• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo 2.0 wciąż bez umowy. Termin wydłużono o 60 dni

Maciej Korolczuk
10 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Choć oferty w przetargu na Mevo 2.0 poznaliśmy w lipcu, to Obszarowi Metropolitalnemu wciąż nie udało się podpisać umowy z nowym operatorem. Choć oferty w przetargu na Mevo 2.0 poznaliśmy w lipcu, to Obszarowi Metropolitalnemu wciąż nie udało się podpisać umowy z nowym operatorem.

10 listopada minęło już 107 dni od otwarcia ofert na ponowne uruchomienie roweru metropolitalnego Mevo, a Obszar OMGGS wciąż nie wybrał najkorzystniejszej oferty i nie podpisał umowy z operatorem. Pierwotnie gminy miały na to 90 dni od dnia otwarcia kopert z ofertami. - Czas związania ofertami został zgodnie z prawem i za zgodą oferentów przedłużony o kolejne 60 dni - informuje Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.



Czy czekasz na ponowne uruchomienie Mevo?

Pod koniec października minęły już dwa lata, odkąd rowery Mevo zniknęły z trójmiejskich i pomorskich ulic. I choć już w dniu rozwiązania umowy z operatorem przedstawiciele Obszaru Metropolitalnego zapowiadali, że ponowne uruchomienie - tym razem już roweru Mevo 2.0 - nastąpi tak szybko, jak to tylko możliwe, to po dwóch latach wciąż nie znamy daty powrotu elektrycznych jednośladów.

Przypomnijmy:

  • W styczniu 2021 r. Obszar Metropolitalny po wielomiesięcznych konsultacjach z mieszkańcami, ekspertami i operatorami (w tzw. dialogu konkurencyjnym) wystosował zaproszenie do składania ofert.
  • W lutym dotychczasowy operator, spółka Nextbike Polska, złożyła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, co wydłużyło termin składania ofert.
  • W efekcie w marcu Obszar unieważnił zaproszenie do składania ofert.
  • Kolejne postępowanie ogłoszono w maju i podobnie jak trzy miesiące wcześniej - Nextbike znów odwołał się do KIO.
  • Do lipcowego otwarcia kopert z ofertami Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia zmieniła się jeszcze kilkukrotnie.


Ostatecznie w lipcu otwarto koperty z dwiema ofertami. Pierwsza - niższa - opiewająca na 159 mln zł wpłynęła od spółki City Bike Global. Drugą - już znacząco przekraczającą zakładany budżet - złożyło konsorcjum BikeU i Freebike, oczekując od Obszaru 365 mln zł. Gminy na realizację inwestycji przewidziały 107 mln zł.

Na wybór najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy z nowym operator Obszar miał 90 dni. Termin ten minął pod koniec października.

- Projekt jest nowatorski i bardzo skomplikowany, a przepisy prawa zamówień publicznych bardzo precyzyjne, dlatego sprawdzamy oferty bardzo skrupulatnie i zgodnie z procedurami określonymi przez ustawę. Czas związania ofertami został zgodnie z prawem i za zgodą oferentów przedłużony o kolejne 60 dni - wyjaśnia Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Obecnie oferty są sprawdzane pod względem formalnym i merytorycznym, w tym co do zaoferowanej ceny, zgodnie z wytycznymi wynikającymi z prawa zamówień publicznych. Wszystkie wymienione procedury są czasochłonne, ale przewidujemy, że postępowanie zostanie rozstrzygnięte do końca tego roku.
Termin związania umową został wydłużony o kolejne 60 dni. Termin związania umową został wydłużony o kolejne 60 dni.

Różnicę pokryją wpływy z abonamentów i reklam



Poza samym podpisaniem umowy inną - nie mniej istotną - kwestią pozostaje znaczna różnica między zakładanym budżetem a najniższą ofertą. Wynosi ona aż 52 mln zł.

W jaki sposób gminy mają zamiar pokryć tę kwotę?

- W ramach czynności związanych z otwarciem ofert wskazaliśmy, że na sfinansowanie zamówienia w części podstawowej zamawiający zabezpieczył kwotę 107 487 162,00 zł brutto, przy czym podana kwota nie zawierała przychodów z abonamentów czy sprzedaży powierzchni reklamowej, które - inaczej niż w poprzedniej umowie - będą teraz trafiać na konto OMGGS. Do tego należy doliczyć kwotę, jaką OMGGS otrzyma z tytułu zwrotu podatku VAT - tłumaczy Mongird.
Mevo 2.0 ma się składać z ponad 4 tys. rowerów. Trzy tysiące z nich będzie elektryczne. Mevo 2.0 ma się składać z ponad 4 tys. rowerów. Trzy tysiące z nich będzie elektryczne.

Ponad 4 tys. rowerów, miesięczny abonament 29 zł



Nowa umowa ma zostać podpisana na 7,5 roku. Nowe Mevo będzie składało się z minimum 4099 rowerów, w tym 3099 będą to rowery ze wspomaganiem elektrycznym i 1000 rowerów tradycyjnych.

Ponadto Mevo 2.0 to także 717 stacji rowerowych i abonament miesięczny w wysokości 29,99 zł.

Zasięg ma objąć 16 gmin: dotychczasowe 14 (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a także dodatkowo Kolbudy i Kosakowo. W każdej z gmin będą punkty ładowania baterii oraz możliwość wypożyczenia roweru z rozładowaną baterią.

Miejsca

Opinie (177) 6 zablokowanych

  • Grunt, że wsparcie dla LGBT idzie pelną parą (1)

    Reszta dla włodarzy Gdańska jest nieważna. Szadułki śmierdzą co raz bardziej, korkai na ulicach co raz większe.

    • 2 2

    • korki tworzy nadmiar samochodów

      promocja korzystania z rowerów jest na korki lepszym lekarstwem niż poszerzanie dróg

      • 2 0

  • Za 160 baniek to lepiej naprawcze drogi

    A nie bawcie się w rowery.

    • 2 1

  • Cztery

    Tysiące razy 30 miesięcznie to jest skandal a my podatnicy mamy za to płacić DOŚĆ

    • 2 1

  • Dwa lata rowery stoją bezużyteczne (1)

    tyle kasy można byłoby zarobić, gdyby tylko to były zwyczajne rowery a nie elektryczne.

    • 3 1

    • palma mogła tkwić dwa lata (i trzy zimy) pod plandeką
      to i rowery mogą

      • 0 0

  • Czegoś nie rozumiem (1)

    Miasto płaci 160 baniek rozumiem ze w takim wypadku rowery są bezpłatne? Operator płaci miastu 160 baniek i może bezpłatnie używać rowery na infrastrukturze miejskiej. Jeżeli operator nie ma na rowery i obsługę to niech weźmie kredyt na rowery i obsługę i za opłaty spłaca. Ja nie rozumiem za co miasto ma zapłacić 160 baniek???

    • 1 2

    • ze szwagrem to byś taki system uruchomił w pół roku za pół tej kwoty

      tylko zazdrościć

      • 1 0

  • Po co elektryczne rowery? To nie ekologiczne.

    • 1 0

  • Pani prezydent woli zajmować się "imigrantami" na granicy wraz z jakąś szemraną organizacją

    niż własnym miastem, to nic dziwnego że to tak długo trwa. Znając ją to jeszcze potrwa XD

    • 0 0

  • Nic

    z tego nie wyjdzie.

    • 0 0

  • Dziwne, że Nextbike brał udział w przetargu ponownie skoro nawet nie rozliczył się z mieszkańcami za wykupione abonamenty. Nam przepadło ok. 200 zł i pomimo pism z prośbą o zwrot abonamentu nie było żadnego odzewu z ich strony. Dziwne, że w takiej sytuacji oni mieli prawo brać udział w przetargu skoro oszukali tyle osób.

    • 2 0

  • 30zł miesięcznie to przesada

    Jestem ciekawa czy za te 30 zł będzie szansa znaleźć rower bo przy poprzednim mevo w ciągu miesiąca jeżdząc do pracy udało mi się 2razy wrucić z pracy i 1raz pojechać. Rowerów to że świeczką szukać było.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum