• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Magazyny na drodze ważnego przejścia. Ogrodzenia nie będzie

Krzysztof Koprowski
23 lipca 2023, godz. 18:00 
Opinie (96)
  • Planowany chodnik i droga rowerowa pomiędzy kładką nad obwodnicą a przystankiem PKM znacznie ułatwią poruszanie się w tej części Gdańska.
  • Planowany chodnik i droga rowerowa pomiędzy kładką nad obwodnicą a przystankiem PKM znacznie ułatwią poruszanie się w tej części Gdańska.
  • Planowany chodnik i droga rowerowa pomiędzy kładką nad obwodnicą a przystankiem PKM znacznie ułatwią poruszanie się w tej części Gdańska.

Czy planowane połączenie między kładką nad obwodnicąMapka w rejonie węzła Karczemki i przystankiem PKM KiełpinekMapka zostanie zagrodzone? Prywatny właściciel gruntów zapewnia, że uwzględni w swojej inwestycji magazynowo-biurowej przewidzianą przez urzędników infrastrukturę. Niezbędne będą jednak korekty w gotowym projekcie.



Czy rejon węzła Karczemki to dobre miejsce na magazyny?

O planowanej budowie połączenia pieszo-rowerowego od rejonu kładki nad obwodnicą do przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk Kiełpinek pisaliśmy już w listopadzie 2020 r.

Wówczas przedsięwzięcie było na etapie poszukiwania wykonawcy dokumentacji projektowej, którym ostatecznie w przetargu prowadzonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska została wybrana firma Nevora Projekt z Gdańska z ofertą na kwotę ok. 103 tys. zł.


  • Planowana lokalizacja chodnika i drogi rowerowej w dotychczas peojektowanym przebiegu.
  • Planowane zagospodarowanie terenu pod funkcję magazynowo-biurową.
  • Fragment planu zagospodarowania nr 2345. W terenie planowanej inwestycji prywatnej (001-P/U41) kropkami oznaczono ciąg pieszo-rowerowy.

Chodnik i droga rowerowa na gruncie prywatnym



I choć prace budowlane jeszcze nie ruszyły, to projekt będzie wymagał już poprawek. Planowane połączenie pieszo-rowerowe wyznaczono bowiem przez prywatny grunt, na którym będzie realizowana zabudowa magazynowo-biurowa.

- Może warto wrócić do tematu chodnika i ścieżki rowerowej prowadzącej do przystanku Kiełpinek PKM? Okazuje się, że trasa może zostać przegrodzona nową inwestycją prywatną - napisał do nas pan Krzysztof, czytelnik Trojmiasto.pl, wskazując jednocześnie na projekt warszawskiej spółki LCP Properties.
Warszawska firma faktycznie zabiega już o pozwolenie na budowę "Multiparku". Będą to docelowo trzy hale magazynowe wysokiego składowania z możliwością podziału na niezależne moduły oraz powierzchnie biurowe do aranżacji własnej przez najemcę.

Nowe przejście do Nowej Warszawskiej najwcześniej za ponad rok Nowe przejście do Nowej Warszawskiej najwcześniej za ponad rok
  • Wizualizacja planowanej zabudowy magazynowo-biurowej.
  • Wizualizacja planowanej zabudowy magazynowo-biurowej.
  • Wizualizacja planowanej zabudowy magazynowo-biurowej.

Przejście zapisane w miejscowym planie zagospodarowania



Wprowadzenie w ten teren ogólnodostępnego powiązania pieszo-rowerowego niekoniecznie jest zatem "na rękę" inwestorowi, który z racji funkcji logistycznej preferowałby zamknąć teren dla osób postronnych.

W planie zagospodarowania przestrzennego z 2016 r. zawarto zapis o zalecanej lokalizacji ciągu pieszo-rowerowego, choć sam przebieg nie został szczegółowo sprecyzowany - ustalono jedynie tzw. zalecaną lokalizację. Jego usankcjonowanie wyłącznie na poziomie planu nie gwarantuje jednak jeszcze pełnej dostępności.

- Działka, przez którą przebiega planowany ciąg pieszo-rowerowy, faktycznie należy do prywatnego przedsiębiorcy, który zlecił już przeprojektowanie pierwotnych rozwiązań - informuje Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Dopiero po otrzymaniu zaktualizowanej dokumentacji, miasto będzie mogło rozważyć kolejne kroki.
Dzielnice - wizje przestrzeni. Jak połączyć parking, park i szkołę na Kokoszkach? Dzielnice - wizje przestrzeni. Jak połączyć parking, park i szkołę na Kokoszkach?

  • Wydeptana ścieżka w obrębie rynsztoku przy węźle. W oddali widoczny fragment kładki.
  • Przedept w kierunku przystanku PKM Gdańsk Kiełpinek.
  • Ulica Szczęśliwa w kierunku przystanku PKM Gdańsk Kiełpinek.

Niezbędne uregulowanie prawne ogólnodostępnego przejścia



Jako "kolejne kroki" należy tutaj rozumieć zarówno sprawy związane z ogłoszeniem przetargu na roboty budowlane, jak i wydzieleniem z terenu przyszłych magazynów przestrzeni dla pieszych i rowerzystów.

- Prowadzimy rozmowy z miastem w celu znalezienia optymalnych rozwiązań formalno-prawnych, w kontekście korzystania z terenu przewidzianego pod realizację przyszłego ciągu pieszo-rowerowego - mówi Magdalena Kowalewska, dyrektor operacyjna w LCP Properties w Polsce. - Jednym z kluczowych aspektów tego projektu jest fakt, że ciąg będzie ogólnodostępny, przez całą dobę. Oznacza to, że mieszkańcy i turyści będą mieli nieograniczony dostęp do nowej trasy, co z pewnością wpłynie pozytywnie na jakość życia i mobilność w mieście. Tego typu działania to stały element naszej polityki zrównoważonego rozwoju.
Kiedy należy spodziewać się realizacji nowego chodnika i drogi rowerowej? Miasto obecnie nie podaje terminów, zaś prywatny inwestor przewiduje rozpoczęcie prac budowlanych w obrębie obiektów magazynowo-biurowych jeszcze w bieżącym roku.

Miejsca

Opinie (96) 2 zablokowane

  • Wyn

    Dlaczego warszawski wsiok miesza w naszym mieście miasto powinno zakazać mu budowy niech polski Janusz z pejsami spada stąd...powinien być zakaz inwestowania w naszym mieście przez Polaków.
    Dość okradania WMG przez czosnkowa Warszawę!

    • 1 1

  • Znowu bałagan w planach!

    Czy nic nie może być wcześniej przewidziane, tylko zawsze z urzędnikami UM Gdańsk jest jakiś problem?! Zwolnić tę niekompetentną bandę!!!

    • 6 0

  • Magazyn wysokiego składowania ? Na końcu Szczęśliwej ? (1)

    Z dojazdem wąską Szczęśliwą, z licznymi spowalniaczami ? No kapitalny pomysł. Szczęśliwa biegnie niemalże pod oknami niektórych domów.
    Tam powstają nowe bloki. Już widzę szczęście nas mieszkańców .

    • 11 0

    • spowalniacze, szykany, strefa 30 i tiry

      które będą miały problem, żeby się wyminąć. A zimą jak będzie ślisko nie wyjadą z tych magazynów.

      • 1 0

  • Jeszcze warto, żeby Auchan otworzył wejście od strony PKM

    Po przebudowie sklepu przygotowali wyjście od tyłu. Przy długi czas wewnątrz wisiały drogowskazy kierujące do pociągu.

    • 30 1

  • Ja nie rozumiem, obwodnica jest drogą wewnątrz miejską (1)

    Po co projektować przestrzenie industrialne na terenach mieszkaniowych. Przecież takie rzeczy powinny lądować w pobliżu budowanej obwodnicy metropolitarnej, a nie w sypialniach. Znowu ten nasz magistrat, na gruncie tzw liberalizmu gospodarczego (a tak na prawdę "tumiwisizmu") buduje coś, co będzie budziło zdziwienie i niezadowolenie mieszkańców.

    • 6 3

    • teraz juz w sumie tak

      kilka lat temu nie bylo to oczywiste

      • 0 0

  • Czyli zamkną przejście. Od 2020 roku nic się nie wydarzyło w kwestii przejścia choć były wielkie plany. Teraz inwestor chce zbudować magazyny

    • 5 0

  • miejscy planisci jak zwykle dali popis. (1)

    • 3 1

    • dlaczego?

      mądre rozwiązania. nie będą musieli jej utrzymywać.

      • 0 1

  • DRMG planuje, sprzedaje i się patrzy

    Jak można poświęcić chodnik dla wszystkich mieszkańców na rzecz prywatnego magazynu? W normalnym mieście za coś takiego traci się stołek. Ale wolni gdańszczanie 30 lat głosują na tych samych.

    • 4 0

  • A czy coś w ciągu ostatnich 30 lat powstało w trójmieście bez przeszkód?

    • 4 0

  • Prawda jest taka, że tam wszystko źle zaprojektowano. Powinny być dwa pasy komunikacyjne blisko siebie

    i łatwe dojście z osiedla, może trzeba było jakby tunel zrobić z prześwitem.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum