• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe pasy rowerowe powstaną w Redłowie. Inwestycja ze środków Budżetu Obywatelskiego

Krzysztof Koprowski
22 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Jednokierunkowe pasy rowerowe będą zlokalizowane przy krawędzi jezdni ul. Redłowskiej.
  • Jednokierunkowe pasy rowerowe będą zlokalizowane przy krawędzi jezdni ul. Redłowskiej.
  • Jednokierunkowe pasy rowerowe będą zlokalizowane przy krawędzi jezdni ul. Redłowskiej.

Ulica RedłowskaMapka wkrótce zyska obustronne pasy rowerowe. Infrastruktura dla miłośników dwóch kółek powstanie na newralgicznym odcinku od al. ZwycięstwaMapka do ul. NocznickiegoMapka. Inwestycja jest na etapie poszukiwania wykonawcy dokumentacji i robót budowlanych.



Czy korzystasz z pasów rowerowych?

Budowa pasów rowerowych w ul. Redłowskiej będzie realizowana w ramach zwycięskiego dzielnicowego projektu z Budżetu Obywatelskiego wybranego przez mieszkańców w 2020 r.

Inwestycja prowadzona jest w trybie "zaprojektuj i wybuduj", a to oznacza, że wykonawca będzie musiał opracować szczegółowe zmiany w zakresie inżynierii ruchu, a następnie dokonać niezbędnych robót bezpośrednio w terenie.

Zgodnie z koncepcją zmian w organizacji ruchu pasy rowerowe będą wyznaczone obustronnie od al. Zwycięstwa do ul. Nocznickiego:
  • skrzyżowanie z al. Zwycięstwa będzie wykonane wraz z przejazdami w obu kierunkach i włączeniem do wydzielonej drogi rowerowej wzdłuż alei,
  • na skrzyżowaniu z ul. Legionów przewidziano wyznaczenie śluz rowerowych, ułatwiających skręt w lewo,
  • na wysokości ul. Nocznickiego pasy rowerowe będą płynnie przechodzić w zwykłą organizację ruchu na zasadach ogólnych.

Jak poruszać się rowerem po Trójmieście? Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?
  • Pasy rowerowe w ul. Redłowskiej zostaną wyznaczone na ok. 300-metrowym odcinku
  • Skrzyżowanie z al. Zwycięstwa, gdzie przewidziano wykonanie pasów rowerowych aż do wydzielonej drogi rowerowej po stronie kładki nad torami.
  • Skrzyżowanie ul. Redłowskiej z Legionów - tu powstaną śluzy rowerowe, ułatwiające skręt w lewo.

90 dni na wprowadzenie nowej organizacji ruchu



Szerokość pasów rowerowych na odcinku Zwycięstwa - Legionów wyniesie 2 m, zaś na odcinku powyżej ul. Legionów ok. 1,5 m. Na całym przebiegu nie przewiduje się poszerzenia jezdni, lecz wykorzystania jej istniejącej szerokości i stosowną korektę oznakowania.

Na wykonanie zadania przewidziano 90 dni od momentu podpisania umowy. W przetargu prowadzonym przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni o wyborze wykonawcy zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz okresu udzielonej rękojmi i gwarancji (40 proc.).

Miejsca

Opinie (111) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Dlaczego ścieżek rowerowych nie robi się tam, gdzie ludzie faktycznie jeżdżą na rowerach (13)

    tylko na siłę się je wpycha do głównych ulic i chodników? Nie lepiej i taniej byłoby robić ścieżki z dala od głównych dróg? Jaka to przyjemność i bezpieczeństwo jechać główną drogą, zatykać uszy, wdychać spaliny i co chwila stać na światłach?

    • 96 15

    • w dobrze zarządzanych miastach przede wszystkim wdraża się program redukcji i uspokojenia ruchu (4)

      a nawet uwalniania głównych ulic w centrum od jeżdżących i parkujących samochodów, podnosząc w ten sposób jakość życia w mieście.

      • 1 5

      • (3)

        Nasze miasto nie jest dobrze zarządzane jak widać. Proponuję uwolnić miasto absolutnie od wszystkich samochodów. Tych co chcą mieć w centrum miasta podniesioną jakość życia też. Już nie byłbyś taki chętny na zakaz wjazdu w centrum gdybyś swoim samochodem został na obrzeżach. I oczywiście przestać inwestować w centrum miasta bo tam już nikt nie przyjedzie.

        • 1 3

        • błysk intelektu forumowicza nie znającego doświadczeń innych miast, przypuszczalnie przyspawanego mentalnie do fotela samochodu (2)

          dobrze zarządzanie miasta wdrażające program stopniowego uwalniania ulic i placów w centrum od jeżdżących i parkujących samochodów notują bardzo wysoki wzrost liczby klientów lokali i sklepów położonych przy takich ulicach i placach. Do centrum miast (tak jak do centrum Gdyni, Gdańska i Sopotu) można dojeżdżać nie tylko samochodem już teraz. Dlatego warto domagać się także podniesienia jakości taboru SKM i PKM nie mówiąc o poprawie częstotliwości połączeń.

          • 2 0

          • na drzewo (1)

            Każdy ma prawo jeździć jak chce i czym chce. To zakrawa o rasizm.

            • 0 2

            • przecież kierowcy mają prawo jeździć po mieście

              problemem jest to, że nie ponoszą pełnych kosztów swoich wyborów komunikacyjnych. Głównym problemem kierowców są zachowania innych kierowców (nadmierna skłonność do korzystania z samochodu nawet na małe odległości).

              • 1 0

    • (1)

      To jest fałszywy wybór: albo przy głównych drogach, albo z dala od głównych dróg. Trzeba budować tu i tu.

      • 19 2

      • przede wszystkim trzeba uspokajać i redukować ruch na wszystkich lokalnych ulicach

        poprawiać komfort i bezpieczeństwo ruchu rowerowego na skrzyżowaniach a także opracować i konsekwentnie wdrażać program stopniowego uwalniania ulic i placów w centrum miasta od jeżdżących i parkujących samochodów. Drogi dla rowerów powinny być tworzone przy wszystkich głównych ulicach miasta a także być tworzone jako samodzielne arterie ruchu rowerowego ("velostrady"): w Gdyni np. mamy niewykorzystaną aleję 17 grudnia wzdłuż linii SKM.

        • 3 0

    • Doskonały przyklad

      Ul Hodowlana w Gdyni Witominie została ostatnio zmodernizowana ale ścieżek rowerowych nie wybudowano. Dla rowerzystów byłaby alternatywą do przepełnionej Chwarznienskiej. Teraz ktoś się obudził i dopuścił ruch rowerowy na Chodniku. Chciałbym żeby ten ktoś wyobraził sobie jazdę do/ z pracy po tym chodniku z prędkością 5 km/h

      • 2 1

    • Dlatego żeby poróżnić kierowców i rowerzystów, bo droga będzie namalowana na jezdni. I o to chodzi.

      • 4 3

    • W Redłowie nie ma czegoś takiego jak z dala od dróg

      ruch samochodowy wpuszczono tam dosłownie wszędzie

      • 16 4

    • Rowerem się jeździ, żeby gdzieś dojechać. Przy głównych drogach są usługi, szkoły, biura, mieszkania - tam też musi być infra rowerowa.

      • 24 6

    • Taniej to na pewno nie

      Farba to grosze w porównaniu do asfaltu

      • 17 1

    • To byłoby o wiele droższe. Często budowanie od podstaw z przebiegiem po działkach, które mogą nie dopuszczać takich budowli. Administracyjny koszmarek w tym kartonowym państwie i mieście.

      • 11 2

  • Tymczasem Gdańsk

    Główne szlaki rowerowe poprowadzone krzakami/sutenerami/zapleczami (z wyjątkiem górnego tarasu który paradoksalnie jest nieźle skomunikowany).
    Wskutek tego ludzie zamiast DDR śmigają po ulicy lub po chodniku. Nikt nie będzie zmieniać strony ulicy co 500 metrów.

    • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    no i to słuszna droga (5)

    a nie nakaz jazdy po chodniku jak to w Gdańsku robią

    • 26 51

    • przynajmniej jest bezpieczniej (4)

      bo jesteś dalej od tej dziczy w puszkach

      • 3 14

      • No właśnie nie jest bezpieczniej (3)

        robię 1000km miesięcznie po mieście i jak dla mnie pasy w jezdni to najbezpieczniejsze rozwiązanie.
        Na jezdni wymuszenia pierwszeństwa są incydentalne, na tych chodnikowych tworach to standard.
        nie da się normalnie po tym jechać nawet powolne 15kmh. Co wyjazd, co skrzyżowanie to jakiś incydent.

        • 10 1

        • (2)

          Dokładnie - nie zabierać pasa ruchu samochodom tylko zrobić porządna ścieżkę obok. Władze miasta idą na łatwiznę i bawią się w robienie infrastruktury dla rowerzystów farbą na jezdni kosztem kierowców, a potem zdziwienie że wszyscy niezadowoleni - rowerzyści bo ścieżka na styk z samochodami i kierowcy bo im pas jezdni zabrano.

          • 3 6

          • obok to czyli gdzie?

            wąski chodnik mają zlikwidować?

            • 1 2

          • tylko kierowcy (kierofczyki) niezdolne do refleksji

            nie potrafią zrozumieć sensu tworzenia infrastruktury rowerowej kosztem szerokości jezdni. Węższa jezdnia powoduje uspokojenie ruchu, tworzenie wydzielonej drogi rowerowej kosztem chodnika przy pozostawieniu dotychczasowej szerokości jezdni jest działaniem wymagającym dużo większych nakładów i powoduje często albo pogorszenie warunków ruchu pieszych (zwężenie chodnika) albo likwidację pasa zieleni lub nawet wycięcie drzew. W Trójmieście jest skądinąd wiele szerokich chodników, które można by zwęzić bez szkody dla zieleni ani komfortu ruchu pieszych, ale kierofczyki i tak będą protestować przeciwko likwidacji miejsc do parkowania na tych chodnikach. Bez spokojnego zakwestionowania roli samochodów w życiu mieszkańców naszych miast niewiele się poprawi.

            • 1 1

  • farba farba farba

    Kolejna wielka inwestycja

    • 0 1

  • Bardzo lubię

    Redłowo. Moja ulubiona dzielnica

    • 2 0

  • Trzeba pisać prawdę. Nic nie powstanie, tylko jezdnia zostanie zwężona. (12)

    Dużo macie jeszcze tej farby?
    Strach jeździć po Gdyni. Malują te pasy bez ładu i składu, a potem i tak rowerzyści je omijają. Przykład? Wiadukt nad torami SKM Gdynia Redłowo. Pasy rowerowe są, rowerzyści śmigają po chodnikach, a Policji nie widać.

    • 103 20

    • rowerzyści nie śmigali by po chodnikach gdyby kierofczyki nie lekceważyły nagminnie limitów prędkości (1)

      W wielu miastach nawet w strefach 30 tworzy się wydzielone drogi dla rowerów by samochody nie zakłócały płynności ruchu rowerów: rowerzystom warto zapewniać odpowiednie standardy komfortu i bezpieczeństwa, na małe odległości (do 5-7 km) rower powinien być dominującym środkiem transportu w mieście.

      • 1 0

      • nie kierofczyki a kierowcy buraku

        • 0 2

    • No i co w tym złego? (6)

      super rozwiązanie. rowerzyści mają standard jezdni. piesi chodnik. samochodziarze swój pas... wszyscy są zadowoleni. Tak należy własnie to robić, a nie walić jakieś esy floresy na chodniku.

      • 14 26

      • (4)

        Przesiądź się do auta, to zobaczysz jak trudno jest zapewnić bezpieczeństwo rowerzystom jeżdżących po pasach wymalowanych częstokroć na środku jezdni.
        Ścieżki rowerowe są ok, ale poza jezdnią i poza chodnikiem.

        • 25 9

        • co w tym trudnego? wytłumacz. o czym ty piszesz (2)

          cały świat tak funkcjonuje.. i tylko w polsce kierowcy mają z tym problem

          • 6 16

          • po prostu gostek nie wyobraża sobie, że można w dobrze zarządzanym mieście zwężać jezdnie dla samochodów (1)

            Jemu się wydaje, że jedynym sensownym sposobem zwiększania świętej przepustowości (dla samochodów) jest poszerzanie ulic, budowa estakad i innych pseudobezkolizyjnych skrzyżowań. W dobrze zarządzanych miastach decydenci wiedzą, że to jest droga w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju i do tego prowadzą szeroką akcję wyjaśniającą sens stopniowego uwalniania kolejnych ulic i placów od nadmiaru samochodów. Zwężanie jezdni to bardzo niewielki krok ale w dobrą stronę; jeśli nie towarzyszy temu odpowiednia akcja wyjaśniająca sens redukowania skali ruchu samochodów to mamy taki poziom dyskusji na tym forum, jaki mamy.

            • 1 2

            • na drzewo

              • 0 2

        • On i tak nie zrozumie.

          Dajmy mu przykład bo nie znając miasta, Twojej racji nie zrozumie:
          Głupota nr 1. Pas dla rowerów namalowany na środku jezdni na ulicy Świętojańskiej za Kopernika w stronę UM.
          Głupota nr. 2. Ulica Armii Krajowej po przebudowie, pas dla rowerów wymalowany na środku jezdni kierunek od 3 Maja do Władysława IV. Przy okazji farba gdy jest mokra potrafi być bardzo śliska.

          • 12 2

      • Super rozwiązanie to jest ścieżka fizycznie oddzielona od jezdni i od chodnika.

        Te gdyńskie malowanki to działania pozorowane...
        Kończy się jak na Świętojańskiej - trolejbusy nie mogą się minąć bez najechania na ścieżkę.
        Rzeczywiście super.

        • 4 2

    • W tej chwili samochody jadące Redłowską w dół włączając się w Aleję Zwycięstwa / w stronę centrum, w stronę Sopotu i nieliczne na wprost/ przed skrzyżowaniem stają w dwóch rzędach. Często jest to po kilkanaście aut w każdym z nich. Po upchnięciu ich w jedną kolumnę odcinek między Legionów a Al. Zwycięstwa może być za krótki. Dodatkowo wtłoczenie jadących w trzy strony w jedną kolumnę zmniejszy płynność ruchu - ogólnie pomysł do d..y. Ps. Sam często tam jeżdżę rowerem i nigdy nie mam problemu z przejechaniem przez to skrzyżowanie.

      • 0 2

    • Kradną albo chodniki i zamieniają je w ścieżki albo jezdnie i du,mni z siebie (1)

      Patologii rowerowej ciąg dalszy, pieszy i kierowca to bandyta, ale rowerzysta to ktoś kto może jeździć po jezdni chodniku i swojej ścieżce, wszystko mu wolno.

      • 15 7

      • aga, ustal zeznania

        tutaj nie ma zamieniania chodnika na drogę dla rowerów; tu jest działanie polegające na zwężaniu jezdni, co nie wpłynie na jej przepustowość dla samochodów.

        • 1 0

  • No w malowaniu to oni sa naprawde nieźli (7)

    Konkurs "pędzel i moje miasto" wygrają na luzie

    • 61 3

    • Panie kucyk,

      Kontrapas na drodze Gdynskiej, co pan na to? Da sie?

      • 0 0

    • No i bardzo dobrze (4)

      Jezdnia jest dużo szersza niż to wymagane, więc zamiast wydawać miliony na budowanie DDR można ten sam efekt osiągnąć pędzlem. Nie rozumiem w czym problem. Budowa w tym miejscu DDR to dopiero by była niegospodarność.

      • 4 4

      • (3)

        "jezdnia jest dużo szersza niż wymagane" - czyli nigdy tam nie byłeś i nie widziałeś na własne oczy. Akurat ten odcinek jezdni robi za dwa pasy bo samochody ustawiają się tam obok siebie do skrętu w Zwycięstwa w lewo i w prawo. Po zajęciu połowy jezdni na rowery przepustowość spadnie o połowę a sznur samochodów w godzinach szczytu będzie się ciągnął aż do skrzyżowania z legionów, ale kogo to interesuje, pan furkal mieszkający nieopodal będzie miał kolejną prywatną ścieżkę rowerową.

        • 8 1

        • (2)

          A to że kierowcy stają ww dwóch na jednym pasie to problem rowerzystów ponieważ....?

          • 1 4

          • (1)

            Przeczytaj jeszcze raz - tam są dwa pasy, z których dla rowerzystów chcą zabrać jeden a kierowcom zostawić drugi, z którego trzeba będzie skręcać w obu kierunkach. Dalej nie rozumiesz dlaczego kierowcy (których jeździ tamtędy codziennie dwa rzędy wielkości więcej niż rowerzystów) mają z tym problem?

            • 4 2

            • chodzi o to, by sobie móc wyobrazić, że liczba osób jeżdżących samochodami w mieście może maleć

              a liczba rowerzystów jeżdżących (np. na małe odległości- do 7 km) może wzrastać dzięki poprawie spójności sieci infrastruktury rowerowej.

              • 0 2

    • W końcu jest w pobliżu szkoła plastyczna...

      • 0 1

  • Ostatnio jakiś miły rowerzysta (2)

    Chciał skręcać w prawo z "ścieżki rowerowej" wyjeżdżającej ze Świętojańskiej przy Urzędzie Miasta.
    Prawie skończył na masce auta i jeszcze miał pretensje, że przecież może skręcać :)
    Te pasy na jezdni bez ładu i składu to jak widać już Gdyńska tradycja.
    Jadąc rowerem bałbym się po nich poruszać (szczególnie na kontrapasach w śródmieściu) - ale urzędnicy nie jeżdżą rowerami - to co oni wiedzą ;)

    • 3 1

    • (1)

      auta który jechał prosto pod zakaz wjazdu dodaj ? ;)

      przyganiał kocioł garnkowi

      • 0 0

      • Świętojańską do góry

        Zgodnie z ruchem. Pod żaden zakaz, czasem ludzie czytają znaki a nie tylko na nie patrzą jak rowerzyści

        • 0 0

  • Rowery (5)

    Po kiego grzyba wytyczacie pasy do jazdy rowerem skoro ta gawiedź jeździ chodnikami ? To samo dzieje się na Bulwarze, zwrócisz uwagę to jeszcze cię obsobaczy taki delikwent,. Straż rzekomo miejska nie istnieje, są tylko na listach płac.

    • 22 5

    • (2)

      I vice versa. Piesi mają szeroki bulwar a i tak z uporem maniaka chodzą po drodze rowerowej.

      • 6 3

      • (1)

        Bo jedni i drudzy są niedouczeni.

        • 0 1

        • bo kierowcy nagminnie lekceważą limity prędkości

          • 0 0

    • Po co parkingi jak gawędź parkuje na chodnikach i trawnikach

      • 2 1

    • to moze dzbanku pasy na ulicy do chodzenioa dla pieszych co byłbys chetny ryzykowac zyciem i truc sie spalinami?

      • 0 3

  • to patologia drogowa jak w gdańsku (1)

    na jana z kolna likwidują jeden pas i maluja droge rowerową , , ludzie zajeżdżają sobie drogę znikome oznaczenia drogowe, szok , miasto zgęszcza zabudowę i setki wysokich blków a pasów ruchu ubywa , dlatego stoimy w coraaz dłuższych korkach

    • 2 2

    • spójna infrastruktura rowerowa jest lepszym lekarstwem na korki

      niż budowa podziemnych parkingów i poszerzanie ulic czy też tworzenie dodatkowych pasów do skrętu na skrzyżowaniach.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum