• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe pasy rowerowe powstaną w Redłowie. Inwestycja ze środków Budżetu Obywatelskiego

Krzysztof Koprowski
22 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Jednokierunkowe pasy rowerowe będą zlokalizowane przy krawędzi jezdni ul. Redłowskiej.
  • Jednokierunkowe pasy rowerowe będą zlokalizowane przy krawędzi jezdni ul. Redłowskiej.
  • Jednokierunkowe pasy rowerowe będą zlokalizowane przy krawędzi jezdni ul. Redłowskiej.

Ulica RedłowskaMapka wkrótce zyska obustronne pasy rowerowe. Infrastruktura dla miłośników dwóch kółek powstanie na newralgicznym odcinku od al. ZwycięstwaMapka do ul. NocznickiegoMapka. Inwestycja jest na etapie poszukiwania wykonawcy dokumentacji i robót budowlanych.



Czy korzystasz z pasów rowerowych?

Budowa pasów rowerowych w ul. Redłowskiej będzie realizowana w ramach zwycięskiego dzielnicowego projektu z Budżetu Obywatelskiego wybranego przez mieszkańców w 2020 r.

Inwestycja prowadzona jest w trybie "zaprojektuj i wybuduj", a to oznacza, że wykonawca będzie musiał opracować szczegółowe zmiany w zakresie inżynierii ruchu, a następnie dokonać niezbędnych robót bezpośrednio w terenie.

Zgodnie z koncepcją zmian w organizacji ruchu pasy rowerowe będą wyznaczone obustronnie od al. Zwycięstwa do ul. Nocznickiego:
  • skrzyżowanie z al. Zwycięstwa będzie wykonane wraz z przejazdami w obu kierunkach i włączeniem do wydzielonej drogi rowerowej wzdłuż alei,
  • na skrzyżowaniu z ul. Legionów przewidziano wyznaczenie śluz rowerowych, ułatwiających skręt w lewo,
  • na wysokości ul. Nocznickiego pasy rowerowe będą płynnie przechodzić w zwykłą organizację ruchu na zasadach ogólnych.

Jak poruszać się rowerem po Trójmieście? Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?
  • Pasy rowerowe w ul. Redłowskiej zostaną wyznaczone na ok. 300-metrowym odcinku
  • Skrzyżowanie z al. Zwycięstwa, gdzie przewidziano wykonanie pasów rowerowych aż do wydzielonej drogi rowerowej po stronie kładki nad torami.
  • Skrzyżowanie ul. Redłowskiej z Legionów - tu powstaną śluzy rowerowe, ułatwiające skręt w lewo.

90 dni na wprowadzenie nowej organizacji ruchu



Szerokość pasów rowerowych na odcinku Zwycięstwa - Legionów wyniesie 2 m, zaś na odcinku powyżej ul. Legionów ok. 1,5 m. Na całym przebiegu nie przewiduje się poszerzenia jezdni, lecz wykorzystania jej istniejącej szerokości i stosowną korektę oznakowania.

Na wykonanie zadania przewidziano 90 dni od momentu podpisania umowy. W przetargu prowadzonym przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni o wyborze wykonawcy zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz okresu udzielonej rękojmi i gwarancji (40 proc.).

Miejsca

Opinie (111) 2 zablokowane

  • Tu mamy do czynienie z Budżetem Obywatelskim - decyzja podjęta i koniec tematu. Natomiast z punktu widzenia całego miasta jest źle. Żeby nie szukać dalej proponuję odcinek Wielkopolskiej od Zwycięstwa do Łowickiej, to taka lokalna czarna dziura jeśli chodzi o ścieżki rowerowe. W takich miejscach miasto powinno działać przy czym nie twierdzę że to łatwe i tanie. Natomiast dwa oddzielne kawałki ścieżki po 1km to nie 2km ścieżki (tylko dwa raz g warte tysiąc pesos cytując klasyka).

    • 12 1

  • przecież to zwężenie jezdni a nie powstanie ścieżki rowerowej!!! (6)

    • 15 2

    • jezdnia będzie miała taką samą szerokośc! (5)

      • 1 6

      • Co Ty gadasz? (4)

        Do jakiej Ty szkoły chodziłeś? Jezdnia ma dla przykładu 4,0 metry, jak namalują na niej pas o szerokości 1,5 metra to ile będzie miała teraz? To proste: 4 metry - 1,5 metra = 2,5 metra! Chyba, że w teraz liczy się inaczej?

        • 6 2

        • bo pas na jezdni to nie jezdnia?

          ludzie ale wy głu*ieee

          ale pomijając. na kiego grzyba ci 4m? pas autostradowy ma 3.75m
          a pas na ekspresówce 3.5m
          osiedlówki mają 2.5m 2.75m

          • 2 2

        • Jezdnia dla samochodów. (1)

          • 1 1

          • napisz jeszcze ziemia dla ziemniaków

            a pasta do zębów

            • 0 0

        • Jezdnia będzie tej samej szerokości, bez względu co się na niej namaluje...

          Nie dziękuj

          • 2 1

  • Dla kogo ta "inwestycja" miejscowy wie jak jeździć bez tych udogodnień dla przyjezdnych bać się wjeżdżać A tak za projekt 90% wyplat i 10% za farbę i tak się żyje

    • 11 1

  • Aha czyli zwężenie drogi ? PO CO ??? Przecież mają chodnik !!!!!!!!!! (2)

    • 10 3

    • pokazuje i objaśniam niedouczonym (1)

      Na "drogę" składa się jezdnia, chodnik, torowisko, a nawet pobocze!

      • 1 3

      • kompletna ulica wg standardów amerykańskiego stowarzyszenia inżynierów drogownictwa

        składa się także z drogi dla rowerów, nie tylko z jezdni i chodnika czy ewentualnie torowiska dla transportu szynowego

        • 0 0

  • Kto to wymyślił? (3)

    Ludzie co z wami? Redłowska to wąska, stara ulica, po której na dodatek jeżdżą autobusy i wy to jeszcze chcecie zwęzić o 1,5 do 2 metrów. Lewoskręt z Redłowskiej w Legionów jest szerokością przewidziany tylko na samochód osobowy i autobus linii 119 ledwo się tam wyrabia. Mimo, że ruch regulowany jest światłami to miejsce newralgiczne, gdzie dość często dochodzi do kolizji i wy tam chcecie dołożyć jeszcze rowerzystów? Przecież ci ludzie to często nowi mieszkańcy z małych miasteczek i wsi nie mający pojęcia o przepisach ruchu drogowego i zagrożeniach wynikających z natężenia ruchu w mieście. Jeżdżą często jednokierunkowymi ścieżkami wyznaczonymi na jezdni ul Legionów pod prąd stanowiąc zagrożenie dla innych użytkowników ruchu, ale jadą bo przecież im się należy pierwszeństwo nawet przed autobusem. Czekam na wypadek w tym miejscu.

    • 18 3

    • (1)

      Są ludzie co czekają na wypadek ale są i tacy co poszukują lepszych, bezpieczniejszych rozwiązań. Dlatego, prowadź już sobie ten autobus a projektowanie zostaw ludziom którzy się na tym lepiej znają.

      • 2 8

      • Efekty tej lepszej znajomości widzimy na Armii Krajowej i innych.

        • 4 1

    • Lepuej nie czekaj na wypadek. Ale co racja to racja.

      • 1 1

  • ... a najgorsze jest to że to będzie ścieżka z nikąd do nikąd

    ...ech kucyk

    • 14 1

  • Budżet Obywatelski.

    Gdynia ma ponad 1mld długu, są niezralizowane inwestycje z przed 5ciu lat, po co Szczurek nam mąci w głowie.

    • 8 1

  • No i super

    niech się gdańsk, a zwłaszcza sopot uczy jak robić prawdziwą infrastrukturę rowerową. ile można ciągnąć fuszerkę w spostaci paska na wąskim chodniku.

    • 0 7

  • to patologia drogowa jak w gdańsku (1)

    na jana z kolna likwidują jeden pas i maluja droge rowerową , , ludzie zajeżdżają sobie drogę znikome oznaczenia drogowe, szok , miasto zgęszcza zabudowę i setki wysokich blków a pasów ruchu ubywa , dlatego stoimy w coraaz dłuższych korkach

    • 2 2

    • spójna infrastruktura rowerowa jest lepszym lekarstwem na korki

      niż budowa podziemnych parkingów i poszerzanie ulic czy też tworzenie dodatkowych pasów do skrętu na skrzyżowaniach.

      • 0 0

  • I to się nazywa inwestycja na miarę Gdyni

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum