• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Promenada po remoncie hitem sezonu. Co z pozostałymi odcinkami?

Maciej Korolczuk
21 maja 2024, godz. 11:00 
Opinie (143)

Remont drogi rowerowej w pasie nadmorskim, którą co roku jeździ 1 mln osób, ucieszył wielu rowerzystów i rolkarzy. Nowa nawierzchnia między Brzeźnem a JelitkowemMapka znacznie poprawiła komfort jazdy, jednocześnie pokazując, że podobny lifting przydałby się też na innych odcinkach, nie tylko w Gdańsku, ale też w Sopocie i Gdyni. Zapytaliśmy, czy są na to szanse.



Jak często korzystasz z nadmorskiej promenady?

Remont powstałej w 2008 roku promenady nadmorskiej między Brzeźnem a Jelitkowem odbył się w kwietniu. Oprócz wymiany wysłużonej nawierzchni na gładką masę bitumiczną, droga została poszerzona, w wielu miejscach zniwelowano też dyskusyjne garby z kostki brukowej.

Jedyne, na co narzekają rowerzyści i rolkarze, to brak wydzielonych pasów, co przy dużym natężeniu ruchu - zwłaszcza w weekendy - negatywnie wpływa na bezpieczeństwo. Zwłaszcza że obok al. Zwycięstwa i Huciska jest to jedna z najbardziej obleganych tras rowerowych w całym mieście. Tylko od początku roku skorzystało z niej 250 tys. osób.



Po otwarciu nowej-starej drogi pojawiły się pytania, co z pozostałymi odcinkami: z parku w Brzeźnie w kierunku molo, a także od Jelitkowa w stronę Sopotu. Osoby korzystające z nadmorskiej promenady wskazywały też, że remont nawierzchni przydałby się także w Sopocie i Gdyni.

Sprawdziliśmy, czy są na to szanse.

Pasy pojawią się niebawem



Jak mówi Patryk Rosiński, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, kolejne remonty na gdańskim odcinku nadmorskiej promenady nie są planowane.

- Natomiast co do oznakowania, to zostanie ono wykonane w najbliższych tygodniach - zapewnia.
Na remont pozostałych odcinków na razie nie ma planów. Na remont pozostałych odcinków na razie nie ma planów.

W Sopocie bez zmian, w Gdyni remont w Parku Kolibki



Zmian nie należy się też spodziewać w Sopocie. Jak przypomina Marlena Klepacz z Biura Prezydenta Miasta, droga rowerowa w sopockim pasie nadmorskim została gruntownie przebudowana ze środków unijnych w 2019 roku w ramach projektu budowy międzynarodowego szlaku rowerowego EuroVelo (R-10).

- Wymieniono wówczas nawierzchnię, a droga została poszerzona. Powstały też cztery miejsca wypoczynku. Droga jest w dobrym stanie, obecnie nie ma potrzeby jej remontowania - podkreśla.


Remont planowany jest za to w Gdyni. Jak przyznaje Jakub Furkal, oficer rowerowy Gdyni, część asfaltowa drogi rowerowej w Gdyni o długości 1,5 km, biegnąca wzdłuż bulwaru, jest w dobrym stanie i nie wymaga remontu.

Zmiany planowane są za to w Parku Kolibki.

- Droga została zbudowana w 2011 r. Nie ma ubytków ani wykruszeń, w związku z tym nie są planowane prace naprawcze w tym miejscu. Natomiast remont nierówności na kostce betonowej został zgłoszony w ramach BO. Jeśli chodzi o inne prace remontowe nawierzchni dróg rowerowych w pasie nadmorskim, to takie planowane są na maj w Parku Kolibki - informuje Jakub Furkal.

Miejsca

Opinie (143)

  • dlaczego Park Kolibki w Gdyni zamknięty jest prawie całą zimę dla jakiejś beznadziejnej wystawy "światełek"? (2)

    Tam prawie nigdy nikogo nie ma a droga nie jest przejezdna. Czy ktoś może to wyjaśnić?

    • 102 9

    • Ludzie bywają (1)

      Bardziej kwestia, że w tym parku wieczorem jest ciemno jak w d...
      Zaliczyłem tam skręcenie nogi, bo nie zauważyłem dziury w schodach

      • 13 1

      • przystosuj się

        noś latarkę

        • 2 0

  • Poszerzenie (2)

    Czy jesteście pewni, że trasa rowerowa została poszerzona? Akurat na tym fragmencie i tak była już względnie szeroka i mam wrażenie, że szerokość jest taka sama

    • 9 1

    • masz racje bo 2 cm z lewej i z prawej to nic nie znaczy dla roweru ale oni głosno otym krzyczą taki tekst propagandowy

      • 0 1

    • Jak pomalują pasy to znów będzie węższa - efekt optyczny

      • 0 0

  • 250 tys. rowerzystów od początku roku?

    To tyle co samochodów na obwodnicy w 3 dni

    • 6 5

  • Troche historii jak widac na filmie z prawej strony była kiedyś droga z czerwonej kostki ale niegospodarność w Gdańsku to (3)

    Mozna było od razu wykonac droge rowerowa w tym miejscu asfaltowa ale niechciały sie na to zgodzic urzednicy miedzy innymi wszystko za zgoda oficera rowerowego w Gdańsku.Dopiero po kilku latach poszli po rozum do głowy .Tak samo jak droga na pomorskiej gdzie najpierw wykonali z kostki a potem rozbierali po kilku latach by poozyc asfaltowa!.Ale to norma w Gdańsku robic cos kilkarary mniozyc koszty niedorówbki naprawiac wielokrotnie wszystko na koszt mieszkanców i ku za dowoloeniu wykonawców bo im wiecej prac tym wiecej zarabiaja

    • 4 2

    • bez przesady

      dawna cześć rowerowa wykorzystywana jest przez spacerowiczów i nie wydaje je sie by latem było tam za dużo miejsca.
      Wiec nie nazwał bym tego niegospodarnością. Raczej skalowaniem :)

      • 3 1

    • Słoiku, dawna droga rowerowa była robiona w 1994 r. i wtedy mówiono, że infrastruktura rowerowa, nawet z kostki, to fanaberia

      • 1 1

    • co ty za bzdury wygadujesz, asfaltowa droga powstała w 2008 roku, kiedy nikt nie słyszał w Gdańsku o czymś takim

      jak oficer rowerowy.

      • 0 1

  • Przecież ten asfalt to porażka... (1)

    Niezabezpieczony brzeg i wysoki na 5cm uskok.

    • 10 6

    • Większym problemem jest piach na kilku zakrętach

      • 3 2

  • Kiedy w końcu prawdziwa rowerostrada przez całe miasto w miejscu rezerwy pod drogę czerwoną? (11)

    • 12 6

    • Przecież już masz ścieżki rowerowe wzdłuż każdej głównej drogi w mieście (2)

      • 6 5

      • Polecam sprawdzić jak to jest pomiędzy Mordorem, a Żabianką

        Raz jest z jednej, raz z drugiej, raz znika na 10m, raz razem z chodnikiem, a raz krawężniki...

        • 4 0

      • to nie jest prawda.

        • 2 0

    • (7)

      A zapłacicie za to?
      Dlaczego wasze hobby musi być sponsorowane przez pieszych i kierowców?
      Nie dokładacie się współmiernie do kosztów budowy i utrzymania udogodnień rowerowych w mieście, domagacie się tylko wincyj i wincyj, no i oczywiście wszystko za darmo - niech płacą inni.
      Znasz definicję tego zjawiska? Jest to pasożytnictwo.

      • 5 7

      • ileż można o tym pisać? (3)

        - Kierowca z racji akzy w paliwie i podatku drogowego nie dokłada się do budowy dróg lokalnych. To wszystko idzie na krajówki.
        - zarówno drogi dla samochodów jak i rowerów w miescie są budowane i utrzynmywane z PIT
        - koszt budowy i utrzymania DDR jest w przeliczeniu na jeden przejazd i tak mniejszy niż koszt utrzymania dróg.

        Wiec wybacz misiu ale moje przejazdy i tak sa tańsze niz twoje.

        • 7 5

        • Kierowcy płacą za rejestrację i płatne parkowanie i to trafia do budżetu lokalnego (2)

          to, że później miasto ten budżet marnotrawi na przejścia naziemne obok tuneli to już inna sprawa.

          Poza tym kierowców jest 50-100 razy więcej niż rowerzystów, dlatego nawet jeśli 1 metr DDR kosztuje mniej niż 1 metr jezdni to w przeliczeniu na jednego użytkownika i tak kosztujecie więcej, tym bardziej że nie płacicie absolutnie nic jako rowerzyści. Wszystko macie za darmo i nawet nie generujecie PKB, bo każdy sklep jest zaopatrywany samochodami a Glovo to jakiś margines, działa po stronie konsumpcji i często też jest dowożony samochodami.

          • 3 4

          • LOL - płącą za parkowanie?

            1. czemu kierowcy mieli by nie płacić za parkowanie skoro parkują na cudzym gruncie?
            2. wpływy z parkowania to nawet nie wystarczą na odśnieżanie
            3. każdy płaci PIT i to jest źródło utrzymania miasta oraz infrastruktury.
            4. Nie było mowy o przeliczaniu na jednego użytkownika ale na jeden przejazd. To dość znacząca różnica nie wiem czy zdajesz sobie sprawę.
            5. LOL - a co twoje dojazdy do pracy mają wspólnego z PKB i jaka jest z tego korzyść dla miasta?

            • 3 4

          • ale zrozum że rowerzyści to nie są jacyś obcy kosmici

            Tylko normalni mieszkańcy tego miasta którzy w większości też mają samochody. Im więcej osób skorzysta z rowerów tym mniej będzie samochodów na ulicy

            • 0 0

      • pasożytnictwem jest parkowanie samochodu za darmo na terenie publicznym (1)

        inwestycje w infrastrukturę rowerową charakteryzują się najwyższymi wskaźnikami efektywności nakładów - wyższymi niż jakiekolwiek inne nakłady na infrastrukturę służącą ruchowi lub parkowaniu samochodów.

        • 0 1

        • Ciekawe jak liczysz "efektywność nakładów na rowery"?

          Efektem ma być wzrost PKB (czyli okrągłe zero, bo nikt nie zaopatruje sklepów rowerami) czy wpływy w postaci opłat za parkowanie (które też są zerowe bo jak sam przyznałeś rowerzyści to pasożyty i parkują za darmo na terenie publicznym)?

          • 1 0

      • A no dokładam się codziennie w podatkach.

        Jestem zarówno kierowcą samochodu ale mam też rower i chodzę pieszo. Gdyby infrastruktura rowerowa była wygodniejsza i bardziej bezpieczna to częściej wybierałbym rower co dla miasta przyniosłoby spore korzyści. Taka rowerostrada to byłoby na prawdę coś wspaniałego. Tym bardziej że miejsce jest i są to nieużytki albo stare budy/baraki.

        • 0 1

  • Tam chodzą piesi i jeżdzą rowerzy

    roznosząc wirusy i patogeny. Maska dystans dezynfekcja.

    • 2 5

  • Kiedy miasto wybuduje brakujące drogi rowerowe? (15)

    np. na Grunwaldzkiej pod Federal Mogul w Oliwie

    • 17 4

    • Tam nawet sam chodnik jest w stanie rozpadu...

      • 5 0

    • (4)

      Są ważniejsze wydatki. Komfortowa jazda garstki rowerzystów jest gdzieś na szarym końcu.

      • 4 9

      • nie zmarnujesz zadnej okazji buraczku z blachosmroda by sie głupota pochwalic co,wiec dla przypomnienia juz niedługo (3)

        w całym miescie strefy wolne od spalin a swojego blachosmroda bedziesz musiał złomowac

        • 3 4

        • (2)

          Kto mówi, że jestem kierowcą?
          Zbudować nowe szkoły? Nie, DDRek ważniejszy.
          Naprawić tragiczną sytuację w zbiorkomie? Nie, DDRek ważniejszy.
          Zająć się w końcu mieszkalnictwem? Nie, DDRek ważniejszy.
          Ukrócić korupcję urzędniczo-deweloperską? Nie, DDRek ważniejszy.
          Toksyczny smród z Szadółek i PortService? Nie, DDRek ważniejszy.

          Typowy rowerzysta: agresywny, niekulturalny i tylko krzyczy "dej wincyj bo mnie się należy, walić innych!".

          • 3 4

          • Gdybyś chociaż poświęcił cześć czasu na sprawdzenie ile kosztuje ddr zamiast pisać takie farmazony... Budżet 10 letni na ddr nie pozwoli na budowę połowy szkoły

            • 1 2

          • odwracanie kota ogonem to typowe dla osób motonormatywnych

            i cyklofobów, którym się wydaje, że są w większości. Przejawy agresji drogowej najczęściej występują w realu między użytkownikami samochodów - na tym portalu także większość hejtu antyrowerowego jest generowana przez osoby mające wyraźne symptomy uzależnienia od samochodu.

            • 0 1

    • Przecież masz ścieżkę rowerową po drugiej stronie ulicy (7)

      Szkoda że kierowcy nie żądają dróg po obu stronach każdej ścieżki rowerowej czy chodnika

      • 5 2

      • szoda ze kierowcy chcąc jechać prosto nie muszą 2 razy stać na światłach (2)

        i to bez opcji ze sie uda przejachć bez stania.

        • 0 5

        • Ależ muszą! To się nazywa czerwona fala aka Tristar (1)

          Poza tym bądźmy poważni. Rowerzyści nie mają tablic rejestracyjnych więc przejeżdżają sobie na czerwonym świetle bez strachu o to, że przyjdzie mandat, a kierowcy posłusznie stoją na czerwonym świetle.

          • 3 1

          • stoisz bo jest duży ruch

            jak go nie ma to niestoisz. Przejazdy rowerowe są tak projektowane ze po prostu nie da się przejechać prosto na jednych światłach.
            przecież gdybyście dostali coś takiego to by się za przeproszeniem utopili we własnej pianie.

            • 0 3

      • (3)

        Przecież są dwie jezdnie Grunwaldzkiej. Po co? Wystarczy jedna dwukierunkowa dla samochodzików

        • 1 2

        • (2)

          Idąc tym tokiem "myślenia", po co te setki kilometrów dróg rowerowych? Przecież możecie jeździć po jezdni.

          • 1 1

          • Tak by było najlepiej, ale to właśnie kierowczyki żądają dróg rowerowych, żeby pozbyć się rowerzystów z jezdni, a do tego często sami parkują swoimi szrotami na ddr

            • 1 2

          • Wolałbym żeby tak było.

            • 0 2

    • Przecież przy OBC jest równo, po co tam dublować trasę, są inne miejsca bez dróg rowerowych.

      • 0 1

  • (4)

    Gdynia jak zwykle to parodia działania.
    Polecam obczaić stromy zjazd z Kolibek w kierunku Sopotu przez las w kierunku schodów do plaży.
    Dziury jak po bombardowaniu, ale Gdynia jedynie potrafi postawić słupki na dziurachi tak od conajmniej roku.

    • 82 3

    • NIe tylko Gdynia. Całe Trójmiasto to zaścianek pod względem infrastruktury rowerowej. (2)

      • 3 12

      • Niestety zostaliśmy w tyle, mało się buduje i słabej jakości. Zostaje jeździć za miasto tylko, że nie ma dróg rowerowych wyjazdowych z miasta. Czy na ten rok jest jakaś fajna inwestycja rowerowa?

        • 10 2

      • badania klimatu rowerowego wskazują, że Twoja opinia jest odosobniona

        • 2 1

    • zajeło Gdyni tylko 10 lat wymalowanie pasów na chodnikach w Orłowie, a ty bys chcial jakaś drogę

      to az absurdalnie, jak kiepska infrastruktura rowerowa jest w Gdyni i jak "tworzona" jest w ostatnich 10 latach metodą na "odwalsie"

      • 3 0

  • Sezon

    Po sezonie letnim będzie do naprawy ze względu na ilość ciężarówek i koparek poruszających się po takiej pięknej trasie.

    • 39 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Letnia kawiarenka naprawcza

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum