• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe pasy rowerowe powstaną w Redłowie. Inwestycja ze środków Budżetu Obywatelskiego

Krzysztof Koprowski
22 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Jednokierunkowe pasy rowerowe będą zlokalizowane przy krawędzi jezdni ul. Redłowskiej.
  • Jednokierunkowe pasy rowerowe będą zlokalizowane przy krawędzi jezdni ul. Redłowskiej.
  • Jednokierunkowe pasy rowerowe będą zlokalizowane przy krawędzi jezdni ul. Redłowskiej.

Ulica RedłowskaMapka wkrótce zyska obustronne pasy rowerowe. Infrastruktura dla miłośników dwóch kółek powstanie na newralgicznym odcinku od al. ZwycięstwaMapka do ul. NocznickiegoMapka. Inwestycja jest na etapie poszukiwania wykonawcy dokumentacji i robót budowlanych.



Czy korzystasz z pasów rowerowych?

Budowa pasów rowerowych w ul. Redłowskiej będzie realizowana w ramach zwycięskiego dzielnicowego projektu z Budżetu Obywatelskiego wybranego przez mieszkańców w 2020 r.

Inwestycja prowadzona jest w trybie "zaprojektuj i wybuduj", a to oznacza, że wykonawca będzie musiał opracować szczegółowe zmiany w zakresie inżynierii ruchu, a następnie dokonać niezbędnych robót bezpośrednio w terenie.

Zgodnie z koncepcją zmian w organizacji ruchu pasy rowerowe będą wyznaczone obustronnie od al. Zwycięstwa do ul. Nocznickiego:
  • skrzyżowanie z al. Zwycięstwa będzie wykonane wraz z przejazdami w obu kierunkach i włączeniem do wydzielonej drogi rowerowej wzdłuż alei,
  • na skrzyżowaniu z ul. Legionów przewidziano wyznaczenie śluz rowerowych, ułatwiających skręt w lewo,
  • na wysokości ul. Nocznickiego pasy rowerowe będą płynnie przechodzić w zwykłą organizację ruchu na zasadach ogólnych.

Jak poruszać się rowerem po Trójmieście? Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?
  • Pasy rowerowe w ul. Redłowskiej zostaną wyznaczone na ok. 300-metrowym odcinku
  • Skrzyżowanie z al. Zwycięstwa, gdzie przewidziano wykonanie pasów rowerowych aż do wydzielonej drogi rowerowej po stronie kładki nad torami.
  • Skrzyżowanie ul. Redłowskiej z Legionów - tu powstaną śluzy rowerowe, ułatwiające skręt w lewo.

90 dni na wprowadzenie nowej organizacji ruchu



Szerokość pasów rowerowych na odcinku Zwycięstwa - Legionów wyniesie 2 m, zaś na odcinku powyżej ul. Legionów ok. 1,5 m. Na całym przebiegu nie przewiduje się poszerzenia jezdni, lecz wykorzystania jej istniejącej szerokości i stosowną korektę oznakowania.

Na wykonanie zadania przewidziano 90 dni od momentu podpisania umowy. W przetargu prowadzonym przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni o wyborze wykonawcy zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz okresu udzielonej rękojmi i gwarancji (40 proc.).

Miejsca

Opinie (111) 2 zablokowane

  • Malowanie asfaltu (3)

    Ludzie, opanujcie się już z tymi ścieżkami. Jest piękna ścieżka wzdłuż Alei, a rowerki i tak po drugiej stronie ulicy, po wąskim chodniku, roztrącając pieszych. Redłowska jest wąska i jeszcze pas dla rowerów. To jest zwykły cykloterroryzm za wspólne pieniądze. Na Batalionów Chłopskich wprowadzono strefę parkowania jakieś pół roku temu i do dziś jej nie oznaczono, nie ustawiono znaków, parkometrów, nie wymalowano pasów, ale pieniądze za abonamenty już pobrane. Tłumaczenie było takie, że zima, śnieg, co tam jeszcze. Gdy będzie sucho latem to wymalują. Chyba nie zdążą, bo lato mija a pasów jak nie było tak nie ma. Ciekawe, czy takie tłumaczenia będą w związku z malowaniem ścieżki rowerowej na Redłowskiej. Czy pójdzie raz, dwa, bo rowerki są ważniejsze od zbierania kasy za parkowanie i eliminowanie nadmiaru pojazdów na ulicy obok.

    • 22 5

    • to się nazywa zrównoważony transport. czas to zrozumieć kierofczyku (2)

      świat nie kręci się tylko wokół twojego samochodu

      • 3 12

      • To nie jest zrównoważony transport, czas to zrozumieć obcisłogaci.
        swiat nie kręci się wokół twego roweru

        • 9 2

      • A może nierównowaga psychiczna u komentującego?

        • 3 1

  • Rowery (5)

    Po kiego grzyba wytyczacie pasy do jazdy rowerem skoro ta gawiedź jeździ chodnikami ? To samo dzieje się na Bulwarze, zwrócisz uwagę to jeszcze cię obsobaczy taki delikwent,. Straż rzekomo miejska nie istnieje, są tylko na listach płac.

    • 22 5

    • (2)

      I vice versa. Piesi mają szeroki bulwar a i tak z uporem maniaka chodzą po drodze rowerowej.

      • 6 3

      • (1)

        Bo jedni i drudzy są niedouczeni.

        • 0 1

        • bo kierowcy nagminnie lekceważą limity prędkości

          • 0 0

    • to moze dzbanku pasy na ulicy do chodzenioa dla pieszych co byłbys chetny ryzykowac zyciem i truc sie spalinami?

      • 0 3

    • Po co parkingi jak gawędź parkuje na chodnikach i trawnikach

      • 2 1

  • Trzeba pisać prawdę. Nic nie powstanie, tylko jezdnia zostanie zwężona. (12)

    Dużo macie jeszcze tej farby?
    Strach jeździć po Gdyni. Malują te pasy bez ładu i składu, a potem i tak rowerzyści je omijają. Przykład? Wiadukt nad torami SKM Gdynia Redłowo. Pasy rowerowe są, rowerzyści śmigają po chodnikach, a Policji nie widać.

    • 103 20

    • No i co w tym złego? (6)

      super rozwiązanie. rowerzyści mają standard jezdni. piesi chodnik. samochodziarze swój pas... wszyscy są zadowoleni. Tak należy własnie to robić, a nie walić jakieś esy floresy na chodniku.

      • 14 26

      • (4)

        Przesiądź się do auta, to zobaczysz jak trudno jest zapewnić bezpieczeństwo rowerzystom jeżdżących po pasach wymalowanych częstokroć na środku jezdni.
        Ścieżki rowerowe są ok, ale poza jezdnią i poza chodnikiem.

        • 25 9

        • co w tym trudnego? wytłumacz. o czym ty piszesz (2)

          cały świat tak funkcjonuje.. i tylko w polsce kierowcy mają z tym problem

          • 6 16

          • po prostu gostek nie wyobraża sobie, że można w dobrze zarządzanym mieście zwężać jezdnie dla samochodów (1)

            Jemu się wydaje, że jedynym sensownym sposobem zwiększania świętej przepustowości (dla samochodów) jest poszerzanie ulic, budowa estakad i innych pseudobezkolizyjnych skrzyżowań. W dobrze zarządzanych miastach decydenci wiedzą, że to jest droga w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju i do tego prowadzą szeroką akcję wyjaśniającą sens stopniowego uwalniania kolejnych ulic i placów od nadmiaru samochodów. Zwężanie jezdni to bardzo niewielki krok ale w dobrą stronę; jeśli nie towarzyszy temu odpowiednia akcja wyjaśniająca sens redukowania skali ruchu samochodów to mamy taki poziom dyskusji na tym forum, jaki mamy.

            • 1 2

            • na drzewo

              • 0 2

        • On i tak nie zrozumie.

          Dajmy mu przykład bo nie znając miasta, Twojej racji nie zrozumie:
          Głupota nr 1. Pas dla rowerów namalowany na środku jezdni na ulicy Świętojańskiej za Kopernika w stronę UM.
          Głupota nr. 2. Ulica Armii Krajowej po przebudowie, pas dla rowerów wymalowany na środku jezdni kierunek od 3 Maja do Władysława IV. Przy okazji farba gdy jest mokra potrafi być bardzo śliska.

          • 12 2

      • Super rozwiązanie to jest ścieżka fizycznie oddzielona od jezdni i od chodnika.

        Te gdyńskie malowanki to działania pozorowane...
        Kończy się jak na Świętojańskiej - trolejbusy nie mogą się minąć bez najechania na ścieżkę.
        Rzeczywiście super.

        • 4 2

    • Kradną albo chodniki i zamieniają je w ścieżki albo jezdnie i du,mni z siebie (1)

      Patologii rowerowej ciąg dalszy, pieszy i kierowca to bandyta, ale rowerzysta to ktoś kto może jeździć po jezdni chodniku i swojej ścieżce, wszystko mu wolno.

      • 15 7

      • aga, ustal zeznania

        tutaj nie ma zamieniania chodnika na drogę dla rowerów; tu jest działanie polegające na zwężaniu jezdni, co nie wpłynie na jej przepustowość dla samochodów.

        • 1 0

    • rowerzyści nie śmigali by po chodnikach gdyby kierofczyki nie lekceważyły nagminnie limitów prędkości (1)

      W wielu miastach nawet w strefach 30 tworzy się wydzielone drogi dla rowerów by samochody nie zakłócały płynności ruchu rowerów: rowerzystom warto zapewniać odpowiednie standardy komfortu i bezpieczeństwa, na małe odległości (do 5-7 km) rower powinien być dominującym środkiem transportu w mieście.

      • 1 0

      • nie kierofczyki a kierowcy buraku

        • 0 2

    • W tej chwili samochody jadące Redłowską w dół włączając się w Aleję Zwycięstwa / w stronę centrum, w stronę Sopotu i nieliczne na wprost/ przed skrzyżowaniem stają w dwóch rzędach. Często jest to po kilkanaście aut w każdym z nich. Po upchnięciu ich w jedną kolumnę odcinek między Legionów a Al. Zwycięstwa może być za krótki. Dodatkowo wtłoczenie jadących w trzy strony w jedną kolumnę zmniejszy płynność ruchu - ogólnie pomysł do d..y. Ps. Sam często tam jeżdżę rowerem i nigdy nie mam problemu z przejechaniem przez to skrzyżowanie.

      • 0 2

  • Na tle tego felietonu o zadłużonej Gdyni

    Ten propagandowo-pijarowy artykuł wygląda jeszcze śmieszniej.

    • 22 1

  • obstawiam MTM

    jako wykonawcę

    • 11 0

  • malowanie zamiast nowych budowanie - dramat

    ale coz taka mamy wladze w gdyni - bylaby kasa z lotniska to i drog mielibysme dzisiatki kilometrow hahahaahaa

    • 14 1

  • Takie rozwiązania mogą promować tylko ci, co nie jeżdżą na rowerach

    W kręgach ludzi używających rowerów na codzień takie rozwiązania mają inną nazwę: malowany rynsztok rowerowy. To najgorsze rozwiązanie dla wszystkich, prócz urzędników którzy z tego nie korzystają. Bo za koszt wiaderka farby mogą sobie odtrąbić sukces. A fakt jest taki, że ani to nie zapewnia należytej ochrony rowerzystom, ani wygody kierowcom, wpływa negatywnie na kontrolę prędkości (bo droga wciąż jest szeroka, a drogi powinny konstrukcją a nie ograniczeniami wymuszać stosowną prędkość), te malowane rynsztoki rowerowe wiecznie są pełne śmieci i piasku, bo służby miejskie tego nie sprzątają.

    Malowany rynsztok rowerowy to najgorsze możliwe rozwiązanie. Ścieżki, tylko ścieżki.

    • 24 2

  • Totalna głupota. (1)

    Malowanie ścieżek rowerowych na jezdni jest bez sensu. Zwykłe naciąganie na kasę podatników. Wystarczy przestrzegać przepisów ruchu drogowego i tyle w temacie.

    • 19 3

    • jest sens. porządkuje ruch

      • 1 5

  • W trójmiescie wypadki blachosmrody robią na prostej jezdni ja potraci rowerzyste na tym pasie to zginie lub kaleka zostanie!

    Po pierwsze nie poto jeździmy rowerami by truc sie spalinami!!A po drugie nie bedziemy ryzykowac zyciem na ulicach wśród tysiaca piratów drogowych .W Trójmiescie by pasy w ulicy były bezpieczne powinny byc odzielone betonowymi barierami!
    Albo pasem zieleni i krzewów by jak najbardziej filtrowały spaliny.
    A juz na pewno nie będziemy ryzykować jazdy pasami w ulicy z dziećmi !!

    • 8 6

  • "Budowa pasów rowerowych" - a co tam będzie wybudowane?

    • 16 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum