Rower Mevo nie wystartował 1 marca
Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.
- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.
- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.
Termin uruchomienia pozostaje nieznany
Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.
- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.
Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych
Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.
Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.
Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.
Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?
Trzecie opóźnienie
Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.
Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się
Zobacz nasz test roweru Mevo
Opinie (649) ponad 20 zablokowanych
-
2019-03-01 12:06
Na linii węzeł kliniczna-letnica-nowy port mało stacji
A Sopot za*y stanowiskami!
- 9 5
-
2019-03-01 12:06
(1)
Weźcie wy ogarnijcie najpierw swoje filmiki, których nie da się obejrzeć bez pauzowania na bufor!!
- 18 1
-
2019-03-01 12:44
u mnie juz w ogole nie ruszaja
- 4 0
-
2019-03-01 12:06
Jak to porogramowanie piszą (2)
Ci sami programiści co do tablic informacyjnych na dworcu we Wrzeszczu to dłuuuuugo jeszcze poczekamy...
- 33 1
-
2019-03-01 12:26
Ciekawe czy ten kto to zlecenie przyjmował wiedział gdzie będą stacje (1)
Przecież nie wszędzie GPS działa z taką dokładnością, żeby dało się dokładnie stacje wyznaczyć. Nawigacje często przyciągają do "ścieżki", ale punktowo przy wysokich budynkach, czy w lesie to nie jest łatwo ustalić precyzyjnie pozycję. Podejrzewam, że margines będzie taki, że będzie można zaparkować na środku ulicy a aplikacja pokaże, że parkujemy na stacji - gorzej jak odwrotnie nie będzie działało
- 5 2
-
2019-03-01 13:31
Nie porównuj GPS'a z Twojego telefonu, do urządzeń specjalnie dedykowanych do nawigacji. Kup sobie jakiegoś trackera GPS, to zobaczysz, że można mieć dobrą dokładność (oczywiście na tyle, na ile pozwala cywilna technologia gps).
- 3 3
-
2019-03-01 12:07
I co, dowiedzieli się o tym wczoraj wieczorem? (1)
Zwykłe bajki dla ciemnego ludu, gdański urząd to stan umysłu.
- 25 3
-
2019-03-01 12:18
To przecież system dla 14 gmin... nawet jak w Gdańsku zadziała a w Sopocie nie to raczej nie ruszy, bo ciężko będzie to dzielić na strefy skoro jednakowe stacje już stoją
- 2 6
-
2019-03-01 12:08
Mevo ruszy i padnie (8)
4tys. rowerów elektrycznych, 660 stacji bez możliwości ładowania. Zasięg roweru około 60km (3-4 godziny jazdy), a przy rozładowaniu akumulatora do 20% rower będzie traktowany jak niezdolny do jazdy, czyli nie będzie można go wypożyczyć. Nawet rowery z wymienioną w nocy baterią na w pełni naładowaną mogą zostać rozładowane do południa, reszta nawet wcześniej (dostępność miała być weryfikowana w nocy) Jaki serwis ogarnie wymianę baterii jeżeli rowery będą cieszyły się zainteresowaniem?
- 64 2
-
2019-03-01 12:34
(2)
a może to ma właśnie nie działać jak najdłużej? Przeciągnąć to jeszcze przez te niespodziewane wybory i wtedy uruchomić to niedziałające padło.
- 10 0
-
2019-03-01 12:48
(1)
to nie jest gdańska inwestycja tylko 14 gmin i umowa na 6 lat czyli nie jedne wybory
to jest zwyczajnie nieprzemyślane, nikt się nie założył takiego zestawienia:
- 100% elektryków
- brak stacji ładowania
- kontrola w nocy- 10 2
-
2019-03-01 12:52
Odnośnie 14 gmin i 6 lat...
To tak mi się przypomniał cytat: "i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu ..."
- 13 1
-
2019-03-01 13:33
(4)
Tylko że rower te 3-4 godziny jazdy to wykona przez cały dzień. Aż takiego zapotrzebowania nie będzie, że ludzie sobie będą wyrywać rowery i non stop jeździć.
- 1 9
-
2019-03-01 14:19
Przy 10zł za miesiąc 90min/dzień
myślę, że przy dobrej pogodzie będzie duże zainteresowanie
To też zależy ile będzie rowerów na dzielnicę, u mnie są 4 stacje na 10 tys mieszkańców, a w pobliżu stacji 3 szkoły- 1 0
-
2019-03-01 14:24
A co z rowerem, który będzie miał 30% naładowania rano? (1)
Jedno wypożyczenie i kilka kilometrów wystarczy, żeby zejść poniżej 20%
- 7 0
-
2019-03-02 08:33
AN26
Przyleci serwis z Kijowa.
- 1 0
-
2019-03-02 02:35
"Aż takiego zapotrzebowania nie będzie"
He he a jeździ na rowerze ? Czy tylko teoretyzuje ? Przy cenie 10zł to popyt będzie wynikał z kosztów. No chyba że cena zostanie szybko podniesiona. Inny scenariusz to taki że rowery będą non stop niedostępne.
- 2 1
-
2019-03-01 12:09
czy znowu będzie można wymyślić nazwę? (3)
Bo jak będzie znowu przetarg to my z koleżanką chcemy wymyślić
- 17 1
-
2019-03-01 12:16
dulkobil?
- 5 0
-
2019-03-01 12:43
"niejadek"
- 4 0
-
2019-03-07 10:49
Trzeba umieć czytać. Jak się nauczysz to poszukaj przetargu, spełnij warunki i się zgłoś. Wygląda na to, że te proste czynności was przerastają "z koleżanką"
- 0 0
-
2019-03-01 12:10
Porażka (4)
Jakoś samochody można wypożyczać na minuty, aplikacje działają... O co tu chodzi?
- 30 1
-
2019-03-01 12:17
bo tu jest instytucja miejska i mowie juz ze sie nie da
powolane sa stosowne organa i przetargi mamy rozpisane. NAwet przyszla prezydent zasiada juz przy rowerach.
- 8 0
-
2019-03-01 12:55
Bo samochody są organizowane przez prywatne przedsiębiorstwo.
I gdyby nie jeździły to by nie zarabiały. A rowery są publiczne więc można to poprzeciągać. Jeszcze gdyby to było koordynowane przez UM Gdynia to w ogóle by mnie nie dziwiło. Ale to taka chyba przypadłość trójmiejska się robi.
- 9 0
-
2019-03-01 13:34
(1)
Chodzi o to, że państwo/samorząd nie powinien zabierać się za projekty biznesowe.
- 6 1
-
2019-03-01 14:07
tzw partnerstwo publiczno - prywatne tak ulubione przez lata budniowe
efektem jest galeria forum gdansk
- 4 0
-
2019-03-01 12:11
Kontrole policji
Czy policja szykuje się na nocne kontrole trzeźwości imprezowych rowerzystów ?
- 10 2
-
2019-03-01 12:12
Nie widzę w artykule kto jest inwestorem (3)
Takie opóźnienia przy takim projekcie pociągają znaczne koszty - środki trwałe przecież już się amortyzują, biegnie gwarancja. Kto za to wszystko zapłaci?
- 19 1
-
2019-03-01 12:19
spokojnie pani komisarz zaplaci (1)
jest w koncu PO
- 8 1
-
2019-03-01 13:07
z Gdyni?
- 1 0
-
2019-03-01 13:14
Są kary umowne
- 0 1
-
2019-03-01 12:13
(1)
Ile milionow kary juz naliczono?
- 12 2
-
2019-03-02 02:51
0,9 mln
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.