• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rower Mevo nie wystartował 1 marca

Rafał Borowski
1 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach. Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach.

Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.



Zamierzasz korzystać z roweru Mevo?

Od samego rana do Raportu z Trójmiasta spływają liczne pytania naszych czytelników, dotyczące uruchomienia roweru Mevo. Planowane uruchomienie systemu tego alternatywnego środka transportu w coraz bardziej zakorkowanych miastach było bowiem zapowiadane na 1 marca.

- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.

- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.

Termin uruchomienia pozostaje nieznany



Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.

- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.

Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych



Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.

Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.

Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.

Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?

Trzecie opóźnienie



Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.

Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Zobacz nasz test roweru Mevo

Opinie (649) ponad 20 zablokowanych

  • Nie do wiary :) (1)

    • 2 2

    • Blogoslawieni co nie widzieli, a uwierzyli. Do nich należec bedzie bowiem krolestwo aut.

      • 3 1

  • (3)

    Żałosne. Ale czego można oczekiwać po wieśniackim Gdańsku.

    • 12 10

    • pochówku w kosciele mozna (2)

      wosp znakomicie zabezpieczonej od strony sceny.
      wyprzedazy gruntow miasta na skale masowa.
      zaćkaniem ostatnich terenow rekreacyjnych galeriami lub apartamentami.

      Mam pisac dalej?

      • 2 4

      • (1)

        mozna oczekiwać jeszcze ze zawsze znajdzie sie jakiś niezadowolony gamoń

        • 1 3

        • lepiej sie dac oszukiwac i jeszcze palić głupa ;)

          gratuluje samozadowolenia bez powodu. ha ha! Cieszyc to sie mozna ale ze slonca, ktore nijak nie jest zalezne od wladz miasta :)

          • 1 0

  • Nic sie nie udaje w trójmiescie; nie da sie zrobic jednego wspolnego taniego bietu na cala siec komunikacji

    miejskiej, nie da sie zrobic prostej aplikacji na rower ktora jakoś od lat dziala bezproblemowo w innych miastach i krajach. PKM w godzinach szczytu jezdzi 2x na godzine, ścieżki rowerowe buduje sie przy pomocy pomalowania czerwona farbą kontrpasa, zwija sie tory kolejowe zamiast budowac kolejne linie kolejki naziemnej. To jest III swiat a własciwie gorzej.

    • 20 3

  • (1)

    a walesa mowil ze rower juz wymyslony dawno

    • 4 2

    • i wtedy ja im mowie: dajcie tam silnik pod siodelko - bedzie elektrycznie

      i robota dla ladowaczy akumulatorow. to przyszlosciowe.

      • 3 0

  • wiadomo było

    że nie wystartuje.
    I dobrze.
    Nasze ścieżki są za wąskie aby pomieścić taką masę rowerów.

    • 6 3

  • ha ha ha . Polskie Panie i Panowie (1)

    okazuje się że największy problem to napisanie aplikacji ... Bo w polskim kraju są tylko sami menagery , kierownicy projektów , sprzedawcy itd .. I wszystko ręcznie , palcóweczki , exceliki , windows rulez for ever
    tiaaa
    I nosek zadarty do góry . Programistę , polskie pany widziały z daleka , na obrazku
    Kary , pieniążki , rodo , prawnicy zakazy itd itp
    I tu polityczny przytyk . Głosujcie na pana Brauna . Ten "pacan" ( po rosyjsku kolega .. ) twierdzi że Ukraina nie istnieje jako państwo . Nie ma takiego kraju ... / Patriota .
    No rączki do góry - kto potrafi powiedzieć jacy są sąsiedzi Polski i był - widział - na własne oczy ?

    • 3 4

    • Tu nie o kraj chodzi bo w innych miastach mniejszych są rowery.

      To gdanski zasniedzialy stan budyniu w urzedzie.

      • 3 1

  • kara bedzie taka jaką dostał SAUR

    po 3,5 od wlanego m^3 do Motławy. A za ten sam m^3 zapłaciliśmy im ponad 5 złotych. Bez oczyszczania i nakładów zostało im po 2 złote na czysto.

    • 17 2

  • (3)

    po co takie rozbudowany system? jakby nie mogło być jak np. w Warszawie, Poznaniu, Białymstoku. Normalne rowery, bez błędnej aplikacji i innych niepotrzebnych nikomu pierdół. oddając rower przyczepiasz do stojaka, wypożyczasz albo telefonem albo przy stojakach na ekranie i wsio- bezproblemowo

    • 16 2

    • nie po to mamy innowacyjne inkubatory i parki technologiczne ( tu robimy "po gdansku" ) (1)

      zeby za tak malymi osrodkami jakie wymieniasz papugowac. Tu jest Gdansk.
      Jakby co to obronimy demokracje!

      • 7 0

      • My ją bronimy codziennie. Także rozumiecie, miasto trochę szwankuje...

        • 0 0

    • Lowel

      Ten system nie jest rozbudowany. To w sumie maksymalne uproszczenie bez stacji, a ze zwykłymi stojakami.

      • 0 0

  • Żenada.... (2)

    To, że to będzie największy system w Europie wiadomo już od samego początku. Było mnóstwo czasu żeby się przygotować. A teraz tłumaczenie, że to największy system itp... alenu nas to takie normalne... Ten system nigdy nie ruszy

    • 10 3

    • Ale pod jakim względem jest to największy system?

      Bo na pewno nie liczby rowerów, patrz np. Velib' w Paryżu. Poza tym co ma tu skala do rzeczy? Jakby appka i system działały dla 100 rowerów, to powinny też działać dla tysiąca, 10 tysięcy itd.

      Co innego konserwacja tego systemu - wtedy faktycznie skala ma znaczenie, ale o tym to się jeszcze na pewno przekonamy.

      • 3 0

    • To nie jest największy system w Europie...

      • 1 0

  • Żenada. (4)

    Publiczne pieniądze wyrzucone w błoto i nikt z tego nie wyciąga konsekwencji.

    • 23 1

    • jest "po gdansku"

      widocznie nie czujesz tego tak jak urzednicy z Nowych Ogrodów.

      • 3 0

    • Jakie publiczne? ? ? Toż to unijne, czyli niczyje, z nieba spadły... (2)

      Tak właśnie działa Euro-kołchoz. Gigantyczne pieniądze na ten "system", który chyba jednak okaże się wielką klapą...

      • 0 2

      • Po ile w secondhendzie chodzą teraz koszulki w orłem w koronie? Na tym się znasz, to powiedz.

        • 2 1

      • Jesli projekt nie uda sie to

        Pieniadze z EU trzeba oddac...

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum