Miasto rezygnuje z przebudowy drogi rowerowej we Wrzeszczu
Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż al. Hallera utknęła w martwym punkcie - urzędnicy chcą zamienić miejscami chodnik z infrastrukturą rowerową, zaś mieszkańcy pozostawienia obecnego układu przestrzennego. W efekcie miasto zrezygnowało na razie z realizacji tego przedsięwzięcia.
Urzędnicy proponowali zamienić miejscami chodnik i przestrzeń dla rowerzystów. W efekcie piesi musieliby się poruszać węższym niż obecnie chodnikiem wzdłuż ogrodzenia ogródków działkowych, zaś rowerzyści szeroką drogą bliżej jezdni.
To rozwiązanie nie spodobało się mieszkańcom oraz radom dzielnic Wrzeszcza Dolnego i Brzeźna. Mieszkańcy argumentowali, że w sezonie letnim ruch pieszych jest zbyt duży, by kierować ich na wąski chodnik.
Urzędnicy twierdzili natomiast, że jest to najlepsze rozwiązanie ze względów bezpieczeństwa - istniejąca droga rowerowa wzdłuż ogrodzenia ogródków ogranicza widoczność.
Wynik analizy rozwiązań: najlepszy wariant to zamiana miejsc
Ostatecznie decyzję o wyborze najlepszego rozwiązania scedowano na wykonawcę dokumentacji projektowej, w ramach której analizie poddano pięć różnych wariantów.
- Najwyżej oceniony został wariant zakładający zamianę miejscami chodnika z drogą rowerową. Przy ocenie brano pod uwagę takie kryteria, jak: kolizyjność poszczególnych wariantów, możliwości terenowe, zgodność ze standardami projektowania oraz szacunkowe koszty realizacji. Ponadto zostały wykonane pomiary ruchu pieszego i rowerowego, które wykazały, że natężenie ruchu rowerowego jest w tym miejscu wyraźnie wyższe od natężenia ruchu pieszego. W dzień powszedni ruch na istniejącej drodze rowerowej jest ponad cztery razy większy niż na chodniku, a w niedzielę ponad dwa razy większy - mówi Remigiusz Kitliński, kierownik Referatu Mobilności Aktywnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Rada dzielnicy: potrzebne konsultacje i szerszy zakres analizy
Z takim wariantem nie zgodziła się jednak Rada Dzielnicy Wrzeszcza Dolnego, która poprzez uchwałę wystąpiła z wnioskiem o:
- przeprowadzenie szerokich konsultacji społecznych - szczególnie z mieszkańcami Wrzeszcza Dolnego oraz Brzeźna,
- wyjaśnienie wszystkich zastrzeżeń Rowerowej Metropolii i wzięcie ich pod uwagę w toku dalszych prac (zwracali oni uwagę m.in. na ograniczoną widoczność przez drzewa w sytuacji zamiany miejsc oraz brak konsultacji społecznych przed podpisaniem umowy na projekt),
- objęcie analizą odcinka od ul. Klinicznej aż do Wczasy .
Miasto: wycofujemy się z dalszego projektowania
- Biorąc pod uwagę zapisy uchwały rady dzielnicy, aby nie kontynuować podjętych prac projektowych bez rozszerzenia zakresu analiz, Komitet Sterujący w dniu 17 grudnia 2018 r. podjął decyzję o odstąpieniu od umowy z wykonawcą dokumentacji. W dniu 24 stycznia przedstawiciele Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska oraz wykonawcy podpisali porozumienie o odstąpieniu od realizacji zadania - wyjaśniła kilka dni temu Aleksandra Dulkiewicz, p.o. prezydenta, w odpowiedzi na zapytanie radnej KO Emilii Lodzińskiej ws. dalszych prac nad tą inwestycją.
Ponad 62 tys. za niedokończony projekt przebudowy
Dotychczasowa umowa była zawarta z firmą Proinwesta z Gdańska. Jej rozwiązanie w drodze porozumienia stron oznacza wypłatę części wynagrodzenia.
- Wykonawca dokumentacji projektowej przekazał DRMG część opracowanej dokumentacji oraz zgodził się na wynagrodzenie w wysokości 62 484 zł, czyli 40 proc. wartości umowy - dodaje Agnieszka Zakrzacka z Zespołu ds. Komunikacji Społecznej DRMG.
Czy to oznacza, że miasto wycofuje się całkowicie z przebudowy tego odcinka al. Hallera?
- Zgodnie z odpowiedzią na zapytanie radnej oraz uwzględniając, wynikający z uchwały rady dzielnicy, szeroki zakres dodatkowych analiz, a także znaczący wzrost cen usług projektowych, nie planuje się obecnie wznowienia prac projektowych dla trasy rowerowej wzdłuż alei Hallera na odcinku od ulicy Kościuszki do ulicy Gdańskiej - wyjaśnia Alicja Bittner z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Dotychczas w ramach działań doraźnych w okolicy przedszkola zostały wykonane elementy zwiększające bezpieczeństwo ruchu, które w przyszłości mogą być uzupełnianie lub modyfikowane.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Rowery - ogłoszenia z Trójmiasta i okolic
Opinie (335) 9 zablokowanych
-
2019-02-24 21:56
ja tam chce jeździć tylko z górki (1)
Zagłosuje na tego co mi to umożliwi ;)
- 1 5
-
2019-02-25 13:48
Właśnie montują stojaki z rowerami elektrycznymi to tak jakbyś jechał z górki. Tylko ze zwykły rower daje Ci doskonałą opcję aktywności fizycznej. Organizm potrzebuje wysiłku.
- 0 0
-
2019-02-24 22:00
I słusznie (1)
Obcisłogaci i tak wolą śmigać na swoich wypasionych kolarzówkach pomiędzy samochodami. Budowanie DDR to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
- 7 11
-
2019-02-25 00:09
no i powinni jeździć pomiędzy samochodami
- 1 2
-
2019-02-24 22:02
Odwrócona piramida komunikacyjna (3)
Jeżeli to są problemy miasta Gdańska, to rozumiem , że nie ma innych... A nie czekaj czekaj... Zakorkowany drogi miasta wynikające często z braku pasów do skrętu czy braku zatoczek , niesprawna komunikacjja miejska czy brak miejsca na bezpieczne pozostawienie roweru, samochodu przy węzłach przesiadkowych bądź dużych zakładach pracy to są problemy. Od nich zacznijmy.
- 6 4
-
2019-02-24 22:32
To są twoje problemy, a nie miasta (2)
miasto nie ma w interesie udrażniać zakorkowanych dróg. udrażnianie tylko zachęci jeszcze większą ilość osób do korzystania z samochodu. Czym wiecej samochodów w mieście tym jakość zycia w nim coraz niższa.
- 3 1
-
2019-02-25 13:52
Nie do końca (1)
Darmowa komunikacja miejska z pewnością zredukowałaby liczbę samochodów, tylko że autobusy i kolejki są przeładowane i więcej ludzi raczej nie przewiozą.
- 0 0
-
2019-02-26 15:57
PRL się skończył. Dowiedziono, że jak ludzie dostają coś za darmo to nie szanują.
- 0 0
-
2019-02-24 22:35
to prawda , że !!... (2)
...na tym odcinku tego deptaku ruch rowerowy jest większy od pieszego prze cały rok i 24 godziny na dobę . Wiem co piszę , bo jestem mieszkańcem tej dzielnicy i obserwuję to na co dzień , nawet korzystam ze ścieżki rowerowej. To prawda , że jazda rowerem po tym szlaku jest niebezpieczna z prostej przyczyny , ponieważ jest tam za wąsko w stosunku do natężenia ruchu rowerowego na nim. Sprawę można załatwić tanio i prosto . Mamy ruch prawostronny , więc istniejąca ścieżka rowerowa w pasie między drzewami , a płotem ogródków działkowych, powinna być kierunkiem jazdy w stronę ulicy Gdańskiej . Drzewa zostawiamy w spokoju . A powrotny kierunek do ulicy Kościuszki należy wydzielić z traktu pieszego . Tym bardziej , że jest z czego zabierać, wydzielać... To widać nawet na zdjęciu . W efekcie jakby dobrze pomierzyć i pokombinować to piesi maksymalnie straciliby pół metra na szerokości tego deptaku . Nikt nawet by tego nie zauważył , tym bardziej kiedy tam tłumów nigdy nie było, nie ma i nie będzie raczej. A to co się tam teraz buduje , te sypialnie , to raczej będzie obciążało ruchem pieszym drugą (czyli tamtą gdzie budują) stronę tej arterii komunikacyjnej ...., bo taka jest logika ergonomii . ... i tyle . Więc po co te szumy i ten jazgot . Wzięliby się do roboty zamiast mielić jęzorami . Wystarczy chcieć i mieć pozytywne nastawienie.
- 14 7
-
2019-02-25 00:12
w przeciwnym kierunku wydzielić pas na jezdni.
rowerzysta i tak ma prawo nie korzystać z infrastruktury poza osią jezdni i mówią o tym przepisy.- 2 1
-
2019-02-25 13:59
Mylisz się
" W efekcie jakby dobrze pomierzyć i pokombinować to piesi maksymalnie straciliby pół metra na szerokości tego deptaku " Weź miarkę wykonaj pomiary a potem przeproś za to co napisałeś
- 0 1
-
2019-02-24 22:35
czy piesi czy rowerzysci bedą sie cisnąć na mniejszej przestrzeni to nie ważne (5)
ważne że kierowcy mają szerokie 4pasy . ;)
- 9 7
-
2019-02-25 00:12
(2)
dokładnie; Ciekawe kiedy skończy się ta patologia.
- 4 3
-
2019-02-25 09:04
No niestety (1)
Patologia dwóch pedałów się nie kończy. Dobrze chociaż, że od paru lat już nie rośnie.
- 2 6
-
2019-02-25 10:37
po zadeklarowanej wiośnie ty jesteś tym drugim
- 0 1
-
2019-02-25 09:03
Ale jak to? (1)
To 5% dojeżdżających do pracy dysponuje mniejszą przestrzenią niż 42% dojeżdżających do pracy?! To skan-da-licz-ne!!!!
- 2 4
-
2019-02-25 10:40
co tam znowu wymyśliłeś intelektualisto? Że rower to nie pojazd i nie może służyć do komunikacji, dlatego powinien być bliżej chodnika, bo nie potrafisz bezpiecznie się przemieszczać?
- 2 0
-
2019-02-24 23:25
wszędzie smród przepoconych gaci rowerowych (2)
Sio!
- 3 10
-
2019-02-25 10:41
to zmień na świeże
- 2 0
-
2019-02-25 12:52
Prostak
- 1 0
-
2019-02-25 01:18
Dulkiewicz musi odejść!!
Żaden Polak i katolik nie może głosować na Dulkiewicz która stoi po stronie lewakow!!!
- 3 6
-
2019-02-25 01:24
Brdziej potrzebna jest w tym ciągu przebudowa chodnika i budowa ścieżki rowerowej
na odcinku od Dworskiej do Wczasy.
- 4 0
-
2019-02-25 01:27
Bardzo potrzebna jest ścieżka rowerowa wzdłuż u. Chrobrego (2)
- 5 3
-
2019-02-25 06:49
Koniecznie
I w zasadzie zróbmy same ścieżki rowerowe i zamknijmy całkowicie miasto dla samochodów (za wyjątkiem eko-ciężarówek dowożących żarcie do marketów). Będziemy sobie jeździć na wycieczki rowerowe na westerplatte i inhalować się zdrowymi wyziewami wiadomo skąd :) cieszę się że to miasto zaczyna być eko
- 3 1
-
2019-02-25 13:06
Po takich osiedlówkach się jezdnia jedzie
- 1 0
-
2019-02-25 06:24
a kiedy postawiom nowy plot-jak brzydko wyglada ten plot zardzewialy-wstyd patrzec-ochyda-czemu nic nie robiom-tylko pieniadze biorom
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.