• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe pasy rowerowe powstaną w Redłowie. Inwestycja ze środków Budżetu Obywatelskiego

Krzysztof Koprowski
22 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Jednokierunkowe pasy rowerowe będą zlokalizowane przy krawędzi jezdni ul. Redłowskiej.
  • Jednokierunkowe pasy rowerowe będą zlokalizowane przy krawędzi jezdni ul. Redłowskiej.
  • Jednokierunkowe pasy rowerowe będą zlokalizowane przy krawędzi jezdni ul. Redłowskiej.

Ulica RedłowskaMapka wkrótce zyska obustronne pasy rowerowe. Infrastruktura dla miłośników dwóch kółek powstanie na newralgicznym odcinku od al. ZwycięstwaMapka do ul. NocznickiegoMapka. Inwestycja jest na etapie poszukiwania wykonawcy dokumentacji i robót budowlanych.



Czy korzystasz z pasów rowerowych?

Budowa pasów rowerowych w ul. Redłowskiej będzie realizowana w ramach zwycięskiego dzielnicowego projektu z Budżetu Obywatelskiego wybranego przez mieszkańców w 2020 r.

Inwestycja prowadzona jest w trybie "zaprojektuj i wybuduj", a to oznacza, że wykonawca będzie musiał opracować szczegółowe zmiany w zakresie inżynierii ruchu, a następnie dokonać niezbędnych robót bezpośrednio w terenie.

Zgodnie z koncepcją zmian w organizacji ruchu pasy rowerowe będą wyznaczone obustronnie od al. Zwycięstwa do ul. Nocznickiego:
  • skrzyżowanie z al. Zwycięstwa będzie wykonane wraz z przejazdami w obu kierunkach i włączeniem do wydzielonej drogi rowerowej wzdłuż alei,
  • na skrzyżowaniu z ul. Legionów przewidziano wyznaczenie śluz rowerowych, ułatwiających skręt w lewo,
  • na wysokości ul. Nocznickiego pasy rowerowe będą płynnie przechodzić w zwykłą organizację ruchu na zasadach ogólnych.

Jak poruszać się rowerem po Trójmieście? Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?
  • Pasy rowerowe w ul. Redłowskiej zostaną wyznaczone na ok. 300-metrowym odcinku
  • Skrzyżowanie z al. Zwycięstwa, gdzie przewidziano wykonanie pasów rowerowych aż do wydzielonej drogi rowerowej po stronie kładki nad torami.
  • Skrzyżowanie ul. Redłowskiej z Legionów - tu powstaną śluzy rowerowe, ułatwiające skręt w lewo.

90 dni na wprowadzenie nowej organizacji ruchu



Szerokość pasów rowerowych na odcinku Zwycięstwa - Legionów wyniesie 2 m, zaś na odcinku powyżej ul. Legionów ok. 1,5 m. Na całym przebiegu nie przewiduje się poszerzenia jezdni, lecz wykorzystania jej istniejącej szerokości i stosowną korektę oznakowania.

Na wykonanie zadania przewidziano 90 dni od momentu podpisania umowy. W przetargu prowadzonym przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni o wyborze wykonawcy zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz okresu udzielonej rękojmi i gwarancji (40 proc.).

Miejsca

Opinie (111) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • No w malowaniu to oni sa naprawde nieźli (7)

    Konkurs "pędzel i moje miasto" wygrają na luzie

    • 61 3

    • No i bardzo dobrze (4)

      Jezdnia jest dużo szersza niż to wymagane, więc zamiast wydawać miliony na budowanie DDR można ten sam efekt osiągnąć pędzlem. Nie rozumiem w czym problem. Budowa w tym miejscu DDR to dopiero by była niegospodarność.

      • 4 4

      • (3)

        "jezdnia jest dużo szersza niż wymagane" - czyli nigdy tam nie byłeś i nie widziałeś na własne oczy. Akurat ten odcinek jezdni robi za dwa pasy bo samochody ustawiają się tam obok siebie do skrętu w Zwycięstwa w lewo i w prawo. Po zajęciu połowy jezdni na rowery przepustowość spadnie o połowę a sznur samochodów w godzinach szczytu będzie się ciągnął aż do skrzyżowania z legionów, ale kogo to interesuje, pan furkal mieszkający nieopodal będzie miał kolejną prywatną ścieżkę rowerową.

        • 8 1

        • (2)

          A to że kierowcy stają ww dwóch na jednym pasie to problem rowerzystów ponieważ....?

          • 1 4

          • (1)

            Przeczytaj jeszcze raz - tam są dwa pasy, z których dla rowerzystów chcą zabrać jeden a kierowcom zostawić drugi, z którego trzeba będzie skręcać w obu kierunkach. Dalej nie rozumiesz dlaczego kierowcy (których jeździ tamtędy codziennie dwa rzędy wielkości więcej niż rowerzystów) mają z tym problem?

            • 4 2

            • chodzi o to, by sobie móc wyobrazić, że liczba osób jeżdżących samochodami w mieście może maleć

              a liczba rowerzystów jeżdżących (np. na małe odległości- do 7 km) może wzrastać dzięki poprawie spójności sieci infrastruktury rowerowej.

              • 0 2

    • W końcu jest w pobliżu szkoła plastyczna...

      • 0 1

    • Panie kucyk,

      Kontrapas na drodze Gdynskiej, co pan na to? Da sie?

      • 0 0

  • (3)

    "Inwestycja prowadzona jest w trybie "zaprojektuj i wybuduj", a to oznacza, że wykonawca będzie musiał opracować szczegółowe zmiany w zakresie inżynierii ruchu, a następnie dokonać niezbędnych robót bezpośrednio w terenie."

    Zaprojektuj i wybuduj a raczej wymaluj czerwoną farbą.

    • 48 1

    • żeby coś wymalować tez musisz mieć projekt

      • 1 2

    • Wymyśl i wymaluj

      nowa forma post postępowania prosto z Gdyni...

      • 6 1

    • ale najpier zgarnie kase za projekt itp :)

      • 5 1

  • Opinia wyróżniona

    no i to słuszna droga (5)

    a nie nakaz jazdy po chodniku jak to w Gdańsku robią

    • 26 51

    • przynajmniej jest bezpieczniej (4)

      bo jesteś dalej od tej dziczy w puszkach

      • 3 14

      • No właśnie nie jest bezpieczniej (3)

        robię 1000km miesięcznie po mieście i jak dla mnie pasy w jezdni to najbezpieczniejsze rozwiązanie.
        Na jezdni wymuszenia pierwszeństwa są incydentalne, na tych chodnikowych tworach to standard.
        nie da się normalnie po tym jechać nawet powolne 15kmh. Co wyjazd, co skrzyżowanie to jakiś incydent.

        • 10 1

        • (2)

          Dokładnie - nie zabierać pasa ruchu samochodom tylko zrobić porządna ścieżkę obok. Władze miasta idą na łatwiznę i bawią się w robienie infrastruktury dla rowerzystów farbą na jezdni kosztem kierowców, a potem zdziwienie że wszyscy niezadowoleni - rowerzyści bo ścieżka na styk z samochodami i kierowcy bo im pas jezdni zabrano.

          • 3 6

          • tylko kierowcy (kierofczyki) niezdolne do refleksji

            nie potrafią zrozumieć sensu tworzenia infrastruktury rowerowej kosztem szerokości jezdni. Węższa jezdnia powoduje uspokojenie ruchu, tworzenie wydzielonej drogi rowerowej kosztem chodnika przy pozostawieniu dotychczasowej szerokości jezdni jest działaniem wymagającym dużo większych nakładów i powoduje często albo pogorszenie warunków ruchu pieszych (zwężenie chodnika) albo likwidację pasa zieleni lub nawet wycięcie drzew. W Trójmieście jest skądinąd wiele szerokich chodników, które można by zwęzić bez szkody dla zieleni ani komfortu ruchu pieszych, ale kierofczyki i tak będą protestować przeciwko likwidacji miejsc do parkowania na tych chodnikach. Bez spokojnego zakwestionowania roli samochodów w życiu mieszkańców naszych miast niewiele się poprawi.

            • 1 1

          • obok to czyli gdzie?

            wąski chodnik mają zlikwidować?

            • 1 2

  • Czyli standardowo jak to u nas w Gdyni, inwestycje jedynie przy pomocy farby (1)

    za trzy miesiące farba będzie już wytarta i niewidoczna, wszyscy o tym zapomną.

    • 41 1

    • Pod każdym względem jest to najlepsze rozwiązanie!

      ważne tylko żeby nie pędzlować chodnika tylko jezdnie

      • 2 3

  • Nie, no nie wierzę! (5)

    Zbudujcie drogę rowerową zamiast uprawiać malowanie po asfalcie!

    • 35 4

    • Albo coś co potrzebują mieszkańcy. Jak parkingi, ławki lub drzewa. (1)

      • 4 2

      • Ławki a nie przysiadki.

        • 2 1

    • Budżet obywatelski nie jest aż tak bogaty, a by robić długie drogi dla rowerów, a bez niego to nic by nie zrobili

      • 1 4

    • najgorsze co możńa byłoby zrobić (1)

      to wydać miliony na ... chodnik z nakazem jazdy rowerem. jezdnia służy do jeżdzenia.

      • 4 1

      • przez jezdnię da się także przechodzić (albo powinno się dać przechodzić)

        jezdnia uspokojonego ruchu może zapewnić bezpieczne jeżdżenie zarówno kierowcom jak i rowerzystkom

        • 0 1

  • Dlaczego ścieżek rowerowych nie robi się tam, gdzie ludzie faktycznie jeżdżą na rowerach (13)

    tylko na siłę się je wpycha do głównych ulic i chodników? Nie lepiej i taniej byłoby robić ścieżki z dala od głównych dróg? Jaka to przyjemność i bezpieczeństwo jechać główną drogą, zatykać uszy, wdychać spaliny i co chwila stać na światłach?

    • 96 15

    • To byłoby o wiele droższe. Często budowanie od podstaw z przebiegiem po działkach, które mogą nie dopuszczać takich budowli. Administracyjny koszmarek w tym kartonowym państwie i mieście.

      • 11 2

    • Taniej to na pewno nie

      Farba to grosze w porównaniu do asfaltu

      • 17 1

    • Rowerem się jeździ, żeby gdzieś dojechać. Przy głównych drogach są usługi, szkoły, biura, mieszkania - tam też musi być infra rowerowa.

      • 24 6

    • (1)

      To jest fałszywy wybór: albo przy głównych drogach, albo z dala od głównych dróg. Trzeba budować tu i tu.

      • 19 2

      • przede wszystkim trzeba uspokajać i redukować ruch na wszystkich lokalnych ulicach

        poprawiać komfort i bezpieczeństwo ruchu rowerowego na skrzyżowaniach a także opracować i konsekwentnie wdrażać program stopniowego uwalniania ulic i placów w centrum miasta od jeżdżących i parkujących samochodów. Drogi dla rowerów powinny być tworzone przy wszystkich głównych ulicach miasta a także być tworzone jako samodzielne arterie ruchu rowerowego ("velostrady"): w Gdyni np. mamy niewykorzystaną aleję 17 grudnia wzdłuż linii SKM.

        • 3 0

    • W Redłowie nie ma czegoś takiego jak z dala od dróg

      ruch samochodowy wpuszczono tam dosłownie wszędzie

      • 16 4

    • Dlatego żeby poróżnić kierowców i rowerzystów, bo droga będzie namalowana na jezdni. I o to chodzi.

      • 4 3

    • w dobrze zarządzanych miastach przede wszystkim wdraża się program redukcji i uspokojenia ruchu (4)

      a nawet uwalniania głównych ulic w centrum od jeżdżących i parkujących samochodów, podnosząc w ten sposób jakość życia w mieście.

      • 1 5

      • (3)

        Nasze miasto nie jest dobrze zarządzane jak widać. Proponuję uwolnić miasto absolutnie od wszystkich samochodów. Tych co chcą mieć w centrum miasta podniesioną jakość życia też. Już nie byłbyś taki chętny na zakaz wjazdu w centrum gdybyś swoim samochodem został na obrzeżach. I oczywiście przestać inwestować w centrum miasta bo tam już nikt nie przyjedzie.

        • 1 3

        • błysk intelektu forumowicza nie znającego doświadczeń innych miast, przypuszczalnie przyspawanego mentalnie do fotela samochodu (2)

          dobrze zarządzanie miasta wdrażające program stopniowego uwalniania ulic i placów w centrum od jeżdżących i parkujących samochodów notują bardzo wysoki wzrost liczby klientów lokali i sklepów położonych przy takich ulicach i placach. Do centrum miast (tak jak do centrum Gdyni, Gdańska i Sopotu) można dojeżdżać nie tylko samochodem już teraz. Dlatego warto domagać się także podniesienia jakości taboru SKM i PKM nie mówiąc o poprawie częstotliwości połączeń.

          • 2 0

          • na drzewo (1)

            Każdy ma prawo jeździć jak chce i czym chce. To zakrawa o rasizm.

            • 0 2

            • przecież kierowcy mają prawo jeździć po mieście

              problemem jest to, że nie ponoszą pełnych kosztów swoich wyborów komunikacyjnych. Głównym problemem kierowców są zachowania innych kierowców (nadmierna skłonność do korzystania z samochodu nawet na małe odległości).

              • 1 0

    • Doskonały przyklad

      Ul Hodowlana w Gdyni Witominie została ostatnio zmodernizowana ale ścieżek rowerowych nie wybudowano. Dla rowerzystów byłaby alternatywą do przepełnionej Chwarznienskiej. Teraz ktoś się obudził i dopuścił ruch rowerowy na Chodniku. Chciałbym żeby ten ktoś wyobraził sobie jazdę do/ z pracy po tym chodniku z prędkością 5 km/h

      • 2 1

  • Jest w Gdyni szkoła plastyczna

    Na potrzeby Gdyni, trzeba wprowadzić kierunek "Malowanie po asfalcie". Praca w budżetówce gwarantowana!

    • 48 1

  • Raczej inwetycja w trybie "zaprojektuj i pomaluj"

    • 24 0

  • co za bzdura jak na Brzechwy na s.li tych pachołków zapór dla 30 metrów ścieżki

    tylko w zadłużonym mieście gdynia takie cuda.

    • 21 0

  • Inwestycja w namalownie lini na jezdni.

    Czekam na kolejny atrykuł o kosztach tego projektu

    • 30 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum