• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Promenada po remoncie hitem sezonu. Co z pozostałymi odcinkami?

Maciej Korolczuk
21 maja 2024, godz. 11:00 
Opinie (143)

Remont drogi rowerowej w pasie nadmorskim, którą co roku jeździ 1 mln osób, ucieszył wielu rowerzystów i rolkarzy. Nowa nawierzchnia między Brzeźnem a JelitkowemMapka znacznie poprawiła komfort jazdy, jednocześnie pokazując, że podobny lifting przydałby się też na innych odcinkach, nie tylko w Gdańsku, ale też w Sopocie i Gdyni. Zapytaliśmy, czy są na to szanse.



Jak często korzystasz z nadmorskiej promenady?

Remont powstałej w 2008 roku promenady nadmorskiej między Brzeźnem a Jelitkowem odbył się w kwietniu. Oprócz wymiany wysłużonej nawierzchni na gładką masę bitumiczną, droga została poszerzona, w wielu miejscach zniwelowano też dyskusyjne garby z kostki brukowej.

Jedyne, na co narzekają rowerzyści i rolkarze, to brak wydzielonych pasów, co przy dużym natężeniu ruchu - zwłaszcza w weekendy - negatywnie wpływa na bezpieczeństwo. Zwłaszcza że obok al. Zwycięstwa i Huciska jest to jedna z najbardziej obleganych tras rowerowych w całym mieście. Tylko od początku roku skorzystało z niej 250 tys. osób.



Po otwarciu nowej-starej drogi pojawiły się pytania, co z pozostałymi odcinkami: z parku w Brzeźnie w kierunku molo, a także od Jelitkowa w stronę Sopotu. Osoby korzystające z nadmorskiej promenady wskazywały też, że remont nawierzchni przydałby się także w Sopocie i Gdyni.

Sprawdziliśmy, czy są na to szanse.

Pasy pojawią się niebawem



Jak mówi Patryk Rosiński, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, kolejne remonty na gdańskim odcinku nadmorskiej promenady nie są planowane.

- Natomiast co do oznakowania, to zostanie ono wykonane w najbliższych tygodniach - zapewnia.
Na remont pozostałych odcinków na razie nie ma planów. Na remont pozostałych odcinków na razie nie ma planów.

W Sopocie bez zmian, w Gdyni remont w Parku Kolibki



Zmian nie należy się też spodziewać w Sopocie. Jak przypomina Marlena Klepacz z Biura Prezydenta Miasta, droga rowerowa w sopockim pasie nadmorskim została gruntownie przebudowana ze środków unijnych w 2019 roku w ramach projektu budowy międzynarodowego szlaku rowerowego EuroVelo (R-10).

- Wymieniono wówczas nawierzchnię, a droga została poszerzona. Powstały też cztery miejsca wypoczynku. Droga jest w dobrym stanie, obecnie nie ma potrzeby jej remontowania - podkreśla.


Remont planowany jest za to w Gdyni. Jak przyznaje Jakub Furkal, oficer rowerowy Gdyni, część asfaltowa drogi rowerowej w Gdyni o długości 1,5 km, biegnąca wzdłuż bulwaru, jest w dobrym stanie i nie wymaga remontu.

Zmiany planowane są za to w Parku Kolibki.

- Droga została zbudowana w 2011 r. Nie ma ubytków ani wykruszeń, w związku z tym nie są planowane prace naprawcze w tym miejscu. Natomiast remont nierówności na kostce betonowej został zgłoszony w ramach BO. Jeśli chodzi o inne prace remontowe nawierzchni dróg rowerowych w pasie nadmorskim, to takie planowane są na maj w Parku Kolibki - informuje Jakub Furkal.

Miejsca

Opinie (143)

  • Asfalt nowy (7)

    Tylko ktoś mógłby użyć mózgu i dosypać po bokach piasku z plaży tak by poziom asfaltu był równy z ziemią, zjazd z tego może się skończyć mocnym wypadkiem

    • 23 6

    • to prawda trochę dołożyli tego asfaltu, zjazdy i przejścia zniwelowali ale wzdłuż też by się przydało.

      • 3 1

    • bez przesady - jak najedziesz na równoległy krawężnik to jest to zdacydowanie bardziej niebezpieczne.

      a jakoś nikt nie postuluje by je likwidować. (a sa np na Adamowicza)

      • 1 5

    • Jeśli wjedziesz na piasek z plaży, to efekt będzie gorszy niż zjazd z tego niskiego stopnia.

      • 5 0

    • niebezpiecznie dla rowerzystów zgadza se to zwykła fuszerka jest !!!

      • 2 4

    • A gdzie pomalowane pasy i kierunki? (1)

      Na farbę zabrakło poeniedzy? Połowiczną robota.

      • 1 2

      • + ronda i zatoczki ?

        • 0 0

    • Serio?

      A zjazd w sypki plażowy piasek nie grozi utratą kontroli lub upadkiem? Kto pisze takie rzeczy? Jeśli się obserwuje trasę, nie telefon, to możliwości zjazdu z trasy są znikome.

      • 2 0

  • Rzadko tam śmigam (6)

    Jeżdżenie tam to koszmar :p
    Lepiej dzies za miasto

    • 35 6

    • Pełna zgoda (1)

      Swoim rowerem jeżdżę tylko po TPK. Groźnie jest tylko w długie weekendy. Wtedy często trafiają się ludzie jadący na czołówkę albo grupą na całą szerokość drogi jaki pięciolatki:)
      Nie wyobrażam sobie jazdy po promenadzie. No chyba że na rolkach o 22:00 wtedy super

      • 4 2

      • W dzień tam

        A jest tragedia ale można się wybrać rano i wtedy jest ok. Ja jeżdżę o 5 - 6 rano i nie ma jeszcze tyle ludzi.

        • 1 0

    • Trzeba mieć kojones żeby z tymi oszołomami

      Na rowerach mijać się tam i ryzykować zdrowie

      • 4 3

    • (1)

      Droga fajna ale o 5 rano. Później ultra-niebezpieczna.

      • 4 2

      • W tygodniu jest ok

        Gorzej w weekendy

        • 4 0

    • poza sezonem spoko

      albo mocno wczesnie/póżno

      • 9 0

  • garby z kostki brukowej na ścieżce rowerowej są beeeee, (9)

    a na jezdni cacy?

    • 24 17

    • na jezdni do czegoś służą (7)

      na DDR były kompletnie po nic.

      • 11 5

      • (6)

        Dlaczego nie mają służyć do tego samego? Nie brakuje rajdowców wśród rajtuzowców?

        • 7 11

        • Bo po prostu progi na rowery nie działają. (5)

          Przejazd przez próg nie w zasadzie w żaden sposób nie wymaga ograniczenia prędkości bo nie wiąże się z niczym nieprzyjemnym.
          Aby próg dziłał na rowery musiałby być czymś na kształt krawężnika- tylko ze wtedy będzie niebezpieczny i to też niezależnie od prędkości wiec takie rozwiązanie odpada. I bedzie co gorsza tym bardziej niebezpieczny iż gorszą technikę ma rowerzysta. Wiec jak to określiłeś dla rajtuzowców by nie działał ale np twoja stara mogła by sie na nim rozbić.

          mam nadzieję ze wyjaśniłem.

          • 12 7

          • Owszem, działają - spowalniają (4)

            Wbrew temu, co myslisz, zjezdzajac ze wzniesienia nie odzyskasz takiej ilosci energii, jaka wytraciles wjezdzajac na takie wzniesienie. Tutaj byly dwa niewielkie garby - ale jednak.

            • 4 9

            • Piekna argumentacja tylko ze kompletnie bez znaczenia.

              mógłbyś zostać urzędnikiem który by wyjaśniał konieczność budowy i utrzymania niedziałającej infrastruktury.

              • 5 2

            • Przejedź się na pumptrack i zobaczysz jak bardzo takie wybrzuszenia spowalniają. (1)

              Do tego stopnia, że jak masz ich odpowiednio dużo, możesz nie pedałować.

              • 2 0

              • nawet kiedyś robiono (USA, lata 60te) rowery wykorzystujące ten efekt.
                Ingo nie miały pedałów, wyglądały jak hulajnoga, ale miały mimośrodowe koło,
                wystarczyło gibać nogami, by jechać :-)

                a ten tekst ze starą - dobry ;-)

                • 0 0

            • to by mialo sens jakby te garby mialy po 100m dlugosci moze :) jak masz 1m to tu nic nie wytracisz

              • 1 2

    • czy jechałeś tą trasą po opisywanym remoncie?

      właśnie te garby o których piszesz zostały zlikwidowane :)

      • 1 0

  • (5)

    Przypominam, że skorumpowani pajace z UM jednocześnie chcą pozwolić wyciąć i zabetonować spory fragment połaci lasu nadmorskiego między Molem a Zaspa. Oczywiście pod czyjeś apartmanty z widokiem na morze:) Nie mogę się doczekać dewastacji okolicy pod te betonowe potworki. Ku chwale demokracji i wgle:)

    • 34 6

    • Molo się nie odmienia przez przypadki

      • 1 7

    • Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, ja akurat szukam apartamentu z widokiem na plażę bo dotychczasowe apartamenty nie spełniły mych wymogów a może akurat te spełnią.

      • 3 9

    • (2)

      Twój dom też komuś zasłania widok. Po prostu cię nie stać na pas nadmorski, więc nie chcesz, by ktokolwiek mógł tam mieszkać. Typowy pies ogrodnika

      • 2 4

      • (1)

        Lepiej powiedz jak tam idzie wynajmowanie 9 metrowego pokoju u flippera, słoju?

        • 1 2

        • flipperzy nie zajmują się wynajmowaniem czegokolwiek nieuku

          • 0 1

  • droga z Brzeźna w kierunku Wrzeszczą wzdłuż Hallera - głownie do Czarnego Dworu tam słabo to wygląda. (3)

    kolejny kawałek to wzdłuż Czarnego Dworu - od Jana Paweł II do Hallera - tam nawet nie ma drogi rowerowej a to co jest pamięta lata 70-80.

    • 36 2

    • Bo w Gdańsku wszystko zalezy od kaprysu urzednika!!

      • 6 1

    • Czarny Dwór ukochany odcinek :)

      Jazda po korzeniach i nawierzchni przypominającej zastygłą lawę i kamulce. Jest tam też znak: zachowaj ostrożność, teren do remontu. Znak stracił już nawet kolory ze starości :)

      • 6 0

    • Marynarki Polskiej od Klinicznej do Nowego Portu - nawierzchnia sie rozpadła

      • 0 0

  • No ta - w parku kolibki to jest jakaś straszna kichA (2)

    położono niby ekologiczną nawieszchnię która z ekologią miała pewnie tyle wspólnego ze sie z bardzo szybko rozkładała co później łatano betonem. Ostatecznie wszystko to wyszło średnio ze tak powiem.
    Z reszta podobnej nawierzchni używana na eurovelo w okolicach krynicy i tam też nie wygląda to super (choć na pewno lepiej niż w gdyni) . A poza tym jak mokre jest to dość sliskie.

    • 8 1

    • Dziwne bo na to powinny iść wpływy z SPP. (1)

      Orłowo płaci!
      No to Podwyższamy stawki za parkowanie i mamy Nowa Drogę Wzdłuż plaży!
      Tak jak wszyscy tego pragną

      • 2 0

      • też uważam, że im gorzej tym lepiej ;-)

        może w XXII wieku Orlowo i Sopot zostaną połączone drogą rowerową po plaży?
        tak, wiem, to aż sto (100m) między parkiem w Sopocie i ulicą Kukowskiego w Orłowie
        może być za trudne..

        więc może dopiero w XXIII wieku?

        • 0 0

  • (6)

    Przydałoby się ogarnąć dzikie przejście, które sobie wymalował właściciel perperino.

    • 25 2

    • a co tu ogarniać?.. pieszy tam i wielu innych miejscach może w każdej chwili i z każdej strony wejść (5)

      z lasu, zza drzewa, zza ławki wystarczy nie zasuwać ile sił w nogach czy mocy w elektryku. To nie jest tor wyścigowy.

      • 10 7

      • a na ulice tez może sobie wejść z zaskoczenia w dowolnym miejscu? (4)

        oczywiście że nie i pamiętaj że na wydzielonej drodze rowerowej (nie ciągu pieszo rowerowym) pieszy nie może sobie wchodzić jak chce

        • 0 1

        • chiba, że inwalida o kulach, chodziku, wózku, wtedy może (jak nie wierzysz, zobacz w PoRD)

          w większości krajów te restrykcje dla pieszych nie istnieją, tam właścicielem pieszego jest sam pieszy,
          a nie państwo socjalistyczne, on sam wie co dla niego dobre

          • 0 0

        • Rowerzystom przypominam o oznakowanych (1)

          przejściach dla pieszych, na których należy przepuścić pieszych, a nie na nich dzwonić.
          Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście

          • 1 0

          • Ja przed takimi przejściami bardzo często dzwonie na pieszych, po to żeby się ruszyli i przeszli, a nie stali jak te sierotki i rozglądali w tę i nazad. ;)
            Tak, wiem, po części to zachowanie wyuczone przez obecność kolarzy wyścigowców - ale tylko po części. :)

            • 0 0

        • Posłużę sie analogią

          Wszystkie grzyby są jadalne, ale niektóre tylko 1 raz

          • 0 0

  • Czas na kolejne drogi rowerowe (8)

    Niedawno jechałem, fajnie, równo, szeroko. Komentujący mają rację, że przydałyby się znaki poziome (linie, symbol roweru). Natomiast refleksję mam inną: Na szerszej drodze wkrótce będzie jeździć więcej rowerów i zrobi się tak samo ciasno jako wcześniej. Dobrze, że ta droga została poszerzona, ale myślę, że kolejnym krokiem powinna być budowa innych ścieżek/dróg/tras rowerowych, tak aby rowerzyści mieli wybór, a nie wszyscy udawali się na morze, bo tam "najlepsza droga". No i kolejne drogi/ścieżki powinny być ze sobą połączone, aby powstała sieć rowerowa z prawdziwego zdarzenia, bo na razie to jest różnie. Jak są wątpliwości czy jest dobrze czy jednak czegoś brakuje, należy zadać pytanie: czy możliwe byłoby zrobienie danego rozwiązania dla samochodów (np. odcinek mieszany z pieszymi, konieczność przejeżdżania z jednej strony ulicy na drugą, nagle urwana droga, itd.

    • 19 12

    • (1)

      To jest podobno "popyt indukowany" dlatego nie wolno poszerzać dróg rowerowych, bo miasto nie jest z gumy.

      • 5 2

      • Prawda,

        Nie można doprowadzić do stanu, w którym 90% niezabudowanego terenu jest oddane rowerzystom, tak jak mamy teraz z kierowcami.

        • 3 1

    • Z alternatywami ciężko, bo to jedyna najszybsza trasa bez świateł między Gdańskiem, a Gdynia (1)

      • 0 1

      • raczej między Brzeźnem a Gdynią

        pas nadmorski w Gdańsku to raczej obrzeża wiec ta droga nie pełni jakiejś istotnej funkcji komunikacyjnej, głównie jest ona rekreacyjna

        • 1 0

    • Przecież teraz nie poszerzali

      no może tyle co było potrzebne na nałożenie nowej nawierzchni.

      • 0 0

    • Dokladnie! (1)

      Ale dla finansowania zgodnie z ustawą o drogach publicznych to trzeba w końcu podnieść stawki w SPP do Ustawowych.
      Wtedy zbierze się fundusze na te wszystkie inwestycje.
      A tak to marazm bo ceny w górę a wpływy od lat zamrożone..

      • 0 0

      • Zgadzam się

        To skandal żeby rowerzyści parkowali w SPP za darmo. Muszą płacić tyle samo co kierowcy. Jak nie to nie będzie na ich sezonowe hobby.

        • 0 0

    • Ścieżka powinna być płatna - wtedy stanie się bezpieczna :)

      • 0 0

  • Jakim hitem to żadna łaska !!!Co za miasto ze remont drogi jest unas oklaskiwany i uznawany za hit :)To jest ich obowiazek! (3)

    • 24 6

    • Propaganda musi być.

      • 7 2

    • to nie jest nowy odcinek drogi rowerowej tylko zwykły remont na dodatek wykonany tak jak inni piszą niebezpiecznie dla

      niebezpiecznie dla rowerzystów Ale unas wszystko robia byle jak o tak został odebrany przez niekompetetnych urzedników co tam stołki maja od lat po znajomosci politycznej .

      • 0 1

    • psi obowiązek

      • 0 0

  • a kiedy odcinek chodnika (1)

    między Hallera a JP II...stoi znak do remontu i nic się nie dzieje... :( nawet znak juz zmienia kolor

    • 13 1

    • czekaja az znak zje rdza i niebedzie sladu po nim :)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Finał cyklu Garmin Iron Triathlon 2024

zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum