevo. Planowane uruchomienie systemu tego alternatywnego środka transportu w coraz bardziej zakorkowanych miastach było bowiem zapowiadane na 1 marca.

- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.

- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.

Termin uruchomienia pozostaje nieznany



Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.

- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.

Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych



Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.

Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.

Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.

Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?

Trzecie opóźnienie



Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.

Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Zobacz nasz test roweru Mevo

Opinie (649) ponad 20 zablokowanych

  • Nie rozumiem co jeszcze testuja? (1)

    Przeciez rower przetestował Arnold z portalu (jest stosowny film) wiec znaczy, ze projekt sie sprawdzil. Teraz trzeba tylko sobie przyznac nagrody i premie.

    A Mevo zglosic do rankingu europejskiego celem uzyskania kolejnego tytułu lub medalu.

    • 27 1

    • Arnoldzik zaminusował ;)

      • 1 0

  • Buahahahahahaha (2)

    Chcę zobaczyć tych Mevo trolli, co ostatnio znów mieli sr*czkę i spamowali "Tylko zobaczysz po 1 marca, jak ruszy". Było oczywiste, że nic nie ruszy, że to wałek na pieniądzach podatnika.

    • 32 3

    • teraz jestesmy zajeci bo robimy kampanie - juz pojutrze wybory

      • 9 0

    • a pisał jakiego roku? to co się czepiasz

      • 1 0

  • Gdzie jest strona mevo i oficjalny cennik? (6)

    Albo w google jest słabe pozycjonowanie, albo jest tylko strona metropolitarna, gdzie brak konkretów - żadnego cennika, zasad, odniesienia do aplikacji. Wszystko jest teoretyczne, jak to państwo.
    A rower, który waży 32 kg na pewno nie ułatwi podjazdu na Morenę.

    • 26 3

    • (4)

      rower ma ważyć około 36kg

      • 4 3

      • (3)

        wazy 27kg

        • 1 1

        • 19

          • 0 1

        • Pod górkę

          pewnie bez akumulatora

          • 1 0

        • Człowiek testujący w Tczewie mówił o ponad 30kg, w specyfikacji zamówienia było pierwotnie 33kg, ale podnieśli do 35kg

          • 2 0

    • Moralność pani Dulskiej 2

      Pisz o Gdańsku. Św Deweloperski nie chciał tutaj państwowego, polskiego bytu.

      • 4 3

  • szkoda, byle do lata zdążyli (2)

    • 3 5

    • piechotą do lata

      można sobie zanucić

      • 5 1

    • pytanie ktorego lata?

      • 2 1

  • widziałem, te stojaki. Juz je ktos pomazal sprayem

    Sukces!!

    • 12 1

  • Tak to jest jak projekt zaczyna sie od wyboru nazwy

    Właśnie trwa konkurs na nazwę biletu metropolitalnego ...

    Słowo MEVO ma szansę zostać zapamiętane jako synonim nieudolności.

    • 28 1

  • Propozycja (1)

    Jak mają problem, to niech zobaczą jak działa aplikacja bydgoskiego roweru aglomeracyjnego. Tworząc system taki jak w Poznaniu, będziecie mieć dalej opóźnienia. Ile można czekać?

    • 7 1

    • Do Bydgoszczy bede jezdzil zeby pojezdzic rowerem miejskim

      a tu nie bede korzystal

      • 3 1

  • Największy w Europie? (2)

    W Paryżu jest niemal 1500 stacji rowerowych i ok. 20 000 rowerów, a 30 procent z nich to rowery elektryczne.
    Jak Gdańsk ze swoimi 4080 rowerami ma się do tego?

    Pan Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego, nie wie tego czy świadomie mówi nieprawdę?

    • 31 2

    • rozmowa z dziennikarzem (1)

      czasem jest tak, że mówisz jedno, a osoba rozumie cos innego. mevo będzie najwiekszy jako wyłącznie z rowerami elektrycznymi 4 generacji. Velib' to stary system z dokami - Teraz dopiero nieco unowocześniany, ale nie cały.

      • 1 7

      • To mnie uspokoiłeś. Mamy w 100% elektryczny system tak supernowoczesny, że w tychże 100% działa czysto wirtualnie!

        Ale syf w tym Paryżu.

        • 0 0

  • Akurat Makurat prawdę powie.

    40 000 000 zł przede wszystkim z UE to się bierze a w zamian co? Może pozwólcie choć zobaczyć ten rower. Ustawcie jeden na tydzień pod Neptunem jak kiedyś fiata 126 p.

    • 22 0

  • a można było za 40mln zł zrobić infrastruktuję (1)

    Dalej nie ma czym i po czym jeździć... taka gospodarka

    • 20 0

    • co niby byś zrobił za tą kasę? nie wspominając już ze 85% tej kwoty to środki unijne

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum