• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo 2.0 wciąż bez umowy. Termin wydłużono o 60 dni

Maciej Korolczuk
10 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Choć oferty w przetargu na Mevo 2.0 poznaliśmy w lipcu, to Obszarowi Metropolitalnemu wciąż nie udało się podpisać umowy z nowym operatorem. Choć oferty w przetargu na Mevo 2.0 poznaliśmy w lipcu, to Obszarowi Metropolitalnemu wciąż nie udało się podpisać umowy z nowym operatorem.

10 listopada minęło już 107 dni od otwarcia ofert na ponowne uruchomienie roweru metropolitalnego Mevo, a Obszar OMGGS wciąż nie wybrał najkorzystniejszej oferty i nie podpisał umowy z operatorem. Pierwotnie gminy miały na to 90 dni od dnia otwarcia kopert z ofertami. - Czas związania ofertami został zgodnie z prawem i za zgodą oferentów przedłużony o kolejne 60 dni - informuje Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.



Czy czekasz na ponowne uruchomienie Mevo?

Pod koniec października minęły już dwa lata, odkąd rowery Mevo zniknęły z trójmiejskich i pomorskich ulic. I choć już w dniu rozwiązania umowy z operatorem przedstawiciele Obszaru Metropolitalnego zapowiadali, że ponowne uruchomienie - tym razem już roweru Mevo 2.0 - nastąpi tak szybko, jak to tylko możliwe, to po dwóch latach wciąż nie znamy daty powrotu elektrycznych jednośladów.

Przypomnijmy:

  • W styczniu 2021 r. Obszar Metropolitalny po wielomiesięcznych konsultacjach z mieszkańcami, ekspertami i operatorami (w tzw. dialogu konkurencyjnym) wystosował zaproszenie do składania ofert.
  • W lutym dotychczasowy operator, spółka Nextbike Polska, złożyła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, co wydłużyło termin składania ofert.
  • W efekcie w marcu Obszar unieważnił zaproszenie do składania ofert.
  • Kolejne postępowanie ogłoszono w maju i podobnie jak trzy miesiące wcześniej - Nextbike znów odwołał się do KIO.
  • Do lipcowego otwarcia kopert z ofertami Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia zmieniła się jeszcze kilkukrotnie.


Ostatecznie w lipcu otwarto koperty z dwiema ofertami. Pierwsza - niższa - opiewająca na 159 mln zł wpłynęła od spółki City Bike Global. Drugą - już znacząco przekraczającą zakładany budżet - złożyło konsorcjum BikeU i Freebike, oczekując od Obszaru 365 mln zł. Gminy na realizację inwestycji przewidziały 107 mln zł.

Na wybór najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy z nowym operator Obszar miał 90 dni. Termin ten minął pod koniec października.

- Projekt jest nowatorski i bardzo skomplikowany, a przepisy prawa zamówień publicznych bardzo precyzyjne, dlatego sprawdzamy oferty bardzo skrupulatnie i zgodnie z procedurami określonymi przez ustawę. Czas związania ofertami został zgodnie z prawem i za zgodą oferentów przedłużony o kolejne 60 dni - wyjaśnia Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Obecnie oferty są sprawdzane pod względem formalnym i merytorycznym, w tym co do zaoferowanej ceny, zgodnie z wytycznymi wynikającymi z prawa zamówień publicznych. Wszystkie wymienione procedury są czasochłonne, ale przewidujemy, że postępowanie zostanie rozstrzygnięte do końca tego roku.
Termin związania umową został wydłużony o kolejne 60 dni. Termin związania umową został wydłużony o kolejne 60 dni.

Różnicę pokryją wpływy z abonamentów i reklam



Poza samym podpisaniem umowy inną - nie mniej istotną - kwestią pozostaje znaczna różnica między zakładanym budżetem a najniższą ofertą. Wynosi ona aż 52 mln zł.

W jaki sposób gminy mają zamiar pokryć tę kwotę?

- W ramach czynności związanych z otwarciem ofert wskazaliśmy, że na sfinansowanie zamówienia w części podstawowej zamawiający zabezpieczył kwotę 107 487 162,00 zł brutto, przy czym podana kwota nie zawierała przychodów z abonamentów czy sprzedaży powierzchni reklamowej, które - inaczej niż w poprzedniej umowie - będą teraz trafiać na konto OMGGS. Do tego należy doliczyć kwotę, jaką OMGGS otrzyma z tytułu zwrotu podatku VAT - tłumaczy Mongird.
Mevo 2.0 ma się składać z ponad 4 tys. rowerów. Trzy tysiące z nich będzie elektryczne. Mevo 2.0 ma się składać z ponad 4 tys. rowerów. Trzy tysiące z nich będzie elektryczne.

Ponad 4 tys. rowerów, miesięczny abonament 29 zł



Nowa umowa ma zostać podpisana na 7,5 roku. Nowe Mevo będzie składało się z minimum 4099 rowerów, w tym 3099 będą to rowery ze wspomaganiem elektrycznym i 1000 rowerów tradycyjnych.

Ponadto Mevo 2.0 to także 717 stacji rowerowych i abonament miesięczny w wysokości 29,99 zł.

Zasięg ma objąć 16 gmin: dotychczasowe 14 (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a także dodatkowo Kolbudy i Kosakowo. W każdej z gmin będą punkty ładowania baterii oraz możliwość wypożyczenia roweru z rozładowaną baterią.

Miejsca

Opinie (177) 6 zablokowanych

  • To wszystko wina PIS-u . Kaczyński z Morawieckim pod osłoną nocy osobiście rozkręcali śrubki w rowerach .
    Widziałam to na własne oczy , w TVN-ie.

    • 12 2

  • Rower za 40 tys. zł, ekran na przystanku za ponad 100 tys. zł, minibus elektryczny w cenie Maybacha

    a potem dziwimy się że nie ma na Nową Świętokrzyską ani na linię SKM na południu

    • 21 2

  • W Szczecinie sprzedają wycofane rowery miejskie po 61 złotych (1)

    Niby po to, żeby wprowadzić nowsze ale wygląda na to, że po modzie na rowery miejskie wiele miast się wycofuje z dotowanych i drogich systemów. A my brniemy dalej z uporem maniaka bo jedna potężna wpadka to za mało.
    Jakby pomysł się spinał, prywatny kapitał już od dawna by na tym zarabiał.

    • 17 2

    • i zarabia krocie w krajach, które nie wierzą w monopol i komunizm

      nawet londyńskie Borisbiki niby pomysł prawicowego wtedy mayora teraz prime ministra, też monopolista, tez zyje z dotacji

      • 0 1

  • Widocznie po otwarciu kopert

    okazało się że wewnątrz jest za mało

    • 17 1

  • Już kiedyś o tym pisałem

    Na dolnym tarasie tradycyjne rowery. Na podjazdach/zjazdach na górny taras przesiadka na elektryka. Na górnym tarasie też tradycyjne rowery. Elektryki oczywiście wpinane w stacje ładujące.

    • 4 2

  • Proponuję rowerowy "hyper loop". Uniezależnimy się od pogody, a kasę znacznie większą można przewalić.

    Obecnie przez sporą część roku rower jest tylko dla rowerowych dżihadystów, a taka sieć tuneli rozwiązałaby problem deszczu, śniegu, lodu itp.

    • 32 17

  • Raczej nie będzie potrzebne

    Zanim Mevo ruszy to ludzkość opanuje teleportację.

    • 11 1

  • Rowery tylko dla Trojmiasta,czyli 3 miast.Jak to takie skomplikowane to na razie chociaż dla 3 miast.Doświadczenia to róbcie później i wszelkiego rodzaju symulacje jak taki mało skomplikowany projekt wypali.seniorzy czekają.Ale kiedy i czy doczekają,oto jest pytanie....

    • 5 2

  • Znów będzie natłok rowerzystów (2)

    jeżdżących po chodniku. Niech się za nich w końcu wezmą.

    • 5 4

    • kto? Yeti? czy może policjanci w wygodnych samochodach, z niskim zawieszeniem, nie pojedziesz przez kraweżnik?

      • 3 1

    • jak usuną samochody parkujące na chodnikach, problem zniknie

      • 1 0

  • Jprdl, co za indolencja

    Prawo o zamówieniach publicznych działa od ponad dwóch dekad, a system roweru miejskiego, to nie jaks rocket science, czy pionerska idea. Buduje się szpitale i dworce z wykorzystaniem PBP, a gdańscy urzędnicy nie potrafią rozstrzygnąć od dwóch lat konstruowanego przez siebie przetargu. Żenada!

    • 14 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum